Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 12 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Helt enig - desværre er der lagt op til - på flere områder - at det kun kan blive værre. Eksempelvis vil de nu fjerne muligheden for at få førtidspension hvis man er under 40 år. Forleden var der en pige i tv som var skizofren og meget hårdt ramt. Det havde hun været siden hun var barn. Hun kunne kun leve et nogenlunde liv hvis hun var fri af krav fra det offentlige. Sådan noget må og skal vi bare acceptere herhjemme. Der er bare nogen mennesker som er så hårdt ramt, at det eneste der kan hjælpe dem er ro. Hvis en pige som hende blev tvunget i aktivering på alle mulige måder - og hele tiden skulle møde op til det ene og det andet - så er mit gæt at hun nemt kunne ende på gaden...

Nu har førtidspensionen os spillet fallit... Har du læst, hvor mange der er på det i DK?
Du kan altid finde eksempler på mennesker, som reelt fortjener f.eks førtidspension, fordi de lider af et eller andet uhelbredeligt. Men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund... Og igen er det den sidste gruppe, som ødelægger et godt initiativ!

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:14

Mette:
Der er sket skred i Danmark. Et skræmmende forfald. For 15 år siden så vi ikke hjemløse eller gamle pensionister rode i skraldespandene efter flasker og gammelt mad.

Ork jo. De har været der fra før krigen - som min gamle svigerfar sagde, så er der altid mennesker der tigger og roder i skraldespande, uanset om de mangler eller ej.

Viste I i øvrigt at en københavnsk tigger nemt har 200 kr i timen? Gammelt tøj på, og så en tur ned ad strøget. Så er der til en god bøf og et enkelt glas vin til maden.

Mvh Maria

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 17:22

Fashion-Seller:

Folk der er hjemløse er folk, som er kommet så langt ud i systemet, som man overhovedet kan komme... Desuden døjer mange af dem med både psykiske, fysiske og mentale problemer.

psykiske og mentale problemer? hehe

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:23

Maria F:

Viste I i øvrigt at en københavnsk tigger nemt har 200 kr i timen? Gammelt tøj på, og så en tur ned ad strøget. Så er der til en god bøf og et enkelt glas vin til maden.

Hold da op hvor er de heldige. Og så er det ovenikøbet skattefrit..

Så hvis der skulle være nogen herinde der bliver nød til at lukke virksomheden, eller mister jeres job skal I ikke være fortvivle. I kan bare tigge i København, så er der stadig råd til at opretholde en værdig dagligdag.

Sad

EDIT: for de nuværende hjemløse, er problemet selvføgelig at de ikke har et komfur de kan tilberede bøffen på, men en rå bøf er vel heller ikke så ringe? Og vin kan da heldigvis drikkes direkte fra flasken.

Der bliver bare flere og flere fordele ved en tilværelse som hjemløs. Man har nemt 200 skattefrit i timen, og skal ikke bekymre sig om opvask..

EDIT EDIT :o) Og hvis man bliver træt af den luksustilværelse, kan man selvfølgelig bare droppe sin "frie" livsstil, tage sig sammen og få et job.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25

Maria!

Jeg vil ikke indlede en diskussion med dig, men jeg vil blot kommentere, at dit indlæg må ses i lyset af, at du tydeligvis ikke ved, hvad du taler om. Det er muligt, at din gamle svigerfar sagde noget, der for dig gav mening, men det gør det ikke her - desværre.

Jeg vil gerne anmode om en kildehenvisning til dit postulat om at en københavnsk tigger nemt får 200 kr. i timen? Hvor har du hentet disse oplysninger fra? Et så horribelt postulat kræver vist nogle troværdige baggrundsoplysninger, hvis det skal bruges i en så alvorlig diskussion som denne. Så jeg venter spændt på en kildehenvisning, Maria.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:28

Nu har tråden vist ændret emne en smule og focuserer nu på sociale ydelser. Det fyger med postulater og udokumenterede påstande som dette fra Fashion -Seller.

citat: "men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund.", citat slut.

Det er den slags udokumenterede påstande der er farlig, for hvor i alverden ved F-S det fra. Nej F-S har en formodning om at det forholder sig sådan, en personlig 100 pct subjektiv betragtning som på denne måde kommer til at stå til troende. 

Det er denne "taktik" der anvendes oftere og oftere i DK, personligt og politisk. Lad være med at give de hjemløse en skilling for der er udenlandske personer imellem - lad os indføre pointsystem for familiesammenføing - lad os stramme her og der og allevegne.

Vi tager så hver vores stilling til emnerne, men manges stillingtagen er baseret på samme type udokumentrede udsagn.

Hurtigt kommer det til at lyde som om at næsten alle hjemløse er fra Østeuropa, så godt som alle tyveknægte ditto, 100.000 vis myldrer ind over DK´s grænser pga familiesammenføring og førtidspensionen skal afskaffes fordi alle snyder.

Det er den gamle historie om een fjer og de fem høns. 

Angående førtidspensionen. Hvis nogen får denne uden at opfylde lovens kriterier så har de respektive myndigheder jo overtrådt lands lov, ikke sandt?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:31

Fashion-Seller:
Nu har førtidspensionen os spillet fallit... Har du læst, hvor mange der er på det i DK?
Du kan altid finde eksempler på mennesker, som reelt fortjener f.eks førtidspension, fordi de lider af et eller andet uhelbredeligt. Men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund... Og igen er det den sidste gruppe, som ødelægger et godt initiativ!

Jeg giver dig delvist ret - for jeg ved godt at det har været for nemt at få førtidspension. Men derfra og så til nærmest at fjerne den fra en vis aldersgruppe - det tror jeg bare ikke er rigtig set. Men jeg synes da også at reglerne skal være strammere end de er nu. Eksempelvis har de givet førtidspension til folk med piskesmæld. Ikke at det ikke er en frygtelig ting at blive ramt af - men nogen gange ser man at det bliver meget bedre eller går helt væk med årene. Da ville det have været bedre at »frede« dem på sygedagpenge i en længere periode. Men tænk engang - man kan også kun få sygedagpenge i eet år.... håber dælme ikke jeg kommer ud for en sygdom der varer længere tid - for så bliver det da et helvede.

Vi bevæger os mere og mere i retning af at vi måske i fremtiden kan forsikre os yderligere - så vi eks får det samme som dagpenge i x antal år ved hård sygdom. Så er vi på vej i USA baner - hvor de rige og velstillede lever trygt og godt - og de med lavere indkomst må krydse fingre for at der ikke sker noget.

Mht førpensionen - så kunne jeg godt gå med til en »fredet periode« på arbejdsmarkedet - som så løbende blev taget op til vurdering - måske en gang årligt. Men det må være rædselsfuldt at skulle stå skoleret hver anden måned, og konstant have systemet hængende over sig, hvis man i forvejen selv er presset til det yderste.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tilbage på sporet.

De hjemløse fryser i denne kulde, hjælp dem hvis du har overskud til det, gør noget hvis du har lyst, men lad være med at hade dem fordi de er kommet skævt ind i livet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:52

sören :

Nu har tråden vist ændret emne en smule og focuserer nu på sociale ydelser. Det fyger med postulater og udokumenterede påstande som dette fra Fashion -Seller.

citat: "men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund.", citat slut.

Det er den slags udokumenterede påstande der er farlig, for hvor i alverden ved F-S det fra. Nej F-S har en formodning om at det forholder sig sådan, en personlig 100 pct subjektiv betragtning som på denne måde kommer til at stå til troende. 

Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 4,5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...

Jeg kender til flere i DK, som er på førtidspension, men som sagtens kunne arbejde. De bruger i stedet tiden på "vennetjenester" imens de får deres månedlige bidrag ind af døren...

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:58

Fashion-Seller:
Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...

Jeg vidste faktisk ikke det var så vildt.... det er jo helt... vildt..!

Klippede lige dette fra Danmarks Statistik - 2010 tal:

244.600 personer fik førtidspension i januar 2010. Det svarer til 7,2 pct. af alle i alderen 18-64 år. Der er 1,3 pct. flere førtidspensionister end samme måned sidste år.

Side 12 ud af 17 (166 indlæg)