Du glemmer bare de tal, som ikke står der, fordi kommunerne ikke for tjekket op på folk, selvom det står i loven.
Jeg kører som tidligere nævnt som hjemmehjælper og ser nu og da(ret tit) nogle underlige tilfælde.
Det mest grelle jeg kan komme i tanke om er:
1 invandrer par på kontanthjælp. De er offcielt skilt og bor i hver deres lejlighed.
Hun bor i en 4-værelses og får børnetilskud fra staten til sine 5 børn, forhøjet boligsikring, hjemmehjælp(rengøring) osv osv.
Han bor i en 1-værelses i samme boligkompleks.
Uofficielt. De bor sammen og får og scorer kassen. Tilsammen får de pænt mange penge af Danmark. Hvad staten/kommunen ikke ved, er at de i deres hjemland ejer indtil flere restaurenter og boligkomplekser og har MANGE penge. De rejser hjem to til 3 gange om året og lever fedt af vores system, selvom de har masser af penge.
Problemet er at de er kommet til Danmark, vil ikke lære sproget og sidder bare og feder den.
Det her eksempel var godt nok et indvandrepar, men jeg kender til flere eksempler, også med danskere, og ja jeg har givet oplysningerne videre, men får svaret, at der er ikke resourcer til at følge op på det.
Det er DET! Der er problemet i Danmark P.T Vi losser penge ud til højre og venstre istedet for at bruge dem, der hvor der er brug for det!
En af mine kammerater er blevet konstateret Skizofren og maniodepressiv og han har mulighed for behandling, men den pågældende kommune vil IKKE sende ham i behandling, da det er i en nabokommune og det vil de IKKE betale, så nu har han fået pension imod hans vilje. Han ville hellere behandles og ud at arbejde!
Så kom ikke og sig at førtidspensionisterne og de hjemløse er problemet. Det er fandme de kommunale klaphatte, der ikke vil lette røven og bruge systemet rigtigt. Det er meget nemmere at sidde på sin flade og bare kigge paragraffer. Tro mig jeg kender til det, da min kone og jeg har været nød til at klage over næsten alle afgørelser i min kommune!
/Flemming