Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 16 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Flemming Jensen:

Førtidspension: Den blev strammet op for ca 1 år siden og efter det er det blevet næsten umuligt for folk at få den, da man skal være næsten død.

Før den blev strammet op, blev der smidt om sig med førtidspension. Min kone blev tilbudt den 8 gange, før kommunen tvang hende på den efter hun havde været i jobprøvning og træning 10 gange på eget initiativ.

Det kan godt være vi har mange førtidspensionister og hjemløse, men det er ikke dem der dræner vores kasse.

Dem der dræner vores kasse P.T. er i mine øjne, de invandrere der lever her, som får en masse penge og sender dem ud af landet og de personer der kommer herop og får penge for at rejse hjem.

Vi skulle tage at prøve at hjælpe vores egne medmennesker, før vi kigger ud over grænserne. Vi er trods alt et rimelig lille land og vi kan sgu ikke brødføde resten af verden.

udlændning koster 24 milliarder http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2025700.ece

efterløn koster  55 milliarder http://www.berlingske.dk/politik/psykiske-problemer-koster-55-milliarder-0

Efterløn kontant hjælpe er dyrere for samfundet, kunne dog læse nogle ubekendte tal da google administration af de ekstra kriminalitet , kunne dog læse at  asyl Politiken koster lidt  http://kulturkloeften.dk.linux11.unoeuro.com/2009/09/29/asylprisen-en-gennemsnitlig-asylans%C3%B8ger-koster-det-danske-samfund-ca-250-000-kr-om-aret/

Du glemmer bare de tal, som ikke står der, fordi kommunerne ikke for tjekket op på folk, selvom det står i loven.

Jeg kører som tidligere nævnt som hjemmehjælper og ser nu og da(ret tit) nogle underlige tilfælde.

Det mest grelle jeg kan komme i tanke om er:

1 invandrer par på kontanthjælp. De er offcielt skilt og bor i hver deres lejlighed. 
Hun bor i en 4-værelses og får børnetilskud fra staten til sine 5 børn, forhøjet boligsikring, hjemmehjælp(rengøring) osv osv.
Han bor i en 1-værelses i samme boligkompleks.

Uofficielt. De bor sammen og får og scorer kassen. Tilsammen får de pænt mange penge af Danmark. Hvad staten/kommunen ikke ved, er at de i deres hjemland ejer indtil flere restaurenter og boligkomplekser og har MANGE penge. De rejser hjem to til 3 gange om året og lever fedt af vores system, selvom de har masser af penge.

Problemet er at de er kommet til Danmark, vil ikke lære sproget og sidder bare og feder den.

Det her eksempel var godt nok et indvandrepar, men jeg kender til flere eksempler, også med danskere, og ja jeg har givet oplysningerne videre, men får svaret, at der er ikke resourcer til at følge op på det.

Det er DET! Der er problemet i Danmark P.T Vi losser penge ud til højre og venstre istedet for at bruge dem, der hvor der er brug for det!

En af mine kammerater er blevet konstateret Skizofren og maniodepressiv og han har mulighed for behandling, men den pågældende kommune vil IKKE sende ham i behandling, da det er i en nabokommune og det vil de IKKE betale, så nu har han fået pension imod hans vilje. Han ville hellere behandles og ud at arbejde!

Så kom ikke og sig at førtidspensionisterne og de hjemløse er problemet. Det er fandme de kommunale klaphatte, der ikke vil lette røven og bruge systemet rigtigt. Det er meget nemmere at sidde på sin flade og bare kigge paragraffer. Tro mig jeg kender til det, da min kone og jeg har været nød til at klage over næsten alle afgørelser i min kommune!

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 02:02

Damn dobbeltpost

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg har aldrig selv været hjemløs, men har stået i en situation hvor jeg og min kæreste var meget tæt på at havne på gaden. Vi boede på det tidspunkt i Københavns kommune, og havde uventet fået opsagt vores fremlejede lejemål, da ejeren pludselig ville sælge den. I tre måneder søgte jeg efter et nyt sted at bo til os, men der var intet at komme efter. Der var på daværende tidspunkt 3 gange så mange boligsøgende som der var lejeboliger i kommunen. Vi var også begrænset af økonomien, da min kæreste var på S.U. og jeg selv var langtidssygemeldt på kontanthjælp. I desperation gik vi til sidst til kommunen og bad om hjælp som sidste udvej. Svaret var kort og kontant, at når vi ikke havde børn, så kunne vi ikke komme i betragtning og måtte klare ærterne selv.

Vi kunne selvfølgelig i værste fald være flyttet hjem til en af mine forældre, men det ville indebære at fraflytte kommunen. Da jeg dengang led alvorligt under adskillige psykiske problemer, havde det for mig betydet, at jeg var blevet strøget på den venteliste til behandling som jeg allerede havde stået på i over et år(!), og at jeg dermed ville være havnet i bunden på en ny venteliste i en ny kommune. Det følte jeg simpelthen ikke at jeg havde "råd" til at vente på dengang.

Alternativet blev at vi fandt en lejlighed, hvor den månedlige leje langt oversteg vores samlede månedlige indkomst. Det var simpelthen den eneste vi kunne få, og det skete bare to dage inden vi skulle være ude af den anden. Det var en meget desperat tid for os, for at forsøge at få det til at hænge sammen, og endte med at jeg død og pine måtte ud og finde et arbejde, på trods af at jeg på daværende tidspunkt var så dårlig, at jeg knap kunne finde ud af at gå på toilettet, tage et bad og komme ned og handle selv.

Ovenstående er skrevet for at illustrere at tingene altså lynhurtigt kan tage en drejning, hvor det hele pludselig kan blive lidt desperat. Og at det altså ikke er så forbandet ligetil at få hjælp som visse ønsker at gøre det til, hverken hvis man er i boligmangel eller psykisk syg. Og jeg er overbevist om at det samme gør sig gældende for dem der lider under diverse former for misbrug.

Nu har jeg heldigvis altid haft en enorm stædighed, selv når jeg har haft det værst, og en vilje til at tingene bare skal gå, uanset hvad. Men det var ikke alle mennesker i den situation der bare havde kunnet "tage sig sammen" til at gå ud og finde et arbejde, alt til trods, og hvis man samtidig bare ikke har noget netværk at trække på i forhold til at kunne flytte ind hos venner eller familie (og det er der altså desværre mange der slet ikke har), jamen så kan jeg da levende forestille mig at man hurtigt kunne være endt på gaden i stedet.

Og skulle det have været sket for mig dengang, så kan jeg da love for at det ikke havde været med min gode vilje! Jeg synes ikke at der er noget mere deprimerende end at være på kontanthjælp eller at få almisser, og foretrækker da så absolut at klare mig selv med selv det værste idiot arbejde, fremfor det. Havde også engang en sagsbehandler, der ivrigt forsøgte at overtale mig til at gå på invalidepension i starten af tyverne, hvilket jeg ret fortørnet vedblev at afslå, og det er jeg da ved gud også glad for at jeg gjorde i dag, for nu klarer jeg mig godt og har resten af livet foran mig.

Nogle mennesker har evnen til at samle sig selv op hen ad vejen, andre har ikke og har brug for mere hjælp og støtte. Og jeg tror i første omgang at det er dér, der skal sættes ind. Der er så uendeligt meget sandhed i det mange af jer skriver igennem tråden her: At man i de svære tider har brug for at opleve at der er nogen der tror på én. Især fordi man meget ofte har mistet troen på sig selv.

Jeg giver faktisk meget sjældent penge til hjemløse selv. Ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dem, eller mener at deres situation er selvforskyldt og at de "bare skal tage sig sammen". Men fordi jeg ved at det ikke ændrer noget. Jeg tager gerne en lang snak med dem, giver dem noget at spise eller andet. Men det er et faktum at rigtig mange af disse mennesker har et misbrug, og det ønsker jeg ganske enkelt ikke at bidrage til. Jeg har selv haft diverse misbrug tidligere i mit liv, og at hjælpe til (uanset hvor gode hensigterne måtte være) at fastholde et andet menneske i dette, det er det sidste jeg ønsker.

Jeg synes det er fint at mange giver en 10'er eller 20'er til et menneske i nød, men hvor mange gør egentlig mere end det? Hvor mange her inviterer en hjemløs med hjem til et måltid mad omkring middagsbordet sammen med ungerne, eller til at tilbringe en nat i gæstesengen? Hvor mange af alle de selvstændige herinde, der om nogen må have muligheden for det, har overvejet at tilbyde en hjemløs et job i deres firma? Eller ansat en nylig frigiven mand/kvinde fra fængslet f.eks., der ofte har svært ved at komme tilbage i samfundet igen?

Jeg er helt med på at man ikke lige ansætter en der har afsonet tid for økonomisk kriminalitet til at holde orden i regnskaberne, men mange kunne sagtens tage et større socialt ansvar i hverdagen. Det gælder jo dybest set om at hjælpe folk til at kunne klare sig selv i hverdagen igen på lang sigt, fremfor alle de "quick fixes" som synes at være så udbredt på alle leder og kanter i vores samfund i dag.

Jeg er fuldt ud klar over at det ikke er alle der befinder sig i en situation hvor de er i stand til at have et arbejde, og at det heller ikke er alle der har det store overskud der vitterligt skal til for at tilbyde sådan en hjælp (og det er der heller intet galt i), men jeg tror at der findes nogle blandt alle disse ulykkelige skæbner, der virkelig ikke mangler andet end et insisterende skub fremad, samt nogen der tror på og opmunterer dem. Jeg ved selv at det kan gøre en verden til forskel.

Jeg lider stadig selv under den gæld jeg akkumulerede under mine år som "fortabt sjæl", men når det lykkedes mig at stable min virksomhed på benene og gøre den til en succes, på trods af mine stadig økonomisk meget trange vilkår, så skal jeg da med glæde være den første til at ansætte en stor blandet herlighed af alle disse "ulykkelige skæbner", og hjælpe dem på rette vej, og til at genfinde troen på sig selv og genopdage hvilke seje og fantastiske mennesker de egentlig er. For det har de i længden langt mere brug for og glæde af, end en 10'er her og en 20'er der. Det kan du ikke genkøbe din selvrespekt for!

~ Amaris

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 09:58

Må indrømme jeg rynker næsen, når jeg hører i at hjemløse i først omgang bliver tilbudt at komme forbi Kirkens Korshær for at få gratis tøj og tæpper, men ved fremmøde skulle de hjemløse alligevel betale.

Konceptet 'en varm seng' har også deres udfordringer. En pige har lige fortalt om, at hun ikke længere vil være gratis medhjælper til det ellers gode koncept, da 'en varm seng' blev brugt af tyveribander fra Østeuropa. De ansatte blev tilbudt at købe tyvekoster.

I større byer i DK, er der ikke altid mulighed for at give de hjemløse noget direkte, med mindre de hjemløse sidder og tigger på ved indkøbscentret eller lignende.

De mange historier gør, at vi har besluttet at finde nogle hjemløse og direkte spørge, om de har brugt for vores tæpper eller en sovepose.

Mvh

Holger

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:23

Henrik Nielsen:

The-shop.dk:

Fireball:

DEt fleste mennesker tager stoffer, eller drikker sig i hegnet for ,at flygte fra virkeligheden, for at blive ligeglade, for at tolererer kulden, og det ville du og jeg også hvis vi gik i deres sko. Vi havde ikke klaret et døgn nogen af os.

Fair nok, men så forklar mig lige hvordan de endte på gaden? for når man har livet fyldt med muligheder, så der altså ingen undskyldning for at ende som hjemløs narkoman...

Du aner slet slet ikke hvad du snakker om. Tag nu alkoholisme, den er anerkendt som en sygdom i mange land, bare ikke i Danmark, hvor man skønner at op imod 10% af befolkningen har et problem. Denne sygdom gør faktisk at man ofte skal meget langt ud før man tager imod hjælp....

og ja.. jeg ved det om nogen, jeg har en far, der er alkoholiker

Hej Henrik

Nu ved jeg ikke om det var til mig, ja alkoholisme er en sygdom, jeg mistede en bror på den konto, så jeg kender problemstillingene for det felt.

Men når man nu er hjemløs, hvis man er alkoholiker, eller narkoman, er det sq da lige meget hvad man bruger den 20'er til som man får foræret, jeg er ligeglad hvad de bruger de pengene til jeg har givet dem, men jeg kan se at folk herinde går meget op i at de ikke må bruge de penge de får til lige hvad de vil, altså endnu engang lige umøndiggøre dem.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:18

Nej . slet ikke... det var møntet på The-shop.dk indlæg, jeg mener da vi to er på bølgelængden angående dette emne :-)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:35

Jeg kan ikke få ondt i røven over, om mon de hjemløse bruger de penge man giver til dem til alkohol og hva' ved jeg. Hvad forskel gør det.

Når man først har givet pengene tilhører de jo modtageren, som så selv har råderet over hvordan de ønsker at pengene skal anvendes.

Hvis de penge man giver gør, at modtageren bliver mindre stresset over, at modtageren ikke behøver at tænke på, hvordan han skal skaffe penge til sit næste alkohol/stof osv., er det da godt givet ud.

På en eller anden måde skal de skaffe alkohollen/stoffen.

1. de anvender pengene fra kommunen.

2. de anvender pengene får fra tiggeri.

3. de begår indbrud for at skaffe pengene.

4. de stjæler det de har brug for.

5. de gældsætter sig hos nogle forkerte mennesker og risikerer vold og det der er værre.

Hvis de penge man giver kan gøre at punkt 3., 4. og 5. ikke er nødvendigt er det da kun godt, hvem kan ha' noget imod det?

Offtopic

Jeg ved ikke hvorfor. men jeg kom til at tænke på Basher-Henrik  fra Mørk & Jul, da jeg så overskriften:

Han er sgu' grineren.

Kommer snart...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:39

Flemming Jensen:

Det kan godt være vi har mange førtidspensionister og hjemløse, men det er ikke dem der dræner vores kasse.

Dem der dræner vores kasse P.T. er i mine øjne, de invandrere der lever her, som får en masse penge og sender dem ud af landet og de personer der kommer herop og får penge for at rejse hjem.

Tæt på 50 milliarder kroner koster førtidspension pt... Og tallet bare stiger og stiger... Det er over det dobbelte af det, som invandre koster!

http://www.information.dk/telegram/252229

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:47

Henrik Nielsen:

Nej . slet ikke... det var møntet på The-shop.dk indlæg, jeg mener da vi to er på bølgelængden angående dette emne :-)

ja da men jeg kunne godt se ved gennemlæsning af mit indlæg, at der kunne forekomme, misforståelser.

nej vi er har et menneskesyn flere kunne lære noget af.

hl

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:14

Fashion-Seller:

Flemming Jensen:

Tæt på 50 milliarder kroner koster førtidspension pt... Og tallet bare stiger og stiger... Det er over det dobbelte af det, som invandre koster!

http://www.information.dk/telegram/252229

Der er stadig nogen der ikke ved hvordan tal skal læses, men de lærer det vel først den dag at indvandringen er mindre end udvandringen og der ikke er nogen til at finansiere omkostningerne herhjemme. Fortsætter det er DK bankerot i 2018-2020 - var det 9 millioner vi brugte i timen vi ikke har?

Og så er der stadig nogen der har ondt i røven over at familier tager sig af familier, for penge de er berettiget til, mens det er helt ok at dem der laver sort arbejde slipper.

60% af danskere adspurgt har benyttet sig at sort arbejde det seneste år - værsgo.

Køb ren argan olie her

Side 16 ud af 17 (166 indlæg)