Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 5 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Så længe jeg slog i den bolledej I var i færd med at lave, så kan jeg jo kun være tilfreds med det.

Og måske er det bedre, at vi lader jeres regnestykke være... Så er i det mindste rester nok til, at I kan lave studenderbrød i stedet.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Hej Martin,

Har lige siddet og kigget på din liste...;o)) Den er da ikke særlig lang. MLM er en ung markedsføringsform, som der vil komme mange flere af, som tiden går. Årsagen er bl.a. at den gammeldags markedsføring ikke holder længere. Vi er som forbrugere ved at blive døve over for almindelig reklame og det er bl.a. derfor at MLM har de succesrater som de har.

Jeg kan i øvrigt læse af de forskellige indlæg, at denne debat hurtigt kom ud i pro et contra om MLM. Synd at vi atter en gang ska have hevet de gamle travere af stalden.

Lad os holde os til facts. Jeg har fundet følgende på Federation Of Eoropean Direct Selling Associasions - www.fedsa.be.

Udvikling i omsætning i Europa. Tallene er angivet i Euro og i millioner. Omsætningen i 2004 har således været på 9.897.000.000 Euro, som i danske kr. sådan ca. er 73.732.650.000 kr. eller skrevet på en anden måde: 73.732 milliarder kr. i åmsætning i 2004. I alt en stigning på 56% på 9 år i omsætningen.

Antal distributører, som beskæftiger sig med MLM enten på deltid eller på fuldtid. 2004 beskæftigede 6.203.362 mennesker sig med MLM. En stigning på ca. 327% på 9 år.

Produktkategorier:

Hvor mange andre forretningsformer oplever samme vækstrater?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:17

Hej Palle,

Jeg synes at det er lige frisk nok at sige, at den gammeldags form for markedsføring ikke holder længere

Men ellers tak for at vise nogle tal fra MLM branchen - meget interessant. Men hvis første figur er korrekt, er omsætningen for 2004 ca. 73 mia. kr. og ikke 73.000 mia. kr. Der er en lille forskel...

Men hvis vi tager udgangspunkt i de 73 mia. kr, og de 6.2 mio. aktive sælgere, giver det en gennemsnitsomsætning på 12.000 kr. pr. sælger i runde tal. Det er jeg faktisk ikke specielt imponeret over. Der er selvfølgelig nogle der tjener meget mere og nogle der tjener meget mindre.

Men det er med andre ord ikke nødvendigvis en guldgruppe for alle, som vi ellers så ofte har hørt fra jer MLM-folk

Men det var interessant at se tallene - tak for det.

mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:41
Lad os antage, at 1% af de 6 mio MLM''ere lever af det.
Og lad os antage, at de har et højt dækningsbidrag, så de kan leve af en omsætning på 400.000 kr. pr. år.
Da vil disse 62033 LevebrødsMLM''ere løbe af med 24.813.200.000 kr., hvilket efterlader 48.919.450.000 til deling blandt de andre.
Disse 99% kan så hver især gennemsnitligt tjene - 7966 kr. pr. år.

Hvis antallet af levebrødsMLM''ere er blot 3% efterlader det intet til de resterende 97 %
Hvis dækningsbidraget kræver en omsætning på 800.000 pr. år for at tjene et levebrød, så er der under 4000 kr. tilbage til hver af de andre, når 1% af MLM''erne har taget deres del.

På disse linier har der for nylig stået en sarkastisk smøre, som jeg har valgt at slette før jeg frigav indlægget - af hensyn til den gode tone, naturligvis.

Venlig hilsen

Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:46

Jeg sad netop og lavede samme regnestykke...

Så med de tal der kommer fra brancheforeningen selv, vil jeg sige at 1% der kan leve af det er højt sat. Vi er så bare heldige med at den ene procent er så godt repræsenteret her på Amino

/Carsten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
>Lad os holde os til facts.
God idé.

>Jeg har fundet følgende på Federation Of Eoropean Direct Selling Associasions - www.fedsa.be.
Nogen der har noget kildekritisk at sige omkring disse?

Facts udfra ovenstående (i 2004):
- Omsætning på 73.732.650.000 DKK.
- Beskæftigede i faget 6.203.362

Defination på succes: Man skal vel kunne leve af det. Der er nogle rimelig store DB, så skal vi gå udfra at hvis man omsætter for 800.000 om året, tjener man 400.000 som, efter skat,  er nok til at leve af det (tror dog sjædent af DB er 50%, men jeg er optimistisk i dag)?

Hvis vi så siger at 1% har sucess med, at få deres venner til at betale overpris for underlegne produkter, ligger de altså beslag på (6.203.362*0,01)*800.000 DKK = 49.626.896.000 DKK.
Der er dermed 24.105.754.000 til deling mellem de resterende (6.203.362*0,99) 6.141.328 medlemmer - hvilket giver 3925 DKK per mand.

Det kunne også være sjovt at se, hvor mange der MAX kan have succes
Hvis vi tager 73.732.650.000/800.000 DKK får vi 92166 med succes - eller 1,5% som den maximale procentsats der kan have succes, hvis vi går ud fra at de resterende 98,5% ikke tjener en eneste øre.

>eller skrevet på en anden måde: 73.732 milliarder kr. i åmsætning i 2004.
Det er den slags drejninger med tre ekstra nuller, som MLM-folk eeeeelsker ;)

Spørgsmål der gerne må besvares forbindelse med dette indlæg:
- Det eneste jeg mener, vi kan være uenige om her, er vel hvor stor en del af omsætningen man skal have for at få succes?
- Udregningerne burde være korrekte, og tallene leverer MLM-gruppen selv
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19
Interessante beregninger! Jeg tror dog ikke på at alle MLM-firmaer i GENNEMSNIT udbetaler 50% til samtlige deres medlemmer. Ud fra de MLM-oplæg jeg har set ligger det mere i størrelsesordnen 15-25% (hvilket i sig selv ikke er underligt) Prøv at lav regnestykket igen med 25% :)

Det kunn e så være interssant at spørge MLM-tilhængerne igen om de virkelig mener at mere end 1% kan leve af MLM? Jo højere dette tal er, jo mindre tjener resten altså. Personligt tror jeg, særligt i lyset af ovenstående tal, at det er langt mindre end 1%.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:21
Jeg forstår ikke helt hvorfor MLM''erne gerne vil overbevise folk om at så mange lever af det. Er det noget med jeres markedsføring?

Der er rigtig mange folk der er med i MLM, men der er meget få %''er der virkelig pøver på at leve af det.

MLM er som alle andre brancher... hvis du arbejder for det, vil du også komme at leve af det en dag.

MLM''erne her inde kan selv kigge på deres %''er. Hvor mange af de folk i har sat igang lever af det nu?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:28

Selvfølgelig vil networkere gerne få deres forretning til at fremstå som en god forretning. Hvis jeg siger til dig: Hvis du vil være min partner, så er der 1% chance for at du vil komme til at leve af det!

Gider du så være min partner?

mvh Carsten
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:33
Hehe lige præcis

Men her inde ville jeg istedet prøve at forklare mig ud af det med f.eks. at mange kun var med for at få produkterne billigere etc. end at skulle ødelægge mit rygte med dårlige udregninger m.m.
Side 5 ud af 25 (249 indlæg)