Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 6 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/31/2005 11:18:37 AM Forfatter: Mikkel deMib
Interessante beregninger! Jeg tror dog ikke på at alle MLM-firmaer i GENNEMSNIT udbetaler 50% til samtlige deres medlemmer. Ud fra de MLM-oplæg jeg har set ligger det mere i størrelsesordnen 15-25% (hvilket i sig selv ikke er underligt) Prøv at lav regnestykket igen med 25% :)

Jeg kunne ikke være mere enig, men regnede med at hvis jeg satte DB til 50% kunne jeg undgå at MLM-siden prøvede at skyde beregningen ned på for lavt DB.

Max antal procent med succes, hvis DB i gennemsnit er 25%:
- Omsætning på 800.000/25*100 = 3.200.000 DKK
  Der skal altså omsættes for 3.200.000 DKK for, at få en fortjeneste
  på 800.000 DKK, som der skal svares skat af.

- Samlet omsætning på 73.732.650.000 / 3.200.000 = 23041 personer med sucess.

- 23.041/6.203.362 = 0,4% med succes.
  ... så ser det oprindelige gæt på 1% med succes pludselig gavmildt ud :)

De ubekendte faktorer:
1) DB, 25% lyder vel ikke helt forkert i forhold til de koncepter vi har fået prosenteret indtil videre her på Amino?

2) Definationen på succes. Jeg tog udgangspunkt i en funktionærløn på 350.000 plus 12.5% feriepenge og betalte sygedage etc., og vurderede så hvor meget ekstra man bør tjene som MLM'er for at opveje alle ulemper (perioder uden løn, ingen hjælp ved sygedage, ekstra administrationsbesvær, ingen pension, risiko i forbindelse med indskud, formegentlig flere timer, risiko for at det firma alt er baseret på går fallit, etc.) . Fastsættelsen bliver selvfølgelig subjektiv, men jeg synes, at der er nok argumentation bag til at kunne forsvare den.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36

> MLM er som alle andre brancher... hvis du arbejder for det, vil du også komme at leve af det en dag.

Det er jeg meget uenig i. Der er masser af brancher hvor du kan knokle hele livet og alligevel have langt under 1% chance for at kunne leve af det. Lad mig blot nævne: Liniedansere, kanonkonger, musikere, balletdansere, filmfotografer osv. Særligt de kreative fag har en MEGET lav successrate. Indenfor mange andre iværksætter fag er det rigtigt at man, hvis man knokler hårdt nok, har en meget større chance for at kunne leve af det, f.eks.: Kioskejer, pizzaria, softwarefirma, konsulent osv. Her vil jeg tror vi snakker om 5, 10 eller20% eller større chance for at kunne leve af det.

Spørgsmålet er om MLM ligger i "den kreative faggruppe" eller i den mere "sikre". Når man kigger på de (få) tal der er tilgængelige ser det unægteligt ud til at der er lige så stor chance for at kunne leve af MLM som hvis man satser på en karrier som rockguitarist. Jeg har flere gode venner der lever rigtig fornuftigt af at være rockguitarister, men det betyder ikke at jeg vil lyve overfor nye unge talenter og bilde dem ind at successraten er særlig høj. Det er den ikke! Hverken for rockguitarister eller MLM''ere. Så er det bare et spørgsmål om hvad man synes er fedest: At snyde sine venner, eller at spille en sang :)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:08
Mikkel, jeg er da enig En vigtig faktor er også at man er god til det man vil lave, og indser hvad man ikke er god til, og så finder sig en anden ting at arbejde med.

Jeg kunne sige det sådan, at det du brænder for, og er bedre til end andre, vil du kunne leve af.

Jeg kunne aldrig kunne leve af at synge, medmindre var i et komedieshow
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:16

Off topic:

Til Mikkel
Jeg kender også rigtig mange rockguitarister. Jeg kender ikke én, der lever af det alene. Jeg vil vurdere, at succesraten her er LANGT under 1%. De fleste, som får en professionel musik-karierre gør som min søster:
"Underviser for at leve
Lever for at synge"

On topic:
Hvis påstanden om at alle, der arbejder med MLM kan gøre det til deres levevej, ved at gøre en indsats skal holde, hvad vil det så betyde for behovet for omsætning:
6.203.362 mennesker gange (v. db på 100%) 400.000 kr. =2.481.344.800.000 kr. pr. år. (lavere dækningsbidrag giver større omsætningsbehov)
Hvis det skal lade sig gøre, skal der genereres pænt mange kunder, der ikke selv bliver forhandlere. Hvis nye kunder selv bliver forhandlere, hvilket de jo i mange koncepter ivrigt opfordres til, vil omsætningsbehovet stige yderligere.

Men MLM-folkene siger, at pengene genereres af salget og ikke af forhandlernes indskud.

Det kunne være interessant at regne videre, hvis nogen kunne komme med et kvalificeret bud på et gennemsnitligt indskud.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:16

> Jeg kunne sige det sådan, at det du brænder for, og er bedre til end andre, vil du kunne leve af.

Ja, man kunne godt håbe på at det var sådan, men det er bestemt ikke min erfaring. Flere af de føromtalte rockguitarister jeg kender som lever af det er MEGET dårligere til at spille guitar end så mange andre der IKKE kan leve af det. Held, brede skuldre og skarpe albuer, gode kontakter, unikhed, tilpasningsevne, forhandlingsevner og 1000 andre ting spiller ind. Det er ikke nok at være skide god på guitar. På samme måde er det ikke nok at vide alt om søgemaskiner, for at kunne leve af det jeg gør. Der er mange folk rundt omkring, ofte med lange PHD-afhandlinger bag sig, som har meget sværre ved at leve af søgemaskiner end jeg har. Verden er dybt urimelig :)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:25
Ja det handler det selvfølgelig om personlig branding også. Der er mange faktorer der spiller ind hele tiden.... da jeg skrev svaret, var de kunsteriske bancher ikke i mine tanker Så "my bad", jeg kan sagtens tage mine ord i mig igen.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43

Hej allesammen,

Jeg fik rigtignok sat gang i regnemaskinerne og kreativiteten omkring hvordan man skal tyde tallene.

Til jeres oplysning har jeg kontaktet Danmarks Statistik for at få oplyst hvormange virksomheder der er startet inden for de sidste 5 år og hvor mange der er holdt op med at drive virksomhed igen. Uden at kende tallene - de ringer tilbage til mig omlidt med tallene - tror jeg det kan være med til at sætte det hele i perspektiv.

Der er ingen leveringsikkerhed for succes når man beskæftiger sig med MLM. Er der nogen der påstår noget i den retning er de nogle grødhoveder og burde have deres skolepenge tilbage.

Jeg tror, og min erfaring viser mig gennem mit arbejde med MLM, at rigtig mange starter og fortsætter med at drive MLM virksomhed, er muligheden for at have en fritidsbaseret ekstraindkomst. Ikke ret mange har ambitioner og efter min opfattelse heller ikke evnerne til at drive det videre. Det gør nu heller ikke noget. Det er jo heller ikke enhver der får et momsnummer og starter med at male for naboen, der ender som multimillionær...;o) Men nogle gør.

Jeg fornemmer at de forskellige udregninger, og husk lige at det er en ægte MLMer der kom med talllene, udelukkende er foretaget for at bevise debatørens standpunkt. Derfor vil jeg lige indsparke et par alternative måder at læse tallene på.

Prøv at koorigere talleme for at op mod 90% af de aktive MLMer ser det som en levevej. Prøv samtidig at
se stigningen af MLMer i de sidste år, som et udtryk for iværksætterånd, hvor omsætningen ikke er registreret i sin g fulde styrke endnu. Giv dog de stakkels mennesker en chance for at komme i gang med deres forretning...;o))

Nå men jeg vender tilbage med Danmarke Statistik tallene for igangsættere og opgivere inden for det kongelige socialdemokratiske danske erhvervsliv.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:21
Dato: 10/31/2005 1:43:28 PM Forfatter: Palle Toft

Prøv at koorigere talleme for at op mod 90% af de aktive MLMer ser det som en levevej.

Altså enten mener du, at 90% af MLM''erne forsøge at leve af det.
Ellers mener du, at 10% af MLM''erne forsøger at leve af det.

Hvis 10 % skulle leve af det ville 620330 mennesker med hver 400.000 kr. i omsætning altså skulle gøre krav på i alt 248.132.000.000 kr. Med 2004 omsætningen ville det give en rest på -174.399.350.000.
Hvis væksten over de næste 10 år (hvor folk så gerne skulle have haft mulighed for at komme ordentligt i gang med deres forretning) igen rammer 56%, vil markedet altså være på  1.150.22.934.000 kr., hvorved der vil mangle -158.960.030.000 kr. i omsætning for at brødføde de 10 håbefulde %.

Det er nogle store tal at holde rede på, men efter min bedste overbevisning har jeg ikke regnet forkert.

Hvis 90 % ...... nej det giver ikke mening..........

Og Palle, du må godt sige Bøh til mig, hvis du ikke kan lide det, jeg skriver.

mvh Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29

Hej Hans,

Jeg mener at 10% starter på MLM for at komme til at leve af det. Ud af disse forsøg er der kun meget få det virkelig lykkes for. Så du skal nok ned på 1-2% af de 10%, det bliver en levevej for.

Det er ikke særlig gode odds, men sådan er det jo også hvis man starter en ganske almindelig virksomhed. Der er ikke mange der overlever deres 5 års fødselsdag.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Dato: 10/31/2005 4:28:55 PM Forfatter: Palle Toft

Så du skal nok ned på 1-2% af de 10%, det bliver en levevej for.

Så du, som MLM-tilhænger, siger nu at kun 0,1% af dem der beskæftiger sig med MLM der kan leve af det? Det kan hvis ikke tolkes anderledes... hvorfor er det så altid, at vi får serveret sætninger ala "du bliver millionær på det her, på et halv år -garanteret" med hver eneste nye MLM-fidus?
Vær da for fa**** ærlig og sig, "det er måske muligt at tjene lidt ved siden af skolen på det, men det er under 1 ud af 1000 der kommer til at leve af det".

Men det er da spændende, at du først kommer med sarkastiske bemærkninger til mine regnestykker og derefter selv står frem og siger at antallet af succeser kun er 0,1%, hvilket er noget mindre end anti-mlm'ernes oprindelige skud på 1%
Bliver næsten kun sjovere af, at pro-mlm'eren (James) startede med at svine den ene procent, som et skud i tågen... jo mere konkret vi er blevet, og bud vi har fået fra pro-mlm-siden, jo lavere er succesraten blevet!

>Det er ikke særlig gode odds, men sådan er det jo også hvis man
>starter en ganske almindelig virksomhed. Der er ikke mange der
>overlever deres 5 års fødselsdag.

For det første behøver man så ikke nødvendigvis misbruge sine venner, i forsøg på at skabe hurtige penge. For det andet vil jeg vædde det meste af min aktiebeholdning på, at mere end én ud af 1000 overlever de 5 år - i modsætning til succesraten hos MLM, ud fra dine egne udtalelser.
Side 6 ud af 25 (249 indlæg)