Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 8 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Palle, det er sgu ikke let det her...

Som udgangspunkt synes jeg at det er meget vanskeligt at sammenligne virksomhedstyperne, da der kan være kæmpe forskel på hvad de laver, og hvordan de driver deres forretning, og hvad målet med forretningen er.

Jeg tror ikke at man kan/skal stille det op så sort og hvidt som du gør det. Jeg vil da give dig ret i, at det er en flot opadgående kurve der kan tegnes for udviklingen af MLM. Men den sammenligning jeg prøvede at hentyde til er følgende:

Tag den samlede omsætning i (bestående) virksomheder, og dividér med antallet af beskæftigede. Resultatet er hvor meget omsætning hver beskæftigede skaber.

Gør det for både MLM virksomheder og traditionelle virksomheder, og jeg er sikker på at de traditionelle virksomheder vinder sammenligningen. Det var den pointe jeg forsøgte at komme frem til.

Der er ingen tvivl om, at der lukker for mange traditionelle virksomheder i forhold til hvor mange der bliver startet. Men det er i mine øjne ikke nødvendigvis et udtryk for at chancerne for at få en normal løn er ringere med traditionelle virksomheder end med MLM virksomheder.

Motivet for at starte virksomhed er forskelligt. Hvor stor en procentdel af MLM''erne driver det som en fritidsbeskæftigelse? Hvor mange traditionelle virksomheder drives som en fritidsbeskæftigelse? Sammenligningsgrundlaget er ikke helt ens.

mvh Carsten

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:42
Hej Martin.
Jeg er ny på denne debat, og er meget spændt på at se om det er muligt at få en seriøs og saglig debat igang.
Jeg har i ca. 16 md. arbejdet med at markedsføre LR-International og er i dag Teamleder hos LR med en god og stabil ekstraindkomst.
Jeg forstår godt de mange fordomme der findes omkring MLM da jeg selv har haft dem i ca. et år før jeg begyndte at sætte mig seriøst ind i tingene.
Jeg elsker seriøse debatter, men usaglige indlæg fra snothvalpe gider jeg end ikke at bruge ressourcer på at besvare....bare så i ved det derude!!!!!!
På vores hjemmeside: www.lr-international.nu
kan interesserede læse en masse om MLM og linke til de relevante sites såsom forbrugerstyrelsen, direkte salgsforeningen i DK, osv.
Siden er lavet som en oplysningsside omkring MLM........
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Hej igen Martin,

Jeg ved ikke om jeg skal lægge noget i det, men jeg synes det er ret sjovt at alle MLM kritikerne har travlt med noget helt andet når der kommer tal på bordet, som muligvis og med en vis sansynlighed kan tolkes i MLMs favør...;o))

Du har ret i at det gammeldags erhvervsliv med alle sine kringelkroge har langt den største del af den totale omsætning og at der er langt flere mennesker, der har deres udkomme af traditionel virksomhed end med MLM.

Men jeg mener nu stadig at, nu når jeg er iværksætter, hellere vil arbejde med en forretningsmodel som har stor fremgang end en hvor der er tale om tilbagegang.

Nå men nu skal jeg til møde ude i byen...;o)) Vender tilbage.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:19
Hej Palle,

Vi har ret travlt med ikke at spilde vores tid på folk der ikke kan debattere sagligt. Det er svært at tage jer seriøst når selv et første indlæg på debatten som det fra LR-Team Boye omtaler alle der er uenige med jer som værende snothvalpe.
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 13:29
Undskyld mig lige et øjeblik.
Nu lægger du vist ord i munden på mig.
Jeg har ALDRIG nævnt noget om at jeg betragter alle kritikere af MLM som værende snothvalpe. Tværtimod gør jeg netop opmærksom på at jeg udemærket forstår den skepsis og de fordomme der er omkring MLM da jeg jeg selv har haft dem.
Jeg nævnte bare at hvis der kommer udokumenterede usaglige oplysninger fra snothvalpe der kun er interesseret i at mudre debatten til, så gider jeg end ikke at bruge ressourcer på at besvare dem.
Nu har jeg besvaret denne, så der må du kunne regne med at jeg ikke betragter dig som en "snothvalp" men bare regner med at du måske misforstod mit indlæg. (kan være at jeg formulerede mig lidt hårdt...i så fald beklager jeg)

MVH

Brian Boye
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:43
Vi ved godt hvad der menes med "usaglig" - det har vi set på gennem længere tid. Det er enhver form for kritik af MLM som konstant bliver tilbagevist som usaglig, eller med påstand om at ingen andre en MLM-fanatikerne ved noget om MLM. Dertil kommer så vekslende kommentarer om at vi enten ikke er værd at diskutere med efterfulgt af kommentarer til hvorfor vi ikke gider svare. Jeg synes efterhånden at de mange tåbelige kommentarer fra MLM-fanatikerne selv tegner et glimrende billede af branchen og jeg har derfor ikke i denne tråd følt akut behov for at uddybe det.
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 13:50
Hej Mikkel.
Jeg ved ikke hvad jeg skal have gjort der kan bringe dig i det humør.
Jeg er helt ny her på debatten og forventer en sariøs og saglig debat.
Hvad du tidligere har oplevet med andre håber jeg ikke at du vil bruge til at lægge mig til last.
Jeg er MEGET åben over for kritik af MLM da jeg i min reserch er stødt på ALT for meget useriøst, så jeg forstår godt kritikken.
Jeg håber bare ikke at du vil lade den gå ud over de forkerte, da jeg MEGET gerne vil have en debat omkring MLM.
Bare du vil være så venlig ikke at lade det gå ud over mig at du evt. har oplevet andre der ikke kan klare en seriøs debat.

MVH

Brian Boye
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:56
Du bør nok læse dig eget første indlæg igen, og så genoverveje hvorfor reaktionerne er som de er.
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 14:12
Hej Mikkel.
Jeg har fulgt dit råd og læst mit indlæg igen.
Og jeg må erkende at jeg ikke rigtig kan se hvori problemet det ligger.Hvis det er fordi du tror at det er "jer" at jeg betragter som snothvalpe er jeg da ked af at jeg har givet dig det indtryk.Jeg skal måske lige nævne at jeg slet ikke havde læst hvad der var skrevet før mit eget indlæg, så jeg refererer ikke til noget af hvad der var skrevet i forvejen, men skrev bare i generelle vendinger at jeg ikke gider at bruge min tid på useriøse indlæg der prøver at udlægge alt hvad man skriver, som om man er fanatiker eller lignende.
Prøv at læse mit start-indlæg igen og læs det som det det er, nemlig en ny mand på debatten der skriver til martin og som ikke aner hvad i har kørende af debat i forvejen.
Hvis du gør det, så vil du se atden eneste måde du kan blive stødt over det jeg skriver,er hvis du betragter dig selv som værende en "snothvalp" MVH Brian Boye
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:19
Det er vel ikke særlig underligt at man forventer at du har læst de foregående indlæg i en tråd inden du kommenterer den. Det er det der er hele meningen med at have debat-tråde. Det er svært at forholde sig til indlæg i en debattråd hvis de udelukkende har karakter af "statements" uden sammenhæng med den igangværende diskusion i tråden.
Side 8 ud af 25 (249 indlæg)