Ja - hvis du er dygtig til at forhandle, men det ville i mange tilfælde også kræve at du binder dine penge i en lang periode.
Indlånsrenten i de fleste banker er til grin i øjeblikket.
Er det da et problem at binde 30mio? :)
Jeg får 1,35% pt. og er blevet lovet at den stiger til 1,6% i løbet af denne måned (snakkede med min kontaktperson i denne uge). Alternativt er det bare at låse dem for 1-3 år, så får du enten 2,55%, 3% eller 3,65% hos http://www.fih.dk/.
3,65 procent i rente af 30mio svarer til 722.700 kroner årligt efter skat. Det kan man hvis godt leve for pt. :)
Jeg får 1,35% pt. og er blevet lovet at den stiger til 1,6% i løbet af denne måned (snakkede med min kontaktperson i denne uge). Alternativt er det bare at låse dem for 1-3 år, så får du enten 2,55%, 3% eller 3,65% hos http://www.fih.dk/.
3,65 procent i rente af 30mio svarer til 722.700 kroner årligt efter skat. Det kan man hvis godt leve for pt. :)
Ja det kan være et problem at binde ens penge, først skal man huske at læse det med småt..
fordi hvis man har lavet en aftale med banken om at binde sine penge, kan man risikerer aldrign nogen sinde at få sine penge igen, fordi man så betragtes som aktionær. hvis en bank er i problemer er det set dem med låste konti pænt kan se på dem med ikke låste konti tømme deres konto i tiden uden de kan gøre noget
Med så mange flere penge end staten garenterer indestående for er det med at sprede sine penge så sikkert som muligt :-)
Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)
Ja det kan være et problem at binde ens penge, først skal man huske at læse det med småt..
fordi hvis man har lavet en aftale med banken om at binde sine penge, kan man risikerer aldrign nogen sinde at få sine penge igen, fordi man så betragtes som aktionær. hvis en bank er i problemer er det set dem med låste konti pænt kan se på dem med ikke låste konti tømme deres konto i tiden uden de kan gøre noget
Med så mange flere penge end staten garenterer indestående for er det med at sprede sine penge så sikkert som muligt :-)
Er loftet for hvad staten garantere for, ikke blevet fjernet efter Roskilde Bank sagen?
Hvis du har tænkt dig at leve af formuen resten af dit liv er det hamrende ligegyldigt hvad renten er i dag - det afgørende er, hvad den er på forskellige typer rentegivende indskud set over mange år (med mindre du altså regner med at dø meget snart, men så har du jo heller ikke brug for så mange penge ...)
Når du ser det over en længere årrække er det ikke det store problem at få 4-5% - det kan du f.eks. få ved at lave yderst forsigtige og velovervejede ejendomshandler alene. Og det er mere sikkert end aktier (huse går ikke konkurs, og stiger altid - set over mere end 10 år, i værdi!)