Vil du eller har du genoptaget samtaler med de cirka 20 skolevejledere (så vidt jeg husker ) som alle anbefalede uddannelse frem for et firma indenfor din interesse?
Det er jo på ingen måde forkert rådgivning. For langt de flestes vedkommende vil det være den helt rigtige løsning, at tage en uddannelse. Og desuden behøver det ikke være enten/eller, selvom jeg ofte synes det er der, diskussionen ender.
Løberen er vist hjerneskadet. Der er aldrig dumt at følge sine drømme og gøre det, man er bedst til. Om det så betyder akademisk eller håndværksmæssig uddannelse, eller et liv som selvstændig eller iværksætter.
Et personligt spørgsmål: Er Simon egentlig millionær? Jeg har været lidt i tvivl, for indtil videre har jeg kun hørt om en millionomsætning, som skulle deles i porten, dække udgifter og beskattes. Det er selvfølgelig heller ikke sagens kerne, jeg er bare ude med riven efter journalisternes kildekritik hver gang jeg kan.
Rent professionelt: Tror Simon, at markedsføring på Facebook bliver mere populært som tiden går, og udvikler sig til en reel Google AdWords konkurrent? På papiret burde Facebook jo være mere effektivt, men tager Simon i sit arbejde højde for, at man med Facebook går ind og laver reklame i folks privatsfære? Det står jo i stærk kontrast til traditionel online markedsføring og AdWords, som giver eksponering der, hvor folk måske er mere modtagelige overfor det.
Som eksempel bliver en del af mine venner og veninder irriteret over ekstremt segmenterede og målrettede reklamer på Facebook, mens de sjældent hidser sig op over AdWords.
Skal nok lige smide et indlæg mere, hvis jeg finder på et nyt spørgsmål.