Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 10 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

SmileHej alle !

Jeg mener at sådanne registriringer skal slettes efter 3 år.

Det kunne der jo spørges om, de bliver automatisk slettet af trustilot ?

Eler det enkelte "offer", selv skal henvende sig til registrant.

Bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Det kan ikke være rimeligt, at hvis et firma har mange anmærkninger og så siden har oppet sig gevaldig, men slæber 3 år gamle dårlige point sammen, der trækker ned.

Det er som regel brokkere der anmelder og sjældent tilfredse kunder, så det giver et misvisende billedet her og nu.

Hvem kan løse en sådan opgave, 6 mdr, 1 år eller ?? for at slette anmærkninger.

mvh  Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:58

Dino:

Jeg synes at truspilot er en udmærket platform hvor man godt kan finde brugbar information før man skal handle med en netbutik, eller webbureau eller andet.

Det er rigtig nok at der er nogle gange er lidt fusk indblandet, men man har jo som firma også mulighed for at besvare de forskellige indlæg og vedlæge dokumentation.

Sådan mente jeg også en gang, men nu tvivler jeg på sagligheden af trustpilot, da andre har taget sagen op igen.

Antal anmeldelser og gamle anmeldelser giver et forkert billede.,

mvh  Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:03

Peter Holten Mühlmann:

Det er jeg overhovedet ikke enig med dig. 

Fx har jeg selv skrevet en anmeldelse af cybercity, og den anmeldelse er OVERHOVEDET ikke kommet på baggrund af bagateller :)  Mange virksomheder synes de er blevet uretfærdigt anmeldt, fx er det jo ikke deres skyld at forhandleren ikke havde varen på lager. Men det er det bare alligevel, for de er jo ansvarlig for valget af forhandler. Ligesom det er min skyld hvis vores support ikke håndterer anmeldelserne hurtigt eller godt nok, da det er mig der har ansat supporteren. 

Når det er sagt synes jeg faktisk vi gør rigtigt meget for at følge op på anmeldelserne. 

mvh

Peter

Ikke fordi jeg mener, at trustpilot ikke gør et godt stykke arbejde, men den kan gøre bedre og mere troværdig.

Tilfældige input giver et forkert billede.

Alder på indput giver et forkert billede.

Måske har i ikke ligefrem tænk sådan og det gjorde jeg heller ikke før i tiden..

Derfor.........

mvh  Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Hej, enig i at vi kan gøre det MEGET bedre. 

Vi har været alt for uerfarne og er det nok stadigvæk. Når det er sagt synes jeg vi er blevet bedre og klogere med årene. 

På trods af den øgede klogskab forstår jeg dog ikke helt hvad du mener med at Alder på indput giver et forkert billede? 

kan du uddybe?

mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Hej Mikkel, hvis hvad ville du betragte som tilfredsstillende dokumentation for trafikken? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:42

Peter Holten Mühlmann:
Hej Mikkel, hvis hvad ville du betragte som tilfredsstillende dokumentation for trafikken? 

Som minimum en eller anden form for standardiseret trafikanalyse - f.eks. Google Analytics eller anden lidt større og anderkendt løsning.

Problemet med disse er så dels, at der af dele af statistikkerne som er tvivlsomme rent statistisk, samt at der ikke foretages nogen kontrol af måden det implementeres på. Dermed er det meget let at manipulere med f.eks. sine Google Analytics tal, hvis det er det man vil. Det gør derfor, at Google Analytics - og andre tilsvarende analyseprogrammer, kommer til at fremstå sådan lidt "Alexa" agtigt - nogle tror på dem, andre gør ikke - og begge parter har valide argumenter for det de gør.

For at opnå et troværdigt troværdigt trafiktal, der tåler sammenlugning med andre, er der brug for en uvildig tredparts måling. I Danmark har vi næsten kun FDIM statistikkerne. Her kan man være sikker på,at alle sites bliver målt må samme måde og der er dokumentation for de statistiske metoder der anvendes.

FDIM statistikkerne er på ingen måde perfekte og jeg har da også gennem tiden kritiseret dem for masser af ting - men det er det bedste vi har og det er da også derfor at de største annoncører på Nettet ligger mest vægt på deres tal.

Så hvis det er meget vigtigt for jer at kunne "prale" (hvilket er OK) af jeres trafiktal, så kommer i nok ikke udenom FDIM i Danmark ...

I udlandet er der bl.a. Comscore og Nielsen NetRating data at hente, som også er uvildig tredieparts data - dog af en helt anden type end FDIM.

Jeg tror så bare ikke, at det nødvendigvis er trafikdata I skal slå på. Som forbruger ville jeg være mere interesseret i om "lortet virker". Og som virksomhed vil jeg være interesseret i, om det gør at jeg tjener flere penge - eller det modsatte. Om I har trafik eller ej, rager mig egentligt Big Smile

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:15

Hvis man har en lav score på grund af dårlig serviceydelser i 2009 og derefter laver en mega stor løft på dette område i februar 2010, vil dårlig score stadig fremgå, trods forbedring til optimal serviceydelse fra netshoppen.

Hvordan kan man så få en såkaldt positiv score hurtig nok??

Ligesom smileys, man kan få en sur en, når forhold ikke er ok, men så snart tingene er rettet op straks, gives der en ny glad smiley.

Kunne man evt. lave periode ala smiley for hver måned for måned.

Forestil man havde de 5 nyeste smiley hele tiden og at hver kun var 1 måned gammel.

Så ville resultatet for firmaet måske ændre sig hurtigere i takt med forbedringer.

Som det er nu, vil dårlig score stå alt for længe på grund af mange gamle dårlige input..

mvh  Geeked

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:44

SmileGod ide LANTHER !

Også hvor en virksomhed har ejerskifte og fortsættes med nye ejere i samme navn. Kan netop disse nye ejere blive frie for de "gamle lig" i lasten fra de forrige ejere.

Jeg håber nu at www.trustpilot.dk læser med i denne tråd.

Kender bl.a. et eksempel fra www.byggestart.dk, hvor de nye ejere, som overtog pr. 2. juli 2007 blev belastet med dårlig omtale fra de gamle ejeres ejertid, som i den grad sjovlede pågældende håndværker portal igennem 2005, 2006 og noget af 2007. Disse er også nu blevet kendinge indepå www.trustpilot.dk, (se også under SIKKERBYG) (Endvidere oplysning på www.sikkerbyg.net & www.sikkerbyg.eu).

I sådanne situationer ville en "nulstilling" være på plads. Tænkt også på, at de nye ejere har købt og betalt for et goodwill, der istedet er badwill. Da de måske netop ikke har undersøgt nettet forinden deres køb på  diverse anmelde steder m.m.  

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:41

LANTHER:

Hvis man har en lav score på grund af dårlig serviceydelser i 2009 og derefter laver en mega stor løft på dette område i februar 2010, vil dårlig score stadig fremgå, trods forbedring til optimal serviceydelse fra netshoppen.

Hvordan kan man så få en såkaldt positiv score hurtig nok??

Ligesom smileys, man kan få en sur en, når forhold ikke er ok, men så snart tingene er rettet op straks, gives der en ny glad smiley.

Kunne man evt. lave periode ala smiley for hver måned for måned.

Forestil man havde de 5 nyeste smiley hele tiden og at hver kun var 1 måned gammel.

Så ville resultatet for firmaet måske ændre sig hurtigere i takt med forbedringer.

Som det er nu, vil dårlig score stå alt for længe på grund af mange gamle dårlige input..

mvh  Geeked

Det er altid svært at vurdere hvor længe man skal lastes med dårlige anmeldelser, men Trustpilot har jo allerede lavet så anmeldelsernes indflydelse falder med tiden. Synes helt klart at det giver et godt billede, da alle virksomheder vil love guld og grønne skove når der er kritik, men desværre viser det sig langt fra altid at ende godt i sidste ende. 

En måned er ikke lang tid, jeg tror nærmere man skulle se på en eller anden form for forældelse efter et halvt eller helt år. Påvirker dårlige anmeldelser ens score så meget som i antyder, så må det være mere eller mindre fortjent og ikke noget jeg synes skal skjules for forbrugerne efter en måned eller lignende. Men vælg da i stedet for at fokusere på at få så mange positive anmeldelser som muligt Smile

Skulle vi se på smiley-eksemplet, så vil den dårlige smiley også blive hængende i vinduet i lang tid. 

// Jesper Skov

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:31

Nu havde jeg forestille mig 5 små mini smileys, en for hver måned de sidste 5 måneder.

Laver firmaet stadig skidt service, vil smiley blive ved med at være sure.

Man kan samtidig se, om firmaet er ved at ændre sig, idet man kan se, at flere og flere glade smileys er en bedre service idet der er færre klager.

Som man også understreger, vil et ejerskifte stadig beholde smiley, men ingen nye klager, giver meget hurtigt et bedre image..

SmileSmileSmileAngryAngry

mvh Geeked

Side 10 ud af 21 (206 indlæg)