Hej Mikkel, hvis hvad ville du betragte som tilfredsstillende dokumentation for trafikken?
Som minimum en eller anden form for standardiseret trafikanalyse - f.eks. Google Analytics eller anden lidt større og anderkendt løsning.
Problemet med disse er så dels, at der af dele af statistikkerne som er tvivlsomme rent statistisk, samt at der ikke foretages nogen kontrol af måden det implementeres på. Dermed er det meget let at manipulere med f.eks. sine Google Analytics tal, hvis det er det man vil. Det gør derfor, at Google Analytics - og andre tilsvarende analyseprogrammer, kommer til at fremstå sådan lidt "Alexa" agtigt - nogle tror på dem, andre gør ikke - og begge parter har valide argumenter for det de gør.
For at opnå et troværdigt troværdigt trafiktal, der tåler sammenlugning med andre, er der brug for en uvildig tredparts måling. I Danmark har vi næsten kun FDIM statistikkerne. Her kan man være sikker på,at alle sites bliver målt må samme måde og der er dokumentation for de statistiske metoder der anvendes.
FDIM statistikkerne er på ingen måde perfekte og jeg har da også gennem tiden kritiseret dem for masser af ting - men det er det bedste vi har og det er da også derfor at de største annoncører på Nettet ligger mest vægt på deres tal.
Så hvis det er meget vigtigt for jer at kunne "prale" (hvilket er OK) af jeres trafiktal, så kommer i nok ikke udenom FDIM i Danmark ...
I udlandet er der bl.a. Comscore og Nielsen NetRating data at hente, som også er uvildig tredieparts data - dog af en helt anden type end FDIM.
Jeg tror så bare ikke, at det nødvendigvis er trafikdata I skal slå på. Som forbruger ville jeg være mere interesseret i om "lortet virker". Og som virksomhed vil jeg være interesseret i, om det gør at jeg tjener flere penge - eller det modsatte. Om I har trafik eller ej, rager mig egentligt