Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 12 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
Nå med du har åbenbart måske en god familie,

Lad nu være med at beskylde alle om at de har en god familie bare fordi de har mange stemmer. Tag en butik som Coolshop.dk de har 4251 anmeldelser, tror du virkelig det bare er venner og bekendte? Nej det er det ikke, de bruger trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, og har derfor mange anmeldelser. Fleste positive, men de har af og til også en negativ, det er svært at undgå. De håndterer dog de dårlige meget godt ved at give et sobert og professionelt svar til kunden, og dermed vise at virksomheden er vililg til at indgå i dialog med kunder der har fået en dårlig oplevelse.

Mikael christiansen:
og oplyser faktura nummer

Så jeg må altså ikke have en mening om en butik bare fordi jeg ikke har handlet der? Der kan da være mange anmeldelser som ikke behøver kræve et køb. Man kunne dog lave en funktion så der ud for anmeldelsen stod et logo hvis anmelderen havde oplyst et valid fakturanummer. Så man som besøgende havde mulighed for at se om det var en kunde eller ej. Men det kræver jo en dybere integration i den enkelte shop for overhovedet at kunne bruge oplysningerne til nogle. Og dermed kræver det også at den enkelte butik køber et abonnement.

Mikael christiansen:
Dette stemmer ikke overens med Internet handel er mange dobbelt de sidste par år, spred budskabet at de ikke cpr valid profiler og kræver faktura nummer både til betalende bruger og gratis bruger og håb de ændre det og derved gør stemmerne troværdig

Hvis man bruger Trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, så vil man meget hurtigt få rigtig mange stemmer så troværdigheden øges. For selvom venner og bekendte sikkert anmelder sitet som positivt så vil de ikke kunne generer flere hundrede positive kommentarer.

Så jeg vil hellere sige: Hvis butikken kun har få anmeldelser, så lad være med at stole på resultatet, har butikken flere hundrede anmeldelser, så kan du godt regne med at de ihvertfald har en række postive kunder. Dermed ikke sagt man ikke kan blive snydt - det er kun en indikation af hvad andre mener.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:31

Martin Tygsen:

Mikael christiansen:
Nå med du har åbenbart måske en god familie,

Lad nu være med at beskylde alle om at de har en god familie bare fordi de har mange stemmer. Tag en butik som Coolshop.dk de har 4251 anmeldelser, tror du virkelig det bare er venner og bekendte? Nej det er det ikke, de bruger trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, og har derfor mange anmeldelser. Fleste positive, men de har af og til også en negativ, det er svært at undgå. De håndterer dog de dårlige meget godt ved at give et sobert og professionelt svar til kunden, og dermed vise at virksomheden er vililg til at indgå i dialog med kunder der har fået en dårlig oplevelse.

Mikael christiansen:
og oplyser faktura nummer

Så jeg må altså ikke have en mening om en butik bare fordi jeg ikke har handlet der? Der kan da være mange anmeldelser som ikke behøver kræve et køb. Man kunne dog lave en funktion så der ud for anmeldelsen stod et logo hvis anmelderen havde oplyst et valid fakturanummer. Så man som besøgende havde mulighed for at se om det var en kunde eller ej. Men det kræver jo en dybere integration i den enkelte shop for overhovedet at kunne bruge oplysningerne til nogle. Og dermed kræver det også at den enkelte butik køber et abonnement.

Mikael christiansen:
Dette stemmer ikke overens med Internet handel er mange dobbelt de sidste par år, spred budskabet at de ikke cpr valid profiler og kræver faktura nummer både til betalende bruger og gratis bruger og håb de ændre det og derved gør stemmerne troværdig

Hvis man bruger Trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, så vil man meget hurtigt få rigtig mange stemmer så troværdigheden øges. For selvom venner og bekendte sikkert anmelder sitet som positivt så vil de ikke kunne generer flere hundrede positive kommentarer.

Så jeg vil hellere sige: Hvis butikken kun har få anmeldelser, så lad være med at stole på resultatet, har butikken flere hundrede anmeldelser, så kan du godt regne med at de ihvertfald har en række postive kunder. Dermed ikke sagt man ikke kan blive snydt - det er kun en indikation af hvad andre mener.

Når der er flere 1000 anmeldelser er det selvfølgelige en del usande, hovedbudskabet må være handlet ikke hos dem for de cpr valid ikke deres profiler, så ved sådanne et stort gode anmeldelser, vil jeg vælge at handle et andet sted er modstander af at støtte truspilot.dk da de ikke cpr valid deres profiler.

Vis en webshop har få anmeldelser har de ikke skrevet på sin side de skal skrive derinde desuden, ja der findes mennesker der har 1000 vis gode venner, så man skal altid passe på   .

Jeg uopfordret dem til at cpr valid deres profiler så det er troværdig stemmer.

Jo det kan give flere 1000 gode stemmer så kender du ikke mig hvor mange venner jeg hurtigt kan få stemmer fra eller andre der endnu flere end mig kan også gå ind og manipulere resultat .

Udbred budskabet at de ikke er cpr valid deres profiler og det kan  manipuleres derved  jo flere venner  jeg har og jo flere uvenner man har jo mere utroværdigt er resultat

jo portalen er en stor gang snyd når profiler ikke skal oplyse noget cpr oplysninger navn adresse mv,

jeg vil sige man kan håndtere kunder meget bedre vis man snakker med dem eller e-mail samme med dem om de gode kunder ellers er det uprofessionelt måde at håndtere klager på , med et links til truspilot.dk da de ikke kræver at der visse grund oplysninger i profilerne navn , adresse og cpr nummer  eller admin kan se dem i det mindste i profilen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 05:21

Nu kan jeg lige komme med nogen erfaring mht trustpilot. Dette er ikke for at sige om de er good eller bad guys, blot det syn jeg efterhånden har fået af dem.

En klient havde en bruger som var adeles inkompetent til at skulle give en anmeldelse. Denne bruger var ikke engang kunde hos min klient, trods dette har han fået lov til at få bevaret sin meget negative anmeldelse (som skyldes en længere mail korrespondence, hvor min klient virkelig prøvede at forklare hvorfor tingene blev udført i hans virksomhed som det blev) da Trustpilot er mere interesseret I at have flere anmeldelser end at sørge for helt retvisende billede.

Det er også meget kendt at Trustpilot er fyldt med falske anmeldelser, det er forholdsvis nemt at lave og hvad nye startups eller virksomheder godt kan finde på at gøre hvis der har brug for lidt positivitet. Jeg har ikke så meget imod det, så længe det ikke er direkte misvisende i forhold til virksomhedens service (altså alle aktuelle kunder føler en direkte unfair behandling, men virksomheden smider masser af gode anmeldelser op).

Dog er Trustpilot slet ikke troværdig ved kig på score. Meget store virksomheder har altid ret lav score, mens meget små virksomheder har ret stor score. Dog kan det bruges til at læse anmeldelserne igennem og man kan normalt se hvad der er oprigtige og hvad der er falske eller stærkt personlige oplevelser. Score kan ikke bruges til så meget, men de enkelte anmeldelser kan godt vise et fornuftig billede af hvad folk mener om en given site.

Håber det her kan give et input, nu har jeg ikke læst tråden igennem, men ville lige give et samlet feedback fra mit eget profesionelle netværk.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:32

Jeg er bare så gal lige nu.... Vi har fået en anmeldelse fra en kunde som har set sig sur på os. Læs jer.

Vi har brugt virkelig meget tid på at beklage at hendes reklamationer har trukket ud. Vi har haft et meget meget travlt efterår - og hendes flyverdragt som hun ikke var tilfreds med - har så ligget i en uge ubehandlet. Da hun skal have pengene tilbage glemmer vi at refundere fragten da den ikke kom med på kreditnotaen. Ja - nærmest alt hvad der kunne gå galt er gået galt.

Jeg har gjort alt hvad der stod i min magt for at forklare og forstå kundens frustration. Men en anden webshop har åbenbart solgt hende varen billigere osv. - så i hendes øjne er vi nu nogle idioter. Det går mig simpelthen på - mest fordi netop god service bare er noget som jeg ånder for at vi skal have.

Og nu får vi så en dårlig anmeldelse på trustpilot.

Jeg kan næsten ikke holde det ud - og synes den overskygger alle de gode og glade kunder vi har. Og værst af alt - den går aldrig væk.....

Trustpilot: Skal vi så til at forære tingene væk når vi laver en fejl? Vi er en reel og ærlig virksomhed - og nu har vi en rigtig grim plet inde hos jer.

Er det egentlig lovligt det her? Vi må ikke skrive om andre virksomheder her på amino - men må folk gerne skrive om dem i offentlig rum?

Frustreret smiley........!!!!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:
Og nu får vi så en dårlig anmeldelse på trustpilot.

Og den lyder til at have været helt fortjent.

Jeg er absolut ikke fortaler for Trustpilot, af mange forskellige årsager, men der er ingen tvivl om at I har jokket i spinaten i denne sag, og det virker heller ikke som om du er uenig i forløbet.

Men uanset hvor stor umage man gør sig, kan det næsten ikke undgås at man kommer til at lave fejl undervejs, hvis man har gang i butikken. Det har de fleste nok prøvet, og med den status Internettet har fået, er folk både hurtige og dygtige til at dele dem med andre. Det er nok næppe for at advare andre mod at handle samme sted, men fordi vi nu har et stort forum hvor vi kan komme af med vores frustrationer. Sådan er spillet, og det må man bare acceptere.

Så selvom du føler denne anmeldelse uretfærdig, må du bare konstatere at den er der. Du kan så vælge at bruge den til noget positivt. Hvis det var noget der betød noget for mig, ville jeg sandsynligvis printe denne anmeldelse ud, og hænge den et sted hvor man ofte ser den, og bruge den som en reminder på, at huske at dobbelttjekke sit arbejde, følge op og optimere procedurer, eller hvad ved jeg. Men i stdet for at blive indebrændt, så ville jeg bruge den til at blive endnu bedre, for at sikre at der kommer endnu flere gode anmeldelser, og ikke flere dårlige.

Jeg synes dog ikke at den overskygger det overordnede billede af dig derinde. Der er ingen tvivl om at du har mange tilfredse kunder, så fokuser hellere på det, end en enkelt utilfreds.

Hvis du kommer i en tilsvarende situation, har jeg et enkelt forslag som du kan bruge eller lade være. Noget de fleste kunder kan forstå, er at man accepterer at man har klokket i det. Men forståelsen bliver endnu større, hvis man får et eller andet håndgribeligt bevis på at butikken mener det. Og det kunne være en eller anden lille gave. Denne bruger nævner selv i sin bedømmelse af den anden butik (der i øvrigt var rigtig dygtige til at udnytte situationen), at hun fik en lille gave som hun påskønnede. Det kan du med fordel tage til dig. Hvad gaven skal være ved jeg ikke, men det skal selvfølgelig ikke være noget der ødelægger budgettet. Men hvis hun har bestilt en flyverdragt til en dreng i 3 års alderen, kunne det være et eller andet lille stykke fairtrade legetøj til en dreng i den alder. Eller et eller andet andet, som du måske har i dit sortiment. Det kan vise sig at være godt givet ud, i forhold til at få dårlige anmeldelser rundt omkring. Men heldigvis, kan du nok ikke måle betydningen af denne anmeldelse. og især din målgruppe, tror jeg er en flok hysteriske høns (sorry, men det tror jeg altså :o) )

Men i det hele taget, synes jeg ikke du skal tage Trustpilot anmeldeleser så tungt. Det er selvfølgelig rart med et offentligt skulderklap, men man kan ikke gøre alle tilfredse.

Og selve Trustpilot konceptets utroværdighed, kommer da frem i denne sag. Denne bruger har lavet 4 anmeldelser, hvor det er meget tydeligt at de 2 første er nogen hun har lavet fordi hun har fået en mail hvor hun er blevet opfordret til det, og ikke fordi hun bare på eget initiativ har en masse pænt at sige om disse butikker.

Første gang hun laver en reel anmeldelse, er når hun har en dårlig oplevelse, selvom hun har været tilfreds med at handle hos dig (og sandsynligvis også flere andre steder) tidligere. Dette har hun dog ikke fundet nødvendigt at dele med andre.

Og så slutter hun af med at lave en pæn anmeldelse af en anden butik, fordi oplevelsen står i kontrast til den hun lige har beskrevet, og alligevel var logget ind. Hun havde næppe gide at logge ind for at give denne butik en god anmeldelse, fordi hun er tilfreds. Den er udelukkende lavet fordi hun var derinde alligevel (for at lave en dårlig anmeldelse). Og den gode anmeldelse, får heller ikke nær så meget spalteplads som den dårlige..

Og, som jeg har nævnt adskillige gange, er utilfredshed en utroligt stor motivation til at foretage sig noget. I dette tilfælde en dårlig anmeldelse. Den motivation er bare ikke lige så stor, når man bare er tilfreds. Og lige præcis derfor, er Truspilot bare ikke særligt troværdig.

Så selvom det er irriterende, synes jeg bare du skal glemme denne anmeldelse, og fortsætte dit gode arrbejde og glæde dig over at du har mange tilfredse kunder. Du kan alligevel ikke gøre alle tilfredse.

Og dit udbrud mod Trustpilot kan jeg godt forstå, men du er næppe lige så irriteret over de positive ting kunderne har at sige om dig, og dem går jeg ikke ud fra at du har noget imod bliver flashet i offentligt rum :o)

Spørgsmålet er om man så kan kræve at man ikke bliver omtalt overhovedet på deres side. Det kunne være interessant at vide.

God dag, trods alt Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:24

Hej Helle

Vi er mange der kender den frustrerede situation du står i. Det er helt forfærdeligt at blive behandlet så uretfærdigt når man ellers driver en god og ordentlig forretning.

Ligesom dig forstår jeg heller ikke at Trustpilots hjemmeside overhovedet kan være lovlig. Vi andre må ikke engang hænge en bevidst svindler ud på nettet ved navns nævnelse. Jeg har ikke specielt stor tillid til myndighederne i Danmark, men man skulle dog trods alt mene at en virksomhed som Trustpilot der ødelægger og besværliggør dagligdagen for så mange firmaer, efterhånden må være blevet set også af relevante myndigheder, så hvis det var / er ulovligt det de gør burde nogen være skredet ind for lang tid siden.

Du kan være sikker på at trustpilot vil kontakte dig indenfor nærmeste fremtid for at tilbyde dig abonnement osv. og hvis du hopper på den har trustpilot opnået det de vil ved at lade den utilfredse kunde hænge jeres butik ud.

Min anbefaling, som desværre medfører merarbejde og omkostninger for dig, er at du begynder at sende en mail til alle dine kunder efter afsluttet handel, hvor du beder dem anmelde houseofkids på trustpilot. I løbet af noget tid vil du have en stor skare af kunder som har givet gode anmeldelser på trustpilot og dermed vil den enkelte dårlige forsvinde i mængden og være ubetydelig.

Trustpilot vil mod betaling selvfølgelig gerne hjælpe dig med ovenstående, men jeg vil klart anbefale dig at boykotte deres uetiske afpresningstaktik og klare tingene selv eller betale andre for det.

Min egen historie med Trustpilot ligner din og du kan, hvis du gider, læse den HER

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:37

Jeg havde ikke lige fået læst din kundes anmeldelse da jeg skrev svar sidst. Det er tydeligt for enhver at dette kvindemenneske ikke engang vil være tilfreds selvom du så aflagde hende et besøg og kyssede hende i røven.

Hun er typen der udover pengene tilbage også mener hun skal kompenseres kr. 500 i timen for at gå på posthuset med pakken der skal sendes retur. Den slags anmeldelser tror jeg de fleste kan gennemskue og jeg tvivler på det vil afholde nogen fra at handle i din butik. Men igen, sørg for at få positive anmeldelser fra så mange som muligt, så forsvinder den her slags i mængden, det er derfor Trustpilot ikke tjener noget formål udover at chikanere os handlende og skaffe kroner i kassen til Trustpilot selv Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:37

Jeg ved godt at jeg bare burde lade denne episode passere - men når man bare brænder for god kundeservice - så er det virkelig svært....Lige nu har kunden besvaret min email med undskyldningen. Hun skriver at hun har anmeldt os og at hun vil fortsætte med det. Hvor fedt er det lige....

Ja, helt klart vi skal bruge det til at gøre det endnu bedre - og det bliver det også. Der er altid steder man kan forbedre - men ud af mange tusinde ordrer hver måned, så vil der bare være en enkelt som går galt ind i mellem. Det kan nok ikke helt undgåes.

Men jeg er nysgerrig efter om det er lovligt at hun indkopierer mit emailsvar - om det er lovligt at private personer hænger virksomheder ud på nettet - og om det er lovligt at Trustpilot forsøger at tjene penge på dårlige anmeldelser. Sidstnævnte kunne sagtens være en sag som kunne afprøves i retten. Det nærmer sig jo afpresning.....

Og nej - jeg kunne aldrig finde på at falde for et tilbud om abonnement - derimod kan deres telefoner godt forbedrede sig på at gløde på mandag....

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:53

Helle - houseofkids.dk:

Men jeg er nysgerrig efter om det er lovligt at hun indkopierer mit emailsvar - om det er lovligt at private personer hænger virksomheder ud på nettet - og om det er lovligt at Trustpilot forsøger at tjene penge på dårlige anmeldelser. Sidstnævnte kunne sagtens være en sag som kunne afprøves i retten. Det nærmer sig jo afpresning.....

Jeg har ingen juridisk forudsætning for at udtale mig, men umiddelbart lyder det som om du kan have ret i det med e-mailen i svaret. Under alle omstændigheder, kunne det være interessant at få afprøvet Trustpilots eksistensberretigelse i retten. Men i et land der overbeskytter forbugerne, og har nogle helt sindssyge regler for hvad disse kan tillade sig, og alligevel få medhold, kan jeg tvivle på det ikke skulle være tilladt. Men prøv at lave en side hvor virksomheder på samme måde hænger navngivne kunder ud på nettet, så skal du se ballade :o)

Helle - houseofkids.dk:
derimod kan deres telefoner godt forbedrede sig på at gløde på mandag....

Give ´em Hell!! Big Smile

Nu har jeg selv en webshop under opsejling, og jeg kunne aldrig drømme om at opfordre vores kunder til att anmelde os på Trustpilot. Jeg ser ingen grund til at blåstemple deres projekt på den måde, det skal hellere ties ihjel :o) Men jeg er slet ikke i tviv om, at vi nok også skal få vores del af dårlige anmeldelser når den tid kommer. Ikke fordi vi ikke har tænkt os at yde god service, hurtig levering og alt det der, men fordi det bare ikke er muligt at gøre alle tilfredse. Og de kunder (eller konkurrenter, og konkurrenters venner) der måtte have behov  for at give os dårlige anmeldelser, skal være hjertligt velkomne. Jeg kommer ikke til at miste meget nattesøvn på den konto, og jeg kommer hverken til at svare dem, eller anbefale andre kunder at give et "modsvar".  Jeg vil blot glæde mig over den gratis omtale :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:57

Helle - houseofkids.dk:

Der er stor forskel på hvad der er ulovligt - og hvad folk bliver stoppet i at gøre. Forhold som dit eksempel er normalt af civilretslig karakter, og således er der ingen myndigheder der træder til og stopper det. Det er overladt til parterne. Så det er dig selv der skal anlægge en sag mod den krænkende part - eller parter (det kan være både den der skriver og den der publicerer det krænkende materiale).

Jeg tror godt du kan kræve indholdet af din email fjernet. Rent formelt har du ophavsretten til denne tekst. Dette kan du i så fald kræve overfor både Trustpilot og den der har skrevet indlæget. Fjerner Trustpilot det ikke kan du så få en advokat til at sende dem en regning på brug af dit materiale.

Hvis der er nogle som en dag har lyst, og resurser, til for alvor at gå til modangreb mod Truspilot er der masser af muligheder. F.eks. tror jeg det ville svække dem alvorligt hvis deres synlighed falder i søgemaskinerne - eller de ryger helt ud. Og der er mange andre muligheder. Hvis man ellers har lysten, resurserne og en tilstrækkelig fleksibel moral :)

Side 12 ud af 21 (206 indlæg)