Hvis man ik vil betale for, at måtte linke til sin profil hedder det... Som jeg læser deres koncept, så skal man være partner, og lægge penge i deres lommer.
Og hvor er de så pludselig neutrale henne?
Yep. Det er en hønen-og-ægget forretning.
De har haft ringet til mig, for at sælge mig den der partneraftale.
For 400 kr. pr. mdr. tilbyder de følgende:
1: Et banner jeg kan sætte på min side
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning... med jeres grafik? Som jeg synes er grim?
2: Mulighed for at udsende mails til mine kunder og bede dem rate mig på... TrustPilot.
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning?
Intet andet.
Da de ringede til mig i starten af året, var option 2 faktisk ikke engang færdigudviklet fra deres side. Det var pnkt. 1, der var den store salgsforce.
Sådan bare for skæg, bad jeg om noget dokumentation for, at de virkede - og han blev ved med at referere til eksempelvis Andando (en fellow Amino), der har helt sindssygt mange gode anmeldelser. Jeg blev ved med at argumentere for, at det selvfølgelig virker fordi han har 350 positive anmeldelser og at hans succes nok skyldtes andet og mere, end det lille banner.
De nægter at diske op med data der påviser deres eksistensberettigelse (udover på de 2-3 virksomheder de har, der er top top ratede af mange brugere) og på spørgsmål om, hvorvidt MIN trustrating som den ser ud nu (3 anmeldelser - 1 på kun 2 stjerner (øv)) er god eller dårlig reklame at putte på mit site, bliver mødt med "Nej, sikkert ikke - men det er jo derfor du skal blive partner, så du kan få FLERE anmeldelser"
Det er jo fuldstændig absurd.
I øvrigt har jeg lagt mærke til, at de ikke skrider ind overfor virksomheder, der har dårlige ratings, men putter bannere på deres sites med 4-5 stjerner og trustratings på deres egne websites.
Derudover har jeg også set eksempler på virksomheder med dårlig Trustrating, der bliver TrustPilot-Partnere og får lov til at "starte på en frisk", med en anden stavning af domænet - som de så kan linke direkte til fra deres site, og dermed omgå de dårlige ratings (der dog stadig findes på sitet), når de reklamerer for deres kunder.
Utroværdigt udover alle grænser.