Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 4 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

raad-mal.dk:

Selvom jeg er udførende malermester/malervirksomhed. Og altså ikke webshop eller butik. Har jeg oplevet 2 gange at blive anonymt anmeldt med dårlige og løgnagtige beskyldninger om mig og min virksomhed.

Har begge gange rapporteret tilbage til www.trustpilit.dk herunder bedt om afsender ID i form af bl.a. IP addresse. Har i begge tilfælde oplyst at jeg ville anvende straffelovens § 267 (omhandlende injurier). Enten overfor anmelder, og hvis jeg ikke kunne få denne oplyst så ville jeg rette mit søgsmål mod trustpilot.

I begge tilfælde har www.trustpilot. dk trukken anmeldelserne tilbage.

Jeg ved fortsat ikke hvem anmelderne har været.

Men uanset hvad kan de ikke være trustpilots opgave og agere standret, uden en retfærdig "rettergang" .

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Det beviser bare hvad jeg mange gange har skrevet, man kan ikke tage det alvorligt, at trustpilot dækker uretfærdige udsagn, da man mangler kontrol.

Alle dårlige erfaringer fra visse firmaer er opstået i kølvandet på vrede udbrud for bagateller som ovenikøbet ikke er relevante for disse firmaer.

Man kan ikke dømme virksomheder dårlige uden bevisførelse og måske kunne mange advokater tjene kassen på usande påstande..

mvh Geeked

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:40

langvang:

Hvis ikke du linker til din profil har det ingen effekt. Men spørger du dine kunder om de vil kommentere på handlen og du ikke er bange for at linke direkte til det på din hjemmeside, er jeg sikker på du hiver handler hjem du normalt ikke ville få, hvis du har mange og gode kommentarer. Men det er jo svært at måle. Man kunne måske teste det med en A/B splittest. En med henvisning til siden og en uden. Kunne da egentlig være interessant.

Hvis man ik vil betale for, at måtte linke til sin profil hedder det... Som jeg læser deres koncept, så skal man være partner, og lægge penge i deres lommer.

Og hvor er de så pludselig neutrale henne?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:02

Fashion-Seller:

Hvis man ik vil betale for, at måtte linke til sin profil hedder det... Som jeg læser deres koncept, så skal man være partner, og lægge penge i deres lommer.

Yep. Det er en hønen-og-ægget forretning. 
De har haft ringet til mig, for at sælge mig den der partneraftale.

For 400 kr. pr. mdr. tilbyder de følgende:

1: Et banner jeg kan sætte på min side
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning... med jeres grafik? Som jeg synes er grim?

2: Mulighed for at udsende mails til mine kunder og bede dem rate mig på... TrustPilot. 
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning?

Intet andet. 
Da de ringede til mig i starten af året, var option 2 faktisk ikke engang færdigudviklet fra deres side. Det var pnkt. 1, der var den store salgsforce.  

Sådan bare for skæg, bad jeg om noget dokumentation for, at de virkede - og han blev ved med at referere til eksempelvis Andando (en fellow Amino), der har helt sindssygt mange gode anmeldelser.  Jeg blev ved med at argumentere for, at det selvfølgelig virker fordi han har 350 positive anmeldelser og at hans succes nok skyldtes andet og mere, end det lille banner.
De nægter at diske op med data der påviser deres eksistensberettigelse (udover på de 2-3 virksomheder de har, der er top top ratede af mange brugere) og på spørgsmål om, hvorvidt MIN trustrating som den ser ud nu (3 anmeldelser - 1 på kun 2 stjerner (øv)) er god eller dårlig reklame at putte på mit site, bliver mødt med "Nej, sikkert ikke - men det er jo derfor du skal blive partner, så du kan få FLERE anmeldelser"

Det er jo fuldstændig absurd. 

I øvrigt har jeg lagt mærke til, at de ikke skrider ind overfor virksomheder, der har dårlige ratings, men putter bannere på deres sites med 4-5 stjerner og trustratings på deres egne websites.
Derudover har jeg også set eksempler på virksomheder med dårlig Trustrating, der bliver TrustPilot-Partnere og får lov til at "starte på en frisk", med en anden stavning af domænet - som de så kan linke direkte til fra deres site, og dermed omgå de dårlige ratings (der dog stadig findes på sitet), når de reklamerer for deres kunder. 

Utroværdigt udover alle grænser.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:23

Lone S. Hansen:

Fashion-Seller:

Yep. Det er en hønen-og-ægget forretning. 
De har haft ringet til mig, for at sælge mig den der partneraftale.

For 400 kr. pr. mdr. tilbyder de følgende:

1: Et banner jeg kan sætte på min side
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning... med jeres grafik? Som jeg synes er grim?

2: Mulighed for at udsende mails til mine kunder og bede dem rate mig på... TrustPilot. 
Så jeg.. skal.. betale jer.. 400 kr. om måneden for at.. reklamere for jeres... forretning?

Intet andet. 
Da de ringede til mig i starten af året, var option 2 faktisk ikke engang færdigudviklet fra deres side. Det var pnkt. 1, der var den store salgsforce.  

Sådan bare for skæg, bad jeg om noget dokumentation for, at de virkede - og han blev ved med at referere til eksempelvis Andando (en fellow Amino), der har helt sindssygt mange gode anmeldelser.  Jeg blev ved med at argumentere for, at det selvfølgelig virker fordi han har 350 positive anmeldelser og at hans succes nok skyldtes andet og mere, end det lille banner.
De nægter at diske op med data der påviser deres eksistensberettigelse (udover på de 2-3 virksomheder de har, der er top top ratede af mange brugere) og på spørgsmål om, hvorvidt MIN trustrating som den ser ud nu (3 anmeldelser - 1 på kun 2 stjerner (øv)) er god eller dårlig reklame at putte på mit site, bliver mødt med "Nej, sikkert ikke - men det er jo derfor du skal blive partner, så du kan få FLERE anmeldelser"

Det er jo fuldstændig absurd. 

I øvrigt har jeg lagt mærke til, at de ikke skrider ind overfor virksomheder, der har dårlige ratings, men putter bannere på deres sites med 4-5 stjerner og trustratings på deres egne websites.
Derudover har jeg også set eksempler på virksomheder med dårlig Trustrating, der bliver TrustPilot-Partnere og får lov til at "starte på en frisk", med en anden stavning af domænet - som de så kan linke direkte til fra deres site, og dermed omgå de dårlige ratings (der dog stadig findes på sitet), når de reklamerer for deres kunder. 

Utroværdigt udover alle grænser.  

Skype-Surprised (der var ik en smily, som bankede hovedet ind i en mur. Den var ellers PERFEKT her! ;D )

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:26

Trustpilot er klart en fordel at tilmelde sig, idet mange kunder efterhånden kender til siden, og tjekker virksomheden inden de køber noget.

Jeg har selv have gode oplevelser med Trustpilot, både som kunde og virksomhed. :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32

Henrik Nielsen:
Trustpilot er klart en fordel at tilmelde sig, idet mange kunder efterhånden kender til siden, og tjekker virksomheden inden de køber noget.

Synes du ikke det så er påfaldende, at støtten til både Trustpilot og eMærket alene baseres på "personlige oplevelser" - ALDRIG af dokkumentation på, at det faktisk forbedrer forretningen for dem der deltager og betaler for det?

Hvis din påstand er rigtigt er det jo let nok at teste. Hvorfor er disse tests ikke lavet? Og hvis de er lavet, hvorfor må vi så kke se resultaterne?

Jeg kræver sådan set bare, at Trustpilot og eMærket lever op til den samme form for dokumentationskrav, som jeg - og de fleste andre professionelle, stiller til alle medier, der påstår, at de kan gøre min forretning bedre.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:58

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis din påstand er rigtigt er det jo let nok at teste. Hvorfor er disse tests ikke lavet? Og hvis de er lavet, hvorfor må vi så kke se resultaterne?

Jeg kræver sådan set bare, at Trustpilot og eMærket lever op til den samme form for dokumentationskrav, som jeg - og de fleste andre professionelle, stiller til alle medier, der påstår, at de kan gøre min forretning bedre.

Hej Mikkel

Det kunne ikke være skrevet mere rigtigt, for man savner dokumentation for, om det for eks. er masser af utilfredse gengangere der har som hobby at kritisere alt og alle.

Man savner også dokumentation for, om ris og roser er saglige.

At påstå mange tjekker trustpilot før en handel er rent vrøvl, for det er meget sjældent at jeg kigger på disse sider, for bruger man sin sunde fornuft og virker butikken oprigtig, har man som regel ikke noget at være nervøs for.

mvh  Geeked

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes kritikken af Trustpilot er totalt malplaceret.

Ib Potter har haft Peter Holten Mühlmann, direktør i Trustpilot, inde til en snak om konceptet, og det mener jeg mange herinde kunne have gavn af at lytte til: http://pottercut.dk/peter-holten-mulmann/trustpilot-brugergenereret-anmeldelser-af-virksomheder/

Jeg checker stort set alle de virksomheder jeg handler hos, før jeg gennemfører ordren. Trustpilot er ikke det eneste sted jeg checker, men et sted jeg checker hver gang. Trustpilot redigerer ikke noget, det er brugeren der har ordet. Du har som virksomhed rig mulighed for at forsvare dig, hvis du mener en anmeldelse er uberettiget. Det har jeg set bl.a. Fullrate og Telmore gør. Det er enormt effektivt, for det viser, at virksomheden ikke er ligeglad med, om man har haft en god eller dårlig oplevelse.

Jeg ser efter logoet, når jeg handler. Hvis jeg kan se, at den pågældende virksomhed er anmeldt 150 gange og har en score på 9.2/10, så køber jeg og anbefaler butikken til andre, hvis jeg også får en service som er 9.2/10 stjerner værd.

Og ja, en virksomhed som er anmeldt 3 gange med 3 gode anmeldelser er ikke nødvendigvis troværdig. Det indrømmer Trustpilot selv. Men hvis man som virksomhed har over 50, 100 eller 200 anmeldelser, så stiger den statistiske troværdighed.

Alle jer der sidder og piver over alle de dårlige anmeldelser I får burde istedet fokusere  på at tage kritikken til efterretning og gøre det bedre fremover. At gøre Trustpilot til syndebuk og kalde siden utroværdig synes jeg simpelthen er for plat.

Mine $0.02!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:16

BZR:
Jeg synes kritikken af Trustpilot er totalt malplaceret.

Skal jeg forstår dig sådan, at Trustpilot IKKE kan afkræves den samme form for dokkumention for effekten, som kræves af andre medier? Eller mener du slet ikke at man skal kræve det af nogle som helst medier?

Og kan du slet ikke se noget problem ved, at både Trustpilot og eMærket fører sig frem som en hjælp til forbrugerne - men samtidig er helt afhængig af økonoimisk støtte fra de virksomheder der "anmeldes"?

Og kan du slet ikke se noget problem i, at Trustpilot påstår at det er virksomheder der anmeldes på sitet - når faktum er, at det er WEBSITES og domæner - også selvom der slet ikke er tale om virksomheder?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:43

WinkHelt enig.

Men det er da altid noget man kan få fjernet useriøse evalueringer igen.

Men neutrale og seriøse har jeg vanskelig ved at se at netop www.trustpilot.dk

Men selv en håndværker vil følge "udviklingen".

Det kan være at jeg som vikrsomheds indehaver må havde fat i straffeloven igen, og spare advokatregningen i frøste omgang.

Big SmileJA ALLE HAR GODT AF OG BLIVE EVALUERET, OGSÅ HÅNDVÆRKER. MEN DET SKAL FOREGÅR SOBERT OG ANSTÆNDIGT.

Det  er jo sådan i Danmark at vi er alle bedre til at risen end rose.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Side 4 ud af 21 (206 indlæg)