Hej Mikkel Det kunne ikke være skrevet mere rigtigt, for man savner dokumentation for, om det for eks. er masser af utilfredse gengangere der har som hobby at kritisere alt og alle. Man savner også dokumentation for, om ris og roser er saglige. At påstå mange tjekker trustpilot før en handel er rent vrøvl, for det er meget sjældent at jeg kigger på disse sider, for bruger man sin sunde fornuft og virker butikken oprigtig, har man som regel ikke noget at være nervøs for. mvh
|
Jeg synes kritikken af Trustpilot er totalt malplaceret.
Ib Potter har haft Peter Holten Mühlmann, direktør i Trustpilot, inde til en snak om konceptet, og det mener jeg mange herinde kunne have gavn af at lytte til: http://pottercut.dk/peter-holten-mulmann/trustpilot-brugergenereret-anmeldelser-af-virksomheder/
Jeg checker stort set alle de virksomheder jeg handler hos, før jeg gennemfører ordren. Trustpilot er ikke det eneste sted jeg checker, men et sted jeg checker hver gang. Trustpilot redigerer ikke noget, det er brugeren der har ordet. Du har som virksomhed rig mulighed for at forsvare dig, hvis du mener en anmeldelse er uberettiget. Det har jeg set bl.a. Fullrate og Telmore gør. Det er enormt effektivt, for det viser, at virksomheden ikke er ligeglad med, om man har haft en god eller dårlig oplevelse.
Jeg ser efter logoet, når jeg handler. Hvis jeg kan se, at den pågældende virksomhed er anmeldt 150 gange og har en score på 9.2/10, så køber jeg og anbefaler butikken til andre, hvis jeg også får en service som er 9.2/10 stjerner værd.
Og ja, en virksomhed som er anmeldt 3 gange med 3 gode anmeldelser er ikke nødvendigvis troværdig. Det indrømmer Trustpilot selv. Men hvis man som virksomhed har over 50, 100 eller 200 anmeldelser, så stiger den statistiske troværdighed.
Alle jer der sidder og piver over alle de dårlige anmeldelser I får burde istedet fokusere på at tage kritikken til efterretning og gøre det bedre fremover. At gøre Trustpilot til syndebuk og kalde siden utroværdig synes jeg simpelthen er for plat.
Mine $0.02!
Bliv gratis medlem