Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis din påstand er rigtigt er det jo let nok at teste. Hvorfor er disse tests ikke lavet? Og hvis de er lavet, hvorfor må vi så kke se resultaterne?

Jeg kræver sådan set bare, at Trustpilot og eMærket lever op til den samme form for dokumentationskrav, som jeg - og de fleste andre professionelle, stiller til alle medier, der påstår, at de kan gøre min forretning bedre.

Hej Mikkel

Det kunne ikke være skrevet mere rigtigt, for man savner dokumentation for, om det for eks. er masser af utilfredse gengangere der har som hobby at kritisere alt og alle.

Man savner også dokumentation for, om ris og roser er saglige.

At påstå mange tjekker trustpilot før en handel er rent vrøvl, for det er meget sjældent at jeg kigger på disse sider, for bruger man sin sunde fornuft og virker butikken oprigtig, har man som regel ikke noget at være nervøs for.

mvh  Geeked

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes kritikken af Trustpilot er totalt malplaceret.

Ib Potter har haft Peter Holten Mühlmann, direktør i Trustpilot, inde til en snak om konceptet, og det mener jeg mange herinde kunne have gavn af at lytte til: http://pottercut.dk/peter-holten-mulmann/trustpilot-brugergenereret-anmeldelser-af-virksomheder/

Jeg checker stort set alle de virksomheder jeg handler hos, før jeg gennemfører ordren. Trustpilot er ikke det eneste sted jeg checker, men et sted jeg checker hver gang. Trustpilot redigerer ikke noget, det er brugeren der har ordet. Du har som virksomhed rig mulighed for at forsvare dig, hvis du mener en anmeldelse er uberettiget. Det har jeg set bl.a. Fullrate og Telmore gør. Det er enormt effektivt, for det viser, at virksomheden ikke er ligeglad med, om man har haft en god eller dårlig oplevelse.

Jeg ser efter logoet, når jeg handler. Hvis jeg kan se, at den pågældende virksomhed er anmeldt 150 gange og har en score på 9.2/10, så køber jeg og anbefaler butikken til andre, hvis jeg også får en service som er 9.2/10 stjerner værd.

Og ja, en virksomhed som er anmeldt 3 gange med 3 gode anmeldelser er ikke nødvendigvis troværdig. Det indrømmer Trustpilot selv. Men hvis man som virksomhed har over 50, 100 eller 200 anmeldelser, så stiger den statistiske troværdighed.

Alle jer der sidder og piver over alle de dårlige anmeldelser I får burde istedet fokusere  på at tage kritikken til efterretning og gøre det bedre fremover. At gøre Trustpilot til syndebuk og kalde siden utroværdig synes jeg simpelthen er for plat.

Mine $0.02!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:16

BZR:
Jeg synes kritikken af Trustpilot er totalt malplaceret.

Skal jeg forstår dig sådan, at Trustpilot IKKE kan afkræves den samme form for dokkumention for effekten, som kræves af andre medier? Eller mener du slet ikke at man skal kræve det af nogle som helst medier?

Og kan du slet ikke se noget problem ved, at både Trustpilot og eMærket fører sig frem som en hjælp til forbrugerne - men samtidig er helt afhængig af økonoimisk støtte fra de virksomheder der "anmeldes"?

Og kan du slet ikke se noget problem i, at Trustpilot påstår at det er virksomheder der anmeldes på sitet - når faktum er, at det er WEBSITES og domæner - også selvom der slet ikke er tale om virksomheder?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:43

WinkHelt enig.

Men det er da altid noget man kan få fjernet useriøse evalueringer igen.

Men neutrale og seriøse har jeg vanskelig ved at se at netop www.trustpilot.dk

Men selv en håndværker vil følge "udviklingen".

Det kan være at jeg som vikrsomheds indehaver må havde fat i straffeloven igen, og spare advokatregningen i frøste omgang.

Big SmileJA ALLE HAR GODT AF OG BLIVE EVALUERET, OGSÅ HÅNDVÆRKER. MEN DET SKAL FOREGÅR SOBERT OG ANSTÆNDIGT.

Det  er jo sådan i Danmark at vi er alle bedre til at risen end rose.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:47

Mikkel deMib Svendsen:
Skal jeg forstår dig sådan, at Trustpilot IKKE kan afkræves den samme form for dokkumention for effekten, som kræves af andre medier? Eller mener du slet ikke at man skal kræve det af nogle som helst medier?

Hvorfor skal Trustpilot dokumentere en indlysende effekt? Hvis min virksomhed havde 500 anmeldelser på Trustpilot og resultatet var overvejende positivt, så ville jeg da ét hundrede procent sikkert have et ønske om at skilte så meget som muligt med det. Jeg er overbevist om, at det skubber de sidste 'tvivlere' ud over købskanten når de kan se, at 500 andre, forud for ham eller hende, har haft en rigtig god oplevelse hos virksomhed x. Det er ikke noget jeg kan dokumentere på andre måder end at sige, at det er sådan jeg selv har det. 

En helt anden ting er, at Trustpilot måske burde gøre mere ud af at få de virksomheder, som har logoet på deres side, til at vende tilbage med feedback på, om logoet har haft indflydelse på konverteringsraten. Om ikke andet så for at lukke munden på kritikerne. 

Mikkel deMib Svendsen:
Og kan du slet ikke se noget problem ved, at både Trustpilot og eMærket fører sig frem som en hjælp til forbrugerne - men samtidig er helt afhængig af økonoimisk støtte fra de virksomheder der "anmeldes"?

Trustpilot er ikke helt afhængig af de anmeldte virksomheder. Trustpilot eksisterede også FØR partnerskaberne med virksomhederne blev indført. Trustpilot giver virksomhederne mulighed for at skilte med deres gode service, sagt med andre ord. E-mærket er noget helt andet, for der anmeldes virksomheder efter nogle fastsatte kriterier, uanset hvilke oplevelser forbrugerne har haft. Derfor er der også flere eksempler på virksomheder, som har e-mærket, men som er kendt og berygtet for deres usle service. Samme tilfælde ser du ikke på Trustpilot.

Det er punkt 1.

Punkt 2 er, at forbrugerne ER uafhængige, og dét er sagens kerne. Trustpilot redigerer ikke i anmeldelserne og de afspejler derfor AKKURAT den enkelte forbrugers holdning til - og oplevelse hos - den anmeldte virksomhed. Derfor mener jeg på ingen måde Trustpilot har et troværdighedsproblem.

Mikkel deMib Svendsen:
Og kan du slet ikke se noget problem i, at Trustpilot påstår at det er virksomheder der anmeldes på sitet - når faktum er, at det er WEBSITES og domæner - også selvom der slet ikke er tale om virksomheder?

Jeg synes ikke det giver mening, det du skriver. Du skriver, at Trustpilot de facto kun anmelder domæner, og ikke virksomheder. Nu har jeg lige været inde og læse anmeldelser af Getmore, Telmore, Fullrate og Billigvoks.dk. Og folk har ikke anmeldt domænet, men den service de fik hos den virksomhed, der bruger domænet.

Det er sandt, at Trustpilots bot crawler alt mulig rat og kravl, men det er jo ikke domænerne forbrugerne anmelder. De anmelder de oplevelser de har haft med den virksomhed/organisation, som nu engang huserer på det pågældende domæne.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 12:01

Jeg syntes man overser at der er stor forskel på forbrugere.

Vi har et stykke tid haft Trustpilot på og vi hører det kommenteret positivt i telefonen.

Men vi har også mange bedsteforældre der vil købe en gave til deres barnebarn, dvs. lidt ældre der godt kan være lidt usikker på internethandel. Vi oplever ofte at folk ringer for at høre hvordan de skal gøre da de aldrig har købt via nettet før, usikkerhed omkring betalingskort osv., selv om det helt tydeligt fremgår af shoppen, især hvis man har prøvet det før.

Prøv at sammenligne det med chek ind i en lufthavn, nemt nok, ja. Men hvis man er usikker er det ikke rart.

Disse mennesker Googler IKKE, eller en hel masse andre ting for at undersøge forholdene først. Dér tror jeg det betyder noget med kundeudtalelser direkte på shoppen.

Derfor kan der saktens være forskel afhængig af branche, målgruppe osv.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:19

BZR:

Trustpilot er ikke helt afhængig af de anmeldte virksomheder. Trustpilot eksisterede også FØR partnerskaberne med virksomhederne blev indført.

Punkt 2 er, at forbrugerne ER uafhængige, og dét er sagens kerne. Trustpilot redigerer ikke i anmeldelserne og de afspejler derfor AKKURAT den enkelte forbrugers holdning til - og oplevelse hos - den anmeldte virksomhed. Derfor mener jeg på ingen måde Trustpilot har et troværdighedsproblem.

Yes men de eksisterede på lånt tid... Sådan et setup er ik gratis at køre, det burde du selv vide med din lignende ide...

Hvordan kan man være uafhængig, når de firmaer, som er på siden, er dem som holder selskabet i live? Truspilot er 100% i lommen på de websites, og de går åbenbart langt for at beholde evt kunder (se Lones indlæg), selvom normal moral ville være stået af...
Så drop alt snak om uafhængighed, og begynd at nævne ordet betalt service...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:22

BZR:

FashionSeller:

Det kommer an på hvilke ambitioner du har for din forretning. Trustpilot vækster og gør det på flere markeder. Der findes rigtig mange alternative muligheder for at kapitalisere en side, uden det behøver involvere direkte salg.

Det er da fint for Trustpilot, men derfor er de stadig afhængige...
Og hvis der er alternativer, så er det sjovt at alle "mærker" i såvel DK, som resten af EU kræver penge for brug af dem... Er det ik sjovt? De kunne jo bare bruge nogle af de "MANGE" andre alternativer!

BZR:

Jeg havde eksempelvis en helt anden forretningsmodel i tankerne for mit koncept, fordi det ikke har noget med virksomheder at gøre.

Det ændre vel ik på, at konceptet + website + personale + reklame + branding mm koster penge?

BZR:

Gratisaviserne er også 100% afhængige af deres annoncører, men betyder det, at de ALDRIG ville skrive noget negativt om de virksomheder, som annoncerer? Nej. Sådan hænger verden ikke sammen.

Jo det gør den... De ville andre skrive noget negativt, om en kunde der smed reklamer for flere mio kr årligt. Trust me de er forretningsfolk...

BZR:

Hvis jeg lige nu laver en anmeldelse om f.eks. LOLMACHINE, som er en betalende kunde, så bliver den ikke fjernet eller redigeret. Det er troværdighed i mine øjne, og jeg er ikke stødt på eksempler som sætter Trustpilots lys under en skæppe. Faktisk husker jeg kun, at Getmore.dk engang konsekvent oprettede deres egne anmeldelser (og måske stadig gør det, ledelsen bag er nogle konkursryttere af format).

Det er jo fint nok, men det er bare ik troværdigt. At slå sitet op, som værende uafhængigt, når de reelt er i lommen på LOLMASCHINE, hvis de er partner, er direkte useriøst... Man er ik uafhængig, når en shop er en kunde i ens butik, det siger vel sig selv!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:24

Lone S. Hansen:

Der er ganske få i denne her tråd, der har bitchet over TrustPilot som koncept.

Er der overhovedet nogen?

Fra Århus C.
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vandklar.dk (Ja, jeg vælger lige at svare lidt udenom den diskussion der har været herinde om validering af, hvorvidt trustpilot giver resultater eller ej).

Hos billigvoks.dk, har vi haft stor glæde af brugen af Trustpilot - for vi bruger det aktivt! Vi har pt over 2000 anmeldelser, og sørger for at opfordre alle vores kunder til at anmelde os.

Når vi får en dårlig anmeldelse, sørger vi for at tage hånd om kunden og prøve at udbedre fejlen i offentlighed, hvilket næsten altid har resulteret i en glad kunde og en bedre rating. Idag har vi en samlet rating på 9.8/10, hvilket er markant højere end vores konkurrenter - og det bruger vi med største fornøjelse i vores markedsføring.

I og for sig er vi fuldstændig ligeglade med, om TDC eller DR har fået 92 dårlige anmeldelser, for vi er så tilpas egocentrerede, at vi ser trustpilot som vores helt eget brugerfeedback-værktøj. Hvis andre virksomheder ikke magter bruge det, så er det ligemeget, men eftersom vi har sørget for at linke vores egen side tæt sammen med vores trustpilot-profil, ser vi mere vores trustpilot-profil som en del af vores egen side, end som et netværk af virksomhedsanmeldelser.

Vi ser det som en fin og billig løsning - for hvis vi skulle have udviklet et brugerfeedbacksystem i samme kaliber som trustpilot internt i huset, så ville vi næppe slippe med 400kr pr måned.

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)