Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er Aminoerne som kan skabe noget?

Side 10 ud af 16 (157 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thumps up for Thomas SøndergaardYes for som den eneste i denne tråd at bevare et lødig og Amino-værdigt sprog.

Enig eller uenig - man bør i det mindste fordre et sobert og respektfuld sprog, der tager stilling til de forespurgte/beskrevne, (i det mindste i respekt for Amino og den gode ånd som vi alle ønsker) istedet for at opføre som små forsmåede og indignerede drenge, som åbenbart selv mener de har "de vise sten".

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:44

Thomas Søndergaard:

Jakob,

Selvom jeg nok igen får lagt en masse ord i munden, vil jeg stadig vove den påstand at SEO ikke er mere værdiskabende end at ansætte en butiksdetektiv. Det skaber ikke værdi som sådan, men er nødvendigt for at forhindre at miste værdi. Indtil videre har jeg ikke hørt nogen give et godt argument for hvorfor SEO burde opfattes som en produktionsfaktor.

Jeg er ikke den store fan af Google, men kan godt gå med til at Google skaber værdi. Jeg mener dog stadig ikke at SEO bør fejres som et værdiskabende vidunder.

Det er muligt at en del af uenigheden går ud på at vi sandsynligvis ikke er enige om hvad der hører under SEO. SEO er Search Engine Optimization, så jeg kan ikke se at det er lig med online markedsføring eller at SEO på anden måde kan sammenlignes med reklamekampagner og andre aktiviteter der er summen af mange forskellige vidensområder indenfor virksomhedsdrift.

SEO er et nødvendig vidensområde i en markedsføringsafdeling, men på lige linie med at der er behov for nogen der kan formulere salgstekster, opsætte grafik og så videre. Korrekturlæsning eller grafisk opsætning er jo heller ikke en markedsføringsdisciplin, så hvis SEO folket mener anderledes, så er det et punkt hvor vi aldrig kan blive enige.

Jeg vil gerne se hvordan det ville gå Coca-Cola eller et af de andre store mærker hvis de fyrede alle deres marketingfolk og udelukkende beskæftigede SEO folk!

Hej Thomas, jeg håber ikke jeg har lagt ord i munden på dig? Jeg tog bare fat i Prebens oprindelige indlæg, fordi han faktisk skyder ret skarpt efter en gruppe mennesker (intentionelt eller ej) og jeg synes ikke man kan bebrejde dem for at reagere på det. Og selvom folk strækker sig ret langt for at imødekomme ham - som jeg også tidligere skrev - tager han ikke umiddelbart den ellers konstruktive kritik til sig, men fortsætter i samme stil.

Det er helt fint at opfordre Aminoer til at udvise tolerance overfor Preben, men man kunne måske også opfordre Preben til rent præventivt at vise hensyn til Aminoer?

Anywho, angående SEO så er jeg vist ikke specielt uenig med dig. Selvfølgelig er SEO ikke et værdiskabende vidunder, men det har bestemt sin berettigelse. Det samme kan man vel sige om hele underholdningsbranchen. Skaber den målbare værdier? Eller mange andre brancher for den sags skyld.

Selvom Coca Cola ikke kan klare sig udelukkende med SEO, er der virksomheder som ikke kan klare sig uden.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:06

Thomas Søndergaard:

Selvom jeg nok igen får lagt en masse ord i munden, vil jeg stadig vove den påstand at SEO ikke er mere værdiskabende end at ansætte en butiksdetektiv. Det skaber ikke værdi som sådan, men er nødvendigt for at forhindre at miste værdi. Indtil videre har jeg ikke hørt nogen give et godt argument for hvorfor SEO burde opfattes som en produktionsfaktor.

Jeg er ikke den store fan af Google, men kan godt gå med til at Google skaber værdi. Jeg mener dog stadig ikke at SEO bør fejres som et værdiskabende vidunder.

Kan man godt se, da du med din hjemmeside rangerer mod betaling når du kunne gøre det smartere. På søgning på tanlæge budapest, så kommer du først frem på side 2, og der er sjældent nogen der kommer, så derfor SEO berettigelse. Hvis din konkurrent Av Min Tand nu ikke var nævnt flest gange, så kunne man overveje at trykke på din side, men i Google for den slags, der er mere bedre.

Det er muligt at en del af uenigheden går ud på at vi sandsynligvis ikke er enige om hvad der hører under SEO. SEO er Search Engine Optimization, så jeg kan ikke se at det er lig med online markedsføring eller at SEO på anden måde kan sammenlignes med reklamekampagner og andre aktiviteter der er summen af mange forskellige vidensområder indenfor virksomhedsdrift.

Du vil misforstå det skrevne ord. Den virksomhed i dag der der bruger outdoor, printed og web markedsføring skal anvende SEO for webdelen. Hvis ikke du forstår det, så kan jeg ikke hjælpe dig. Iøvrigt er der ingen grund til at skrive hvad SEO står for hehe

SEO er et nødvendig vidensområde i en markedsføringsafdeling, men på lige linie med at der er behov for nogen der kan formulere salgstekster, opsætte grafik og så videre. Korrekturlæsning eller grafisk opsætning er jo heller ikke en markedsføringsdisciplin, så hvis SEO folket mener anderledes, så er det et punkt hvor vi aldrig kan blive enige.

Fordi du ikke har nogen interesse i at ligge først i bunken når man skal vælge udenlandsk tandlæge, og derfor kommer du aldrig øverst.

Jeg vil gerne se hvordan det ville gå Coca-Cola eller et af de andre store mærker hvis de fyrede alle deres marketingfolk og udelukkende beskæftigede SEO folk!

Ja, nu er det jo ikke det der hverken er skrevet eller ment. Jeg mener du forsøger at agitere, men du gør det mod bedre vidende, da der ingen relation er til de ting du skriver og det folk har tilkendgivet. Så læs indholdet :-) Og bare til almen orientering, jeg er ikke SEO mand, men underkender ikke betydningen af det.

Køb ren argan olie her

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 21:18

Brian Schou Larsen:
... man bør i det mindste fordre et sobert og respektfuld sprog ...

Jeg er enig.

Brian Schou Larsen:
... istedet for at opføre som små forsmåede og indignerede drenge, som åbenbart selv mener de har "de vise sten".

Er det et sobert og respektfuldt sprog? Jeg synes både Ronni, Christian, Søren, Peter, Glenn og mange flere har opført sig som alt andet end forsmåede og bedrevidende drenge. De har opført sig meget pænere end både dig og mig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:38

(Tak Jacob - jeg prøver at undgå mudderkastningen, for inde under alt det her fnidder er der faktisk en ret interessant debat Wink)

Thomas Søndergaard:

Mener du virkelig, at det ikke er værdiskabende at man kan finde det produkt eller den serviceydelse, som bedst opfylder ens behov?

Er der ingen værdi i dette fra sælgerens synspunkt?

Er der ingen værdi i dette fra køberens synspunkt?

Jeg er enig med dig i, at SEO og AdWords ikke gør det alene; men prøv at fjerne disse to ting (= fjern Google) og prøv at forstå hvor langt bagud verden ville være i dag uden disse ting.

Selvfølgelig er Søgemaskineoptimering/ AdWords kun en del af regnestykket; men hvis der ikke kommer relevante besøgende til hjemmesiden, hvad nytter det så med  salgstekster grafikopsætning og alle de andre ting?

Lige Coca Cola og nogle få andre store brands ville ikke have den store glæde af SEO.

Men nu vil jeg tro, at de store brands vi her taler om udgør i størrelsesordenen 0,1% af samtlige virksomheder.

Det er jo ikke dem vi diskuterer. Det er de 99.9% andre virksomheder - dem der skal gøre sig synlige i det øjeblik, at en person (i en virksomhed eller som privatperson) opdager, at de har et problem, der er lidt større end valget af læskedrik eller tandpasta.

For øvrigt kan du få min holdning til Branding i forhold til Marketing på video her

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen:

Thumps up for Thomas SøndergaardYes for som den eneste i denne tråd at bevare et lødig og Amino-værdigt sprog.

Enig eller uenig - man bør i det mindste fordre et sobert og respektfuld sprog, der tager stilling til de forespurgte/beskrevne, (i det mindste i respekt for Amino og den gode ånd som vi alle ønsker) istedet for at opføre som små forsmåede og indignerede drenge, som åbenbart selv mener de har "de vise sten".

Jamen så er jeg jo en af de små forsmåede og indignerede drenge, som åbenbart selv mener de har "de vise sten, så takker for tituleringen. I en debat kan bølgerne gå højt, og til tider mere eller mindre seriøst i forhold til meninger og synspunkter.

Det jeg dog finder patetisk i dit skrevne ord er, at du nu synker ned på gadedrenge niveau og i alvorlig grad sætter alle andre Aminoer fra debatten under Thomas Søndergaard niveau. Men som man ofte ser, så kommer der nogen der ikke har deltaget i debatten og leger far og bedrevidende.

man bør i det mindste fordre et sobert og respektfuld sprog, der tager stilling til de forespurgte/beskrevne

Ja det burde du Geeked

God vind med det fremover Professor i Refleksion Smile.

Køb ren argan olie her

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 01:47

Christian iMARKETING:

(Tak Jacob - jeg prøver at undgå mudderkastningen, for inde under alt det her fnidder er der faktisk en ret interessant debat Wink)

Det er også superflot, og du arbejder endda med SEO! :)

Jeg er også enig med dig i, at en debat om hvad der skaber værdi, altid er interessant. Eksempelvis er der nok mange som ikke helt kan se værdien i finanssektoren for tiden, ho ho. Men der skabes selvfølgelig også værdi for samfundet i finanssektoren, alene en professionel distribuering af kapitalen er da vigtig.

Det er nemt at se sig sur på en branche:

Advokater - Gør kun tingene mere komplicerede, snylter på os andre

Bankfolk - Går kun op i bonusordninger, snylter på os andre

SEO-folk - Er kun interesserede i egen økonomisk vinding, spammer søgemaskinerne

Men man er jo nødt til at vurdere en branche udfra dens positive egenskaber:

Advokater - Hjælper os til at have klare retningslinier

Bankfolk - Administrerer og distribuerer kapitalen

SEO-folk - Øger tilgængeligheden af relevant indhold

Problemet ved denne type diskussion, er at man strander ved definitionen af 'værdi'. Hvad gør tærten højere?

Vi er tilbage ved shortage og abundance. For at sætte det på spidsen, hvis jeg finder den perfekte kur mod aids eller kræft (hurtig, billig og effektiv) har jeg velsagtens skabt værdi for en masse mennesker, men samtidigt har jeg gjort en masse andre mennesker arbejdsløse. Hvis jeg kan fordoble høsten af majs, gælder det samme.

Hvis jeg udvikler en ny spilkonsol og ansætter 50 ufaglærte arbejdsløse til at stå ved samlebåndet i produktionen, så har jeg måske ikke stjålet arbejdskraft andre steder fra, og jeg har reelt skabt flere jobs, men de penge som forbrugerne bruger på min spilkonsol, er penge som de undlader at bruge på noget andet. Producenten af det andet mister omsætning, fyrer folk, går ned. Ooooog så videre. Nu er den vist kørt langt nok ud! :)

Det er en tung diskussion og man bliver sjældent enig, da det handler meget om folks personlige ståsted, politisk og moralsk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:08

Thomas Søndergaard:

Selvom jeg nok igen får lagt en masse ord i munden, vil jeg stadig vove den påstand at SEO ikke er mere værdiskabende end at ansætte en butiksdetektiv. Det skaber ikke værdi som sådan, men er nødvendigt for at forhindre at miste værdi.

Er det ik ret modsigenden? Hvis det betyder, at du ik mister værdi, så tilføre det jo alt andet lige værdi i form af den ikke mistede værdi... Havde man intet gjort, så tabte man markedsandele og salg!

Thomas Søndergaard:

Okay så for et online firma, der kan en top 3 placering på Google ik sammenligned med en reklame på et af de bedst placerede steder i den fysiske verden?
Når du udtaler dig, er det så set igennem den fysiske verdens briller eller verden generelt, hvilket inkludere online virksomheder?

Thomas Søndergaard:

Igen det afhænger meget af virksomhedstype. Coca Cola, A. P Møller, Toyota mm har ik ret meget ud af det, mens firmaer som Microsoft, Apple, Amazon, Ebay mm tjener styrtende. Det kommer meget an på, om man sælger en fysisk service eller et fysisk produkt, eller om det er online service eller online produkter...

Du kan ik putte alle virksomheder ned i en firkantet box, og sige at samme spille regler gælder for alle. For jeg ville godt se effekten af offline reklame for firmaer, som Smartguy, Amazon, Ebay, Apple mm. Der extra salg kontra markedsførings omkostninger er minimalt!

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:24

Jakob,

Nej, det var ikke dig jeg hentydede til med hensyn til at lægge mig ord i munden.

Som du selv nævner, så er tolerance noget der åbenbart ikke er i særlig høj kurs og jeg må indrømme at jeg ikke er særlig imponeret over den tone der efterhånden er her på Amino.

Som jeg ser det, så er meningsudveksling og debat baseret på forskellige meninger og synsvinkler. Hvis alle havde den samme mening, så ville debat være intellektuel masturbation uden noget som helst formål.

At prøve at trumfe igennem at der er rigtige og derfor også forkerte meninger er ikke særlig konstruktivt og jeg anser det som diskussion på et meget lavt niveau.

Jeg må indrømme at jeg har valgt at ignorere flere af dem som udgiver sig for at være debattører i denne tråd, da jeg ikke har meget tilovers for den slags bøllementalitet og mangel på respekt for andre.

Selvom jeg ikke kan blive enig med alle her, så ser jeg det stadig som værende berigende at jeg finder ud af hvordan andre ser på de samme ting. Verden er ikke sort/hvid, så det er altid godt at føje nye farvetoner til paletten.

Men, tilbage til emnet.

Grunden til at jeg er meget lunken over for Google er at jeg ikke mener de gør et særlig godt stykke arbejde. Min pointe er jo netop at det ikke er ALDRIG er det mest relevante indhold der rankes højest hos Google, men det indhold hvor der er blevet brugt flest ressourcer på SEO.

Med mindre der er tale om akademiske dissertationer, så kan Google ikke finde ud af hvilke sider der har relevant indhold, så de kompenserer for deres blindhed ved at opgøre mængden af SEO ressourcer der er brugt på at promovere de enkelte sider.

Jeg har aldrig sagt at SEO ikke er nødvendigt, men jeg har sagt at det er et nødvendigt onde - lige som at skulle betale skat. Forresten, en anden aktivitet der kræver langt flere ressourcer end det skaber af værdi.

Jeg kunne forbedre min placering i Google marginalt ved at spilde 5-6 timer på at få min hjemmeside optaget i yderligere en håndfuld linkkataloger eller ved at oprette et spam-site eller en blog med en masse søgeords-pladder uden reel værdi for de besøgende.

I stedet vil jeg for eksempel hellere bruge den samme tid på at få en aftale i stand med en lokal turoperatør så jeg kan tilbyde mine klienter en organiseret tur til Visegrád eller Pusztaen - til en bedre pris og nemmere end hvis de skulle arrangere udflugten selv.

Det er det jeg betegner som værdiskabende, da det giver mine klienter mulighed for spændende oplevelser under deres ophold og det differentierer mig fra mine konkurrenter som kun arrangerer tandbehandling og hotelophold.

Jeg har en lang liste over ting jeg kan gøre for at skabe yderligere værdi for mine klienter. Hver time jeg skal spilde på SEO stjæler en time jeg kunne bruge på at blive endnu mere konkurrencedygtig. Det er grunden til at jeg betragter SEO våbenkapløbet som værdidræbende frem for værdiskabende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:53

Thomas, jeg må konstatere at du helt og aldeles har misforstået hvordan Google virker og hvad SEO går ud på. Men jeg synes det bliver lidt for omfattende, at gå i detaljer med at forklare det her. Det kan du læse mere om så mange steder :)

Men netop da dit udgangspunt - din viden om hvordan Google virker og hvad SEO faktisk indeholder, er forkert bliver dine konklussioner det også.

Og så kommer den vigtige "lakmus test" ... hvordan synes du selv det går for Google og SEO branchen? Hvis dine analyser skulle holde stik så var der jo ingen der gad bruge hverken Google eller SEO. Hvorfor tror du der så alligevel er det? Og ja, ikke bare bruger folk de to ting - det er faktisk to af de ubetinget mest succesfulde forretningsområder. På trods af flere kriser og nedgang i mange andre brancher er det fortsat gået fremad for både søgemaskinemarkedet og SEO. Både det første dot-com krak og den seneste finansielle krise har vores brancher overlevet med kæmpe fremgang.

Sorry, men det ER altså virkelig svært for mig at se det negative i det.

Side 10 ud af 16 (157 indlæg)