Thumps up for Thomas Søndergaard Enig eller uenig - man bør i det mindste fordre et sobert og respektfuld sprog, der tager stilling til de forespurgte/beskrevne, (i det mindste i respekt for Amino og den gode ånd som vi alle ønsker) istedet for at opføre som små forsmåede og indignerede drenge, som åbenbart selv mener de har "de vise sten". |
Thomas Søndergaard:Jakob,
Selvom jeg nok igen får lagt en masse ord i munden, vil jeg stadig vove den påstand at SEO ikke er mere værdiskabende end at ansætte en butiksdetektiv. Det skaber ikke værdi som sådan, men er nødvendigt for at forhindre at miste værdi. Indtil videre har jeg ikke hørt nogen give et godt argument for hvorfor SEO burde opfattes som en produktionsfaktor.
Jeg er ikke den store fan af Google, men kan godt gå med til at Google skaber værdi. Jeg mener dog stadig ikke at SEO bør fejres som et værdiskabende vidunder.
Det er muligt at en del af uenigheden går ud på at vi sandsynligvis ikke er enige om hvad der hører under SEO. SEO er Search Engine Optimization, så jeg kan ikke se at det er lig med online markedsføring eller at SEO på anden måde kan sammenlignes med reklamekampagner og andre aktiviteter der er summen af mange forskellige vidensområder indenfor virksomhedsdrift.
SEO er et nødvendig vidensområde i en markedsføringsafdeling, men på lige linie med at der er behov for nogen der kan formulere salgstekster, opsætte grafik og så videre. Korrekturlæsning eller grafisk opsætning er jo heller ikke en markedsføringsdisciplin, så hvis SEO folket mener anderledes, så er det et punkt hvor vi aldrig kan blive enige.
Jeg vil gerne se hvordan det ville gå Coca-Cola eller et af de andre store mærker hvis de fyrede alle deres marketingfolk og udelukkende beskæftigede SEO folk!
Hej Thomas, jeg håber ikke jeg har lagt ord i munden på dig? Jeg tog bare fat i Prebens oprindelige indlæg, fordi han faktisk skyder ret skarpt efter en gruppe mennesker (intentionelt eller ej) og jeg synes ikke man kan bebrejde dem for at reagere på det. Og selvom folk strækker sig ret langt for at imødekomme ham - som jeg også tidligere skrev - tager han ikke umiddelbart den ellers konstruktive kritik til sig, men fortsætter i samme stil.
Det er helt fint at opfordre Aminoer til at udvise tolerance overfor Preben, men man kunne måske også opfordre Preben til rent præventivt at vise hensyn til Aminoer?
Anywho, angående SEO så er jeg vist ikke specielt uenig med dig. Selvfølgelig er SEO ikke et værdiskabende vidunder, men det har bestemt sin berettigelse. Det samme kan man vel sige om hele underholdningsbranchen. Skaber den målbare værdier? Eller mange andre brancher for den sags skyld.
Selvom Coca Cola ikke kan klare sig udelukkende med SEO, er der virksomheder som ikke kan klare sig uden.