Uhm bum. Kære Preben!
Hvor er Aminoerne som kan skabe noget?
Sammenholdt med resten af indlægget, lyder det som om Aminoer generelt ikke skaber noget.
Alle snakker -seo og computer,
hjemmesider Men var det ikke bedre vi fik noget praktisk igang, skabe vækst og folk i arbejde ?
SEO, computere og hjemmesider er ikke praktiske, skaber ikke vækst og får ikke folk i arbejde. Med andre ord, Aminoer lever af at klippe hinanden?
Vi skal måske tænke større og bredere end den lille verden som vi selv befinder os i?
Folk der arbejder med SEO, computere og hjemmesider befinder sig i "en lille verden". At du inkluderer dig selv i den lille verden, gør ikke udtalelsen mindre arrogant og belærende. Børnehavepædagoger siger også "nu skal vi lige dæmpe os lidt" til de vilde unger.
Det kan ikke passe såmange kloge og rare mennesker ikke kan få gang i noget som virkelig batter til noget?
Det nytter ikke at kalde Aminoer kloge og rare, når du i samme sætning erklærer at de ikke batter. Så får man fornemmelsen af at Aminoerne spilder deres potentiale.
Hold da helt kæft hvor er Amino et imponerende forum. Et hvilket som helst andet sted, var du blevet buuh'et ud, du havde modtaget voldstrusler og var blevet sammenlignet med Hitler efter 10-15 indlæg. I stedet sidder der en række mennesker, som strækker sig helt til månen for at imødekomme dig og forsøger at trække en masse positive egenskaber ud af dit indlæg, såsom at det skulle være et oplæg til en konstruktiv debat mv.
Med udgangspunkt i, at du taler om "make the pie higher" (G. W. B.) i modsætning til blot at få et større stykke selv, så kan jeg godt forstå din idé om at reel produktion af fysiske varer er vejen frem. Men jeg er helt og aldeles uenig. Lad os blot fortsætte med SEO som eksempel:
At sige SEO ikke er værdiskabende, er for mig det samme som at sige Google ikke er værdiskabende. SEO er andet og (meget) mere end at "manipulere søgemaskinerne" og "snylte på Google". SEO handler først og fremmest om et grundlæggende fokus på tilgængelighed. SEO er et naturligt produkt af søgemaskiners eksistens, som mekanikere er af bilproducenters. Og nej, jeg lever ikke af SEO! :)
Det fantastiske ved kapitalisme og det frie marked er, at efterspørgslen helt naturligt vil regulere udbuddet. Der hvor problemerne opstår, er når der går inflation i regulering og administrative mellemleder-stillinger indenfor det offentlige, men det er en anden (politisk) diskussion.
Er der noget der skaber værdi, så er det folk som Amino primært består af. Det er nemlig typisk folk som har fingeren på pulsen, udnytter den seneste teknologi, videreudvikler den og skaber helt nye ting - til glæde og gavn for mange. Iværksættere, med ønske om at skabe noget.
God bagjul herfra!