Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er Aminoerne som kan skabe noget?

Side 7 ud af 16 (157 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

INNOACTIVE:

Hej Aminoer,

Jeg er sikker på, at hvis jeg får mareridt i nat vil det handle om "ordkløveri"

Godnat og sov godt !!

Med venlig hilsen: Jesper Boesen Nielsen

ja Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:25

preben mortenwold:

Mikkel deMib Svendsen:

Det er muligt, at du bare er dårlig til at formulere dig, men det virker altså temmelig vrøvlet.

SEO er for de fleste en markedsføringsmetode, på linie med så mange andre - den er blot mere effektiv end de fleste, når der skal afsættes varer og servicesydelser online.

For nogle få, som f.eks. undertegnede, er SEO tillige en et produkt i sig selv, som vi lever af at sælge. Og jeg skulle hilse at sige, at det skam er en fin forretning.

Det samme kan iøvrigt sige om mange andre af de ting der diskuteres her på Amino - herunder programmering, design, revision, jura osv - for de fleste er det blot redskaber der er nødvendige i driften og væksten af en virksomhed, og for nogle få er det i sig selv det produkt de sælger.

> det er forudrolingende med alle de tabte arbejdspladser

Vi kommer fra en periode med en historisk og problematisk lav arbejdsløshed. Det vi har nu er faktisk mere normen. Jeg ser slet ikke de store problemer du åbenbart ser.

Jeg er iværksætter, som de fleste andre her på Amino - så mit job er, at skabe success for de virksomheder jeg driver. Mit job er ikke, at finde nye jobs til de industriarbejdere og håndværkere, som i det sidste års tid har mistet deres jobs.

Ja muligt jeg vrøvler, men du tænker vist heller ikke ret langt andet end på din egen succes det virker såddan ud fra de besvarelser du kommer med.

Lad nu vær med at klage over, at andre er personlige, når du selv smider sådan en personlig besked... Dobbeltmorale er sku en gang crap!

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 03:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Preben,

Tak fordi du startede tråden. Det har været god underholdning og hvis jeg har forstået dit indlæg ret, så har du fat i en interessant økonomisk diskussion fra en teoretisk synsvinkel.

En af de ting jeg har fundet underholdende er de SEO'ere der føler sig angrebet bare fordi du vover at stille spørgsmålstegn ved deres virke. Men, mest af alt har jeg undret mig over de indlæg hvor der blankt påstås at SEO skaber vækst og værdi for samfundet som helhed uden nogen form for selvkritik.

I en perfekt verden ville der være minimalt behov for advokater, revisorer, SEO folk og andre værdidræbende funktioner. Selvfølgelig kommer alt an på hvilken synsvinkel man ser tingene fra, men, med mindre der er tale om for eksempel et revisionsfirma, så er en revisor ikke værdiskabende i sig selv.

Det kan være at en god revisor kan hjælpe med at 'spare' i skat, men i princippet reducerer behovet for en revisor mængden af ressourcer der er til rådighed til at skabe værdi ved fremstilling af en service eller et produkt. På sin vis er en revisor et nødvendigt onde der bliver mere resourcekrævende i takt med at skattevæsnets krav og regler bliver mere omfattende og komplicerede.

Men, verden er ikke perfekt og derfor er det godt at der er gode revisorer til rådighed.

I en perfekt verden ville søgeresultaterne i søgemaskinerne ordnes efter den værdi de forskellige udbydere af informationer, produkter, eller services kan tilbyde den enkelte bruger. Mange har forsøgt, men ingen har endnu kunne skabe en søgemaskine der giver de optimale resultater og som ikke kan manipuleres. Indtil den perfekte søgemaskine dukker op er og bliver søgemaskinerne utilstrækkelige og denne utilstrækkelighed har givet grobund for SEO industrien.

De fleste SEO folk påstår at de er med til at forbedre søgeresultaterne, men behovet for SEO er egentlig kunstigt skabt og er faktisk med til at forvride de utilstrækkelige søgeresultater yderligere.

Hvis to nystartede firmaer som udgangspunkt har den samme mængde ressourcer til rådighed, så vil det være det firma der investerer mest i SEO som vil få den bedste placering i søgemaskinerne og ikke det firma der investerer mest i at kunne tilbyde et billigere og bedre produkt.

There is no such thing as a free lunch! Alt er et bytteforhold mellem fordele og ulemper. Hvis jeg betaler en SEO guru, så bliver det med knappe midler (ressourcer er altid knappe) der tages fra at forbedre den service og pris jeg tilbyder mine klienter. Hvis jeg vælger at udføre SEO arbejdet selv, så er det tid jeg kunne have brugt på at videreudvikle min virksomhed og/eller tid jeg kunne have tilbragt sammen med min kone.

Derfor kan jeg virkelig ikke se hvordan det kan påstås at et 'våbenkapløb' med SEO udgifter er værdiskabende for samfundet som helhed. SEO udgifter øger omkostningerne ved at starte/drive en virksomhed og det gør produkter og services dyrere for forbrugerne.

Hvis du er SEO'er, så er dette ikke et angreb på dig, men forhåbentlig har du fundet min synsvinkel interessant.

PS:
Mikkel,

Al respekt for din kunnen med SEO, men SEO er altså ikke en markedsføringsmetode. Det er ikke engang en kommunikationskanal.

At kende nødvendigheden af SEO er en grundliggende færdighed for marketingfolk der har med hjemmesider at gøre. Kan de ikke selv, så kan de jo komme til dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:33

preben mortenwold:

Og for at svare på dit spørgsmål... Det der skaber arbejdspladser i et lille land som DK, er specialviden og ik produktion...

Glem alt om produktion, for du kan never ever aldrig nogensinde konkurrere mod Østen eller Sydamerika. Det er dømt til at slå fejl, når prisen er vigtigste parameter. Og det er den i langt over 95% af alt det, der produceres idag!!!

Derimod er special viden og fokus vejen frem. Vær blandt de bedste i nogle felter og nicher og udvid derfra. Man starter jo heller ik et firma fra den ene dag til den anden, og erklære åben krig mod Apple, Microsoft eller Google... Og det samme gælder indenfor produktion mm.

Niche markeder er ofte med lille konkurrence, og mange er fyldt med vækst potentiale. Se på Lundbeck, A.P. Møller eller Novo Nordisk, som gode eksempler på dette. Og det er vejen frem... Især når man er et lille land i en global økonomi.

Så svaret på hvordan arbejdsløse skal komme i job er: Uddannelse, uddannelse og uddannelse... Gøre DK til de bedste indenfor nogle gode attraktive nicher og områder, som er fyldt med know-how... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Søndergaard:

En af de ting jeg har fundet underholdende er de SEO'ere der føler sig angrebet bare fordi du vover at stille spørgsmålstegn ved deres virke. Men, mest af alt har jeg undret mig over de indlæg hvor der blankt påstås at SEO skaber vækst og værdi for samfundet som helhed uden nogen form for selvkritik.

Hvordan ved du, at der ingen selvkritik er? SEO skaber vækst, hvis du ser på den verden vi lever i... Vinder et firma en ordre foran en udenlandsk konkurrent, så bidrager det da til landets økonomi på mange måder. Så at påstå det modsatte er vel nærmere idioti...

Thomas Søndergaard:

I en perfekt verden ville der være minimalt behov for advokater, revisorer, SEO folk og andre værdidræbende funktioner. Selvfølgelig kommer alt an på hvilken synsvinkel man ser tingene fra, men, med mindre der er tale om for eksempel et revisionsfirma, så er en revisor ikke værdiskabende i sig selv.

Det kan være at en god revisor kan hjælpe med at 'spare' i skat, men i princippet reducerer behovet for en revisor mængden af ressourcer der er til rådighed til at skabe værdi ved fremstilling af en service eller et produkt. På sin vis er en revisor et nødvendigt onde der bliver mere resourcekrævende i takt med at skattevæsnets krav og regler bliver mere omfattende og komplicerede.

Men, verden er ikke perfekt og derfor er det godt at der er gode revisorer til rådighed.

I en perfekt verden findes der måske ik branding og markedsføring? Af ovenstående tekst gør der åbenbart ik... For i den perfekte verden er alt perfekt, og alle perfekte mennesker kender til alle perfekte virksomheder. Alt er alt i alt perfekt, så alle er arbejdsløse. Soooo perfect eller hva man nu skal sige?

Thomas Søndergaard:

I en perfekt verden ville søgeresultaterne i søgemaskinerne ordnes efter den værdi de forskellige udbydere af informationer, produkter, eller services kan tilbyde den enkelte bruger. Mange har forsøgt, men ingen har endnu kunne skabe en søgemaskine der giver de optimale resultater og som ikke kan manipuleres. Indtil den perfekte søgemaskine dukker op er og bliver søgemaskinerne utilstrækkelige og denne utilstrækkelighed har givet grobund for SEO industrien.

Og hvem vurdere så, hvilket resultat der er bedst? Gør en robat, gør du eller gør en fra Google?

Vil du virkelig have, at vi alle skal se ens ud, går ens klædt, spise det samme, have samme bil og have samme job, eller går du ind for, at folk er forskellige, har forskellige synspunkter, forskellige ideer, forskellig smag og forskellige behov?

Jeg er satme glad for, jeg ik er en del af din virkelig kedelige perfekte verden, for den sucks big time, lyder det til!

Thomas Søndergaard:

De fleste SEO folk påstår at de er med til at forbedre søgeresultaterne, men behovet for SEO er egentlig kunstigt skabt og er faktisk med til at forvride de utilstrækkelige søgeresultater yderligere.

Hvis to nystartede firmaer som udgangspunkt har den samme mængde ressourcer til rådighed, så vil det være det firma der investerer mest i SEO som vil få den bedste placering i søgemaskinerne og ikke det firma der investerer mest i at kunne tilbyde et billigere og bedre produkt.

Nu er vi ude af den perfekte verden tyder det på, og så er ovenstående direkte løgn... Det afhænger af mange faktorer, og det er derfor ik givet på forhånd, at den største investering giver det bedste resultat... Der skal træffes nogle valg først, og du ved jo never ever aldrig nogensinde, hva din modstander vælger...

Thomas Søndergaard:

There is no such thing as a free lunch! Alt er et bytteforhold mellem fordele og ulemper. Hvis jeg betaler en SEO guru, så bliver det med knappe midler (ressourcer er altid knappe) der tages fra at forbedre den service og pris jeg tilbyder mine klienter. Hvis jeg vælger at udføre SEO arbejdet selv, så er det tid jeg kunne have brugt på at videreudvikle min virksomhed og/eller tid jeg kunne have tilbragt sammen med min kone.

Men hva er din forretning uden kunder? Så er prisen på dine produkter eller din perfekte service pisse ligegyldig!

Thomas Søndergaard:

Derfor kan jeg virkelig ikke se hvordan det kan påstås at et 'våbenkapløb' med SEO udgifter er værdiskabende for samfundet som helhed. SEO udgifter øger omkostningerne ved at starte/drive en virksomhed og det gør produkter og services dyrere for forbrugerne.

Hvergang en internetkunde handler i f.eks DK, så er det en sejr for landet. Hvis kunden i stedet havde langt pengene i UK, DE eller SE, så havde de vundet. Så hvis du ik forstår, at SEO er værdiskabende, så må det betyde, at den perfekte verden kun består af et sølle land, ellers giver det ingen mening!
Og ja sjovt nok gør reklame et produkt dyre, men det samme gør tilbudsaviser, radioreklamer, tv-reklamer, avisreklamer osv...

Og som slut så synes jeg det er sjovt, at du bruger en fiktiv verden, som aldrig har eksisteret og aldrig vil eksistere, som sammenlignings grundlag i store dele af din besvarelse...
Du sammenligner det hele med en fiktiv illussion, og mener derfor mange er overflødige. Men har du overhovedet overvejet dit eget erhverv? I en perfekt verden, spiser alle rigtig, alle børster tænder og ingen har derfor brug for dig mere...

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 07:35

jeg kan anbefale et foredrag med Nils Villemoes - lektor på handelshøjskolen i århus. Han har nogle ret sjove men også tankevækkende pointer om f.eks. friværdi i huset, it boblen, osv osv...

Hans pointer er at hvis du ikke har tingene i hånden og kan føle og se dem eksistere de ikke rigtigt. F.eks. havde jeg for 1 år siden 500.000 kr. i friværdi og jeg var utrolig glad for at være "halv milionær" i dag er der absolut ingen friværdi, men mit liv er ikke blevet ringere. jeg har dog mistet nogen penge eller har jeg, for jeg har jo aldrig rigtig haft dem.... :-)

Jeg vil også være som Preben utrolig ked af hvis min næste volvo er produceret i Kina. Desværre er udviklingen nok, at jo billigere jo bedre - så skid være med kvaliteten. - smid væk og køb nyt.

Miljø mæssigt er det bedre at købe sig en dansk produceret cykel istedet for den nye kina volvo - da det som miljøet har bødet for at producere netop denne kina volvo er dyrt dyrt---

Mvh Lars

p.s. er meget træt så håber alligevel at mit indlæg giver mening :-)

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

preben mortenwold:

Mikkel deMib Svendsen:

Det er muligt, at du bare er dårlig til at formulere dig, men det virker altså temmelig vrøvlet.

SEO er for de fleste en markedsføringsmetode, på linie med så mange andre - den er blot mere effektiv end de fleste, når der skal afsættes varer og servicesydelser online.

For nogle få, som f.eks. undertegnede, er SEO tillige en et produkt i sig selv, som vi lever af at sælge. Og jeg skulle hilse at sige, at det skam er en fin forretning.

Det samme kan iøvrigt sige om mange andre af de ting der diskuteres her på Amino - herunder programmering, design, revision, jura osv - for de fleste er det blot redskaber der er nødvendige i driften og væksten af en virksomhed, og for nogle få er det i sig selv det produkt de sælger.

> det er forudrolingende med alle de tabte arbejdspladser

Vi kommer fra en periode med en historisk og problematisk lav arbejdsløshed. Det vi har nu er faktisk mere normen. Jeg ser slet ikke de store problemer du åbenbart ser.

Jeg er iværksætter, som de fleste andre her på Amino - så mit job er, at skabe success for de virksomheder jeg driver. Mit job er ikke, at finde nye jobs til de industriarbejdere og håndværkere, som i det sidste års tid har mistet deres jobs.

Ja muligt jeg vrøvler, men du tænker vist heller ikke ret langt andet end på din egen succes det virker såddan ud fra de besvarelser du kommer med.

Lad nu vær med at klage over, at andre er personlige, når du selv smider sådan en personlig besked... Dobbeltmorale er sku en gang crap!

Jeg undre mig over hvorfor trådføren på et oplæg skal anylyseres på kryds og tværs og holdningsløse indlæg kan man sgu holde for sig selv , hvad der skrives mellem 2 personer i en tråd skal fandme ikke kommenteres dagen efter ...?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:34

telefon bookeren:

jeg kan anbefale et foredrag med Nils Villemoes - lektor på handelshøjskolen i århus. Han har nogle ret sjove men også tankevækkende pointer om f.eks. friværdi i huset, it boblen, osv osv...

Hans pointer er at hvis du ikke har tingene i hånden og kan føle og se dem eksistere de ikke rigtigt. F.eks. havde jeg for 1 år siden 500.000 kr. i friværdi og jeg var utrolig glad for at være "halv milionær" i dag er der absolut ingen friværdi, men mit liv er ikke blevet ringere. jeg har dog mistet nogen penge eller har jeg, for jeg har jo aldrig rigtig haft dem.... :-)

Der er en grund til at lektorer ikke er på Amino.

Hvis et sådant postulat blev serveret herinde, ville han hurtigt få at vide, hvordan virkeligheden hænger sammen.

Desuden er eksemplet dårligt, da friværdi i et hus jo netop er et eksempel på et fysisk produkt.

Jeg kender utallige eksempler på virtuelle produkter, der giver nogle fantastiske vækstrater - vækstrater, hvor fysiske produkter slet ikke kan være med.

Årsagen til dette er mange.

Her er blot nogle:

De skal kun udvikles een gang.

Distrubutionen er på Internettet.

De kan sælges igen og igen.

De kan tilføre køberen værdi.

De kan markedsføres online og prøves af med det samme.

Eksempler på virksomheder med virtuelle produkter:
Google, div. CMS systemer, vores Autoresponder, Youtube, Skype.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Fra  Underdog Media Skrevet kl. 09:36

Hej Preben

Jeg tror at al den her snak og diskution på kryds og tværs er startet fordi folk i første omgang ikke forstod dit spørgsmål/problem, og da der så gik lidt for længe inden du kom på banen med din uddybelse, så har den fået sit eget liv. :)

Sådan går det alt for ofte, men det er lidt svært at lukke den her når den først er postet og lukket ud i det fri. :)

Da du ikke selv kan styre hvad der bliver skrevet i dit indlæg, så kan du vel bede en admin om at lukke den endeligt og så lave et nyt og mere udpenslet oplæg ??

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 11:14

Fashion-Seller:

preben mortenwold:

Og for at svare på dit spørgsmål... Det der skaber arbejdspladser i et lille land som DK, er specialviden og ik produktion...

Glem alt om produktion, for du kan never ever aldrig nogensinde konkurrere mod Østen eller Sydamerika. Det er dømt til at slå fejl, når prisen er vigtigste parameter. Og det er den i langt over 95% af alt det, der produceres idag!!!

Derimod er special viden og fokus vejen frem. Vær blandt de bedste i nogle felter og nicher og udvid derfra. Man starter jo heller ik et firma fra den ene dag til den anden, og erklære åben krig mod Apple, Microsoft eller Google... Og det samme gælder indenfor produktion mm.

Niche markeder er ofte med lille konkurrence, og mange er fyldt med vækst potentiale. Se på Lundbeck, A.P. Møller eller Novo Nordisk, som gode eksempler på dette. Og det er vejen frem... Især når man er et lille land i en global økonomi.

Så svaret på hvordan arbejdsløse skal komme i job er: Uddannelse, uddannelse og uddannelse... Gøre DK til de bedste indenfor nogle gode attraktive nicher og områder, som er fyldt med know-how... 

Jeg er så sandelig enig med dig. Mange ting skal ikke længere produceres herhjemme.

MEN MEN MEN... Vi kan og skal ikke undvære produktionen. Produktionen har og vil altid være en stor bidragsyder til udvikling og know how. Det er her mange teorier, ideer og problemløsninger er skabt og afprøvet...  Teorier der har langt grund til mange lærebøger og uddannelser.

Og som en der har haft fingerene nede i rigtig mange forskellig former for produktion. Kan der være rigtig langt mellem ¨faktisk muligt¨ude i "produktionen" og "lærebøgerne" inde på kontoret. Og den afstand bliver om noget endnu længere, tungere osv. hvis hele produktionen ligger omme på den anden side af kloden ;-)

Specialviden kan ikke skabes og udvikles, hvis man ikke har fingerne nede i ¨skidtet¨ engang imellem! ;-)

Dbh

Henrik Værum.

PS. Måske Prebens indlæg blev misforstået, men debatten har fra flere sider ikke været værdig. Det er synd og dræbende for kreativiteten, der ellers bedst trives i et positivt og inbydende miljø. Det må vi kunne gøre bedre ;-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 7 ud af 16 (157 indlæg)