TakeTwo.dk"] Jo jo, den er skam go nok. Der er nemlig lige en lille detalje du undlader i dit indlæg. Selvfølgelig må man ikke dømme/nedgøre/tæve/andet godt pædofile så længe de ikke har gjort noget. Det er først når de udfører deres kriminelle handling at de ligger under for ansvar. Mener du det er i orden at diskriminere personer fordi de har "lyst" til 12årige piger/drenge? Selvom de aldrig kunne finde på at gøre noget ved det? I så fald, hvad nu hvis en person lige på et tidspunkt (og måske vedvarende) skulle få lyst til at nakke f.eks. en konkurrent, vil han så også være ansvarlig som hvis han rent faktisk har begået mordet? I Danmark (og resten af verden sådan set) har vi for vane at dømme handlinger og ikke tanker.
Ja jeg mener det er i orden at diskriminerer personer fordi de har seksuelle tanker om børn på 12. Du skriver at vi har for vane at dømme handlinger og ikke tanker. Det passer nu ikke helt. Man kan sagtens blive dømt for tanker uden at have gjort noget ud af dem. Det er dog mest i forbindelse med planlægning. |
Det er ikke korrekt - man bliver ikke dømt for tanker i Danmark, men for handlinger. Og der er forskel på at have tanker om f.eks. sexualformer vi ikke acceptere, og så til at føre dem ud i livet.
Forskellen på et demokrati som Danmark, og så et diktatur som f.eks. Kina er, at vi her gerne må argumentere for vores tanker - også tanker som du eller jeg ikke kan lide.
Der er således intet ulovligt i, at pædofile slår sig sammen som de vist har gjort i "Pædofilgruppen", for politisk at argumentere for en nedsættelse af den seksuelle lavalder. Det er i mine øjne principielt ikke anderledes end dem der måtte ønske fri hash, eller ophævelse af ophavsretslovene så der frit kan fildeles. Sålænge der er tale om tanker og politisk argumentation er, og bør, den slags ikke være ulovligt.
Vi kan ikke opretholde et anstaændigt demokrati, hvis vi indfører en mase tabu som man ikke må snakke om og love som man ikke må argumentere for skal ændres. Det betyder jo ikke at der nogensinde bliver flertal for det - men argumentationsretten og ytringsfriheden skal sgu bevares.