Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde på bålet til bandekrig !

Side 10 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peder: Jeg siger ikke, de kristne er de gode. Jeg siger som Martin: Det er sindssygt det hele - uanset navn på religion. Og også jeg er ligeglad med, om det er sympatisk at sige - jeg siger min mening.

Jeg kan ikke følge dig i resten, for jeg kan ikke diskutere islam (der - og det er jo et ubestrideligt faktum - beskriver, hvordan alle ikke muslimer skal slagtes) ved at måle det op mod kristendommen. De er vanvittige alle - men debatten her handler (vurderer jeg) om islam. Eller det kom den i hvert fald til at gøre.

Jeg diskuterer gerne kristendommen også - og du vil opleve, at der ikke er nævneværdig forskel på min holdning til kristendommen og min holdning til islam. Jeg mente blot, det handlede om noget andet her.

Jeg omgås gerne både kristne, muslimer, katolikker og andet godtfolk. Men det ændrer ikke på, at jeg mener, deres religioner er vanvittige. Derfor kan de godt være nogle fede mennesker. Men er de fundamentalister, er det ikke mig, de skal lege med.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår, hvad du mener, Mikkel. Og er grundlæggende enig. Vil bare stadig sige: Jeg er ligeglad med, om det er DF, Hizbut et eller andet eller noget tredje: Rabiate og fundamentalistiske idioter er farlige.

Jeg synes, der er en tendens til i slige diskussioner altid at hive frem: Jamen - de andre er også dumme. Ja, gu er de så! Men det retfærdiggør ikke noget. Lad os bare skyde på DF, kristne og hvad ved jeg - men helst i hver sin debat for klarhedens skyld.

Nå jeg siger, at islam er farlig, udelukker det ikke, at jeg også mener, andre religioner kan være farlige. Slet ikke. Når jeg siger, jeg elsker en god bøf, betyder det ikke, at jeg ikke også elsker stegt flæsk.

Forstår du, hvad jeg mener? 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:33

Thomas

Grundlæggende er vi enige og kommentaren til debattonen er naturligvis heller ikke rette mod dig, men er en generel kritik.

Problemet er at i det samfund vi lever i idag er det ikke engang chokerende længere når vi hører udkrængninger som islam er en pest over Europa. Uden nogen form for hensyntagen til at religionen rent faktisk omfavner individere.
Så sammenligningen med kristen ondskab er udelukkende for at skabe et billede som islamofober (i mangel på bedre ord) kan identificere sig med og dermed, måske, indse at alle muslimer ikke behøver være onde ligesom de ikke behøver være.

Mvh Peder

P.s. Jeg er hamrende ateist, så jeg er ikke ligefrem tilhænger af noget af det. Det virker sådan set bare ret fjollet.......

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:40

Jesper G:

Peter Holmstrand:

Martin Thorborg:

Som udgangspunkt er alle religioner noget forbandet vrøvl

Det var en af de mindre sympatiske kommentarer jeg har set længe. Det kan godt være at du synes religion er noget forbandet vrøvl, men man må da anerkende at religion betyder ufatteligt meget for mange, mange millioner mennesker, som ikke nødvendigvis fører krig med bibelen eller koranen i hånden, men bruger religionen til at finde fristeder, ro, trøst, forklaringer osv.

At du og jeg så måske har en mere naturalistisk tilgang til verden kan godt være, men at sige at det er noget "vrøvl" er direkte arrogant i mine øjne. Hvis religion var en virksomhed ville de nok have et slogan noget henad "5 milliarder mennesker kan ikke tage fejl!" - og det er der nok noget om. Måske har VI bare ikke set lyset ;-)

Jeg citerer det hele, for nu kom vi i gang med retoriske fejl.

Martin påstår at religioner er vrøvl.

Dine to modargumenter er retoriske fejl idet du siger at

• Martins synspunkt er usympatisk (hvad der ikke gør det forkert), og
  • at flertallet er uenig med Martin (hvad der heller ikke gør Martins påstand forkert)

Det er ikke for at være en perfid flueknepper, men jeg synes lige jeg ville pege på denne ;-)

// Jesper

Hej Jesper,

Fint med noget respons, men du har overset at der er tale om en konkret meningsudveksling - ikke nødvendig en kamp om sandt eller falsk! Martin har en mening, og jeg er uenig, og finder den usympatisk. Jeg gør mig ikke til talsmand for en hel befolkning, men påpeger blot at mange mennesker er uenige med ham.

At du mellem linjerne synes at kunne læse, at jeg fortæller Martin at hans holdning er "forkert" er omend ikke en retorisk fejl fra din side, så i hvert fald en læsefejl.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Forstår du, hvad jeg mener? 

Ja. Men jeg tror så bare at det ville være gavnligt for at opnå det jeg tror du egentligt gerne vil - nemlig have en mere fredelig verden uden alle de rabiate tosser der render rundt og laver lort - hvis du, og alle andre, lader være med at fokusere så meget på lige Islam, når det jeg hører dig sige i virkeligheden er, at alle rabiate og ortodokse religiøse er farlige, dumme, tossede osv.

For netop når du pinder Islam ud, som en farlig religion, så ungår du ikke at "jamen, de andre ..." kortet bliver trukket. Og det er jeg helt enig med dig i ikke fører videre. Det bliver meget hurtigt til en gang ligegyldig circlejerk.

Jeg synes det er vigtigt, at det store flertalk der heldigvis ikke er enige i DF-fløjens agenda, begynder at skille sig selv mere tydeligt ud ved bl.a. at tage afstand fra den skingre retorik DF bruger indenfor det her område.

Jeg siger ikke at man skal lægge bånd på sine meninger - eller holde sig fra at ytre sig. DF-folk har naturligvis ret til at have deres meninger, på samme måde, som at jeg også mener folk må have ret til at kæmpe politisk for andre ekstreme agendaer - f.eks. nedlæggelse af demokratiet, Sharia lov, genindførelse af rævlsesesretten, afskaffelse af stemmeret for kvinder eller andre tosserier. Jeg har tillid til, at der aldrig skabes flertal for så åndssvage ideer :)

Men jeg tror det er vigtigt at vi andre ikke påtager os de ekstremistiske grupperingers retorik - men tværtimod fornægter den og finder nogle andre, mindre fordømmende, måder at snakke om meget følsomme problemer som disse.

For det er jo netop det der er en af ekstremisternes kommunikative "tricks" - de forsøger at udbrede deres retorik. Så har de vundet første slag - kampen om kamppladsen. Det synes jeg så bare at vi bør være for kloge til at hoppe med på :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:46

Martin Thorborg:

Jeg skriver ikke for at få være sympatisk, jeg skriver det jeg mener.
Og ja, jeg syntes at religion er skadelige i næsten alle dens former og gøremål.

Dbh Martin

Jeg er fuldt ud klar over at du ikke skriver for at være sympatisk, men derfor er jeg vel stadigvæk berettiget til at finde dine udtalelser usympatiske?

At religion som middel til at starte en krig eller forfølge uskyldige er skadeligt kan vi ikke være uenige om, men at religion for langt størstedelen af verdens befolkning benyttes til helt fredelige formål, og give nogle en indre sjælefred, det har jeg ved Gud svært ved at se det skadelige i. Nærmest tværtimod. Alting er jo skadeligt hvis det anvendes forkert - således også religion. Det betyder ikke at det i udgangspunktet er en skidt ting.

Hvis alle debatter på Amino udviklede sig til mudderkastning og verbale slagsmål, og folk herinde begyndte at opsøge hinanden in real life for at slå på tæven, så ville Amino udvikle en vis skadelig effekt. Det betyder ikke at idéen om et iværksætterforum i udgangspunktet er dårlig.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:05

Vi er såmænd ikke så uenige igen, Mikkel. Jeg tordner nu jævnligt mod andre også Wink Autonomt terroristyngel, kristne og mange andre får også med pisken fra min hånd med jævne mellemrum.

Min bekymring går også på, at det er politisk ukorrekt at debattere f.eks. indvandrere, muslimer etc. Og det er noget fis, for netop debat skaber forståelse på den lange bane. Retorikken skal selvfølgelig være ordentlig - men ikke indpakket i hensyntagen. Derfor skriver jeg gerne, at islam er farlig som bare pokker. Og at intolerante kristne er farlige.

Men jeg vil ikke falde i hverken DF's eller f.eks. den gængse muslimske retorik om, at modstanderne skal brænde på bålet. Sådan skal jeg ikke forstås. Jeg vil bare gerne give mit besyv med om en gennemtænkt bekymring angående en religion, der foreskriver alle de vederstyggeligheder, som islam nu engang gør. Måske ser jeg spøgelser - måske gør jeg ikke. Historien er fuld af grusomme perioder, der kunne have været undgået eller mindsket, hvis der blev lyttet til dem, der råbte vagt i gevær.

Medmindre jeg er nødt til at srkive mere, lurepasser jeg lige lidt her i tråden - har travlt som bare pokker. Ros til alle (på nær tumpen med "alle hader muslimer") for en fed debat, der minder om de gode gamle Amino dage. Lad os få flere af den slags - om alt muligt!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Peter Holmstrand:

Martin Thorborg:

Jeg skriver ikke for at få være sympatisk, jeg skriver det jeg mener.
Og ja, jeg syntes at religion er skadelige i næsten alle dens former og gøremål.

Dbh Martin

Jeg er fuldt ud klar over at du ikke skriver for at være sympatisk, men derfor er jeg vel stadigvæk berettiget til at finde dine udtalelser usympatiske?

At religion som middel til at starte en krig eller forfølge uskyldige er skadeligt kan vi ikke være uenige om, men at religion for langt størstedelen af verdens befolkning benyttes til helt fredelige formål, og give nogle en indre sjælefred, det har jeg ved Gud svært ved at se det skadelige i. Nærmest tværtimod. Alting er jo skadeligt hvis det anvendes forkert - således også religion. Det betyder ikke at det i udgangspunktet er en skidt ting.

Hvis alle debatter på Amino udviklede sig til mudderkastning og verbale slagsmål, og folk herinde begyndte at opsøge hinanden in real life for at slå på tæven, så ville Amino udvikle en vis skadelig effekt. Det betyder ikke at idéen om et iværksætterforum i udgangspunktet er dårlig.

Mvh
Peter

Uha, jeg er skam ikke kun mod religioner pga. de krige de skaber, jeg mener også at det er det største og mest skadelige narkotikum vi har i verden.
Rigtigt mange mennesker har en dårlig tilværelse og i stedet for at gøre noget ved den, så rækker de hænderne mod himlen og beder om hjælp. 
Og når det ikke virker, så trøster de sig ved at de kommer i himlen og der får et godt liv, igen uden at gøre noget ved problemerne.
Så i mine øjne skulle religion forbydes på linje med heroin og det der er værre..

Dbh Martin

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:03

@ Martin: Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38

Martin Thorborg:

Uha, jeg er skam ikke kun mod religioner pga. de krige de skaber, jeg mener også at det er det største og mest skadelige narkotikum vi har i verden.
Rigtigt mange mennesker har en dårlig tilværelse og i stedet for at gøre noget ved den, så rækker de hænderne mod himlen og beder om hjælp. 
Og når det ikke virker, så trøster de sig ved at de kommer i himlen og der får et godt liv, igen uden at gøre noget ved problemerne.
Så i mine øjne skulle religion forbydes på linje med heroin og det der er værre..

Det er på mange måder værre end heroin - og så skal vi jo huske på, at det ikke bare er "taberne" i verden der er religions-misbrugere - størstedelen af verdens ledere, iværksættere og alle mullige andre almindelige mennesker er også mere eller mindre stærkt troende. I nogle lande, som f.eks. USA, er det så godt som utænkeligt, at kunne opnå en politisk toppost uden at bekendte sin utvetydige kristne tro.

Jeg kan godt få en smule kvalme når jeg ser ledere indenfor politik og erhvervsliv stiller sig op og takker Gud for, at deres virksomhed går godt

Side 10 ud af 15 (145 indlæg)