Tak for dit venlige svar.
OK - det forstår jeg godt.
Men så kan brugerne jo bare lade være med at installere aidonline, hvis de ikke synes om det!?
Hvis du læser på deres hjemmeside, skriver de at 20% går til dem. Well, det er vel igen op til brugerens frie valg om han vil acceptere det. Jeg arbejdede selv for Unicef engang, og 20% for fundraising er bestemt ikke højt. Faktisk har svenskerne en lovmæssig grænse der hedder 25%, som de allesammen har enorme problemer med at holde sig under, hvilket har ført til temmelig kreativ bogføring af renter, bidrag etc.
Jeg har regnet lidt på det, og som jeg ser det skal aidonline op og have flere hundrede tusinde brugere for at hente penge nok hjem til at drive deres virksomhed. Der stod et sted, at de er 6-7 mand. Det koster jo ca. 4 mill om året. Hvis de 4 mill kan rejse 12 mill til velgørenhed, er det fantastisk set udfra et velgørenhedssynspunkt.
Jeg må indrømme jeg har svært ved at se det moralsk forkerte i det her, hvis vi antager det er lovligt. Man er vel ikke ligefrem moralsk forpligtet til at se reklamerne. Hvis det var tilfældet, ville adblockplus jo også være moralsk forkert. Her ser man jo også iindholdet og ikke reklamerne. Det er vel også snylteri, så?
PS. Jeg skal vist lige lære hvordan man bruger dette forum. Det ser ud til alle mine indlæg bliver samlet i bunden :)