Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 21 ud af 60 (598 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

@Lone

At der nu er bannere for e-mærket har ikke noget med aminobrugerne at gøre. Så hvad er der sjovt ved det? Det er bare endnu en annonceindtægt til Amino og ændrer ikke brugernes holdning til dem.

Hvor du vil hen?

 

(Jeg kan ikke følge med længere) :-)

Jeg vil som sådan ikke så mange steder hen, men jeg synes der er noget interessant i, at især de første mange sider af denne debat (for den er jo i øvrigt delt op i fucking irriterende sider, så Amino kan få nogle flere pageimpressions) var spækfuld af folk der talte om, hvordan Amino blandt andet lever af annonceindtægter og hvor umoralsk det var, for andre at stjæle den indtægt. 
Så langt er jeg dog med.
Jeg synes bare, der i diskussionen om moral var noget skægt i, at denne portal tjener penge på at "sælge et produkt", som brugerne af sitet (der udgør sitets værdi, på alle leder og kanter) i ret grove træk er enige om er stort set værdiløst og i virkeligheden spild af penge.

Men som sagt, har jeg ikke nogle problemer med at banneret er der, eller at Amino tjener penge på det - jeg synes bare det var skægt i hele moraldiskussionen, men jeg tror det hører til et helt andet sted, end i denne tråd :-)

 

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:

Jeg har meldt mig ud af Folkekirkens Nødhjælp (der også havde generalsekretærens mail på hjemmesiden...) og arbejder på at finde ud af præcist hvilke annoncører der har givet lov til at blive kørt gennem AidOnline.. Nogen der kender nogen? De annoncører skal jeg ihvertfald ikke samarbejde med længere..

De annoncører jeg er snublet over efter installering af Pluginet er:

  • Telia
  • Øresundsbroen
  • Louise Feilberg fra Venstre (Hun vil gerne i EU parlamentet, så hende stemmer vi ikke på :D
  • Samsung

Det er umiddelbart udvalget. På en del sider blankes Google Adwords bare af, så de har nok ikke annoncer i det format endnu...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Men som sagt, har jeg ikke nogle problemer med at banneret er der, eller at Amino tjener penge på det - jeg synes bare det var skægt i hele moraldiskussionen, men jeg tror det hører til et helt andet sted, end i denne tråd :-)

 

Ja - det kan også blive FOR akademisk ;-)

Se denne pressemeddelelse fra Kulturplakaten

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIM's formand kalder det også en snyltervirksomhed her

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Spændendende. 

Men man burde også huske at advare potentielle brugere om alle de sikkerhedsrisici de udsætter sig for ved at bruge AidOnline.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortæl os lidt om de sikkerhedsrisici!

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke fordi jeg tror det betyder så meget - men efter AidOnline har stjålet annoncekronerne fra os, og har videregivet de 80 % til organisationerne, så snupper de (Dansk røde kors) jo også f.eks. 7 %  før de så sender resten videre Huh?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

De annoncører jeg er snublet over efter installering af Pluginet er:

  • Telia
  • Øresundsbroen
  • Louise Feilberg fra Venstre (Hun vil gerne i EU parlamentet, så hende stemmer vi ikke på :D
  • Samsung

Ikke at jeg ellers skal forsvarer lortet, men de overstående kan jo være uskyldige i sammenhængen.
Hvis de blot at betalt et annoncenetværk for at smide dem ud på sider og annoncenetværket så bl.a. har smidt dem ud gennem Aidonline, er de måske ikke bevidste om det.

Jeg fatter dog ikke, at AidOnline skriver at de aftaler med nogle netværks. Hvad er netværkets langsigtede interesse i det? Selvom nogle fjolser i en velgørende organisation ikke kan tænkte langt nok til at se det skadelige, så burde andre erhvervsdrivende da kunne det.

Nåå, vil hjem i seng - glæder mig til at se hvad I har fundet på til i morgen. Jeg vil jo nødigt miste de af mine kunder, som lever af bannere :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Fortæl os lidt om de sikkerhedsrisici!

Man deponerer meget stor tillid hos AidOnline ved at installere deres browser. En række angreb er rettet mod svagheder i browsere og jeg har svært ved at se hvordan det ikke bliver mere usikkert med AidOnlines hjertebrowser. De fleste brugere færdes på sikre sider de kender godt og disse sider anvender velrenomerede annoncebureauer. AidOnline henter så materiale fra annoncørerder som er mere villige end de fleste til at gå til kanten. Materialet manipulerer de hjemmesider du ser på. Jeg kan se en række potentielle problemer og især fordi brugeren er uønsket på alle sider der er reklamefinansierede. 

Jeg får installeret deres FF in en virtuelboks en af dagene, så kan jeg se nærmere på konkrete problemer, men det ville da være ærgeligt hvis nogen fik lænset deres netbank blot fordi de brugte AidOnline.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi første version af AidOnline block scriptet færdigt samt grundlæggende website, det vil altsammen blive frigivet i løbet af i morgen.

Vi vil fra FutureConcept nu finde vej til et sted der sælger øl på denne tid af dagen og slappe lidt indtil vi igen er på pinden i morgen kl 10.

 

Mikkel og Thomas, klar til medie storm i morgen?

Side 21 ud af 60 (598 indlæg)