Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man skaber et navn indenfor søgemaskineoptimering

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Senna:

Mit umidelbare bud på en løsning vil være at låse indlæg der er mere en 3 måneder gamle men kun hvis der er indikeret et rigtigt svar som er godkendt. 

Ved at sætte det op til at en tråd automatisk bliver låst efter 6 måneder så vil man kunne "fjerne" en del gamle tråde der så ikke kan svares på. Men så er vi heller ikke mere enige Senna.

Det du har gjort viser blot hvor ligeglad du er med selve debatten bare du kan få vist dine blogindlæg. Hvis du er så forhippet på at få en blog, så find et sted du kan uploade den istedet for at lave så mange indlæg som du behøver for at kunne gøre den synlig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Bare til orientering holder jeg øje med tingene har allerede justeret på karmapoints, så det vil være en 100 årsplan at spamme for at opnå point.
Så det eneste der virker at kvalitet og længere er den ikke..

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:41

Martin, på nogle af de Amerikanske communities jeg har været med i, har vi justeret "karma points", så det giver flere points at få points fra nogle der i forvejen har mange points. Lidt i stil med de fleste linkpopulritetsalgoritmer. På den måde undgår man, at folk bare opretter 3-4 profiler - eller flere, der voter hinanden op. Til gengæld har jeg tit set nye brugere, der gør det virkelig godt få mange point hurtigt, når dem med mange point lægger mærke til deres indsats og rater den højt.

Det er klart, at jo mere man vægter denne effekt, jo mere "konservativ" bliver udviklingen. Men en god portion konservatisme har jeg oplevet er nødvendig for at bevare et godt community.

Flere steder har vi også kørt med negativ voting. Det synes jeg faktisk også kan fungere meget godt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:59

Nu vil jeg lige se om det griber om sig og tro mig, jeg skal nok være vågen :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Mikkel deMib Svendsen:

Martin, på nogle af de Amerikanske communities jeg har været med i, har vi justeret "karma points", så det giver flere points at få points fra nogle der i forvejen har mange points. Lidt i stil med de fleste linkpopulritetsalgoritmer. På den måde undgår man, at folk bare opretter 3-4 profiler - eller flere, der voter hinanden op. Til gengæld har jeg tit set nye brugere, der gør det virkelig godt få mange point hurtigt, når dem med mange point lægger mærke til deres indsats og rater den højt.

Det er klart, at jo mere man vægter denne effekt, jo mere "konservativ" bliver udviklingen. Men en god portion konservatisme har jeg oplevet er nødvendig for at bevare et godt community.

Flere steder har vi også kørt med negativ voting. Det synes jeg faktisk også kan fungere meget godt.

Syntes nu umiddelbart dette kommer til at ligne meget et medlemsskab, hvor demib og de andre top karma folk for lov at bestemme hvem der skal være medlem. Men det er vel også det som demib gerne vil have. Tror amino ville komme til at være en lukket klub, hvor folk fra ydersiden havde meget svært ved at få fodfæste. Jeg har set en del indlæg hvor nye på amino bliver tromlet ned pga små uskyldige fejl. Denne løsning vil blot gøre at folk herefter ikke kan fortsætte selv om de måske stadig har geisten.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:45
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Er glasset halvt fyldt eller halvt tomt.

Det er jo en måde hvor de nye kan få ekstra credit for gode indlæg, lad være med at se spøgelser og kom videre.

Der er ingen der har interesse i at hakke på de nye. Som jeg har set det er det kun sket i de få tilfælde hvor folk hjernedødt har kastet MLM indlæg eller affiliate links i alle kategorier for at få folk til at hoppe på et scam og så i dette tilfælde, hvor du åbenlyst og uden anger har spammet forummet med gentagelser af eksisterende svar for at opnå nok point til at få vist din blog. Hvis det var mit forum blev din blog sat "on-hold" indtil du havde samlet point nok ved reelle indlæg.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Martin:
Godt at I reagerer. Yes
Det gør, at den høje kvalitet på Amino kan bibeholdes.

@deMib:
Det lyder bestemt ikke som et dårligt forslag. Tværtimod.
Med en velovervejet vægtning af stor-karma brugeres indflydelse, ville det sandsynligvis kunne fungere.
Hvis det vægtes, så de der har bidraget og stadig bidrager meget, får en passende anerkendelse for deres bidrag/indlæg, vil det igen kunne afspejle og understøtte kvalitet i stedet for kvantitet i indlæg. Smile
Det er vigtigt, at stor-karma brugernes indflydelse alligevel holdes på et niveau, hvor det ikke blive veto-ret, og hvor stor-karma brugerne kan holde hinanden "ved magten" ved at klappe hinanden på skuldrene.
@Senna: Med en afklaret holdning til spammere og en velovervejet vægtning af indlæg, vil der helt sikkert være plads til alle, også uden at nogen behøver at føle, at Amino kontrolleres af ganske få, som har voldsomt mange karmapoint.
Det er vel ganske simpelt. Hvis du benytter Aminos forums til deres oprindelige formål og afholder dig fra "karma stuffing", er du lige så velkommen her som alle andre. Smile
Nu fik du din blog.. så vis omverdenen, at du har noget at byde ind med, det er jeg da ikke i tvivl om, at du har.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Thomas1974:

Hvis det var mit forum blev din blog sat "on-hold" indtil du havde samlet point nok ved reelle indlæg.

Hvis du nu lige kigger ordenlig efter inden du kaster sådan noget ud, har mine indlæg i denne tråd alene givet karma point nok til at give en blog. den har faktisk givet langt flere en alt hvad jeg har skrevet i SEO til sammen. Så kom over det og kom viderer. Alle de point jeg har, har jeg fra unikke indlæg jeg har skrevet, og derfor er alle point fortjente. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Thomas1974:
Hvis det var mit forum blev din blog sat "on-hold" indtil du havde samlet point nok ved reelle indlæg.

Må så indrømme at Senna har tjent point på hæderlig vis til sin blog 2 gange - ikke mindst via sin deltagelse i denne tråd!Yes

Henrik

øv.... overhalet af Senna! (Red.)Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Syntes nu umiddelbart dette kommer til at ligne meget et medlemsskab, hvor demib og de andre top karma folk for lov at bestemme hvem der skal være medlem

Jeg kan godt se det kan være frustrerende som ny, at der tales om denne slags vedtagelser, men som en god gammel rotte indenfor specielt communities og styring af disse, så er det altså vigtigt at hvis man styrer efter kvalitet, at man også har en form for "reward system". 

Du vil gerne have det til at lyde som en "elite" klub, men reelt er det jo at de der har været mest med til at give værdi til det community du kommer ind i, også er med til at fremskynde eller langsommeliggøre en persons vej. 

Der er ingen, og slet ikke i toppen af karmalisten på AMINO, der vil nogen personligt noget ondt, men hvis du opfører dig på en måde der på længere sigt skader fællelsskabet, ja så er de også de første til at gøre indsigelser. Som jeg har sagt før, er det intet imod dig personligt, men den metode du har benyttet dig af, og når det bliver "blæst op" er det fordi jeg også selv har oplevet at hvis man ser igennem fingre med en negativt præget adfærd, ja så har det en "ringe i vandet" effekt. 

Det handler jo som så meget i livet at man må yde før man kan nyde, og som du selv siger... ja så kunne en enkelt seriøs deltagelse i en enkelt tråd fra din side kunnet have sikret sig de karmapoint du så gerne ville have for at poste din blog. Denne metode havde i bakspejlet nok været den bedste metode, og også en som jeg personligt gerne ville have understreget for eventuelle efterfølgere til din strategi. 

Der er ingen her der pludseligt har vågnet op med en "Vi hader Senna" T-shirt, fordi det er ikke det AMINO handler om, men du skal ikke have lov til at skye alle midler og ødelægge et community for at nå dit mål (om det så kun var kortvarigt så forestill dig at alle nye AMINOer gjorde det samme, så ville det her sket utallige gange om dagen, og det er det der er ødelæggende). Så er der andre steder at tage hen. 

Til sidst Velkommen Senna, du kom ud af sengen på den forkerte fod, men jeg synes også du har taget en positiv drejning i dine sidste 5-6 indlæg i forhold til det som jeg hele tiden har efterspurgt: saglig og reel debatindlæg.

-Karsten

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)