En ting er at være forum spammer - noget andet er at forsøge at løbe fra det. Det sidste synes jeg personligt er lidt til grin. Man må stå ved det man laver. Men det må du jo selv om :) I forhold til Amino er jeg dog helt sikker på, at det er noget rigtig lort, hvis vi tillader, at folk med jævne mellemrum kan komme forbi og vende op og ned på en hel sektion. Det smadrer flowet i debatten og drukner aktuelle indlæg, der fortjener svar. Hvis Amino administratorerne er enige i, at det her skader debatten, så vil jeg stadig mene, at det bedste er at slette alle de indlæg der er lavet i meget gamle tråde de sidste par dage. Bliver der ikke ryddet op er det en åben opfordring til at andre bruger samme strategi til skade for alle andre Aminoers brug af debatten. Det er efter min mening ikke nok, at ændre i point systemet. Hvis først strategien bider sig fast, så vil nye forum-spammere bruge den - også selvom strategien teknisk set ikke virker mere. Det er nøjagtigt det samme vi har set med automatiseret blog-spam. Her forsøgte søgemaskiner og blogejere at stoppe det med NOFOLLOW, men efter indførelsen af dette tag er den automatiserede blog-spam bare fortsat med at vokse. Blog-spam strategierne var simpelt hen for cementrede da det blev indført. Det var for sent. Den slags skal stoppes fra starten - inden det bider sig fast. |
Jeg står skam fuldt ud ved det jeg har gjort og de svar jeg har givet. Jeg kan faktisk slet ikke se det er så stort et problem.
Men jeg gav dog jesper ret i tidligerer at det er noget rod at de nye indlæg forsvinder. Men man kan altså ikke forhindre folk i at svare på indlæg, og så længe de svar der er givet fra min side er rigtigt og et bridrag, uanset om der allerede er svar. Så er de lige så meget værd som dine.