Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man skaber et navn indenfor søgemaskineoptimering

Side 6 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 9 person

En ting er at være forum spammer - noget andet er at forsøge at løbe fra det. Det sidste synes jeg personligt er lidt til grin. Man må stå ved det man laver. Men det må du jo selv om :)

I forhold til Amino er jeg dog helt sikker på, at det er noget rigtig lort, hvis vi tillader, at folk med jævne mellemrum kan komme forbi og vende op og ned på en hel sektion. Det smadrer flowet i debatten og drukner aktuelle indlæg, der fortjener svar.

Hvis Amino administratorerne er enige i, at det her skader debatten, så vil jeg stadig mene, at det bedste er at slette alle de indlæg der er lavet i meget gamle tråde de sidste par dage. Bliver der ikke ryddet op er det en åben opfordring til at andre bruger samme strategi til skade for alle andre Aminoers brug af debatten.

Det er efter min mening ikke nok, at ændre i point systemet. Hvis først strategien bider sig fast, så vil nye forum-spammere bruge den - også selvom strategien teknisk set ikke virker mere. Det er nøjagtigt det samme vi har set med automatiseret blog-spam. Her forsøgte søgemaskiner og blogejere at stoppe det med NOFOLLOW, men efter indførelsen af dette tag er den automatiserede blog-spam bare fortsat med at vokse. Blog-spam strategierne var simpelt hen for cementrede da det blev indført. Det var for sent. Den slags skal stoppes fra starten - inden det bider sig fast.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 9 person

Jeg står skam fuldt ud ved det jeg har gjort og de svar jeg har givet. Jeg kan faktisk slet ikke se det er så stort et problem.

Men jeg gav dog jesper ret i tidligerer at det er noget rod at de nye indlæg forsvinder. Men man kan altså ikke forhindre folk i at svare på indlæg, og så længe de svar der er givet fra min side er rigtigt og et bridrag, uanset om der allerede er svar. Så er de lige så meget værd som dine.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er sådan ikke uenig med dig deMib.

Hvad der ærger mig mest er at jeg rent faktisk tror, at Senna kan bidrage med noget til det forum. Af de relativt få svar jeg bemærkede var der da flere af dem som tydeligt vidste at Senna har en viden om SEO.

Målet var at få karmapoint for at få sin blog offentliggjort. Det mål er nået. For mit vedkommende bliver jeg ikke læser for dømt på de svar jeg fik læst i går har jeg ikke forventning om noget synderligt seriøst indhold.

Fra børn og "fulde mænd" skal man høre sandheden og jeg synes rådet fra "Key West" er fornuftigt om "det går nok". Jeg er sikker på at crewet bag Amino ikke ville acceptere fremgangmåden, hvis den var hverdagskost på Amino.

Henrik

PS. Inspiret af en anden tråd på Amno så kunne vi starte en tråd: Giver du mig point så giver jeg dig point.

På den måde kan vi holde pointjagten samlet i en tråd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

Og så vil jeg gerne lige pointerer at alt hva jeg har lagt på amino er unikt indhold. Hvilket plejer at være en af de ting der gør det ikke kan betegnes som spam.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Den slags skal stoppes fra starten - inden det bider sig fast.

Jeg er 100% enig her. Det er klart for alle og enhver at Senna ikke havde til hensigt at debatere i sine indlæg, og det er faktisk en af de ting der holder mig fast på AMINO.

Indlæg på AMINO har stor debatørværdi fordi det kommer fra folk der ved hvad de snakker om og mener det de skriver, samtidigt med det er folk der nyder debat delen af en diskussion. 

Når der så kommer en forumspammer ind, der gør det her ene og alene for at få adgang til at poste en blog, så er det noget der ødelægger debatstrukturen. Jeg forstår Sennas strategi, men respekterer den ikke pga de negative følger den har skabt for forummet. 

Der bør være en promte respons på dette fra AMINO, da det ikke gerne skal give spammere frit løb på det ellers så spam-frie forum. 

At Senna så efterfølgende ikke vil erkende at indlægene overhovedet ikke var debat, men slet og ret spam så er det jo næsten grinagtigt. 

-Karsten

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Senna:

Og så vil jeg gerne lige pointerer at alt hva jeg har lagt på amino er unikt indhold. Hvilket plejer at være en af de ting der gør det ikke kan betegnes som spam.

Nu er AMINO, heldigvis, ikke et helt normalt forum, og derfor bør definitionen af hvad der er spam også være derefter. Du har selv indrømmet at du gik efter at få karmapoint nok til at kunne poste en blog, og taget i betragtning måden hvorpå du "debaterede" og også tog irrelevante gamle indlæg op, ja så må selv du da indrømme at det var bare midlet til målet, og derfor betragtes som spam...

-Karsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

Senna:

Det er muligt du mener dette, men det er altså ikke den almindelige holding. Det er intentionen der er afgørende. At lave en milliard unikke tekster er let nok. Det kan jeg sætte et computerprogram til. Eller også kan jeg sætte et par lavbetalte studenter til det.

Intentionen med de mange korte kommentarer på oldgamle indlæg er jo helt tydelig. Og den slags kaldes forum spam - like it or not. Og det er lige præcis den intention - den strategi, som må og skal stoppes.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel,

Jeg vil give dig fuldstændigt ret.
Det inviterer jo næsten til massbesvarelser (andre vil kalde det spam), at man med slet skjulte hensigter kan få mere end 1000 point på godt et døgn.
Hvis man fører den adfærd og det regnestykke op til et par måneder, vil man have overhalet selveste Thomas Rosenstand Martin Thorborg og dig selv .
Det ville da være sørgeligt.
Værdien af Amino og de mange engagerede indlæg vil efter min ydmyge mening falde væsentligt.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

Nu er det jo altså hverken dit forum, eller dig der bestemmer herinde. Du har din mening og det skal du have lov til, men om du vil få den det må tiden vise. Du er imod og andre er for, og denne tråd viser tydeligt der aldrig bliver enighed. Spørgsmålet er blot hvor længe vi skal snakke om det.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 5 person

Senna:

Nu er det jo altså hverken dit forum, eller dig der bestemmer herinde. Du har din mening og det skal du have lov til, men om du vil få den det må tiden vise. Du er imod og andre er for, og denne tråd viser tydeligt der aldrig bliver enighed. Spørgsmålet er blot hvor længe vi skal snakke om det.

Jeg tror ikke du finder nogen der er "for" din metode... der er nogen der kalder dig en døgnflue, og ikke er energien værd, og så er der dem der siger at vi hellere må tage det i opløbet så AMINO ikke ender som andre foras der bliver spammet til ukendelighed...

-Karsten

Side 6 ud af 11 (103 indlæg)