Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man skaber et navn indenfor søgemaskineoptimering

Side 10 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Senna:

Syntes nu umiddelbart dette kommer til at ligne meget et medlemsskab, hvor demib og de andre top karma folk for lov at bestemme hvem der skal være medlem. Men det er vel også det som demib gerne vil have. Tror amino ville komme til at være en lukket klub, hvor folk fra ydersiden havde meget svært ved at få fodfæste. Jeg har set en del indlæg hvor nye på amino bliver tromlet ned pga små uskyldige fejl. Denne løsning vil blot gøre at folk herefter ikke kan fortsætte selv om de måske stadig har geisten.

Du har slet ikke ret! Men det har måske noget at gøre med at du ikke har været her så længe..

demib og de andre top karma folk er jo netop dem der har brugt helt ufattelig meget tid på at hjælpe folk som mig her på Amino! Det er jo dem, der er kernen i Amino, de svarer altid hurtigt, arbejder frivilligt på Aminotastic osv osv.. Men alt dette tæller åbenbart ingenting i din bog eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Karsten tak for velkomsten.

Til peter.

Jo det tæller i min bog. Problemet er bare at den elite der har virkelig mange karma point er meget lille, og de har virkelig mange point i forhold til andre. Jeg er godt klar over at de har de point fordi de har bidraget. Men ved at overlade roret til dem, giver du automatisk tilladelse til at forme amino efter deres personlighed. Der vil i det tilfælde komme en humør baseret domstol på amino. Nu er det ikke mit site, så det er på ingen måde min beslutning, jeg ville bare aldrig lave den selv. 

Nu er min profil godt nok ny på amino, men har været her i en del år, har fulgt sitet siden opstart, og har brugt det til at hente gode råd og informationer. Dette betyder at jeg udemærket kender amino, og alle de brugere der er på amino. Dette faktum gør faktisk at jeg er endnu mere imod karma power til de få.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 6 person

Jeg må blot understrege, at den vægtede fordeling af points - positive som negative, har fungeret rigtig godt på de sites hvor vi har brugt det. Det har bestemt ikke været negativt for nye medlemmer - andre end dem der ikke er kommet for reelt set at bidrage, misbruger fællesskabet, systemer osv.

Der er rigtig meget fornuft i, at dem der har investeret mest i et sted også får større indflydelse. Det er ikke bare i communities det fungerer godt. Samme princip anvendes som sagt også indenfor linkpopularitetsmålinger - eller i virksomheder, for den sags skyld. Den der investerer de fleste penge i en virksomhed, får som regel også mest indflydelse. Det synes de fleste er fair nok, da "storinvestorerne" jo netop har mest på højkant og mest at miste.

Vi har jo også samme princip i vores samfund når det handler om alder. Vi giver ike stemmeret til børn. Deres stemme tæller slet ikke før de når en vis alder. Små børn bestemmer normalt heller ikke så meget i en familie, som større børn eller de voksne. Det giver vi dem først, når vi mener de kan forvalte det. Langsomt og skridt for skridt.

Der er mange Aminoer, der har brugt tusindvis af timer her og gjort et kæmpe arbejde for at bygge det her sted op. Folk arrangerer udenomsarrangementer, som Aminotastic, nogle møder gratis op og holder fredrag andre holder workshops. Det er vel og mærke folk der plejer at tage både, 10, 20 og 30.000 kroner for den slags. Her gøres det gratis for fællesskabets bedste. Ville det være rimeligt, at folk der kom lige ind fra gaden fik nøjagtigt samme indlflydelse? Hvis jeg investerer blot 1 krone i din virksomhed, bliver jeg så meddirektør (første dag)? Bestemmer dine børn nøjagtigt ligeså meget som dig?

Ud fra et demokratisk (eller næsten gammelkommunistisk) princip er det naturligvis "urretfærdigt" at der er nogle der har større indflydelse på ting end andre. Vi bør alle eje alle virksomheder i fællesskab, der bør ingen indflydelsesrige foreninger være, nedlæg frimurerne, og alle netværk, fjern alle leder og lad os lave hele verden fladstruktureret. Giv spædbørn stemmeret. Går det? Nej, det tror jeg faktisk ikke det gør.

Jeg ser ingen tegn på, at en helt flad struktur, hvor alle har lige stor værdi og indflydelse alle steder uanset deres personlige indsats og engagement fungerer godt. Jeg synes faktisk det er et helt fornutigt princip, at der med større investering - personlig eller økonomisk, også gives større indflydelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Hej demib.

Må indrømme at jeg må give dig ret, og kan godt se alle dine points. Det som bekymrer mig er ikke en magtfordeling eller karmo power til de få. Det der bekymrer mig er om dem der vil få dem kan leve op til ansvaret. Grunden til dette er at jeg desværre har set en del eksempler som jeg bare vil kalde direkte uhøflige og fjenske over for ikke aminoèr eller nye. Et ret godt eksempel er selv denne tråd. Her vil jeg dog sige at der er mere kød på en i de andre tilfælde jeg snakker om. Pointen er. Kan de få leve op til det ansvar de får i hænderne. Jeg siger ikke at de ikke kan, jeg siger blot at det er noget man skal tænke over. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er i det store hele meget enig i dine betragtninger.

Det er helt uden tvivl, at Aminoer med et stort engagement og en kæmpe indsat skal belønnes for deres indsats med en øget vægt i karma points.
Du sammenligner med indflydelse i virksomheder alt efter investeringens størrelse.
Det er en god sammenligning.
Det er jo sådan i mange virksomheder, at der i vedtægterne er en begrænsning på, hvor meget indflydelse en enkelt aktionær kan have.
Det findes i nogle af de største virksomheder i Danmark.
Hvis den begrænsning kan berolige de mest bekymrede brugere, så hvorfor ikke?

Jeg tror, at jeg forstår din egentlige mening med "spædbørn og stemmeret.."
Jeg er sikker på, at du ikke mente det sådan, men det kunne altså godt læses sådan, at du sammenligner nye Aminoer med spædbørn.
Giv dem først karmapoints efter et vist stykke tid Big Smile

Så mit personlige forslag er: Lav en velovervejet vægtning af indlæg, som både fremmer indhold i forhold til mængde, og samtidigt motiverer både de (indrømmet fantastisk vigtige) storbidragsydere, og de som først lige er blevet iværksættere og derfor er landet her på Amino.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 6 person

Jeg tror i lidt overser, at der jo ikke er tale om en enkelt person, der har alle points i de systemer jeg snakker om (bortset fra ejeren, her Martin Thorborg, som jo af gode grunde har den afgørende stemme i alt), men derimod en gradueret gruppe hvor nogle har mange, flere har lidt mindre og endnnu flere lidt mindre etc. Misbruger en enkelt person med mange points sin status vil de andre med høje points - og flertallet af dem med lidt mindre, aldrig finde sig i det - og det er her, at de negative points bl.a. kan have sin berettigelse.

Man skal ikke bare kunne score gode points - uden risikoen for at tabe dem igen. Det ville minde lidt for meget om gamle dages "begundstigede investeringer" i bankerne. (der er sikkert ikke så mange der har hørt om dem - og det er også mange år siden de forsvandt. Men engang for mange år siden tilbød bankerne den rigeste elite i Danmark nogle særlige investeringer, hvor overskud blev ført på en konto - som de begunstigede havde, mens alle tab blev ført på en anden, som de andre bankkunder så kom til at betale. )

En alvorlig fejl, efter min mening, med Amino's karmapoints lige nu er, at det giver (synlige) points hvis et indlæg rates som dårligt. Det er helt ulogisk. Dårlig rating burde goive negative points.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Mikkel deMib Svendsen:

En alvorlig fejl, efter min mening, med Amino's karmapoints lige nu er, at det giver (synlige) points hvis et indlæg rates som dårligt. Det er helt ulogisk. Dårlig rating burde goive negative points.

Det er præcis det jeg mener. Og det er her det store problem kommer ind i billedet. Efter denne tråd er der en der har set sig godt sur på mig. Begrundet eller ubegrundet er ligemeget. Pointen er at denne person tager alle mine indlæg og giver dem dårlig rating. Dette gøres ikke kun i de omdiskuterede SEO indlæg, men i alle uanset hvor gode og relevante de er, samt i min blog. Dette betyder at jeg selv er nød til at gå ind og rate godt for at neutraliserer den urestmessige stemme. 

Dette er et rigtig godt eksempel, som faktisk også er nævnt tidligerer i denne tråd. Og viser hvordan magten kan udnyttes, hvis man eksempeltvis har set sig sur på en person.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

wolfie:

Rigtig ond og dum tråd!

Undrer mig dog over hvorfor "alle" sennas svar har 5 stjerner?

Lad være med at smide med sten når du selv bor i et glashus

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.easywebhost.org:

wolfie:

Rigtig ond og dum tråd!

Undrer mig dog over hvorfor "alle" sennas svar har 5 stjerner?

Lad være med at smide med sten når du selv bor i et glashus

Og du mener med det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Som en anden amino tidligerer i tråden tilstod, var det ham der havde givet de første af mine indlæg stjerner for at hjælpe til på vejen. 

Om der er noget imellem jer to vil jeg ikke blande mig i.

Side 10 ud af 11 (103 indlæg)