Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 10 ud af 20 (194 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi forholder os til ejerkredsen bag ReFocus og Cloaking-System, så forholder det sig sådan et to ud af de fem ejere af Cloaking-System også ejer et reklamebureau (ReFocus) sammen med en tredje. Jeg er selv blandt de tre ejere af Cloaking-System, som ikke har interesser i ReFocus.

At man har en profil her på siden, er langt fra det samme som at man nødvendigvis er aktiv eller besøger den. Jeg selv har haft en profil næsten siden starten, men har ikke været på Amino de sidste fem måneder.

Da jeg ikke har noget at gøre med ReFocus, synes jeg det er lidt træls, at der ikke skelnes mellem de to virksomheder i denne debat.

Især har jeg meget lyst til at sagsøge Webkeglen for at sprede konkursrygter om min virksomhed. Hvis jeg ikke har bedre at give mig til om fjorten dage, og firmaet stadig står (det gør det), kan det da være jeg gør. Jeg håber i såfald at du er mand nok til selv at ligge navn til det bål du har startet, selvom du for tiden nyder at tilsvine konkurrerende virksomheder anonymt.

Jeg synes det er meget beklageligt, at en konkurrent på den måde prøver at så tvivl om Cloaking-System, selvom han i selv samme indlæg gør opmærksom på at hans kilde ikke har noget udestående med Cloaking-System. Uden at være jurist, så må det sgu være grov bagvaskelse og strafbart.

Hvad angår daglig kundekontakt, så er det ikke noget jeg har med at gøre, ligesom jeg heller ikke sidder på kontoret til hverdag. I modsætning til hovedparten af de andre, arbejder jeg ikke fuld tid på projektet. Så spørgsmål om konkrete sager, kan jeg kun undtagelsesvis hjælpe med.

Jeg ved at kundernes abonnement bliver forlænget, i det omfang cloaking-domænet ikke har været indexeret. Det må alt andet lige være en fair kompensation, i en branche hvor kun de brodne kar giver garantier.

Når jeg hurtig læser debatten igennem, virker det til at den primært består af to dele:

1) Webkeglen som gør et stort nummer ud af, at blæse en sag op, som han ikke har noget med at gøre. Han prøver at få det til at lyde som om, at kundernes hoveddomæne er røget ud, selvom det ikke er tilfældet. Påstår at Cloaking-System går er ved at gå konkurs, selvom hans kilde udtaler sig om et helt andet firma.

Hele vejen igennem, fremlægger han informationer på så fejlagtig en måde, at det kun kan være med fuld overlæg.

2) En meget tålmodig kunde, som skulle have ringet forgæves ikke mindre end 173 gange. Det er selvfølgelig beklageligt. Jeg ved dog at han i hvert fald er indexeret på nuværende tidspunkt.

Nu kan jeg ikke huske, om det var Dimsedut jeg snakkede med den 11. oktober, i såfald hat han fået af vide, at perioden ligges til i den anden ende. Det er selvfølgelig ikke så optimal som at få resultatet nu. Så længe det er Google der bestemmer, er det dog det bedste vi kan tilbyde.

Hvad Webkeglen angår, så håber jeg folk er i stand til at gennemskue hans agenda og manglende troværdighed udfra den måde han fremlægger tingene. Hvad Dimsedut og andre kunder angår, så er jeg sikker på, at vi finder en løsning, som alle parter kan være tilfreds med.

Jeg vil dog gerne mane til besindighed, da en side ikke bliver indexeret øjeblikkeligt, er der ikke grund til at kontakte os flere gange dagligt for at følge op på hvordan tingene går (når man er kommet igennem) - det tager kun tid. Tid der kunne blive brugt på at få jeres sider indexeret og forbedret produktet.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:06

Google pagerank som den ser ud i toolbaren, den kan man ikke rigtig stole på, tjek !

Hvad skal man så bruge til at bedømme ens website... altså hvor godt Google fx kan lide ens website...

Jeg tænker på, min blog er ikke en gang blevet tildelt en pagerank endnu, hvordan skal jeg så kunne bedømme om hvor godt mit website er indekseret/favoriseret i Google eller andre søgemaskiner for den sags skyld ?!

(hov, bevægede jeg mig lige langt væk fra dette indlægs emne ?! )...

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:33

Tommy (den oprindelige):

Hvis vi forholder os til ejerkredsen bag ReFocus og Cloaking-System, så forholder det sig sådan et to ud af de fem ejere af Cloaking-System også ejer et reklamebureau (ReFocus) sammen med en tredje. Jeg er selv blandt de tre ejere af Cloaking-System, som ikke har interesser i ReFocus.

Dejligt at høre der er liv hos jer.

Når nu du sidder i ejerkredsen, så undrer det mig lidt at du ikke finder du af hvad der rent faktisk sker i dit firma.

1. I svarer ikke på telefonen
  2. I svarer ikke må mails længere (det har i gjort før hen)

Jeg har selv 3 løsninger kørende hos jer, ikke et eneste af dem er indekseret på google pt. og sådan har det være i flere måneder.

Det er selvfølgelig meget fint at i forlænger perioden, men hvad hjælper det - min bank ville give et større afkast hvis jeg havde plantet mine penge der istedet.

Som reseller er jeg rimelig frustreret over, at I ikke er til at komme i kontakt med ......

Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:44

Jeg må tilstå at jeg selv har været med til at undre mig gevaldigt over jeres forretningsfilosofi, men må også konstaterer at de 6000 kr jeg har givet ud til jeres / vores projekt, også er begyndt at spille sig ind. :-)

Mht. rygter - så er det det nemmeste man kan sætte igang. Der er altid en eller anden idiot der kommer med injurier. (det er faktisk strafbart og jeg synes oprigtigt at du/I burde politianmelde webkeglen ect. for dette.

Rygter er altid en reaktion på uvidenhed og uvished. Derfor skulle I jo nok, Tommy, havde kommet med denne udmelding fra i dag, noget tidligere i forløbet. Sympati er ikke noget man kan leve af i nogen brancher - jo måske Røde Kors...

Jeg håber det bedste og tror på det bedste. Det er en fed idé I har lavet og jeg er sikker på at den er fremtidssikret. Sørg for at holde rent bord, ellers har I hurtigt hundene med til bords!

Maraph 

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:08

Jeg har kund vidergivvet hvad jeg hoerer fra min vener i Danmark og er det fokert at der er problems skal jeg gern beklagge. Jeg er IKK competitor og sider et helt andet sted i verden. Her er det ikk ulovlig at fortaell ander om rygter og er det i Danmark skal jeg beklagge det.

Jeg skriv ikk mere om den sag for saa kan jeg da ikk komm til at skrivve nogt ulovlig. Det er ikk min intention.

Held og lykk med det!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:13

Brian Brandt:

Google pagerank som den ser ud i toolbaren, den kan man ikke rigtig stole på, tjek !

Hvad skal man så bruge til at bedømme ens website... altså hvor godt Google fx kan lide ens website...

Jeg tænker på, min blog er ikke en gang blevet tildelt en pagerank endnu, hvordan skal jeg så kunne bedømme om hvor godt mit website er indekseret/favoriseret i Google eller andre søgemaskiner for den sags skyld ?!

(hov, bevægede jeg mig lige langt væk fra dette indlægs emne ?! )...

Hej Brian

Du kan faktisk bedømme, hvor meget "Google love" du har baseret på dine placeringer og det tempo, dine postings bliver indekseret i. Som bl.a. Mikkel skriver: Du kan sagtens outranke en PR 5 eller PR 6 med en PR 0.

Jeg vil ikke ind i de andre dele af denne debat, men jeg vil lige give alle et godt fif: Tjek på www.cvr.dk - der kan alle på et sekund forvisse sig om, at begge selskaber i Aalborg p.t. har status som "Normalt" og "Uden verserende sager". Det kan forhåbentlig spare mange for at bruge ressourcer på rygter. Fakta er som regel meget sjovere Wink

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:22

Mikkel deMib Svendsen:

> Google er ved at give ny Page Rank til alle deres indexerede sider

Nej, det er ikke sådan det hænger sammen. Google laver løbende beregning af linkværdi. Det er DEN beregning de bruger til at ranke sites. PageRank, som du ser det i toolbaren (eller andre sites der træker på den data) opdateres kun 3-4 gange årligt, og har således ikke meget at gøre med det som Google faktisk bruger.

Lær det nu for søren, PageRank, som vi kan se den, er et stykke legetøj på højde med EBs stjernetegn - det er faktisk tit at de passer, men det betyder ikke at hverken EBs stjernetegn eller toolbar PageRank er videnskabeligt korrekte. Det er blot tilfældigheder - på samme måde som hvis jeg laver hole-in-one i golf

Jeg udtalte mig slet ikke om alt det du svare på Stick out tongue

Jeg vidregav blot information om at Google i disse dage er igang med at uddele PageRanks til alle igen (som du selv skriver kun sker 3-4 gange om året) og når de nu er igang med samtlige sider de har indexeret, kunne man vel godt forestille sig de aligevel lige reindexere eller hvad?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9730
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:43

Du blander tingene sammen. En update af toolbare PageRank har ikke nødvendigvis noget med indekset at gøre. Googles interne linkberegninger foregår som sagt meget mere løbende og uafhængigt af hvad du ser i toolbaren.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:22

Jeg kan se at flere af mine undersider er blevet reindexeret i samme omgang som de har fået PageRank for første gang.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:31

Ang. ReFocus

Vi har desværre været meget uheldige i ReFocus, hvilket betyder, at det ikke er rentabelt at køre firmaet videre. Derfor ser vi os med al sandsynlighed nødsaget til at indgive en konkursbegæring. Det skal pointeres, at vi gør hvad vi kan for at alle kunder i ReFocus er tilfredse og får leveret alt så professionelt og hurtigt vi overhovedet kan slippe af sted med det.
Vores andre projekter går forrygende og tager 120 % af vores tid. Derfor også fraværet i tråden.  Vi var vældig overrasket over at tråden har udviklet sig som den har.
Vi er naturligvis behjælpelige, hvis nogen af vores partnere, leverandører og kunder har spørgsmål. Jeg kan kontaktes på kk@refocus.dk

Side 10 ud af 20 (194 indlæg)