Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Dagens mand til Kontant DR

Side 8 ud af 18 (171 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad var det nu, programmet hed? Kontant: Skovhøjs millioner? Det var ihvertfald noget lignende, men handlede det så om hans millioner? Nej, men alene overskriften signalerer, at vi nu skal til at korsfæste en enkelt mand (og selvfølgelig skal hans millioner i Jantelovens hjemland nævnes - har han egentlig millioner? Det håber jeg og tillykke med det). Det havde været mere klædeligt at belyse problematikken omkring disse tilmeldinger til alverdens lortekonkurrencer og de lyssky betingelser, der knytter sig til det. Se, det havde været rigtig journalistik og forbrugerinformation, som kunne bruges til noget. men nej nej, det er megt sjovere at hænge enkeltpersoner ud. Mit indtryk er, at Mathias er en fornuftig, ung mand, som nu er rendt ind i lidt problemer og dette uanset om jeg er på et forbrugerdebatforum eller ej.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Linella:

I tror vel heller ikke at damerne i hollywood er så naturligt kønne når man ser dem om søndagen i deres eget hjem?

 er de ikk?

Kontant er et forbrugerprogram, som sagt før: Oplyser.

Kontant laver programmer efter hvad der efterspørges efter ( altså når borger skriver ind om et problem ) - der må altså være FLERE borgere der har følt sig snydt af dette.

At de brygger på historien - selvfølgelig. det jo TV? At Mattias vælger at være SÅ rolig og tage situationen på den måde, tjah.. Det da thumbs up, men hvis du er så kreativ, så kan du vel også lave de rigtig gode penge, UDEN at forbrugerne føler sig snydt? : -)

Jeg håber på det bedste for dig i denne sag, ta' det vel som "lærestreg" og se om det virkelig er det værd at gøre det på den måde du nu gør, IKKE at jeg siger du er en svindler, fusker og bedrager, men du kan sikkert få drejet dine betingelser så de er good to go..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

John de Summer-Brason:
Du strammer den ved at skrive, at Kontant "bygger på løgn, manipulation og plat."


Det kan jeg overhovedet ikke se, det er jo præcis det de har gjort.
De lader som om de ikke kan komme ind på et lager, de udmærket ved er flyttet.
De bytter om på hændelser, så de passer ind i programmet.

De snakker med eksperter og forbrugerombudsmand vedr. virus og scraping og får det dermed kædet sammen med Mattias, der ikke har gjort noget der minder om den slags og jeg kunne blive ved.

Kontant er et forløjet lorteprogram, der kun er lavet for at underholde folk, på bekostning af sandheden.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Søborg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Programmet hed ikke Skovhøjs Milioner men Skovhøjs Pengetank fordi Mattias har et selskab der hed Pengetankten APS eller noget i den stil. Jeg har ikke rigtig nogen holdning til dette og ved ikke hvad man skal drage ud af DR's titel.

Hair extensions i remy hår 

Køb clip on hår ekstensions

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fokus Administration:
Hvad var det nu, programmet hed? Kontant: Skovhøjs millioner? Det var ihvertfald noget lignende, men handlede det så om hans millioner? Nej, men alene overskriften signalerer, at vi nu skal til at korsfæste en enkelt mand (og selvfølgelig skal hans millioner i Jantelovens hjemland nævnes - har han egentlig millioner? Det håber jeg og tillykke med det). Det havde været mere klædeligt at belyse problematikken omkring disse tilmeldinger til alverdens lortekonkurrencer og de lyssky betingelser, der knytter sig til det.

Helt enig.

Selv hvis det var den værste svindler der var fokus på, så bør indtrykket hos seeren dannes ud fra de relevante oplysninger der fremkommer i udsendelsen og ikke alt muligt lige gyldigt, forkert, eller manipuleret.

Linella det eneste jeg tror vi kritikere efterspørger er blot reel forbrugeroplysning uden man konstant bliver udsat for små filmiske- eller journalistiske tricks der skal gøre historien mere spændende (eller direkte løgn som er helt almindelig på TV). Jeg vil meget hellere bare have den sande information og selv danne min mening. Programmer der via usande eller manipulerende tekniker prøver at give mig et bestemt indtryk er lorteprogrammer i min verden. Det er nok derfor TV´et røg ud for mange år siden :)

Det er fint du vil kalde mig naiv på det grundlag, men jeg mener det er dig der er naiv hvis du tror kontant er et seriøst og sandfærdigt forbrugerprogram.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linella:

Programmet hed ikke Skovhøjs Milioner men Skovhøjs Pengetank fordi Mattias har et selskab der hed Pengetankten APS eller noget i den stil. Jeg har ikke rigtig nogen holdning til dette og ved ikke hvad man skal drage ud af DR's titel.

Det gjorde det sgu' ikke bedre! Jeg ser straks Joakim von Ands pengetank for mig, hvilket nok er meningen... Føj...

Michael

Fra Søborg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg skrev tidligere er det da soleklart at Kontant oftest viser deres indhold med en negativ drejning.. Men eftersom Mattias ikke har registreret at hans lager er flyttet og beder kunder om at sende returpakker telefonisk til en gammel adresse er da i min verden yderst besynderligt?

At Kontant vælger at interview IT sikkerhedseksperter og Forbrugerombudsmanden i forbindelse med Mattias kan da godt være uretfærdigt. Men er der nogle herinde der kan dokumentere at Mattias ikke har brugt dette (Jeg anklager ikke nogle for noget). 

Man skal da som forbruger altid forholde sig en smule kritisk. Men Kontant har så vidt jeg husker det heller ikke anklaget Mattias for at benytte denne "spider". De forklarer blot alle os intetanende borgere om at vores data på nettet kan høstes, hvilket måske forklarer for en masse hvordan de har modtaget SMS'er - som dem Mattias' virksomhed eksempelvis sendte ud.

Igen hvis Mattias havde 100% rent mel i posen - er jeg ikke i tvivl om at han ikke var havnet i Kontant - punktum! Ligesom at jeg er sikker på at alle dem der i dag føler sig snydt, ikke bakker op om at Kontant udelukkende er til for at manipulere og vildlede os stakkels forbrugere i Danmark!

Hair extensions i remy hår 

Køb clip on hår ekstensions

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Hvis journalisterne havde taget deres job seriøst så havde de vist at lageret var flyttet og at posten blev videresendt der til og de ville have vist at madkassen er bedøvende lige gyldig.

Spørgsmålet er om de ikke vidste det i forvejen. Specielt da den kunde, som var med ude på lagret i dagene forud for besøget på sin egen blog skrev, at hun skulle med K.Q. til Oksbøl og Odense.

/Henrik

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontant forsøger med en pige af kød og blod som eksempel (der af Mattias firma tilsyneladende bliver tiltalt med sit pigenavn og ikke nuværende navn) at sandsynliggøre, at firmaet uretmæssigt er kommet i besiddelse af køberens kontaktoplysninger (virus og scraping) - trods hemmeligt nummer, adresse etc.

Det er muligt, at Kontant er uretfærdige overfor Mattias. Omvendt er jeg ikke helt så tryg ved Mattias udmeldinger, al den stund vi på TV har hørt ham bedyre, at han har dokumentation fra den kinesiske producent for at margueritterne er guldbelagte. Og vi så ikke hører mere til denne dokumentation!

Mattias er kommet langt hurtigt. Måske det er på tide lige at reorganisere forretningskoncepterne. Der er god til til at gøre det endnu bedre!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@Linella

Jeg tror du har problemer med at skille tingene ad. Problemet er IKKE en negativ drejning på programmet. Problemet er heller IKKE at man laver forbrugerprogrammer om svindlere eller snydere.

Problemet er når den slags programmer lyver og manipulerer. Når de gør det, ved du ikke hvornår det er sandt eller løgn det de siger.

Pointen er bare at man ikke bør tage den slags programmer særligt seriøst, før de begynder at opføre sig seriøst.

Det er sjovt kontant fortæller om det forladte lager, når de godt ved det er flyttet (som jeg lige har læst her i tråden). Er det okay at lade som om man ikke ved det, for at gøre sagens mere dramatisk, når det bare er løgn?

Jeg forholder mig ikke til hvad Mattias har gjort eller ikke gjort, jeg siger blot at programmer der udgiver sig for at være sandfærdige, men ikke er det, er lorteprogrammer i min verden. Det er fint hvis du synes det er et godt program, det skal du have lov til. Jeg håber bare du er opmærksom på alle de små tricks der hele tiden benyttes, og at du ved at programmet ikke nødvendig fortæller sandheden i alle tilfælde.

Side 8 ud af 18 (171 indlæg)