Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Dagens mand til Kontant DR

Side 7 ud af 18 (171 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JesperMoeller:

Jeg vil ikke blande mig i debatten eller være nogens dommer! Men et argument at, der altid er nogen værre, er simpelthen for tynd! Uanset, hvem den kommer fra!

Kære Jesper

Jeg refererer til hvad Mattias har sagt og derefter linker til P3, som gør grin med netop denne sætning.

Hvis du ud af det konkluderer at jeg syntes det er klogt sagt.... har du og jeg godt nok misforstået hinanden!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 18:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Boysen

My bad! Har hverken agtet at se linket med selve udsendelsen eller andre, så er vi 2 gået fejl af hinanden beklager jeg!

Jeg synes heller ikke at den første halvdel af dit indlæg hang sammen med anden halvdel - nu ved jeg hvorfor;)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:

Bare et statement herfra! Jeg kender ikke til Mathias's sag - har endda ikke engang set programmet! Men en sådan argumentation, såfremt Mathias har brugt den, er direkte dumt at sige!
Jeg er helt enig, og det er den eneste af mine udtalelser i programmet, som jeg fortryder bittert. Det er optaget på telefonen i den første samtale, jeg overhovedet har med dem - og jeg var slet ikke forberedt på spørgsmålet om jeg ville stille op til interview. Det gør selvfølgelig ikke udtalelsen mere i orden.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
@Mattias

Da, der altid er 2 til at skabe splid, og jeg ikke kender sagen fra nogens sider, vil jeg nødig udtale mig om den!

Men Mattias, selverkendelse er en vigtig ting at besidde og du virker til at have dårlig samvittighed over sagen!

Dette får MIG personligt til at se dig som en type, der her gjort nogle fejl, men virkelig gerne vil udbedre! Og ligeledes står ved dem! Den aktive fremtoning for bod og bedring får derved mit syn på dig til at fremstå som en uheldig mand, der ikke er en plattenslager!

Du skal nok komme over en tur i sådan et maskineri :)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

JesperMoeller:
Den aktive fremtoning for bod og bedring får derved mit syn på dig til at fremstå som en uheldig mand, der ikke er en plattenslager!

Ja, og hvis det ikke var kommet frem i medierne, så havde han da alligevel blevet naget sådan af sin dårlige samvittighed, at han havde tilbagebetalt pengene til samtlige modtagere af, ja hvad var det egentlig, et plagiat af et i forvejen kendt smykke ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John J:
Ja, og hvis det ikke var kommet frem i medierne, så havde han da alligevel blevet naget sådan af sin dårlige samvittighed, at han havde tilbagebetalt pengene til samtlige modtagere af, ja hvad var det egentlig, et plagiat af et i forvejen kendt smykke ?

Yes

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 09:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Martin, To Ting. Du strammer den ved at skrive, at Kontant "bygger på løgn, manipulation og plat."

Jeg er sådan set enig med dig i, at sagerne får et dramaturgisk vrid, så man næsten bliver en smule svimmel!

Men grundlæggende er Mattias' services simpelthen ikke i orden. En tjenesteydelse som bygger på, at potentielle kunder skal lade sig fascinere af noget belagt guld som er messingstøv, samtidig med at kunderne i deres rækken-ud-efter-guldet overser, at de pludselig er medlem af en smykkeklub til et pænt kronebeløb månedligt, er simpelthen ikke godt nok. Det er, for at sige det lige ud, plat.

Omvendt skal Mattias have ros for sin rolige, behagelige tilstedeværelse foran rullende kamera. Jeg håber, på samme måde, som Martin, at han lærer af oplevelsen.

Det skal præciseres, at Danmarks Radio, som står bag Kontant, er en statskanal som finansieres over den licens vi betaler. Af samme årsag er Kontant særdeles lydhøre overfor indsigelser fra Pressenævnet, som Mattias kunne have klaget til, hvis han havde følt sig misbrugt eller fejlciteret.

På Kontants hjemmeside får de klager, der har fået medhold gennem Pressenævnet, faktisk fyldig plads. Det skal man nogen gange gå efter, hvis man da ikke har fået afmonteret sagen i opløbet. Her kan den gode medierådgiver nogen gange gøre en eventyrlig forskel.

Det værste jeg kan kritisere Kontant for, er at de går efter de nemme små syndere, mens at de store wellconnectede syndere lades i fred. Hvis Kontant tilbage i 2007-08 havde været lige så meget efter banker og realkreditinstitutter som Roskilde Bank og de spytslikkere blandt journalister som hypede disse folk, havde vi ikke haft den meget ødelæggende boligboble på ejendomsmarkedet (overdrivelse fremmer forståelsen).

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:

Martin, To Ting. Du strammer den ved at skrive, at Kontant "bygger på løgn, manipulation og plat."

Jeg er sådan set enig med dig i, at sagerne får et dramaturgisk vrid, så man næsten bliver en smule svimmel!

Men grundlæggende er Mattias' services simpelthen ikke i orden.

At Mattias muligvis ikke har en god sag, gør ikke at kontant ikke generelt er et lorteprogram ligesom de fleste andre tvprogrammer. Ofte kommer det at lave et spændende program foran sandheden og lødigheden, og kontant er ikke bedre end andre programmer.

Hvis de holdt sig til den sag de ville behandle og lod være med at bruge alle mulige dramatiske effekter og tricks til at få det hele til at fremstå anderledes end det er, kunne man tage programmet meget mere seriøst.

Fra Søborg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 6 person

At sige at kontant er et lorte program og at de kun er til for underholdning er manipulering er da lige så naivt som at blive kunde hos Aura Smykker...

Kontant er et forbruger magasin drevet af DR til at "oplyse" folk! At det så oftest sker med en drejning mod det negative er kun naturligt i TV. I tror vel heller ikke at damerne i hollywood er så naturligt kønne når man ser dem om søndagen i deres eget hjem?

Det er kun dejligt at der findes programmer som kontant - så os godtroende danskere kan lærer at være lidt mere påpasselige, nu når der kommer så mange "kreative" handelsmænd frem. 

Som andre siger er det da yderst sørgeligt at man føler sig "nødt til" at læse alt med småt - blot fordi man tilmelder sig et nyhedsbrev, tilmelder sig en konkurrencer eller bliver fristet af at købe et billigt smykke! Men det er man da åbenbart nødt til i dagens Danmark, og det er LIGE NETOP det at programmer som Kontant advarer de danskerne imod. Jeg kan godt se at dette er et iværksætter forum og derfor er naturligt at man hjælper andre iværksættere med at komme ud af "kriser", general rådgivning osv. 

Men hold nu op! Man laver da ikke en virksomhed hvor der er snavs at finde på alle hjemmesiderne (jeg beklager Mattias hvis du har andre hjemmesider der har rent mel i posen). Og det er da lidt sørgeligt at netop et program som Kontant skal henvende sig til Mattias, før at han får rettet disse "fejl" Hvorfor blev dette ikke rettet - efter alle de kunder der henvendte sig, negativ omtale på Trustpilot, forbrugerombudsmanden osv osv? 

Mattias det lader til du er en ung og kreativ iværksætter. Men det er ikke altid godt at være for kreativ, med mindre man vil havne på forsiden af BT eller i et forbrugerprogram!

Hair extensions i remy hår 

Køb clip on hår ekstensions

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Linella:
Kontant er et forbruger magasin drevet af DR til at "oplyse" folk! At det så oftest sker med en drejning mod det negative er kun naturligt i TV. I tror vel heller ikke at damerne i hollywood er så naturligt kønne når man ser dem om søndagen i deres eget hjem?

Der er intet galt i at fokusere på det negative i et forbrugerprogram, det hilser jeg personligt meget velkomment. Problemet er når man begynder at komme med oplysninger eller filmer ting der kun har til formål at manipulere med seeren og ikke har noget med sagen at gøre.

Når man gør en sag ud af lageret "ikke eksisterer" og man filmer en forladt madkasse, er det kun for at skabe et bestemt indtryk hos seeren og intet andet, man gør det fra tvholdets side for at skabe underholdning. Hvis journalisterne havde taget deres job seriøst så havde de vist at lageret var flyttet og at posten blev videresendt der til og de ville have vist at madkassen er bedøvende lige gyldig.

Jeg har selv et par år i TV-brancen og kender ALLE de små tricks, jeg før min tid er, ikke lagde mærke til, og kontant bruger en masse af disse små tricks, til at lave bedre underholdning, på bekostning af lødigheden.

Mit problem er nok at jeg forventer mere af DR.

P.S. Nej damerne i Hollywood er ikke som på TV, om søndagen, det er derfor der er underholdning, da man kun fortæller den manipulerede historie, nøjagtigt lige som de fleste tv-programmer gør.

Ligesom når der laves boligprogrammer om kendtes huse der er til salg som IKKE er til salg. Der er fiflen med sandheden for at kunne underholde.

P.P.S. Det er jo ikke fordi der er noget galt i at lave forbrugerprogrammer, men de bør handle om sagen og præsenteres lødigt, uden alle de små tricks som kun har til formål at efterlade seeren med bestemte indtryk.

Side 7 ud af 18 (171 indlæg)