Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Dagens mand til Kontant DR

Side 1 ud af 18 (171 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 9 person

"Jeg føler ikke at der er nogen grund til at lave et indslag om det. Der sidder nogen derude som laver noget der er meget værre"  Kan jeg da godt forstaa at han ikke føler :-)

Det siger vist det hele at han er 100% klar over alt hvad han laver.

Og hvorfor siger mand til kunder at de skal sende vare retur til et adresse som de ikke er paa mere. ? Det saa ud til at have været staaet tomt i lang tid ?

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Se_kontant.htm

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

det han siger her: "Jeg føler ikke at der er nogen grund til at lave et indslag om det. Der sidder nogen derude som laver noget der er meget værre"

siger det hele.

Det han siger efterfolgende er noget han "skal" sige efter han har tænkt sig lidt om.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 10:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Han har uden tvivl lavet lidt ting som var på kant med det fornuftige / lovlige. Men det irriterede mig bare at Kontant fremlagde hans leads fra affiliate surveys, ect, som om at det var ulovligt. Selvom det jo er lovligt. Folk tilmelder sig hovedløst konkurrencer på nettet, og tænker ikke over betingelserne, og tror at firmaerne uddeler rejser og lign for sjov.

Når man kan se Kontant manipulerer med sådanne ting, så får det jo en til at sætte spørgsmålstegn ved de andre ting de fremlægger. Syntes Kontant ville være et noget bedre program, hvis de var lidt mere selvkritiske, og ikke tilbageholdt / manipulerede så meget med deres information. 

Men igen, nogle af tingene fra programmet var ikke så heldige. Håber han tager de ting til sig, og bruger det positivt :-) 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 14 person

Hej Anders,

Jeg er super ked af den telefonoptagelse de havde fået på mig der, hvor de ringer mig op og efter få minutters samtale spørger om jeg har lyst til at stille op til interview. Var slet ikke forberedt på at det ville være omdrejningspunktet og stillede - som du også kunne se i programmet - gerne op til interview.

Du kan i øvrigt læse min udlægning af historien på denne adresse: www.mattiasskovhoej.dk/kontant/

Ang. returadressen er det vores gamle lager, som vi lige er igang med at flytte fra. Post Danmark videresender posten til vores nye adresse, så havde hun sendt den anbefalet med Post Danmark, som hun spurgte ind til i kundeservice, så var den såmænd endt på mit bord dagen efter.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal han vist i gang med noget reputation management eller skifte navn. Kontant har lidt for meget magt og afsiger dommen på under 25 minutter.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders, jeg mener stadigvæk at du er for naiv :-)  Hele optagelsen er arrangeret således, at det skal stille manden i dårligt lys.

Er du nogensinde blevet citeret ude af kontekst? Eller været i fjernsynet, som bevist er klippet sammen, således du blev fremstillet dårligt? 
 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 27 person

Jeg vil ikke forholde mig til Mattias, jeg tror han har lært noget og nok har justeret lidt på sin forretning og sig selv..

Men Kontant er virkelig et spændende og underholdende program, det er bare synd det bygger på løgn, manipulation og plat.
Hvor må det være svært for Kaare Quist at se sig selv i spejlet, med mindre manden er syg.

Den måde de får forbrugerombudsmanden og eksperter til at udtale sig generelt om ting, der praktisk taget intet har med forholdet at gøre og så manipulerer det ind, så det virker som om det er møntet på den aktuelle case, er skræmmende.

Var der er tv-program der afdækkede løgnagtige tv-programmer, var det Kaare Quist der blev udsat for skjulte mikrofoner, paparazzi optagede videoer m.m. og ville blive udstillet som en platugle og det kunne let dokumenteres meget mere sagligt.

At en stor tv-station lægger plads til den slags, der i niveau ligger under Ekstra Bladet, er mig en gåde...

Og ja, tro mig, mange andre programmer er lige så lidt baseret på fakta.

Igennem de sidst 5 år, er jeg ca. hvert år kontaktet af et boligprogram, hvor man viser kendte menneskers boliger frem, som de vil sælge eller købe.
De skriver hver gang at jeg bare skal lade som om jeg vil sælge eller købe osv. da de gerne vil have mig med, uanset hvad.


Jeg tror jeg kunne skrive 10 bøger om alle de gange jeg har set løgn, latin og manipulation på DR og TV2....

Så stol aldrig på div. tv-aviser, det er bullshit og humbug meget af det.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men Kontant er virkelig et spændende og underholdende program, det er bare synd det bygger på løgn, manipulation og plat.

Korrekt... jeg var ansat i et firma der kom i Kontant og mindre end en uge senere var firmaet lukket pga. kundeflugt netop pga. Kontant...

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jesper Hansen:
Selvom det jo er lovligt. Folk tilmelder sig hovedløst konkurrencer på nettet, og tænker ikke over betingelserne, og tror at firmaerne uddeler rejser og lign for sjov.

Problemet er at folk fokuserer på de gaver de kan få og de gevinster de har mulighed for at vinde. Det gør at de ikke får læst det med småt.

Er problemet at de er dumme eller bare uopmærksomme?

Eller er det fordi betingelserne ikke er tydelige nok?

Disse kampagner med gaver for abonnementer og gevinstmuligheder for signups er ofte konstrueret på en sådan måde at de lukrerer på at folk er uopmærksomme. Idéen vil nok falde lidt til jorden hvis man fremhævede betingelserne, da det ville give et rigtigt stort frafald.

Metoden er ikke ulovlig, men problematisk da den virker som en magnet på spamklager og klager over hævede beløb.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 18 (171 indlæg)