Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 15 ud af 21 (205 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:

Nu var det ikke dig men generelt jeg talte om.

Syntes bare at stemningen er meget trykket herinde når man begynder at skrive om sine dårlige erfaringer ved MLM. Indlægget hedder del dine personlige erfaringer og det har jeg så gjort. Og mine personlige erfaringer er ikke gode og så kan det godt være du ikke er enig med mig, men det er jo bare mine personlige erfaringer. Og det tæller vel også en del.

Jeg ville nu blot lige være sikker på at det ikke var mig der havde været grov Cool. Men jo dine erfaringer er skam vigtige. Der hvor jeg "brokker" mig er mere når det er andenhåndsviden og hvor vi alle sættes i bås. For min forretning er absolut ikke bygget op om familie/vennesalg.

Så jo jeg ville da hjertens gerne høre folks erfaringer, gerne hvad de selv føler de har gjort rigtigt, hvad de har ændret på, hvad de føler de har gjort forkert og også gerne hvor meget "krudt" der er brugt på at bygge ens forretning. Jeg har jo selv fejlet i min MLM forretning i 6 år Wink

Camilla Grønberg:

Alle jeg kender, som har været i forbindelse med MLM, har knækket nakken på MLM hver og én og nogle af dem er normalt salgschefer i størrere danske virksomheder og arbejder med salg til daglig og nogle har egne virksomheder den dag idag der går godt. Men ingen af dem jeg kender har nogensinde tjent noget på MLM inklusiv mig selv.

Så min erfaring er Hold dig langt væk fra det.

I mit første indlæg skrev jeg hvad jeg syntes der evt. kunne laves om, da det jo var det trådstarter efterspurgte og det har jeg så givet mine kommentare til.

Vil du så mene at det er en fordel at de arbejder med salg til dagligt?

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:45 | Låst
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Man må jo nok undre sig over hvor meget der egentligt var tilbage af de 7,95 en liter mælk koster (incl. moms) hvis en "venner" lige skuille have 40% af salgsprisen, fordi der lige var en der kendte en , der kendte en, der kendte en, der kendte en og de skulle lige alle have en andel i morgenkaffen, morgen mælken og morgen tandpastaen og de 5 stykker lokumspapir man tillod sig at bruge under morgentoilettet.

Hvis MLM leddet tager ca. 40 % af ens omsætning - så må man sgu da som virksomhedsejer spørge sig selv om hvordan man lige sparer den omkostning væk! 

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 18:49 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Generelt er der jo også psykologisk set noget meget meget usundt i at man forsøger at lave mønt på venskaber - den holder jo ikke i længden - andet end blandt telefonannonce- og humørkortsælgere ;-)

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 18:50 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

PS. og selvfølgelig et par enkelte i den før nyrige, nu fattige, milliardærklub ;-)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:26 | Låst

Henrik,

Det er nå information - du skal studere siderne noget mere !'

Det du tilfører her fylder lige så lidt som din profilbeskrivelse!

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:26 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik R:

PS. og selvfølgelig et par enkelte i den før nyrige, nu fattige, milliardærklub ;-)

Og pointen med dine 3 indlæg i forhold til at jeg venligst beder folk læse det tråden starter med (se overskrift) er? Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:00 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dette er et holdningsspørgsmål om hvorvidt en der kendte en der kendte en der kendte en egentligt valuadder til værdikæden i et produkt også ved fremtidige salg og ved den produktudvikling der er nødvendig ved et hvert produkts overlevelse - med andre ord - hvor længe skal man betale folk der solgte version 1 40% når man nu har investeret i version 5 og hvad investerer de egentligt i at pengemaskinen fortsætter - INTET!

Derfor har det ingen langvarig effekt - der er absolut ingen værdiskabelse - hverken for køber eller sælger - der er kun lidt sutten på patten i et øjebliksbillede med et par håndjern i baglommen, hvor en sælger har brug for en køber - bagefter hænger både sælger og køber fast i at aflevere 40% til nogle der bare sidder og scorer kassen - det er pyramidespil og børstesælgeri i en moderne udgave

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:03 | Låst
Henrik R:

Man må jo nok undre sig over hvor meget der egentligt var tilbage af de 7,95 en liter mælk koster (incl. moms) hvis en "venner" lige skuille have 40% af salgsprisen, fordi der lige var en der kendte en , der kendte en, der kendte en, der kendte en og de skulle lige alle have en andel i morgenkaffen, morgen mælken og morgen tandpastaen og de 5 stykker lokumspapir man tillod sig at bruge under morgentoilettet.

Hvad er det for en type kompensationsplan du forsøger at beskrive der?

Men lad os nu sige, at det rent faktisk var sådan systemet virkede - ville du så ikke hellere have, at det var dig selv og vennerne, der fik procenter af dine mælkeindkøb - i stedet for Arla & Netto? ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:09 | Låst

Allan,

nej det vil jeg faktisk ikke.

Når du nu nævner Netto, så har de nogle af de højest betalte hårde hunde i deres indkøbsafdeling - der bliver IKKE givet ved dørene - og dansk supermarked har faktisk ikke det der ligner en bruttoavance mellem producent og forbrugerpriser på 40% som MLM lægger op til - til gengæld har de også volumen så indkøbspriserne er lavere - so don't give me that jazz 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:14 | Låst
Henrik R:

...med andre ord - hvor længe skal man betale folk der solgte version 1 ...

Kun en enkelt gang selvfølgelig - indtil den person sørger for ny omsætning af produkter - hvilket så udløser en ny provision - og så fremdeles.

Der er jo ikke nogen der bare sidder og scorer provision, med mindre der bliver skabt ny omsætning. Fuldstændig ligesom hvis man var provisionslønnet sælger.

Derfor forstår jeg slet ikke hvad det er du prøver at beskrive med disse indlæg???

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 15 ud af 21 (205 indlæg)