Hej alle Der har været en del blæst om MLM & NM på Amino, hvilket nok i en eller anden grad afspejler det forhold/kendskab som folk har til denne form for salg. Det har svoret rundt med alt fra udokumenterede usandheder, direkte løgne, postulater, injuriegrænsende udtalelser osv osv osv osv. MEN skal vi ikke prøve at lægge det bag os i denne tråd? Formålet med tråden er, at få folks meninger skrevet på en anstændig måde, sådan at dem der er i MLM/NM kan forholde sig til de synspunkter og dem der afskyer MLM/NM eller bare har en almen interesse i tingene kan få lidt mere faktuel information. Jeg håber folk respekterer at det IKKE skal ende i personfnidder, usandheder osv osv men alene om folks holdninger skrevet på en anstændig måde og meget gerne underbyggede holdninger, hvorfor at et indlæg som f.eks: MLM stinker og er kun ude på at snyde folk - IKKE er den type indlæg som er interessante, da det ikke er underbygget af en erfaring. Hvad vil jeg så bruge tråden til? Jeg vil gerne danne mig et overblik over folks holdninger, så jeg ved starten af et MLM/NM selskab kan tage højde for de erfaringer som andre har gjort sig og med seriøs eftertanke tage alle seriøse indlæg med ind i overvejelserne omkring hvordan tingene skal præsenteres. Nogle har udtalt at MLM/NM ikke er iværksætteri - men hvad er det så når man vil starte en MLM/NM virksomhed, som forhåbentligt bliver succesrig? Min egen erfaring med MLM ligger mange mange år tilbage og den gjorde jeg med Herbalife, det var 2 af mine venner der fik mig involveret, og de var væk det øjeblik jeg skulle til at oplæres i at afsætte den palle med Herbalife produkter jeg havde købt til 25.000. Så min erfaring er IKKE god. MEN det er ikke ensbetydende med, at jeg som serieiværksætter ikke har dyb respekt for konceptet i sin oprindelige form, hvor tingene foregår helt efter bogen og uden pres, men hvor det er produktet og kunderne der er i fokus og ikke hvor let man kan komme til at køre i en leaset Polo. Vil dog gerne pointere, at jeg har som producent regnet på det med biltilskud, og det er faktisk relativt lidt der skal til for at tilbyde sådan en ordning. Men kom gerne med jeres erfaringer omkring MLM/NM gode som dårlige - og for alles vedkommende håber jeg der kan holdes en sober tone, så vi mere kan have fokus på forretingskonceptet og erfaringerne. Det ville hjælpe mig meget om I vil give jeres meninger tilkende. Mvh/Jan
|
Fint initiativ Jan, jeg vil da gerne lægge ud, naturligvis som NWM tilhænger:
Jeg har været selvstændig siden 1991 i traditionel forstand med selskaber, ansatte, regnskaber og administration, og havde ganske stor succes med innovative idéer og produkter. I 2001 var jeg bare træt af, at skulle ud og skabe mit indtægtsgrundlag måned efter måned, og så fik jeg øje på NWM. Set med mine øjne havde jeg alle fordelene ved at være selvstændig, og undgik alle ulemperne. Ingen ansatte, men masser af kolleger der arbejde med at skabe mit forretnings- og indtægtsgrundlag, stadig stigende passive indtægter, ingen administration, ingen regnskaber, intet varelager, minimal investering og risiko, ubegrænset indtægtsgrundlag, global forretning der kan drives fra alle steder i verden - også fra en strand på Bahamas hvor jeg sad med min laptop og en kande Mai-tai.
Jeg har været i 2 selskaber, og har begge gange haft ekstrem succes, ligeledes har mit team og alle seriøse og dygtige netværkere jeg kender. Nu er jeg igang med 3. selskab, denne gang valgt med omhu fordi jeg nu vil skabe resultater på den lange bane.
En kæmpe benefit i networking er personrelationerne, der ofte bliver livsvarige. Kan ikke forklares, må desværre opleves for at kunne forståes.
MVM