Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 1 ud af 21 (205 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Der har været en del blæst om MLM & NM på Amino, hvilket nok i en eller anden grad afspejler det forhold/kendskab som folk har til denne form for salg.

Det har svoret rundt med alt fra udokumenterede usandheder, direkte løgne, postulater, injuriegrænsende udtalelser osv osv osv osv.

MEN skal vi ikke prøve at lægge det bag os i denne tråd?

Formålet med tråden er, at få folks meninger skrevet på en anstændig måde, sådan at dem der er i MLM/NM kan forholde sig til de synspunkter og dem der afskyer MLM/NM eller bare har en almen interesse i tingene kan få lidt mere faktuel information.

Jeg håber folk respekterer at det IKKE skal ende i personfnidder, usandheder osv osv men alene om folks holdninger skrevet på en anstændig måde og meget gerne underbyggede holdninger, hvorfor at et indlæg som f.eks: MLM stinker og er kun ude på at snyde folk - IKKE er den type indlæg som er interessante, da det ikke er underbygget af en erfaring.

Hvad vil jeg så bruge tråden til?

Jeg vil gerne danne mig et overblik over folks holdninger, så jeg ved starten af et MLM/NM selskab kan tage højde for de erfaringer som andre har gjort sig og med seriøs eftertanke tage alle seriøse indlæg med ind i overvejelserne omkring hvordan tingene skal præsenteres.

Nogle har udtalt at MLM/NM ikke er iværksætteri - men hvad er det så når man vil starte en MLM/NM virksomhed, som forhåbentligt bliver succesrig?

Min egen erfaring med MLM ligger mange mange år tilbage og den gjorde jeg med Herbalife, det var 2 af mine venner der fik mig involveret, og de var væk det øjeblik jeg skulle til at oplæres i at afsætte den palle med Herbalife produkter jeg havde købt til 25.000.

Så min erfaring er IKKE god.

MEN det er ikke ensbetydende med, at jeg som serieiværksætter ikke har dyb respekt for konceptet i sin oprindelige form, hvor tingene foregår helt efter bogen og uden pres, men hvor det er produktet og kunderne der er i fokus og ikke hvor let man kan komme til at køre i en leaset Polo. Vil dog gerne pointere, at jeg har som producent regnet på det med biltilskud, og det er faktisk relativt lidt der skal til for at tilbyde sådan en ordning. 

Men kom gerne med jeres erfaringer omkring MLM/NM gode som dårlige - og for alles vedkommende håber jeg der kan holdes en sober tone, så vi mere kan have fokus på forretingskonceptet og erfaringerne.

Det ville hjælpe mig meget om I vil give jeres meninger tilkende.

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 17:49 | Låst

Fint initiativ Jan, jeg vil da gerne lægge ud, naturligvis som NWM tilhænger:

Jeg har været selvstændig siden 1991 i traditionel forstand med selskaber, ansatte, regnskaber og administration, og havde ganske stor succes med innovative idéer og produkter. I 2001 var jeg bare træt af, at skulle ud og skabe mit indtægtsgrundlag måned efter måned, og så fik jeg øje på NWM. Set med mine øjne havde jeg alle fordelene ved at være selvstændig, og undgik alle ulemperne. Ingen ansatte, men masser af kolleger der arbejde med at skabe mit forretnings- og indtægtsgrundlag, stadig stigende passive indtægter, ingen administration, ingen regnskaber, intet varelager, minimal investering og risiko, ubegrænset indtægtsgrundlag, global forretning der kan drives fra alle steder i verden - også fra en strand på Bahamas hvor jeg sad med min laptop og en kande Mai-tai.

Jeg har været i 2 selskaber, og har begge gange haft ekstrem succes, ligeledes har mit team og alle seriøse og dygtige netværkere jeg kender. Nu er jeg igang med 3. selskab, denne gang valgt med omhu fordi jeg nu vil skabe resultater på den lange bane.

En kæmpe benefit i networking er personrelationerne, der ofte bliver livsvarige. Kan ikke forklares, må desværre opleves for at kunne forståes.

MVM

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 00:23 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fint indlæg Jan og håber vi denne gang kan få en normal tone.

Først lidt om det med om man er rigtig iværksætter. Man starter jo på på samme vilkår som alle andre. Her tænker jeg på regnskab og moms når man runder de 50 k osv.

Det var faktisk en af de ting der fik mig i gang fordi jeg så det som en mulighedfor at lære hvordan man gør. Jeg havde en etableringskonto, men viste ikke helt hvad jeg skulle bruge den til. Men tænkte at ved at lære at drive virksomhed så var den del på plads når jeg fandt ud af hvad den store investering skulle være. Fordi investeringen skal nemlig være ca. 110000 kr før man kan få pengene udbetalt. ( disse etableringspenge har jeg ikke pt. fået brug for )

Jeg benyttede også muligheden for at bygge forretningen op i Forever. Hvilket også  gav en ok indtægt men det gik lidt for langsomt måske fordi der også var andet at se til men vi bruger stadig flere af produkterne og kunderne kommer også stadig.  

Men af forskellige årsager kom jeg i gang med det jeg arbejder med i dag. Men hvorfor skifte ? Fordi man skal brænde 100% for det man laver. Det gælder job som selvstændig. Mit lys blev tændt fordi jeg så nogle andre muligheder og det har opfyldt mine forventninger. 

Hvis man høre en præsentation af et selskab så kan man nemt bedømme om det er noget for en. Man kan også vælge at få produkt erfaring først og så lade produkterne bestemme ens valg.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:50 | Låst

@MVM og Keld

Tak for input.

Men der har været tale om faldgrupper og der er også en del tale om det at der loves "guld & grønne skove" -

Hvad mener I er de største faldgrupper som folk skal være opmærksomme på?

Og mener I der kan være et sammenhæng imellem kompleksiteten i afregningsplanerne, så folk til tider starter op uden egentlig at have forstået disse helt?

Og når nogen så forsøger sig med nær familie som der generelt advares imod, er det så fordi sponsoren ikke har klædt dem godt nok på eller spottet om de nu er de rigtige at sponsorere?

Forstået derhen, er der ikke folk man bør sige nej til? Altså i princippet kræver del vel faktisk en eller anden form for plan uanset niveau i netværket, for uden det ender det vel ikke altid godt?

Ville det hjælpe at lave en drejebog med eksempler og måske et testskema inden så man kan vurdere om personen der skal ind er motiveret nok(har evnerne?

Køb ren argan olie her

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 01:15 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NWM igangsættes ofte af drømmen om at blive selvstændig, men for mig er det største problem at folk tror at succesen indtræffer af sig selv. Det gør den aldrig, der skal arbejdes dygtig og seriøst.

Avancerede payplaner gider jeg slet ikke, det er for mig en oplagt grund til at sige nej tak, hvad jeg forøvrigt gjorde for nyligt til en ellers yderst attraktiv topposition i et ellers interessant selskab. Payplanen er uhyre undervurderet, i den kan man ofte læse hvordan det vil gå selskab, sponsorer og netværksbygning. Eks.: En payplan der belønner sponsor for at skabe succes i 3 niveauer f.eks. via matching bonus, er bare sikret større succes fordi folk ikke bare lades i stikken når de er joinet.

Som jeg skrev andetsteds er det både trygt og hyggeligt at samarbejde med familie og gode venner især for nybegyndere, når folk vel og mærke forstår og vil forretningen. Tvang og pres er ødelæggende både for relationer og forretning. Lysten skal drive værket.

Ja, man skal sige nej. Når man ikke som sponsor kan leve op til sine forpligtelser fordi man ikke har ressourcer, eller fordi personen er dømt til fiasko fra start pga. indstilling, personegenskaber eller andet.

Forretningen og opgaverne forude skal forklares, så beslutningsgrundlaget for at joine er optimalt. Desuden skal opstilles realistiske mål, f.eks. omkostningsneutral på investering og omkostninger, men vigtigst er coaching indtil personen er selvhjulpen. Synes nærmere end drejebog er relevant, så man husker at træne på vigtige informationer.

MVM

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:02 | Låst

Keld_J:

Jeg benyttede også muligheden for at bygge forretningen op i Forever. Hvilket også  gav en ok indtægt men det gik lidt for langsomt måske fordi der også var andet at se til men vi bruger stadig flere af produkterne og kunderne kommer også stadig.  

Det jeg læser ud at det er, at du ikke længere er så aktiv på det produkt. Har det affødt reaktion fra din sponsor eller andre der har taget en snak med dig om hvorfor du ikke promoverer dette så kraftigt mere eller er de "bare" tilfredse" med at du nu er "endt" som en tilfredsforbruger?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:06 | Låst

Dobbelpost

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:06 | Låst

MVM:

NWM igangsættes ofte af drømmen om at blive selvstændig, men for mig er det største problem at folk tror at succesen indtræffer af sig selv. Det gør den aldrig, der skal arbejdes dygtig og seriøst.

Hvis du skulle give et godt råd til en person, som måske ikke har det store netværk, men bare synes det er et godt koncept og gode produkter, hvordan mener du så han/hun skal få budskabet bragt videre?

Er det med flyers i nærområdet, Facebook eller anden form for markedsføring?

Eller er personer uden et stærkt netværk men med stærkt drive ikke egnet?

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 08:36 | Låst

En flad gruppe som flok kommer i er at når det ikke kræver det store at komme i gang så er det også forholdsvis uforpligtende at stoppe igen.

Hvis man investere en halv milion i en butik i gågaden så har man nogle forpligtelser over for bank og levendøre m.m. Hvis der skulle være en dag hvor man ikke sælger noget så stopper man ikke bare igen.

Men det handler om at tage mlm lige så seriøs som en hvilken som helst anden forretning. Det mentale plan er vigtig og du skal forpligte dig selv til at gå efter dine mål. Lad ikke et nej eller en dårlig dag give dig en undskyldning for at stoppe, men brug det til at sparke dig selv i r.... og dermed vende det til fremgang.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:50 | Låst

Keld_J:

Men det handler om at tage mlm lige så seriøs som en hvilken som helst anden forretning. Det mentale plan er vigtig og du skal forpligte dig selv til at gå efter dine mål. Lad ikke et nej eller en dårlig dag give dig en undskyldning for at stoppe, men brug det til at sparke dig selv i r.... og dermed vende det til fremgang.

Er helt enig, men det er jo ikke altid at dem der har tilsluttet sig netværket har den viden omkring det at drive forretning.

Har du lyst til at fortælle lidt om hvilke målsætninger du satte for dig selv omkring Berry_En både hvad angår produktet og indhold, men også den økonomiske del af det, og er det svært for dig at opretholde det?

De produkter jeg skal i gang med, er noget kvinder bruger hver dag, så der er det mere lige til, men Berry_En kunne jeg godt forestille mig krævede noget mere, så kom gerne med input med din erfaring hvis du har lyst..

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 21 (205 indlæg)