Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 4 ud af 21 (205 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Rasmussen:

Helt tilbage i Herbalife´s opstart i DK fandtes lageret faktisk i Tyskland og mange kørte derned for at hente deres produkter. Min bror var en af dem.

Dengang var der ikke minimumskøb som jeg husker det, men der har nok været nogle smarte iblandt, der har lokket andre til at købe en palle af sig, for så at tjene lidt på det og selv få deres egne varer sendt frem uden fragtomkostninger måske?

Ihvertfald blev Jan snydt så vandet driver, men det var af vennerne og ikke Herbalife. Og det kan man vel egentligt ikke klandre Herbalife for, men igen de sælgere som ikke opførte sig ordentligt og har været bidragende til det knap så gode ry, som MLM har fået herhjemme.

Det er ikke et helt forkert billede, og korrekt der var ikke noget galt med produkterne overhovedet.

Og er enig med dig i, at det nok er folk fra den æra der har ødelagt det og været med til at føde holdningerne, og andre firmaer har så også deltaget i noget tvivlsomme tiltag.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:36 | Låst

john sommer:

Tak for svaret Flemming,

- det var jo til Jan - hvorfor svare du på sp til Jan ?

Men udlægningen som Flemming kommer med er som skrevet ikke helt ved siden af. Jeg deltog i et hvervemøde og kom jo hurtigt op på podiet hehe med en ordre på den størrelse dengang.

Det jeg kan sige jeg tænker er, at det var meget "sekt" agtigt det møde, og det er klart en "fejl" jeg ikke vil begå. Jeg har en ganske god plan for hvordan mine møder skal foregå med indlæring/opvisning så det hele ikke bare bliver rygklapperi til dem der nu har npet en eller anden bonus.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:39 | Låst

MVM:

Mit bedste råd er ubetinget: Its not the selling, its the sharing. Fokus på folks behov og fordele, så skal man nok høste senere. Vær ikke den hæslige påtrængende sælger, vær manden/kvinden med den attraktive løsning.

Er 100% enig i den betragtning, og jeg gå ikke på kompromis med kvaliteten. Et nej fra en kunde vil alene være baseret på duften eller udseende, der kommer aldrig til at være noget at udsætte på kvaliteten.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:41 | Låst

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvis jeg nogensinde skal i forbindelse med den branche igen bliver det fordi jeg selv er med til at starte et netværk :-)

Samme indstilling har jeg, derfor startes det op fra bunden Smile

Mikkel Mikjær Christensen:

(og nej i skal ikke give jer til at rette på mig, jeg har ikke "misforstået" noget og jeg er ikke interesseret i at blive korrekset, hvis i mener at verden har et forkert indtryk af jeres branche er det noget i skal ud i verden og løse ... det er ikke noget i kan ordne med en debat på Amino)

Meningen med tråden var jo netop at høre fra alle, så jeg kunne dårligt forestille mig der er nogen der vil korrekse dig Smile

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:02 | Låst

Hej Jan,

Der er flere forskellige modeller hvorefter man afregnes det har betegnelsen "Kompensationsplaner" - således at den samlede afregning kan opgøres som summen af:

1. egen fortjeneste
2. betaling af firmaet for uddannelse af de du har i din organisation betegnet som
    bonus/kompensation

Der er flere at vælge mellem og det er vigtigt at du vælger den som giver dig de bedste muligheder.

Du skal vide hvordan du kan have dine personer organiseret eks.:

1. Hvor mange må du have på 1. niveau (lige under dig )
2. Hvor mange trin (niveauer) må du have 

Du kan se de mest anvendte på siderne i dette link:

1. Matrix kompensationsplan 
2. Matrix – ”Bryde fra” (Breakaway) - kompensationsplan
3. Unilevel kompensationsplan
4. Binær kompensationsplan
5. Trappe-trin kompensationsplan

ad 1. Wikipedia:  Her finder også informationer

Dette er vanskeligt tilgængeligt stof og du vil møde ”sælgere” som foreslår dig med i deres organisation der siger ” Kompensationsplaner er ligegyldige kommer senere” men du skal sætte dig ind i typerne og spørge ind dertil og vælge den der passer dig bedst !

Den du nok vil møde mest er nr.2 Martix - Bryde fra.

Noget af en omgang. men du skal have indsigt så du kan spørge din kommende samarbejdspartner om dette.

Det er bla. derfor du skal vurdere om den person der gerne vil have dig med i sin organisation er det en der kan og vil uddanne dig - kan I samarbejde.

God studietur !  Idea

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:15 | Låst

Hej Jan,

Der har været mange tråde med debat om Network Marketing hvor jeg har deltaget og jeg har bla. set meget negative og nedgørende indlæg skrevet af Flemming.

Derfor kunne det være vigtigt at vide hvorfor han svare på spørgsmål rettet til dig og kende relationen dig Flemming?

Samarbejdet mellem parterne er vigtige og der må ikke være noget der skjules - derfor er dette vigtigt for mig ! 

Endvidere synes jeg du bør træde mere frem med din baggrund:

Det man får oplyst om dig er følgende:

Beskæftiger mig med salg og udvikling af kosmetiske produkter, samt distribution af special produkter til Helsebranchen.

Det bør du udbygge væsentligt som trådler måske du har en web-site med dette med den kan jeg ikke se ?  

mvh

john

mvh john sommer

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:19 | Låst

john sommer:

Noget af en omgang. men du skal have indsigt så du kan spørge din kommende samarbejdspartner om dette.

Det er bla. derfor du skal vurdere om den person der gerne vil have dig med i sin organisation er det en der kan og vil uddanne dig - kan I samarbejde.

God studietur !

Hej John,

Tak for links, jeg har dog en god idé om hvordan planen skal se ud - men det er helt klart en fordel at kunne se hvordan de andre gør.

Du skal huske jeg er ikke på vej til at signe mig op til et NWM koncept, jeg er den der skal starte det med mine egne produkter.

Og i forbindelse med den endelige planlægning, der skal de sidste ting laves, og derfor er det meget prisværdigt at der kommer input og erfaringer fra alle sider, så jeg sidst men ikke mindst kan danne mig et klart overblik om hvad man kan gøre og absolut ikke skal gøre.

Men jeg har nogle ting som jeg undervejs skal teste af, for hvem siger ikke man kan udvide NWM konceptet og gøre det endnu mere interessant. Jeg ser det faktisk som en fordel at jeg ikke har været aktiv i det før rigtigt, men det vise sig der er/kan være en bagdel, men ikke desto mindre, så er alle indlæg her med til at danne et meget godt billede af tingene.

Ved godt der er meget mere end det der er her i tråden, men det går den rigtige vej Smile

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:20 | Låst

Hej John, 

Nu nævner du mit navn, så går jeg ud fra, at det er ok for mig at svare.

Du må ikke se spøgelser nu. Jeg har haft en overordentligt sober tone i de sidste ugers debat om MLM og jeg vil gerne bevare det på dette plan. Vi to har haft vore kampe og jeg har lagt dem bag mig. Du kan forhåbentligt gøre det samme.

Det er sandt, at jeg har været ude med riven, men det har netop været mod de tvivlsomme marketingmetoder og hververunder, som nye rekrutter har kastet ind i MLM-sektionen over årene.

Hvis du har modet på det, så gå tilbage i tiden og læs mine indlæg igen - og opdag, at jeg faktisk er gået efter manden og ikke firmaet.

Jeg kender overhovedet ikke Jan - hverken fra tidligere eller nu. Jeg har ingen relationer til ham hverken på eller udenfor Amino.

Længere er den ikke.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:26 | Låst

john sommer:

Hej Jan,

Der har været mange tråde med debat om Network Marketing hvor jeg har deltaget og jeg har bla. set meget negative og nedgørende indlæg skrevet af Flemming.

Derfor kunne det være vigtigt at vide hvorfor han svare på spørgsmål rettet til dig og kende relationen dig Flemming?

Der er absolut ingen relationer mellem Flemming og jeg. Jeg har kun 2 IRL relationer her på Amino og den ene er et over 10 årigt venskab og den anden med en ambitiøs intelligent ung iværksætter.

Tror bare Flemming har kendt til metoderne omkring Herbalife i starten af 90´erne og derved ramte plet.

Der kommer intet negativt ud i denne tråd. Der kan komme negative begrundede holdninger til NWM og disse er også velkomne, da det er med til at give et billede af hvad det er folk har oplevet og har imod konceptet.

Men fnidder os imellem der debatterer og forholder sig til mit oprindelige indlæg og som skriver her i tråden kommer ikke til at ske, så bliver tingene slettet.

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:27 | Låst

Javel - det er jo oså legalt at skifte synspunkter og forretninger ud efter behov - men lad se hvad Jan vil svare ikke !

mvh john sommer

Side 4 ud af 21 (205 indlæg)