Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 5 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Som jeg foreslog dig tidligere synes jeg du bør træde frem ved at give dit fulde navn og en væsentligt mere uddybet profilbeskrivelse - så vi kan se hvem det er vi fodre her !

Endvidere synes jeg du bør træde mere frem med din baggrund:

Det man får oplyst om dig er følgende:

Beskæftiger mig med salg og udvikling af kosmetiske produkter, samt distribution af special produkter til Helsebranchen.

Det bør du udbygge væsentligt som trådler måske du har en web-site med dette med den kan jeg ikke se ? 

mvh

john  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:11 | Låst

john sommer:

Hej Jan,

Som jeg foreslog dig tidligere synes jeg du bør træde frem ved at give dit fulde navn og en væsentligt mere uddybet profilbeskrivelse - så vi kan se hvem det er vi fodre her !

Det har jeg nu ikke bidt mærke i at du har ytret ønske om, men min intention med tråden er helt åben beskrevet i mit opstartende indlæg hvor der blandt andet står:

Hvad vil jeg så bruge tråden til?

Jeg vil gerne danne mig et overblik over folks holdninger, så jeg ved starten af et MLM/NM selskab kan tage højde for de erfaringer som andre har gjort sig og med seriøs eftertanke tage alle seriøse indlæg med ind i overvejelserne omkring hvordan tingene skal præsenteres.

Debatten drejer sig om oplevelser og meninger omkring MLM/NWM ikke om hvem jeg er, men jeg er en der gerne vil gøre hvad jeg kan for at skyde et nyt MLM/NWM selskab godt fra start.

Jeg vil ikke rekruttere på Amino, det er under ingen omstændigheder hensigten. Når jeg har etableret MLM/NWM og hvis jeg finder det formålstjensteligt at træde frem med det, så bliver det naturligvis med en profil der signalerer dette og med alle de informationer som folk måtte have behov for at vide for at danne sig et indtryk af forretningen Smile

john sommer:

Endvidere synes jeg du bør træde mere frem med din baggrund:

Det man får oplyst om dig er følgende:

Beskæftiger mig med salg og udvikling af kosmetiske produkter, samt distribution af special produkter til Helsebranchen.

Jamen det er min baggrund som jeg mener har relevans her på Amino. Jeg er også klart af den overbevisning, at jeg produktmæssigt og kvalitetsmæssigt er rimeligt fremsynet og jeg kan altid holde hovedet højt f.s.a. kvalitet og funktionalitet af de kosmetiske produkter jeg udvikler.

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 07:58 | Låst

Jan,

Dette er vigtigt - Flemming Rasmussen optræder i denne tråd en jeg har debatteret Network Marketing med nogen tid tilbage en som opførte sig meget negativ og groft og nedgørende osv. arogance udover alle grænser.

Nu dukke han så op i denne tråd igen og det ser jeg som et meget uheldigt tilfælde.

Jeg har anbefalet ham at han holder sig væk fra denne tråd der tegner til at blive en debat uden det sædvanlige Amino-mudder.

Men nu er jeg bekymret - her er flere med anonymt navn og ringe profilbeskrivlse - du er en af dem ? 

Det ser ikke godt ud?

mvh

john  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 08:51 | Låst

john sommer:

Jan,

Dette er vigtigt - Flemming Rasmussen optræder i denne tråd en jeg har debatteret Network Marketing med nogen tid tilbage en som opførte sig meget negativ og groft og nedgørende osv. arogance udover alle grænser.

Nu dukke han så op i denne tråd igen og det ser jeg som et meget uheldigt tilfælde.

Jeg har anbefalet ham at han holder sig væk fra denne tråd der tegner til at blive en debat uden det sædvanlige Amino-mudder.

Men nu er jeg bekymret - her er flere med anonymt navn og ringe profilbeskrivlse - du er en af dem ? 

Det ser ikke godt ud?

mvh

john  

Hej John,

Jeg kender ikke og har ingen interresse i Flemmings tidligere udtalelser omkring MLM/NWM, men kan kun konstatere at der ikke her er oplæg fra hans side til mudderkastning.

Alle har ret til at skrive her på Amino, og hvis Flemming har nogle negative oplevelser med MLM/NWM, så er han meget velkommen.

Min og andres anonymitet er ikke det der er op til diskussion og bliver heller ikke det der skal debatteres i denne tråd. Det er der flere årsager til.

Den væsentligste årsag (og havde jeg ikke haft en anonym profil, så havde jeg lavet en til dette formål) er at grundliggende forarbejde er for mig essentielt også når jeg foretager SWOT analyser. Min egen SWOT analyse model vil jeg ikke vise, men her er et billede af hvad der kan være i en sådan analyse

Som du kan se, så er det et større arbejde at lave sådan en endelig analyse og oprettelsen af denne tråd opfylder nogle af elementerne der indgår i analysen.

Hvis jeg i forbindelse med det jeg ønsker at starte op med oplyste hvad det var, så ville det være at give informationer til konkurrenterne på markedet før tid, og det er (med mindre det er udtænkt i planen) ikke en særlig god idé.

Derudover mener jeg ikke at en fuldt ud udfyldt og detaljeret profil har noget at gøre med emnet her, da det er komplimenterende/kontraherende informationer jeg søger til min planlægning. Disse kan gives uanset hvem jeg er, uanset min alder, skostørrelse osv osv.

I tilfælde af at jeg skulle vælge at promovere konceptet/produkterne på Amino, så vil det som jeg har skrevet været i en selvstændig Amino Plus profil, med link til alle informationer. Men det er ikke særligt sandsynligt at jeg bredt vil hverve via Amino. Det der er særligt sandsynlig er, at jeg når tingene er køreklar, vil poste link til udvalgte personer her på Amino for at bede om deres åbne og ærlige mening om konceptet og dets præsentation og så håbe på feedback fra folk med mange års erfaring i MLM/NWM.

Afslutningsvis som svar på dit indlæg, så behøver du ikke bekymre dig så meget om hvad der ser godt ud, jeg synes debatten ser rigtig god ud, med undtagelse af den smule "fnidder" der er mellem dig og Flemming.

Jeg må derfor venligst anmode dig om at holde fokus på emnet. Men jeg tilkendegiver gerne at jeg faktisk sidder med en fornemmelse af, at nu hvor jeg understreger formålet (som står i det oprindelige indlæg) så tager du en drejning fra at være hjælpsom og poster links osv osv osv til at ende med at mistænkeliggøre mig grundet min anonymitet, dette er et meget kedeligt træk i mine øjne.

Fortsat god dag :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:10 | Låst
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

john sommer:

Jan,

Det ser ikke godt ud?

mvh

john  

Jeg synes også det er under al kritik at man ikke kan finde noget som helst om flere af disse MLM'er. Det virker noget fordækt

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:18 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@Mikkel Mikjær Christensen

Godt indlæg men desværre får du sikkert at vide at det kan ikke passe og det kan aldrig have været tilfældet. Jeg tager hatten af for at du har magtet og skrive alt det. Derfor får du stjerner godt gået.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:22 | Låst

john sommer:

Og naturligvis sprede kendskabet til denne branche. Jeg har derfor anvendt megen tid på at nedskrive viden og gjorte erfaringer i flere sider der er til rådighed for alle der har lyst til at studere mulighederne. se dette her

www.jomacompnay.dk

Du skal nok lige fikse denne adresse hvis det skal give mening ikke fordi man skal være astrofysiker for at finde ud af dens rigtige titel, men for god ordens skyld

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:24 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Det jeg kan sige jeg tænker er, at det var meget "sekt" agtigt det møde, og det er klart en "fejl" jeg ikke vil begå. Jeg har en ganske god plan for hvordan mine møder skal foregå med indlæring/opvisning så det hele ikke bare bliver rygklapperi til dem der nu har npet en eller anden bonus.

Jeg har tidligere beskrevet dette - og jeg mener klart, at disse "sekt-møder" er noget af det, der er med til at give branchen et dårligt ry.

Jeg har som tidligere nævnt, både været til "vækkelses-møde" i et reelt pyramidespil tilbage i 90'erne og også for nylig i et lovligt MLM-selskab i DK - og jeg synes det er afskyeligt.  

I USA er det sikkert noget lidt andet - der er det OK at gå "all in" på følelser, og følelsesladede udråb - og andre "vækkelses-møde" agtige tilstande. Men i DK er det ikke måden at gøre det på - er min personlige holdning.

Entrepreneur - Jan:

Er den undervisning bedst hvis det er face 2 face eller kan det være via web og så med efterfølgende chat f.eks?

Efterhånden som netværket bliver større, så vil der opstå teams - med en Team Manager i toppen, som ofte vil stå for undervisning.

Hos os holder vores Manager online møder et par gange om måneden. De er primært tænkt til nye forhandlere, som kan få et hurtigt indblik i forretningen og produkterne - og der kan stilles spørgsmål mv.

Engang imellem bliver der også inviteret til events - hvor nogle af de produkt-fagkyndige kommer og fortæller om produkterne.

Som jeg forstår dig, så vil du gå meget op i, at det skal være fagkyndige personer, der skal stå for markedføringen/salget af dine produkter.

På papiret lyder dette fint - specielt med hendblik på at undgå de udvandede vandrehistorier om produkternes egenskaber - men du skal jo huske på, at den hurtigste måde netværket vokser på, er ved at KUNDERNE bruger produktet selv, og anbefaler det videre.

Så jeg tror du vil få svært ved at styre det - hvis jeg har forstået dig korrekt?

En måde at omgås dette på kunne i stedet være - at du skriver det i forhandlerbetingelserne.

Altså, hvad må der siges, hvad må der ikke siges - hvad er der videnskabelig dokumentation for mv.

HVIS du så kommer ud for en forhandler, der pynter lidt for meget på sandheden, så kan du henvise til, at han ikke overholder firmaets retningslinjer.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:24 | Låst

H€nning:

@Mikkel Mikjær Christensen

Godt indlæg men desværre får du sikkert at vide at det kan ikke passe og det kan aldrig have været tilfældet. Jeg tager hatten af for at du har magtet og skrive alt det. Derfor får du stjerner godt gået.

Du har tydeligvis IKKE læst tråden, og har absolut INGEN respekt. Du skal ikke også ødelægge denne tråd med dit pladder Henning.

Jeg har skrevet til moderatorerne og forventer en klar reaktion på dine ligegyldigheder som intet formål tjener, andet end at det lægger op til fnidder og personlig hetz.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:31 | Låst

Entrepreneur - Jan:

Du har tydeligvis IKKE læst tråden, og har absolut INGEN respekt. Du skal ikke også ødelægge denne tråd med dit pladder Henning.

Jeg har skrevet til moderatorerne og forventer en klar reaktion på dine ligegyldigheder som intet formål tjener, andet end at det lægger op til fnidder og personlig hetz.

Det er jo ikke hensigten, jeg synes bare det er pudsigt at han er nødt til at starte sit indlæg som han gør, at du er farvet af en personlig hetz mod mig gør da ikke denne tråd mindre interessant.

Side 5 ud af 21 (205 indlæg)