Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 9 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

H€nning:
Til dig mit kvikke hovede har jeg aldrig snakket om det skulle være gratis kostprisen skaljo betales, jeg skal bare ikke profitere på det.

Yees Henning - nu er du ENDELIG ved at forstå det - for det er jo PRÆCIS kostprisen vi sælger vores varer til. ;-)

At vi så får lidt provision EFTERFØLGENDE - for at have anbefalet produktet, det synes jeg er smart - og synd for jer "first hand" erhvervsdrivende, at I ikke har den mulighed.

Jeg har så YDERMERE muligheden for at give venner, familie, naboen og komplet fremmede den samme mulighed for at få lidt provision ved at anbefale produktet videre - endnu en mulighed, som jer "first hand" erhvervsdrivende ikke har.

(I prøver godt nok, med jeres "Anbefal-til-en-ven-knapper" og "synes-godt-om-knapper mv. - men det er jo bare et sølle forsøg på at skjule det - som vi andre siger åbenlyst)

H€nning:
Jeg har sågar hørt på universitet når der undervises i virksomhedskommunikation så griner de også af jer.

OK - jamen i så fald må der jo være noget om det, når studerende uden erhvervserfaring sidder og griner af noget. Stick out tongue

Hvis du nu kunne komme med en analyse der viste, at x-antal procent af de universitetsstuderende havde prøvet MLM og de efterfølgende gav det tommelfingeren nedad - så ville den bemærkning måske kunne bruges til noget konstruktivt.

Men som den bare står der, og flagrer uden substans og nuancer, så er det mest grinagtige faktisk, at en voksen mand bruger dette til at underbygge sine argumenter. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:49 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Camilla Grønberg:

Hej Jan

Problemet med MLM er at der ikke er nogen former for krav til uddannelses baggrund, salgskvaliteter eller noget og folk starter for at tjene en masse penge uden at have nogen ide om hvor meget det kræver og hvad det egnetlig kræver.

Kvaliteten og seriøsiteten i firmaet er baseret på dens ansigt udad til og det kan jo være hvem som helst. Når der ikke kræves noget af folk.

Mange ender med at have kastet penge i noget, de ikke får noget ud af, samt at virksomheden bag (navnet) får et dårligt ry.

Samtidig er det at skulle sælge til familie og venner en rigtig dårlig ide.
Hvis du derimod laver en webshop er der måske en  mulighed der, men så længe der bliver erhvervet nye medlemmer hele tiden så bliver markedet meget hurtigt mættet.
og så er det kun dem som startede det hele som tjener penge på det.

For mig er MLM ikke iværksætteri, men kun løfter om at drømme kan blive opfyldt.

Iværksætteri er at kunne tænke selvstændigt og få ideer og det er der mange der starter med MLM der ikke kan. Håber det hjalp på dit spørgsmål.

Så evig har du ret det i lave beløb gør de bare starter uden iværksættere iver og masser vis der starter uden mål  ødelægger det for MLM.

Korrekt har tupper vare mv. været jeg ved ikke hvor mange år , men mange starter de starter tit uden deres iværksættere mål , ja det er dyrere når skal have CVR nummer dankort mv. men så har man også hele verden som sin markedet og det koster flere penge er folk tit mere sat ind i tingene når de ejer det hele selv og det er ikke lige noget man starter op på 100 dage men hopper ud bare nu uden nogle viden i MLM .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:59 | Låst

H€nning:
Når jeg skriver nogle af jer er kyniske, så er det også fordi i hverver folk til jeres netværk, under forudsætning at de også bare kan opbygge et netværk og så derved tjene en masse penge

Forkert!

H€nning:
og kynismen opstår også her fordi i ikke skænker dem i bunden af pyramiden en tanke, når de mislykkes.

Fuldstændig forkert!

Hvis du vil vide hvordan jeg, Martin, MVM, John, Keld m.fl. driver forretning - så kan du jo bare spørge.

Og nu deltager du oven i købet i en tråd - hvor Jan forsøger at starte en NY mlm-forretning op, på en etisk forsvarlig måde, så er det da mærkeligt at kaste om sig med disse gamle floskler.

Jeg har aldrig lovet nogen, at de kan tjene millioner, jeg "hverver" ikke nogen - jeg fortæller at det er muligt at starte en forretning - jeg fortæller hvad der skal til for at tjene lidt ekstra, for at tjene meget ekstra, og hvad der skal til for at kunne gå "full time".

Jeg ved godt, at der findes folk rundt omkring, der passer på dine beskrivelser - men jeg har ALDRIG drevet min forretning på denne måde - derfor pisser det mig af, at du generaliserer på den aller groveste klinge.

De folk der driver forretning på den kyniske måde - de kunne lige så godt have været i SEO-branchen, i bilforhandlerbranchen, i webshopbranchen og whatever. 

Altså - det er ikke BRANCHEN der er skyld i, at de er kyniske - de er bare kyniske personer, som tilfældigvis har valgt MLM-branchen.

Disse personer findes i alle brancher - og er altså ikke udelukkende et MLM-fænomen.

Kan vi blive enige så langt?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:05 | Låst

Allan I:

H€nning:
Når jeg skriver nogle af jer er kyniske, så er det også fordi i hverver folk til jeres netværk, under forudsætning at de også bare kan opbygge et netværk og så derved tjene en masse penge

Forkert!

H€nning:
og kynismen opstår også her fordi i ikke skænker dem i bunden af pyramiden en tanke, når de mislykkes.

Fuldstændig forkert!

Hvis du vil vide hvordan jeg, Martin, MVM, John, Keld m.fl. driver forretning - så kan du jo bare spørge.

Og nu deltager du oven i købet i en tråd - hvor Jan forsøger at starte en NY mlm-forretning op, på en etisk forsvarlig måde, så er det da mærkeligt at kaste om sig med disse gamle floskler.

Jeg har aldrig lovet nogen, at de kan tjene millioner, jeg "hverver" ikke nogen - jeg fortæller at det er muligt at starte en forretning - jeg fortæller hvad der skal til for at tjene lidt ekstra, for at tjene meget ekstra, og hvad der skal til for at kunne gå "full time".

Jeg ved godt, at der findes folk rundt omkring, der passer på dine beskrivelser - men jeg har ALDRIG drevet min forretning på denne måde - derfor pisser det mig af, at du generaliserer på den aller groveste klinge.

De folk der driver forretning på den kyniske måde - de kunne lige så godt have været i SEO-branchen, i bilforhandlerbranchen, i webshopbranchen og whatever. 

Altså - det er ikke BRANCHEN der er skyld i, at de er kyniske - de er bare kyniske personer, som tilfældigvis har valgt MLM-branchen.

Disse personer findes i alle brancher - og er altså ikke udelukkende et MLM-fænomen.

Kan vi blive enige så langt?

Jeg tror jeg har forstået , hvad han siger der er for mange der starter uden at have sat sit mål hvad de går ind i , det er for mange historier hurtigt ind og så taber de penge .

Det skulle simpelthen være meget svære at starte op som MLM så man har det korrekt iværksættere iver og har sat sig ind i tingene og lad så i give jeres viden videre uden at blive súre , for der er mange tabte i MLM

Kræver jo tit  mindre at starte op som MLM intet  CVR nummer dankort på siden ingen bankgaranti du kan nærmeste starte med nul kr fra dag et ingen lang vente tid

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:17 | Låst

Hej Camilla - Tak for dit input, jeg har svaret under din tekst :)

Camilla Grønberg:

Hej Jan

Problemet med MLM er at der ikke er nogen former for krav til uddannelses baggrund, salgskvaliteter eller noget og folk starter for at tjene en masse penge uden at have nogen ide om hvor meget det kræver og hvad det egnetlig kræver.

Det er også derfor jeg spørger en del ind til dette, da jeg ikke med mine produkter ønsker alle og enhver kan komme til at sælge dem. Det kræver en del arbejde (kan kun tale om mit eget her) men det vil så absolut være muligt at tjene gode penge på tingene.

Kvaliteten og seriøsiteten i firmaet er baseret på dens ansigt udad til og det kan jo være hvem som helst. Når der ikke kræves noget af folk.

Netop derfor jeg vil kræve de kan tingene og ved hvad de snakker om, og har de ikke evnerne, så er mit netværk ikke det rette. Det er en grov selektering, men det mener jeg belønner sig på sigt.

Mange ender med at have kastet penge i noget, de ikke får noget ud af, samt at virksomheden bag (navnet) får et dårligt ry.

Derfor er der heller ikke noget autoabonnement eller løbende ting der skal betales. Man skal købe 1 af hver produkt der repræsenterer en udsalgspris sammenholdt med markedet på 1500 og den pakker er tiltænkt skal kost 4-500. Det er noget alle kan bruge, så man får ingen deciderede "leftovers" og lommerne tømt. Jeg er meget stringent i forhold til hvordan jeg ønsker det repræsenteret.

Samtidig er det at skulle sælge til familie og venner en rigtig dårlig ide.

Du ville ikke købe velduftende plejende og kvalitetsmæssig shampoo af en veninde som har givet dig en prøve og du synes det er lækkert?

Hvis du derimod laver en webshop er der måske en  mulighed der, men så længe der bliver erhvervet nye medlemmer hele tiden så bliver markedet meget hurtigt mættet.
og så er det kun dem som startede det hele som tjener penge på det.

For mit selskabs vedkommende vil det ikke være tilfældet at der skal rekrutteres til højre og til venstre, der skal rekrutteres kvalitativt og dette sætter almindeligvis en begrænsning og derved ikke nogen mulighed for umiddelbar mætning. Der vil naturligvis være taget hensyn til territoriale grænser, så der ikke er 10 sælger i Tarm - det kommer der ikke noget godt ud af.

Jeg overvejer en model med webshops, men er ikke helt sikker på hvilken retning.

For mig er MLM ikke iværksætteri, men kun løfter om at drømme kan blive opfyldt.

Kan godt se hvor du vil hen, men jeg er ikke sikker på at det ikke kan anspore til en god levevej og så inspirere andre til at starte op i højere grad.

Iværksætteri er at kunne tænke selvstændigt og få ideer og det er der mange der starter med MLM der ikke kan. Håber det hjalp på dit spørgsmål.

Ja tak for dine input, som er med til at give en nuanceret opfattelse af MLM

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:26 | Låst

Allan I:

Jamen jeg tror desværre det er ud over Hennings fatteevne at han er uønsket med det sprogbrug der er så generaliserende og længe har man skulle lede for at finde tilsvarende respektløse inerverende person på Amino.

Jeg tror det eneste der er at gøre er, at lade drengen lege i sandkassen alene og så ikke besvare hans indlæg.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:31 | Låst

Mikael christiansen:
Det skulle simpelthen være meget svære at starte op som MLM så man har det korrekt iværksættere iver og har sat sig ind i tingene og lad så i give jeres viden videre uden at blive súre , for der er mange tabte i MLM

Interessant vinkel Mikael!

Har du lagt mærke til, at Martin Thorborg gik amok, da han hørte, at man nu skulle til at betale, for at kunne starte virksomhed?

Det er jo PRÆCIS det, der er hele styrken i MLM, netop at alle har MULIGHEDEN for at starte noget op - uden at skulle give en formue for det.

MEN - bare fordi man har muligheden - betyder det jo ikke, at man skal eller bør.

Og et af de mest udskældte træk ved MLM er jo netop, når firmaerne tager opstartsgebyr - uden at man får produkter for det. 

Så du sidder faktisk og argumenterer FOR et af de emner, som flest mennesker finder frastødende ved MLM.

Jeg startede i mit MLM-selskab NETOP fordi der IKKE var sign-up gebyr, og heller ikke noget krav om månedligt minimumskøb.

Mikael christiansen:
Kræver jo tit  mindre at starte op som MLM intet  CVR nummer dankort på siden ingen bankgaranti du kan nærmeste starte med nul kr fra dag et ingen lang vente tid

Præcis på samme måde er det at starte enhver enkeltmandsvirksomhed op. Det er nemt, det er gratis, og det kan gøres fra den ene dag til den anden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:36 | Låst

Entrepreneur - Jan:
Jeg tror det eneste der er at gøre er, at lade drengen lege i sandkassen alene og så ikke besvare hans indlæg.

Jamen Jan, man skal jo ikke lade børnene lege alene i sandkassen alt for længe af gangen - så begynder de jo bare at spise sand og orme og det, der er værre! Skype-Giggle

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:38 | Låst

Allan I:

Mikael christiansen:

Interessant vinkel Mikael!

Har du lagt mærke til, at Martin Thorborg gik amok, da han hørte, at man nu skulle til at betale, for at kunne starte virksomhed?

Det er jo PRÆCIS det, der er hele styrken i MLM, netop at alle har MULIGHEDEN for at starte noget op - uden at skulle give en formue for det.

MEN - bare fordi man har muligheden - betyder det jo ikke, at man skal eller bør.

Og et af de mest udskældte træk ved MLM er jo netop, når firmaerne tager opstartsgebyr - uden at man får produkter for det. 

Så du sidder faktisk og argumenterer FOR et af de emner, som flest mennesker finder frastødende ved MLM.

Jeg startede i mit MLM-selskab NETOP fordi der IKKE var sign-up gebyr, og heller ikke noget krav om månedligt minimumskøb.

Mikael christiansen:

Præcis på samme måde er det at starte enhver enkeltmandsvirksomhed op. Det er nemt, det er gratis, og det kan gøres fra den ene dag til den anden.

´

jeg tror du misforstået mig , man kan jo ikke starte enkle mands webshop op uden dankort mv. det koster penge og masser af godkendelse

Tror nu ikke at stolen Martin Thorborg, dette være afgifter der ikke var logik i ,men det er en hel anden snak .

Gebyr I vis de er MLM uden logik er de forkerte især vis de laver produktet dyrere

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:54 | Låst

Mikael christiansen:
jeg tror du misforstået mig , man kan jo ikke starte enkle mands webshop op uden dankort mv. det koster penge og masser af godkendelse

Ikke forstået?

CVR som enkeltmandsvirksomhed = GRATIS

www.domaindirect.dk = GRATIS webhotel

www.prestashop.com = GRATIS webshop

.dk Domæne = kr. 45,-

PayPal = GRATIS betalingsløsning (imod et gebyr ved hvert salg)

Dropshipping = GRATIS produkter til din shop

Markedsføring via SEO og Flyers (som man selv printer) = GRATIS markedsføring

Pris i alt - for webshop med CVR, produkter, markedsføring og betalingsløsning: kr. 45,-

Wink

Side 9 ud af 21 (205 indlæg)