Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 3 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere vinkler jo naturligvis - men når sp. er på navn bør man vel lade vedkommende selv svare Winkik ! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:11 | Låst

john sommer:

Flere vinkler jo naturligvis - men når sp. er på navn bør man vel lade vedkommende selv svare Winkik ! 

Beklager, se venligst bort fra mit svar i så fald.

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 18:18 | Låst

Entrepreneur - Jan:

MVM:

NWM igangsættes ofte af drømmen om at blive selvstændig, men for mig er det største problem at folk tror at succesen indtræffer af sig selv. Det gør den aldrig, der skal arbejdes dygtig og seriøst.

Hvis du skulle give et godt råd til en person, som måske ikke har det store netværk, men bare synes det er et godt koncept og gode produkter, hvordan mener du så han/hun skal få budskabet bragt videre?

Er det med flyers i nærområdet, Facebook eller anden form for markedsføring?

Eller er personer uden et stærkt netværk men med stærkt drive ikke egnet?

Det er en misforståelse at man skal have et stort netværk for at netværke. Teoretisk behøver man kun at sponsere 2 personer, og så arbejde med deres netværk osv. Undersøgelser har påvist at vi alle er forbundet gennem bare 6 personer, jvf. Small world theory & Six degrees of separation, så enhver kan i princippet sponsere en person i sit 6-leds netværk der kender paven personligt og så få gang i det katolske ben i matricen :-)

Produkterne bør have indlysende fordele, og derfor bør man kunne nærme sin målgrupper og lade produkterne gøre salgsarbejdet.

Mit bedste råd er ubetinget: Its not the selling, its the sharing. Fokus på folks behov og fordele, så skal man nok høste senere. Vær ikke den hæslige påtrængende sælger, vær manden/kvinden med den attraktive løsning.

Alle der vil arbejde seriøst og dygtiggøre sig kan netværke, det har jeg set eksempler på i 10 år. Afhængig af produkt kan alle traditionelle markedsføringsværktøjer inddrages i salget, f.eks. opsøgende salg, Google, FB, Flyers osv.

MVM

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:37 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu spørger du selv om at dele erfaringer, så skal jeg give dig mine. Jeg gider ikke høre noget med at jeg ikke har forstået konceptet, eller udtaler mig om ting jeg har ikke forstand på ... ligenu fortæller jeg dig mine bevæggrunde for at holde mig langt væk fra alt hvad der har med MLM at gøre, bevæggrunde som jeg ved mange i min omgangskreds deler.

1. I netværks regi vil en MLM sælger typisk kun tage, og aldrig give. Jeg har præsteret at side til et betalt netværksmøde hvor over halvdelen af deltagere ville sælge mig telefoner, urtete, kaffemaskine, slankepulver og alverdens andre underlige produkter ... jeg havde en rigtig virksomhed (i ved, sådan en der har et produkt som vi selv havde opfundet, bygget, markedsført og forsøgte at sælge) samtidig var jeg i markedet efter (så hvidt jeg husker) en grafiker, en bogholder samt nye veje at sælge vores produkt igennem.

Hvergang jeg sad overfor en MLM'er fik jeg en indøvet tale der varede præcis 45 sekunder, og hvis der skulle være yderligere samtale end det så handlede den om deres produkt. De var ikke interesseret i mit, de kendte ikke andre folk der kunne hjælpe mig og de var bestemt ikke interesseret i andre typer forretning end noget der kunne skaffe dem leads eller salg.

Bottom line var deres tilstedeværelse destruktive for netværket.
  2. Jeg kender rigtig mange tilfælde af personer på den yderste kant af det sociale system der har investeret deres sidste kroner i et eller anden tåbeligt MLM koncept som de nu render rundt og irriterer _alle_ i omgangskredsen med.

Suprise suprise, lille Dorte fra Dollerup Bakker der havde 3 veninder, bageren, købmanden og 17 x-kærester som sin eneste omgangskreds kunne ikke omsætte for 5.000kr slankepiller. Hendes sponsor var da ligeglad, hun havde jo tjent sine penge og var godt igang med at lokke et andet godtroende fjols i fælden.
  3. Jeg har selv (er vidst endda endnu) været medlem af et MLM netværk, primært fordi jeg kunne lide produktet, og så kunne jeg hjælpe en ved ved at blive forhandler (vennen som pt. er den eneste jeg kender der har haft "success" indenfor MLM ... selvom det er tydeligt at han har sin periode af nede-tider også).... anyway.

- Deres salgsmaterialer var ikke lokaliseret ... jo jo, de var oversat, men ikke tilpasse til den danske kultur.

- Deres hjemmeside og online netværks værktøj lignede noget fra halvfemserne og de var blinde overfor et hvert forslag til forbedringer.

- Vi måtte ikke selv lave en E-Butik og sælge produkterne fra.

- De ignorerede en række danske love ... blandt andet e-handlesloven.

- Hvergang vi fandt på en smart, innovativ og anderledes måde at sælge produktet på, fik vi at vide at det var imod reglerne.

En branche hvor det er forbudt at være smart, innovativ og anderledes? Held og lykke, det blir uden mig :-)
  4. Sidst men ikke mindst har jeg været igang med at udvikle noget software for nogen der ville starte et MLM-spil i Danmark, jeg udviklede sammen med en anden programmør og lagde flere hundrede timer i projektet. Da regningen så faldt blev den trukket, og trukket - så bad de om næste milestone før de ville betale, så skulle de pludselig ud i byen og låne penge. Med andre ord så røvrendte de mig, jeg tabte næsten 30k på den sag.

Jeg er godt klar over at bare fordi to MLM-typer røvrender mig betyder det ikke at alle MLM-typer er ude på at tage røven på mig, men lige pt. er branchen track-record ikke imponerende.  

Jeg har et stort netværk, og jeg kender to typer MLM'ere ... den sleske lurvede type der altid lusker rundt og jumper enhver chance for at pushe sit produkt ... og den arme fyr der ikke vidste hvad han gik ind til som nu forsøger alligevel ... og så kombinationer af de to.

Jeg har lært lektien ... hvergang jeg får chancen advarer jeg folk imod MLM, det er ikke for almindelige mennesker på trods af at MLM Branchen netop forsøger at give folk det indtryk.

Hvis jeg nogensinde skal i forbindelse med den branche igen bliver det fordi jeg selv er med til at starte et netværk :-)

(og nej i skal ikke give jer til at rette på mig, jeg har ikke "misforstået" noget og jeg er ikke interesseret i at blive korrekset, hvis i mener at verden har et forkert indtryk af jeres branche er det noget i skal ud i verden og løse ... det er ikke noget i kan ordne med en debat på Amino)

Ha en fantastisk aften :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:17 | Låst

Dejlig masse svar, jeg læser dem lige igennem senere, da jeg først er kommet tilbage fra fabrikken nu.

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:05 | Låst

Mikkel Mikjær Christensen:
Nu spørger du selv om at dele erfaringer, så skal jeg give dig mine. Jeg gider ikke høre noget med at jeg ikke har forstået konceptet, eller udtaler mig om ting jeg har ikke forstand på ... ligenu fortæller jeg dig mine bevæggrunde for at holde mig langt væk fra alt hvad der har med MLM at gøre, bevæggrunde som jeg ved mange i min omgangskreds deler
osv

Rigtig godt indlæg Mikkel og jeg skal forsøge at komme mit syn på dit indlæg. Vi kan hurtig blive enig om at det ikke er den bedste oplevelse men jeg mener godt man kan undgå sådan en oplevelse.

Lige det med du blev snydt for 30k må du lige uddybe nærmere. Men som jeg forstår det så var du med til at udvikle firmaets hjemmeside og går derfor ud fra det var forholdsvis nyt selskab

Trin 1 som jeg omtalte tidligere så er valg af firma vigtig. Så gå kun efter dem som har styr på hjemmesider, produkter o.s.v. I dag dukker der næsten dagligt nye mirakler op (tit fra usa) Hold dig til de seriøse.

De 45 sek salgstale og salg af alt mellem himmel og jord har jeg heldigvis aldrig oplevet til et møde. Som regel så er alle fra samme selskab med fokus på undervisning i netop dette firma.

Tit når man er sammen med andre nye mennesker så kommer spørgsmålet ; Hvad laver du så.? Her er det kunsten ikke at begynde med salgstale men bare kort fortælle at man abejder med fx kostilskud hjemmefra.

Mht til lille Dorthe så er det en dårlig sponser. Jo bedre forretning Dorte har, jo bedre går hendes egen. Så hvis hun var ligeglad så har hun fuldstændig misforstået henders opgave.

Det er ikke sikker Dorte skulle være startet. Men der må jo være en årsag til hun sagde ja. Da hun sagde ja må hun jo havde troet på at det var noget for hende. Nu kan få kontakter blive til mange  hvis de 3 veninder kunne invitere 10 hver til en produktaften.

Alle selskaber med respekt for sig selv har nogle regler om hvad man må og ikke må. Det bør stå i vedtægterne og så ved man på forhånd hvad man går ind til. Hvis man ikke kan affinde sig med det må man finde et andet selskab. Men der er som regel en dybere grund. Fx så er tekst som omhandler produkter meget vigtig for ikke at komme med diverse ulovlige påstande.  

Dem der bruger deres sidste penge på at starte op i mlm skal virkelig have planlagt fremtiden trin for trin inden de starter. Men der er nogen som har gjort det med succes. Jeg husker fx en historie fra Polen hvor en fyret havnearbejder satte en annonce i avisen og der kom omkring 100 personer til mødet.

Mikkel det er beklaglig du har oplever det du har oplevet, men syndes flere ting ligger langt fra min verden.

Ha selv en fantastisk aften.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:17 | Låst

Keld_J:
Men også deltage i undervisning løbende.

Er den undervisning bedst hvis det er face 2 face eller kan det være via web og så med efterfølgende chat f.eks?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:19 | Låst

john sommer:
Lige som det jo også er meget vigtigt at man anbefales af en man mener at kunne samarbejde med og at det økonomiske forventede udkomme afregnes på en måde der passer en

Hej John

Hvad mener du med ...afregnes på en måde der passer en?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:22 | Låst

THICA:

Men som udgangspunkt er MLM en superide og bare kom igang hvis du har fået overblik over eventuelle faldgruber. Der er jo virksomheder som har eksisteret i mange år som MLM.

Det er jeg med på, har fulgt det på sidelinien altid. Og nu hvor jeg planlægger min egen MLM/NWM virksomhed, så er det rart lige at få samlet erfaringerne ét sted og så igen tage de mange gode input med i betragtningerne.

Der er ingen der belønner mig for at gå over åen efter vand :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:28 | Låst

Martin Slot:

Der er ikke nogen man som sådan skal sige nej til på forhånd. Syntes det værste man kan gøre er at træffe beslutningen for andre - med mindre man selvfølgelig ved at ens kemi ikke passer og at man ikke egner sig til at arbejde sammen.

For mig er det ikke alene et spørgsmål om at arbejde sammen med, men jeg ønsker også en forsikring om, at de mennesker der sponsoreres eller rekrutteres har en reel interesse og forståelse for produkterne, for hvis ikke de med samme overbevisning kan redegøre for virkningerne, som jeg selv kan, så mener jeg man er på vej ud på et skråplan og en historie bliver så hurtigt en vandrehistorie frem for en oplsyning baseret på fakta, dokumenteret naturligvis.

Jeg kan se at der tegner sig et relativt stort "undervisningsbillede" - men det passer mig glimrende.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 21 (205 indlæg)