Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 2 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 08:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
. Har det affødt reaktion fra din sponsor eller andre der har taget en snak med dig om hvorfor du ikke promoverer dette så kraftigt mere eller er de "bare" tilfredse" med at du nu er "endt" som en tilfredsforbruger

Nej jeg har det fineste forhold til sponser og vi snakker stadig tit sammen. Der er heller ingen i omgangskredsen eller downline som har sagt negativt derom. Kunderne har ikke mærket forskel og dem jeg havde tilbudt en forretningsmulighed  fik forklaringen hvorfor.

Det handler om ikke at svigte nogen og hvis der er nogen der ønsker hjælp eller har et  spørgsmål så er jeg stadig parat.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 10:17 | Låst

Entrepreneur - Jan:

Er helt enig, men det er jo ikke altid at dem der har tilsluttet sig netværket har den viden omkring det at drive forretning.

Har du lyst til at fortælle lidt om hvilke målsætninger du satte for dig selv omkring Berry_En både hvad angår produktet og indhold, men også den økonomiske del af det, og er det svært for dig at opretholde det?

De produkter jeg skal i gang med, er noget kvinder bruger hver dag, så der er det mere lige til, men Berry_En kunne jeg godt forestille mig krævede noget mere, så kom gerne med input med din erfaring hvis du har lyst..

Som ny er det vigtig man stiller spørgsmål primært til sponser eller op i systemet. Men også deltage i undervisning løbende. Alle de ting den enkelte har brug for er der altid en som har oplevet før. Hvis man ikke spør får man ingen svar. Det er ikke sponser der skal ringe igen og igen for at give den nye oplysninger dialogen skal gå begge veje. Den der ringer er også den der får mest hjælp. 

Mht. målsætning så nåede jeg næsten første målsætningen økonomisk uden jeg dog vil sætte beløb på i dette forum.

BerryEn produkter er for alle, så kunsten er at informere om at folk faktisk ikke kan undvære dem. Alle ved at vi skal bruge antioxidanter og når jeg så fortæller der er ca. 7000 orac i en flaske og det svare til  ca 15  frugter og du samtid får langtids virkende energi så er det ikke noget problem. Mht til de andre produkter så kan det nævnes ligende ting og holdt op mod at fødevare i dag slet ikke indeholder de vitaminer og miniraler som for 20 år siden så forstå alle hvor vigtig det er at få de rigtige tilskud.

Det er ligt sjovt nogen bruger flere penge på service på bil end på den motor som skal holde i 100 år. Bil fabrikkerne har fået lavet et billede af hvor vigtig der er at komme til service, og medicinal virksomhederne har givet alle en tro på vi bare skal tage en pille så er man rask. Men når det kommer til service på kroppen så er mange ligeglade.

Jeg lavede et indlæg om der var 783.000 som døde af medicin uden en eneste kommentar. http://www.amino.dk/forums/t/123349.aspx Hvilket sætter tanker i gang.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:49 | Låst

Hej Jan,

Citat:

Jeg vil gerne danne mig et overblik over folks holdninger, så jeg ved starten af et MLM/NM selskab kan tage højde for de erfaringer som andre har gjort sig og med seriøs eftertanke tage alle seriøse indlæg med ind i overvejelserne omkring hvordan tingene skal præsenteres.

Citat slut

Jeg har deltaget i mange tråde herinde med det formål som du nu forsøger Jan (godt initiativ-synes jeg ) at oplyse om forretningsmodellerne.

Og naturligvis sprede kendskabet til denne branche. Jeg har derfor anvendt megen tid på at nedskrive viden og gjorte erfaringer i flere sider der er til rådighed for alle der har lyst til at studere mulighederne. se dette her

www.jomacompnay.dk

Vel jeg ved godt at man ikke skal forvente at nogen læser dette af egen drift, men hvis man er deltager i heftige debatter må man forvente at debattørerne kan overkomme at studere branchen og så har man her muligheden bla. med hjælp på disse sider.

Der er mange der slæber rundt med forældede opfattelser af hvad Network Marketing er og fordomme om forretningsformen og denne mulighed.

Det er derfor vigtigt og meget nyttigt med informationer som disse og debatter som disse.

Selv valgte jeg denne forretningsform da jeg ville i gang med noget for mig selv og indså at her var alle facetterne fra salg til levering – organisationsudvikling og træning og uddannelse af andre der vil i gang – at risikoen var minimal for at sige ingen i mit tilfælde – produkterne der er valgt lever op til vore krav og har interesse for os begge.

Det er vigtigt for dem der der overvejer at gå denne vej, at vurdere udbyderne og vælge en udbyder med det produkt der passer en bedst og som har været stabil på markedet gerne i flere år og som har produkter der er efterspurgte og som har interesse for en etc. etc

Om dette kan man så se mere her……………..

Lige som det jo også er meget vigtigt at man anbefales af en man mener at kunne samarbejde med og at det økonomiske forventede udkomme afregnes på en måde der passer en – det kalder branchen for kompensationsplaner noget vanskeligt tilgængeligt stof men vigtigt at forstå forud for valg af partner!

De mest anvendte kan man se mere om her ……………..

På min web-site som er fremstillet - på egen hånd af egen hånd - med simple midler er alt beskrevet på dansk med egne formuleringer og henvisninger – et godt udgangspunkt for dem der vil vide mere om branchen og mulighederne og som IKKE er til den Amerikanske ”hype” markedsføring !.

Det er bestemt min erfaring at HYPE-markedsføring ikke går i DK ! 
Se på det og lad os tale samen - Dette er alene en anbefaling og jeg hjælper dig videre hvis du kan/vil sammen med vort TEAM  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:19 | Låst
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har også personlig erfaring med MLM i forbindelse med Herbalife for en del år tilbage og med stor succes. Selve forretningskonceptet er intet mindre end genialt og kan være særdeles indbringende og i lang tid fremover. Groft sagt kan man vel sige at du kan knokle som en sindsyg i et par år og holde fri resten af livet som en holden mand :-)

For relativ få penge kan du gå hen og blive selvstændig og starte op i din fritid så du ikke risikerer den gode faste løn. og du har som oftest hjælp og hente i dit netværk.

Faldgruberne er dog flere i min verden.

1. Useriøse og grådige bagmænd som kun tænker på opbygning og efterfølgende nedlukning (WGI)

2. Du bliver en del af en verden som kun tænker på "hvor og hvem er min næste kunde og/eller distributør"

3. Du er som regel forpligtet til at aftage en vis mængde varer eller produkter for at opnå din løn/bonus.

4. Du vil som de første kunder fokusere på familie/venner/naboer/kollegaer og det kan blive lidt trættende og høre på for din omgangskreds. har selv mistet et par "venner" på den konto i mine Herbalife dage.

Men som udgangspunkt er MLM en superide og bare kom igang hvis du har fået overblik over eventuelle faldgruber. Der er jo virksomheder som har eksisteret i mange år som MLM.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:48 | Låst

Entrepreneur - Jan:

Hvad mener I er de største faldgrupper som folk skal være opmærksomme på?

Og mener I der kan være et sammenhæng imellem kompleksiteten i afregningsplanerne, så folk til tider starter op uden egentlig at have forstået disse helt?

Og når nogen så forsøger sig med nær familie som der generelt advares imod, er det så fordi sponsoren ikke har klædt dem godt nok på eller spottet om de nu er de rigtige at sponsorere?

Forstået derhen, er der ikke folk man bør sige nej til? Altså i princippet kræver del vel faktisk en eller anden form for plan uanset niveau i netværket, for uden det ender det vel ikke altid godt?

Ville det hjælpe at lave en drejebog med eksempler og måske et testskema inden så man kan vurdere om personen der skal ind er motiveret nok(har evnerne?

Jeg mener der er flere faldgrupper der skal tages højde for.

1. Selvfølgelig guld og grønne skove - det er vigtigt at man ikke presser mål og drømme ned over hovedet på andre.

2. At folk straks går igang med at spørge til højre og venstre uden at være klædt på. Jeg tror de fleste før eller siden, har mødt personer der selvom de fik klar besked på at afvente og lære, så har de hurtigt taget fat i en håndfuld i deres netværk med det helt forkerte signal.

3. At folk tror det er let, eller andre gør arbejdet for en. Det blev nævnt i en anden tråd at MLM var interessant for svage sjæle - ikke at jeg ved det, men jeg tror disse typer oftest fejler og opgiver i MLM.

4. At man tror man er "verdensmester". Man skal være god til at lytte til dem der allerede har lavet succeshistorien og begået et hav af fejl. Og man skal være både villig til at lære og villig til at ændre sig.

5. At folk ikke er klar til at bruge den tid det tager. At investere i en forretning og så bruge 0 timer på det er jo hul i hovedet. Man kan jo tage mig som eksempel, startede i 2003 samtidig med at jeg var i fuld krig med at opbygge et reklamemedie hvor der blev brugt ca. 60 timer om ugen. Her fik jeg mit "distributør" nr. købte lidt ekstra til firmagaver og fortsatte med 60 timers arbejdsindsats om ugen på mit "gamle" firma. Jeg brugte ingen tid på det "nye". Jeg var reelt ren kunde i 7 år.

Ja der kan sagtens være folk der starter deres forretning uden at kende afregningsplanen helt. Det har jeg set flere eksempler på hos bl.a. en norsk pige. Men det betød absolut ikke fiasko.

Der er ikke nogen man som sådan skal sige nej til på forhånd. Syntes det værste man kan gøre er at træffe beslutningen for andre - med mindre man selvfølgelig ved at ens kemi ikke passer og at man ikke egner sig til at arbejde sammen.

Du har helt ret i at der skal være en klar plan, og den skal helst være let at forstå og til at duplikere. Jeg tror de fleste har nogle klare planer fra dag 1.

Mht. drejebog tror jeg det er lidt svært, der ses flere succeshistorier som ikke er ens. Vi har et hæfte som godt nok ikke har været brugt i DK, men det skal vi til. Det er ikke en drejebog, men et læreværktøj/hjælpeværktøj. Og vurdering af personen mht. motivation og evner er i mine øjne op til personen selv. Der er ikke nogen drejebog til at vurdere om personer egner sig til at arbejde sammen med en.

Du kan selvfølgelig sortere fra udfra f.eks. personer der ikke har et ønske om at "skifte kurs", altså en der er fuld ud tilfreds med sin situation og ikke ønsker nogle ændringer...

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 12:01 | Låst

THICA:

Faldgruberne er dog flere i min verden.

1. Useriøse og grådige bagmænd som kun tænker på opbygning og efterfølgende nedlukning (WGI)

2. Du bliver en del af en verden som kun tænker på "hvor og hvem er min næste kunde og/eller distributør"

3. Du er som regel forpligtet til at aftage en vis mængde varer eller produkter for at opnå din løn/bonus.

4. Du vil som de første kunder fokusere på familie/venner/naboer/kollegaer og det kan blive lidt trættende og høre på for din omgangskreds. har selv mistet et par "venner" på den konto i mine Herbalife dage.

Men som udgangspunkt er MLM en superide og bare kom igang hvis du har fået overblik over eventuelle faldgruber. Der er jo virksomheder som har eksisteret i mange år som MLM.

1. Ja inden du starter kikke på kvliteten af firma. Hjemmesider og produkter og hvem der står bag, så du undgår disse firmaer.

2 og 4 hænger sammen og har er det vigtig hurtig at komme ud i næste led. Få nogle tilfredse kunder som gerne fortæller om produkterne og gerne vil samle nogle mennesker til en hyggelig dag. Gennem kunderne kommer også forhandlere.

3. Den mængde der kræves er meget forskelligt. Det tidligere firma var det næsten 10.000 kr pr mdr. Hvor det nuværende har to trin, men for at få alle bonus skal omsætningen ligge ca 1000kr ( kommer lidt an på hvilke produkter) Du har ret i det kan være en fald gruppe hvis beløbet er for højt, men rekorden i BerryEn er over 100.000 kr i personligt salg på en månede så 1000 kr bør alle kunne sælge eller bruge selv. (Hvis ikke så skal man ikke starte)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:11 | Låst

Hej Jan,

Du skriver citat:
Min egen erfaring med MLM ligger mange mange år tilbage og den gjorde jeg med Herbalife, det var 2 af mine venner der fik mig involveret, og de var væk det øjeblik jeg skulle til at oplæres i at afsætte den palle med Herbalife produkter jeg havde købt til 25.000.

Har du lyst til at uddybe hvordan dette kunne ske ?

Mener ikke der er krav om så store start mængder nogle steder ?

Jeg kom igang for ca. 3 tkr. og det var en pakke med vare og kursusmaterialer ect. !

mvh john sommer

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:09 | Låst

john sommer:

Hej Jan,

Du skriver citat:
Min egen erfaring med MLM ligger mange mange år tilbage og den gjorde jeg med Herbalife, det var 2 af mine venner der fik mig involveret, og de var væk det øjeblik jeg skulle til at oplæres i at afsætte den palle med Herbalife produkter jeg havde købt til 25.000.

Har du lyst til at uddybe hvordan dette kunne ske ?

Mener ikke der er krav om så store start mængder nogle steder ?

Jeg kom igang for ca. 3 tkr. og det var en pakke med vare og kursusmaterialer ect. !

Helt tilbage i Herbalife´s opstart i DK fandtes lageret faktisk i Tyskland og mange kørte derned for at hente deres produkter. Min bror var en af dem.

Dengang var der ikke minimumskøb som jeg husker det, men der har nok været nogle smarte iblandt, der har lokket andre til at købe en palle af sig, for så at tjene lidt på det og selv få deres egne varer sendt frem uden fragtomkostninger måske?

Ihvertfald blev Jan snydt så vandet driver, men det var af vennerne og ikke Herbalife. Og det kan man vel egentligt ikke klandre Herbalife for, men igen de sælgere som ikke opførte sig ordentligt og har været bidragende til det knap så gode ry, som MLM har fået herhjemme.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:45 | Låst

Tak for svaret Flemming,

- det var jo til Jan - hvorfor svare du på sp til Jan ?

mvh john sommer

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:18 | Låst

john sommer:

Tak for svaret Flemming,

- det var jo til Jan - hvorfor svare du på sp til Jan ?

Jan svarer sikkert også, men derfor er der vel intet i vejen for at få flere vinkler med på denne?

Side 2 ud af 21 (205 indlæg)