Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 16 ud af 21 (205 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:

Dette er et holdningsspørgsmål om hvorvidt en der kendte en der kendte en der kendte en egentligt valuadder til værdikæden i et produkt også ved fremtidige salg og ved den produktudvikling der er nødvendig ved et hvert produkts overlevelse - med andre ord - hvor længe skal man betale folk der solgte version 1 40% når man nu har investeret i version 5 og hvad investerer de egentligt i at pengemaskinen fortsætter - INTET!

Derfor har det ingen langvarig effekt - der er absolut ingen værdiskabelse - hverken for køber eller sælger - der er kun lidt sutten på patten i et øjebliksbillede med et par håndjern i baglommen, hvor en sælger har brug for en køber - bagefter hænger både sælger og køber fast i at aflevere 40% til nogle der bare sidder og scorer kassen - det er pyramidespil og børstesælgeri i en moderne udgave

Ja nu har Avon, Amway, Tupperware, Herbalife, ACN, FLP, LR jo heller ikke ret mange millioner sælgere i deres programmer, så kan godt se at de selskaber der tjener penge kun er børstesælgere og pyramidegiganter.

Det ville klæde dig bedre, hvis du underbyggede de ting du postulerer, så man egentlig kan forstå hvad der er du prøver at sige, fremfor det egentligt bare er en sludder for en sladder en god mandag aften.

Hvordan kan du sige det ikke er værdiskabende? Det er da det rene sludder, at det kan være det ikke er værdiskabende for de mennesker der sætter penge i det uden at vide hvad der skal til eller siger ja fordi de er for svage til at sige nej, det er jo blot erfaringer.

Det er det samme som den forretning der køber for meget ID Hair hårvoks for så at se det ikke kan sælges bagefter fordi alle andre sælger det til under den pris man selv som frisør har betalt.

Der findes tusindevis af eksempler på dårlige erfaringer både i traditionel forretning og i MLM/NWM. Og der hvor det går galt, så er det ikke værdiskabende økonomisk, men det er værdiskabende erfaringsmæssigt, så man fremadrettet har en bedre idé om hvad man skal eller hvad man ikke skal.

En af mine nye idéer kan være med til at skabe god grobund og den er aldrig set praktiseret i MLM/NWM før - og hvis det ikke går som jeg forventer, så er jeg den eneste taber. Ingen af dem der køber produktpakken kan hævde de ikke fik valuta for pengene. Så til at starte med er min risiko den største. Men det er så også mig der på lang sigt tjener det meste, og en del der kan tjene ganske godt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:20 | Låst

Hvordan kan man så lave 70 mio dollars på det ?

Forstå mig ret - en forretning skal ses som et samlet hele - en tankstation må i i en weekend sælge benzin med underskud for at kunne sælge chokoladefrøerne med overskud - det er jo ikke fair fordi du har en MLM på chokoladefrøer du ikke bidrager til underskuddet på bensinen - for det er jo det der lokker kunderne i butikken

og det er jo det der gør konceptet røv sygt

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:26 | Låst

Henrik R:

Allan,

nej det vil jeg faktisk ikke.

Når du nu nævner Netto, så har de nogle af de højest betalte hårde hunde i deres indkøbsafdeling - der bliver IKKE givet ved dørene - og dansk supermarked har faktisk ikke det der ligner en bruttoavance mellem producent og forbrugerpriser på 40% som MLM lægger op til - til gengæld har de også volumen så indkøbspriserne er lavere - so don't give me that jazz 

Det tror jeg ikke på.

Deres avance før finansielle poster er på ca. 7% så der skal noget der ligner 30-40% til i bruttoavance.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:28 | Låst
Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:28 | Låst

Henrik R:

Hvordan kan man så lave 70 mio dollars på det ?

Tror du skriver i den forkerte tråd. Det kan godt betale sig at læse overskrift og oprindeligt indlæg inden man går i gang med mudderkastning.

I forbindelse med det der er trådens formål, så diskutterer du det helt forkerte.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:30 | Låst

Jan,

ja mener fakrisk at Avon, Amway, Tupperware, Herbalife, ACN, FLP, LR er børstesælgere

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:32 | Låst

Henrik R:

Så du mener at DS bruger 40% på markedsføring

Ok nu får du det så råt for usødet, så kan det være du bedre kan forstå det.

Hvis ikke dine matematiske evner eller erhvervsøkonomiske indsigt gør dig i stand til debattere bedre, så er det skidt at du udstiller dine manglende evner på den måde.

Jeg SKRIVER at for at DSG kan opnå 7% EBIT så er det ikke usandsynligt at deres BRUTTOAVANCE er meller 30 & 40%

Hvis ikke du ved det eller kan forstå det, så lad være med at flame denne tråd med ligegyldigheder som intet har med tråden at gøre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:32 | Låst

Jan,

de er jo fuldkommen parallelle, hvad er forskellen på MLM og hvad man eventuelt kan tjene på det ? 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:40 | Låst

Henrik R:

Jan,

ja mener fakrisk at Avon, Amway, Tupperware, Herbalife, ACN, FLP, LR er børstesælgere

Herbalife

http://quotes.wsj.com/HLF

50 milliarder børstebutik

Tupperware

http://quotes.wsj.com/TUP

20 milliarder børstebutik

Men ok, det er jo heller ikke i sig selv særligt værdiskabende (ironi kan forekomme)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 20:40 | Låst

Jan,

nu valgte jeg jo mine ord med rettidig omhu - bruttoavance er før markedsføringsomkostninger, EBIT og EBITA er der også stor forskel på

Side 16 ud af 21 (205 indlæg)