hørt |
Henning:hørt
Jeg kan forstå, at du så ikke har set det lille videoindslag jeg linkede til tidligere?
hørt |
Jeg kan forstå, at du så ikke har set det lille videoindslag jeg linkede til tidligere?
|
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino. Det er ikke mere skadeligt for Amino end så meget andet er. Det går op og ned med kvaliteten af indlæggene, og hvis enkelte havde søgt via search på Amino eller Google, så var der nok kun ½ så mange indlæg, da det ofte er det samme der spørges om igen og igen og igen og igen. Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Jeg er ikke sikker på jeg kan forstå hvad du skriver her. Men jeg vil da gerne komme med en erfaring jeg gjorde mig med dit Cloud Sprout projekt (og tag det nu ikke personligt). Jeg var på et tidspunkt ved at brække mig over dine salgstaler for dit produkt, som mig bekendt ikke er kommet meget længere det sidste års tid. Det var så inerverende at læse: Skriv mig en mail så kan du måske blive udvalgt beta tester. Og lidt senere begyndte du så, uvist af hvilken grund, at konkurrere med Magento webshops, med et IKKE eksisterende produkt!!
Det er jo ret beset en opfattelse som kun kan stå for din egen regning. Dels af den grund at Du ikke har patent på hvad begrebet iværksætteri endegyldigt indeholder eller måden forståelsen fortolkes på. Der findes massere af eksempler på at MLM´ere har startet en ny tilværelse (nok mest i USA) og fundet sit kald som "sælger" frem for kasseekspedient, arbejdsløs eller lagermedarbejder (ikke udtømmende eksempler)
Nu kommer det jo an på hvad MLM vognen er, for der findes selskaber som er så formuende som du og jeg og 10.000 andre iværksættere kun kan drømme om (også i forening). Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jamen når jeg så er på vej til at prøve at etablere et MLM selskab, så er jeg ikke særligt klog til trods for at jeg i mit 28-årige virke har været selvstændig (på godt og ondt) i 26 af dem, sideløbende med efteruddannelse på CBS (HD), Niels Brock, MCP + Internet, 1-årig edb assistent uddannelse med speciale i assembler programmering, en IQ på over 130? For det er jo dumt at mig at tro at der findes en ny kultur blandt unge og produkter der anvendes af unge, og så tro at de unge vil tjene penge på de ting de bruger, kan godt se det er naivt af mig (ironi kan forekomme) Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden. Netop - god idé. Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle? Der er plads til ALLE også dig og mig
De tråde har jeg ikke set særligt mange af! Jeg kan faktisk ikke huske et reelt spørgsmål hvor en MLM'er har haft et problem som de andre så kunne hjælpe med! Jeg har fået en del hjælp i mine indledende undersøgelser og uden problemer fået links til materialer for at se hvordan de "store" gør. Men reelt set er det også ligegyldigt hvad du kan se i det store hele, for man kan bare slukke :) Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM. Jeg ser dem som meget mere igang sættende. Så dem der sidder 1 mand og styrer biksen eller handler via dropshipping bibringer mere end den MLM´er der okser rundt for at forsøge at skabe forretning og relationer? Interessant. Nok fordi det er længe siden jeg sidst har set et indlæg der handler om hvormange penge man kan tjene som webshop og men jeg har set mange (og skrevet nogle selv) der handler om at hvormange udfordringer og hvor hårdt arbejde det er at få succes med sin shop. Og jeg har set mange MLM indlæg hvor man også tilkendegiver der skal arbejdes hårdt for at opnå resultater. En af de ting der gør at MLM tråde fylder så meget her på Amino, er at de meget tit kommer til at handle om for eller imod MLM! Det er præcist det som det er meningen at denne tråd skal handle om! Det er oftest fordi der er en del hemmelighedskræmmeri (som retteligt godt kan undgås, men så beskyldes folk jo for at hverve). Derudover er der nogen der ofte kommer med FO fortolkninger og ikke aner hvad de snakker om, hvilket så afføder en debat. Jeg har også påvist direkte skadelige stoffer i nogle af de kendte Aloe Vera produkter der sælges via MLM, men det kom der ikke mere ud af. Men sådan er det med mange ting. Henning meldte sig selv på banen i en diskussion om MLM. Han postede et link med et engelsksproget synspunkt på MLM som indeholdt faktuelt mange forkerte ting. Og man kan ikke diskuttere med folk der ikke selv kan se at der er forkerte oplysninger i det man henviser til. Henning har heller ikke kommenteret på min påvisning af god økonomi i MLM med kosmetiske produkter. Det er jo også kedeligt at diskuttere noget man faktuelt ikke har forstand på. ______________ Anyway alt drejer sig jo om afstemning af forventningsniveauet, uanset om det er MLM debatter, størrelsen på elskerindens bryster, farve på Iphone 4 om hvis nu er hvid osv osv osv .. For de fleste er den slags ligegyldigt og for nogen er det alfa & omega. Men hvis man ønsker en udelukkelse af emner fra Amino, som omfatter business (endda meget stor business), så er Amino jo ikke et sted for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende, som der ellers står oppe under logoet. HUSK - ingen af kommentarerne er personligt ment - blot betragtninger og respons på udtalelser. |
Køb ren argan olie her
Fair nok. Det kan godt være jeg var for hurtig med at drage paralleller - det beklager jeg. Jeg tager nazisme kortet tilbage - og spiller etnisk udrensning i stedet for. Tilfreds?
|
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
Det er desværre en af fordommene som hænger ved omkring MLM. Skal siges jeg ikke selv er i MLM men på vej om alt går vel som den der starter et MLM sleskab op. Dem der tjener mest i min afregningsplan er dem der laver mest, de tjener mere end mig hvis de etablerer deres netværk intelligent. Hos mig skal man købe varer for 400-500 - for at have 1 stk. af hver - derefter er der ingen købe eller salgstvang. Men køber og sælger man ikke så tjener man ikke. Køber og sælger man meget så tjener man meget. Næsten ligesom business! wouw |
Køb ren argan olie her
hvorfor kan de ikke bare have et billede af hver ting |
Beklager Lundsby - dem er der ikke mange af på Amino Gæt selv hvorfor monse |
Jeg Må erkende ikke modstander direkte MLM med alt hemmeligt hader jeg op med alt info. Lange indlæg hader jeg der ikke giver direkte info , men er skrevet så , de manipulere dem der læser. Det skrevet lige før , fra Allan er simpelthen ikke noget der nævnes i en debat den der nævner dette ord , som havde millioner vis død har tabt debatten på forhånd. Tror det høre hjemme på amino.dk dog med mere info frem , tror jeg debattrådene er langt lettere , dog er det MLM og har set debattere og ingen kan tvinge nogle til noget , men mon ikke åbenhed vinder til sidste . Jeg ser frem til det , tvivler bare det ændres for alle på dag et . Om det derved overhovedet høre hjemme i et offentligt forum til debat , da mange vil køre meget hemmeligt , der siger du kan komme til kaffemøde vis ønsker mere info , der bliver intet frigivet i tråden. Derved nul debat derfra , derved er kun et reklame indlæg , bedste derved var man købte et sponsor links vis ikke ønsker debat eller i kunne køre jeres gruppe for jer selv i en lukket gruppe .men der falder hele ideen med et debatforum for det giver ingen værdi vis også ønsker nye medlemmer igennem amino.dk derved meget op til dem dyrker MLM , hvilken vej det vil gå på amino.dk |
Nej det spurgte du bare ikke om!! hehe Så du mener at et menneske kan sælge en lækker shampoo uden selv at kunne sige de har prøvet den? Eller sige den dufter lækkert uden at have duftet til den? Eller prøvet en creme uden at have prøvet den på sin egen hud som har en vis fugtighedsgrad og så ladet andre prøve med en anden fugtighedsgrad for så at se hvilke kunder varen passer bedst til ud fra egen erfaring? Tror Du en mobiltelefon sælger nogensinde får solgt noget uden at have en grundliggende viden omkring produktet og have det i hånden? Jeg kan skrive 1000 linier på eksempler. Viden ER magt - uvidenhed er den direkte vej til ingenting. Og hvis ikke en potentiel MLM´er vil lave en engangsinvestering på 500 for produkter der kan videresælges for 1500, så er vedkommende ikke klar til business. Jeg sælger kvalitetsprodukter, og ønsker ikke uvidende individer der vrøvler når der spørges ind til f.eks. ingrediensernes egenskaber og hvad de er godt for.
|
Køb ren argan olie her
|