Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 4 ud af 18 (175 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Henning meldte sig selv på banen i en diskussion om MLM. Han postede et link med et engelsksproget synspunkt på MLM som indeholdt faktuelt mange forkerte ting. Og man kan ikke diskuttere med folk der ikke selv kan se at der er forkerte oplysninger i det man henviser til.

Henning har heller ikke kommenteret på min påvisning af god økonomi i MLM med kosmetiske produkter. Det er jo også kedeligt at diskuttere noget man faktuelt ikke har forstand på.

hov hov bassemand skrev jeg ikke et sted hvorfor du fik dine penge 6 gange igen og sælger kun dobblede op

og fordi der var nogle faktuelle fejl i den henvisning betyder jo ikke at der ikke også var sandheder i den. så nu må vi lige op på hesten igen. inden du bliver for selvfed

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:17

Entrepreneur - Jan:

Henning:

hvorfor kan de ikke bare have et billede af hver ting

Nej det spurgte du bare ikke om!! hehe

Så du mener at et menneske kan sælge en lækker shampoo uden selv at kunne sige de har prøvet den? Eller sige den dufter lækkert uden at have duftet til den?

Eller prøvet en creme uden at have prøvet den på sin egen hud som har en vis fugtighedsgrad og så ladet andre prøve med en anden fugtighedsgrad for så at se hvilke kunder varen passer bedst til ud fra egen erfaring?

Tror Du en mobiltelefon sælger nogensinde får solgt noget uden at have en grundliggende viden omkring produktet og have det i hånden?

Jeg kan skrive 1000 linier på eksempler.

Viden ER magt - uvidenhed er den direkte vej til ingenting.

Og hvis ikke en potentiel MLM´er vil lave en engangsinvestering på 500 for produkter der kan videresælges for 1500, så er vedkommende ikke klar til business.

Jeg sælger kvalitetsprodukter, og ønsker ikke uvidende individer der vrøvler når der spørges ind til f.eks. ingrediensernes egenskaber og hvad de er godt for.

hvorfor så ikke vareprøver

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:21

Umulius:
Det er fair nok, at du er indenfor MLM. Men husk, at du er der, fordi du er grådig og vil score kassen. Så længe du er ærlig om dit motiv, så er det fint med mig. Jeg holder mig væk :)

Prøv lige at læse hvad jeg skriver :)

Dit postulat om min grådighed og hensigter er det tåbeligste jeg nogensinde har set skrevet til mig af folk som ikke kender mig.

Mit motiv er ene og alene at vise at jeg kan - sekundært at tjene penge (naturligvis) - tertiært at donere til kooperativer der knokler hrådt for de råvarer der anvendes i mine produkter.

Så du kunne ikke være mere fjern i din opfattelse.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:30

Hvis MLM-folket skal ud, så skal affiliate-marketing snylterne og SEO-eksperterne samme vej.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:33

Henning:
inden du bliver for selvfed

Jeg er fed og mig selv. Så jeg er vel selvfed Smile Men korrekt jeg giver ikke meget for folk der postulerer uden at kunne underbygge faktuelt.

Henning:

og fordi der var nogle faktuelle fejl i den henvisning betyder jo ikke at der ikke også var sandheder i den. så nu må vi lige op på hesten igen. inden du bliver for selvfed

Nu brugte du en useriøs betragtning med faktuelle fejl som understøttelse til din argumentation, det gider jeg ikke bruge tid på at pinde ud sætning for sætning, det er ikke min metier.

Henning:

hov hov bassemand skrev jeg ikke et sted hvorfor du fik dine penge 6 gange igen og sælger kun dobblede op

Det svarede jeg ikke på, da jeg formodede du besad matematiske evner, og kan se at den "enmandshær" der kan tjene op til ca. 60% på udsaglsprisen med få administrative omkostninger  tjener mere end den der med maks 30% af udsalgsprisen i db som der skal afholde administrative omkostninger.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:38

Entrepreneur - Jan:

Viden ER magt - uvidenhed er den direkte vej til ingenting.

Fuldstændigt korrekt viden er magt , derfor går MLM debat trådene også vasken , da det er mere et kaffemøde de ønsker resten er hemmeligt , ingen debat ser man tit , ved mere skriv til trådstarter og derved er debat slut fra MLM og det høre selvfølgelige ikke hjemme i et debat forum , for hvordan kan lige køre en debat , når de kun ønsker kaffemødet , derved viden er magt , så frem med info i tråden ,

intet MLM hader som man måske næsten skulle tro , dem der inden i det hader , sit eget erhverv , fatter det dog ikke , alt det hemmelig debat

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Som man kan læse ved siden af Aminos logo, står der " Mødestedet for iværksættere og selvstændigt erhvervsdrivende" - og begge ting er en mangelvare på Amino!

Langt, langt de fleste er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

At tale om at der er overhovedet er et niveau som kan sænkes, er ønsketænkning :)

Til gengæld er Amino - som hvilket som helst andet sted hvor mennesker kommunikerer med hinanden (og det gælder også for twitter etc.) - jo et sted hvor man kan lære noget af hinanden. Det kræver jo egentigt bare at man slår lyttebøfferne ud, og indser at man rent faktisk kan lære noget. Det sidste er oftest det sværeste.

Jeg deltager på Amino, fordi der er rigtigt mange mennesker der kan give mig input omkring mange ting. Jeg kan såmænd lære noget, ved blot at læse spørgsmålene uden at behøve at læse svarene.

MLM er et spændende emne, og fyldt med spændende mennesker. Jeg har aldrig fattet hvem der køber Apples produkter uden rigtigt at have råd til det, - men jeg er sikker på at det er de samme mekanismer som gør MLM hvervning mulig. Det vil jeg godt kunne lure af, - så jeg ville aldrig gå udenom et MLM indlæg.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:
Det svarede jeg ikke på, da jeg formodede du besad matematiske evner, og kan se at den "enmandshær" der kan tjene op til ca. 60% på udsaglsprisen med få administrative omkostninger  tjener mere end den der med maks 30% af udsalgsprisen i db som der skal afholde administrative omkostninger.

Var din produktions omkostning pr. stk ikke 6 kr, og du skrev du netto havde 34kr i fortjeneste pr. stk.

Din netto fortjeneste er er vel når du har fraregnet alt.

Og mht til den side jeg referere til var på næsten 6000 ord, så forståeligt at du ikke gider og prikke alt ud, men der er helt sikkert sandheder i den også. Men det er fælles for jer alle sammen at når man stiller spørgsmålstegn ved jeres forretningsmetoder, så bliver i modvillige, men jeg kan kun sige at der er mange rigtig mange som mener det er humbug det i gang i og det skulle undre mig meget hvis ikke i alle de meninger, skulle være et korn af sandhed.

Problemet med at få dem frem i lyset er vel at det er ikke sjovt at erkende man er blevet narret, netop fordi man blev narret da man havde mest brug for pengene. Så jeg giver ikke en skid for det i laver, for det er fup og svindel, Hvis dit såkaldte wonder shampoo var så skide godt, så havde du de rigtige mennesker til at promovere det, og så sad du ikke selv hjemme i din kælder og fyldte flaskerne, så spis mig ikke af med alt jeres indstuderede mund bræk, som i har sagt så mange gange at i selv tror på det.

Det kan være lige meget hvor meget vi prøver at gøre jer til hæderlige mennesker, for det lykkes aldrig, i har hjernevasket hinanden til at tro at jeres tv-shop produkter, er nye vidundere til denne Verden, og desværre får i mange kunder til at hoppe på det, med jeres uhæderlige salgsmetoder. Der er sq da en grund til at historien om at må mærke mikroovne i USA for at man ikke må tørre sin kat i den. Det er da fordi der stadig går mennesker rundt som ikke er helt fremme i bussen, og desværre kan sådan nogle som jer profitere på dem også.

Jeres møg det minder lidt om kejserens nye klæder, for det er luft i en "need to have indpakning". Det er aggressiv salgsgas så moster Oda ikke kan bakke ud og i fastholder købere til de har betalt.

Over and out 

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Hej Allesammen

Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.

Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Interessant at dette indlæg rejses af en mand der misbrugte sine administrator-rettigheder og ændrede overskriften i et mlm-indlæg, hvori han fremstillede networkere som båtnakker. Jeg vil overlade til alle at drage konklusionen om trådstarters objektivitet og reelle motiv for dette indlæg.

Dernæst så gav idéoplægget til at forskelsbehandle og udelukke mennesker på Amino der har valgt en global og 100% legal forretningsform, mig netop de associationer som Allan så bramfrit luftede. Det stinker fælt, men det gør kloakker når låget tages af. På Amino har det være normen at skamsvine ethvert mlm-indlæg, og grænserne er flyttet gradvist for hvor respektløs modstandere af MLM kunne opføre sig overfor netværkere, desværre uden konsekvens (bortset mig bekendt fra episoden jeg i starten beskrev).

Mange indlæg er skrevet af netværkere for netværkere, og alligevel inficeres de konstant af usaglige, negative og nedladende personer som intet har med mlm at gøre, hvor det eneste formål synes at være sabotage af tråd og formål med indlæg.

Hvorfor er det så nødvendigt for folk der ingen positiv interesse har i MLM, konstant at tilkendegive deres meninger om dette? Hvordan bidrager det til sagligheden at modstandere konstant gylper deres galde ud, uden at have den mindste indsigt i selv basal mlm-dynamik?

Det er allerede sagt, MLM fylder meget på Amino, fordi hvert indlæg altid skal negativt kommenteres og diskuteres af mlm-modstandere. Der er meget få netværkere i aktiv debat på Amino, fordi de ikke orker hetzen, men vi er også nogle der er glade og stolte af vores forretningsform og som stædigt forsøger at få mlm-haderne til at indse deres fordomme, manglende kendskab til lovgivning på området og networking som forretningsform.

Som jeg andetsteds har skrevet udtalte Bill Clinton at networking og networkere i utrolig grad var et aktiv for USA. Han udtrykte respekt overfor mennesker der tog ansvar for deres liv og skabte sig et større eller mindre indtægtsgrundlag. I Danmark er networking blevet dæmoniseret i årtier og grotesk fremstillet som pyramidespil, og med påstande om at kun toppen tjener penge, at ingen tjener penge, at folk lokkes som viljeløse får, at det er uetisk at netværke med familie, venner og forretningskolleger i MLM, men ikke at tjene penge på samme målgrupper som håndværker, butiksindehaver eller forsikringsmand, at produkterne er elendige, for dyre osv. Networking stormer frem globalt, også i Danmark hvor interessen nu er større end nogensinde, velsagtens pga. krisen.

Hvem bestemmer definitionen på en iværksætter? Er en webshopejer iværksætter? Er dropshippingvirksomheder iværsætteri? Er iværksættere med omsætning under 50.000 kr om året iværksættere? Er alternative behandlere, clairvoyante, astrologer og børsmæglere iværksættere? Er franchisetagere iværksættere? Er SEO-eksperter iværksættere? Er rødhårede overhovedet iværksættere og hvad med kvinder?

Networkere betaler for opstart af deres virksomhed, de markedsfører den, de skaber omsætning, de ekspanderer den gennem tilknytning af nye kunder og distributører, de hæver løn og er skattepligtige.

Amino skulle være et fristed for ALLE typer af netværkere. Det skulle være et sted for positiv, konstruktiv og hjælpsom meningsudveksling. Der burde være en helt naturlig og grundlæggende respekt for alle, uanset valgt branche eller forretningsform.

Det burde være indlysende, at man holder sig væk fra MLM hvis ikke man har positiv interesse i at følge denne kategori - end of story.

MLM

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:06

Michael:

MLM er et spændende emne, og fyldt med spændende mennesker. Jeg har aldrig fattet hvem der køber Apples produkter uden rigtigt at have råd til det, - men jeg er sikker på at det er de samme mekanismer som gør MLM hvervning mulig. Det vil jeg godt kunne lure af, - så jeg ville aldrig gå udenom et MLM indlæg.

Here you go..

http://www.ted.com/talks/lang/eng/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 18 (175 indlæg)