Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.
Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!
Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.
Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.
Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?
Det jeg synes er mest ærgerligt ved MLM er, at diskussionerne ofte handler om alt andet end konkrete problemstillinger. Det er altid snak om at drive en forretning, eller eksempler på andre, som har tjent kassen på MLM.
Det jeg savner er konkrete problemstillinger, som vi ser det i andre brancher. Det ville i høj grad være med til at skabe et mere nuanceret og professionelt billede af MLM på Amino.
Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!
Det samme kan man evt gøre sig gældende overfor alle dem der driver webshop.
Jeg er egentlig kold overfor hvordan folk tjener deres penge. Og hvor de tjener dem. Jeg er et voksent menneske der kan tage mine beslutninger, og det er så ikke altid de rigtige, men jeg er så også mand til at stå ved mine valg.
MLM, hvis man tager det i sin egentlige etik, så er det noget vi alle gør. Men problemet er ikke MLM, men mere de firmaer, der kører dette spil.
Det er måske ikke en helt dårlig ide. Men det store spørgsmål er bare om Amino, så bliver et bedre sted!
Personligt synes jeg kvaliteten er faldet en del på det seneste, selvfølgeligt i takt med at Twitter er vokset og der sker en masse spændende ting offline for iværksættere StartupWeekend, Arctic Friday, NordicMeetup etc. allesammen ting der i høj grad har nydt godt af Amino.
Jeg er så enig, det virker ikke som om at det er reelle erfaringer og problematikker der bliver vendt i de fleste tråde, det handler mere om hvor mange penge man kan tjene! Jeg kan faktisk ikke huske et reelt spørgsmål hvor en MLM'er har haft et problem som de andre så kunne hjælpe med!
Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM. Jeg ser dem som meget mere igang sættende. Nok fordi det er længe siden jeg sidst har set et indlæg der handler om hvormange penge man kan tjene som webshop og men jeg har set mange (og skrevet nogle selv) der handler om at hvormange udfordringer og hvor hårdt arbejde det er at få succes med sin shop.
Det er jo præcist det her indlæg som du skal svare på! Det handler jo om din mening og holdning til MLM.
En af de ting der gør at MLM tråde fylder så meget her på Amino, er at de meget tit kommer til at handle om for eller imod MLM! Det er præcist det som det er meningen at denne tråd skal handle om!
Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM
Den eneste reelle virus der findes på Amino, er folk der tror de er bedre, smartere og mere "iværksætter-agtige" end andre.
Fy for den lede, for en klam holdning at have til andre mennesker.
Når der ikke er flere MLM'ere at svine til - så kommer turen vel til folk, der bare generelt ikke deler dine holdninger går jeg ud fra?
Jeg synes meget hellere du skulle tage din grønne jakke, dine army-støvler og dit hagekors armbind på, og
gå ud og nyde aftensolen, i stedet for at sidde og overveje, hvilke
kategorier der skal renses ud i på Amino.