Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem lyver?

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Mikael christiansen:

Allan I:

Mikael christiansen:

Alle lyver mere eller mindre nogle , med hvem er den meste ærlig , er det svære i livet at gennemskue , så det kunne gøres kort og præcist med mit budskab med kortere tekst end 2 linjer tekst Smile

Michael - du har flere gange fortalt, at du ikke er så god til engelsk, så tillad mig at forklare videoen.

Den handler om, at der findes 3 typer mennesker som man kan søge råd fra:

1: Dem der aldrig har prøvet det

2: Dem der har prøvet det - og fejlet

3: Dem der har prøvet det - og haft succes

De værste at søge råd fra, er type nr. 2 - for de vil altid forsøge at forsvare, hvorfor det ikke kan lade sig gøre - i og med, at de selv ikke havde evnen til at få succes. I stedet for at indrømme, at de måske ikke havde evnerne, så vil hellere få det til at lyde som om, at det er konceptet, der er noget galt med.

Så den har ikke så meget at gøre med at lyve - selv om man selvfølgelig godt kan argumentere for, at type nr. 2 lyver, når de udtaler sig. Men i virkeligheden er det dem selv de lyver over for.

Og jeg håber da ikke, at du virkelig mener, at alle mennesker mere eller mindre lyver?

samme med dette svar , det modsiger lidt selv alle samme efter min mening , jeg forstår dig ikke

Dette svar indeholder slet ikke nogen af mine holdninger - det er udelukkende en forklaring til dig om, hvad videoen handler om.

Hvordan pokker kan det så være selvmodsigende???

Hvordan jeg kan jeg lige vide det ikke er din holding når det er dig der skriver det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:39

Allan I:

Mikael christiansen:

Der er en rød tråd i at du modsiger dig selv, men jeg vil på bedste positive iværksættere vis siger det er ok med mig at modsiger sig selv lidt , det er menneskeligt at være træt om aften og det er engang løgn Smile

Fortæl mig, hvor jeg modsiger mig selv - så skal jeg nok forklare eventuelle misforståelser.

Det er i hvert fald ikke løgn jeg læser det som om du modsiger dig selv , for hvornår er viden og mening mv. det kan være svært at gennemskue , desuden er alt hvad skriver er jo altid ens mening ,for vis man er uening med en viden , ja så er det min mening

Du er sikkert også uening i noget nogle mener er viden , lige som mig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:42

Mikael christiansen:

ja men så modsiger du også dig selv især sammesat med dine andre indlæg i tråden

Jeg tror du har misforstået forskellen på at "tale om modsætninger" og på at "modsige sig selv".

Kopier 2 sætninger ind i et citat, hvor hver sætning repræsenterer modsatte holdninger fra min side, så tager vi den derfra.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:47

Allan I:

Mikael christiansen:

ja men så modsiger du også dig selv især sammesat med dine andre indlæg i tråden

Jeg tror du har misforstået forskellen på at "tale om modsætninger" og på at "modsige sig selv".

Kopier 2 sætninger ind i et citat, hvor hver sætning repræsenterer modsatte holdninger fra min side, så tager vi den derfra.

Nej vi er bare uenig om det du mener er viden som er lavet i første indlæg f.eks.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:51

Mikael christiansen:

Nej vi er bare uenig om det du mener er viden som er lavet i første indlæg f.eks.

Hvis i blot er uenige, hvad er det så i vil opnå ved at køre tråden videre...20-25 update mails uden andet end uenighed kan let gøre tråden uoverskuelig og uinteressant.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:00

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Hvis i blot er uenige, hvad er det så i vil opnå ved at køre tråden videre...20-25 update mails uden andet end uenighed kan let gøre tråden uoverskuelig og uinteressant.

Vi prøver bare at forstå hinanden - men det går tydeligvis ikke særlig godt. :-D

En klog mand har engang sagt her på Amino - at det er MEGET nemmere at tage diskussionen face to face. Det må man jo nok give ham ret i! Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:12

Martin Slot:

Mikael christiansen:

At alt hvad man skriver er sin mening , for man tager kun den viden , man er enig , derfor forsætte jeg for ville gerne videre formidle dette i hvert fald .

Det er okay at være uening om en ting , dette positive budskab ville jeg gerne ud , det gælder bare om sige ingen os har ret for dette punkt er ikke  noget som kan måles eller vejes 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:12

Hej Alle sammen

Er jeg den eneste der syndes det lyder meget farligt at gøre som han siger? Det åbner jo for at man virkelig kan blive taget i ***en af alle mulige svindlere.

Jeg syndes den video er et godt eksempel på hvordan man logisk prøver at overbevise de andre om at man kun skal lytte til en selv og ikke deres kritikere. Efter dette argument skal man jo også lytte til astrologer, krystalhelere mm. for der er sjovt nok ikke nogen der er astrolog eller krystalhelere og kritisere dem for at være nogen plattenslagere.

Jeg syndes det er en logisk kortslutning. Vi kan ikke bygge et samfund hvor man skal være uddannet inden for et felt for at kritisere det. MLM bruger mange af de samme dynamikker som et pyramidespil. Det betyder ikke det er et pyramide spil men jeg er ret sikker på at nogen MLM virksomheder i praksis er pyramidespil. Der er sikkert også fornuftige MLM firmaer med folk der inderst inde tror på det de gør er god forretning men lad os hurtigt indse at vi ikke alle kan leve af at løbe rundt og sælge MLM produkter til hindanden.

MLM branchen har for mig at se et problem med at der er alt for mange der kommer ud uden at have tjent ret meget. Jeg tror at den gennemsnitlige timeløn i MLM er langt lavere end i de fleste andre steder. Det er klart der sidder en del mennesker og tjener mange penge men der er jo også mange penge til at betale dem med når du har en hær af folk der arbejder meget hårdt og tjener relativt få penge.

Det er af disse grunde jeg aldrig vil gå ind i MLM. Jeg ville føle mig som en svindler og jeg vil ikke lave noget der bare ligner et pyramide spil. Virksomheder hvor det er dit eget arbejde der betaler sig og ikke andres er for mig og se mere ærlige. Man skal belønnes for den værdig man selv skaber ikke den andre skaber.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

asgerfro:

Jeg syndes det er en logisk kortslutning. Vi kan ikke bygge et samfund hvor man skal være uddannet inden for et felt for at kritisere det. MLM bruger mange af de samme dynamikker som et pyramidespil. Det betyder ikke det er et pyramide spil men jeg er ret sikker på at nogen MLM virksomheder i praksis er pyramidespil. Der er sikkert også fornuftige MLM firmaer med folk der inderst inde tror på det de gør er god forretning men lad os hurtigt indse at vi ikke alle kan leve af at løbe rundt og sælge MLM produkter til hindanden.

Nej det kræver ikke en uddannelse, men for at give en god og grundig bedømmelse af noget, så mener jeg det kræver en god og grundig gennemgang. Og du er ikke den første der snakker om at sælge MLM produkter - problemet er bare, her er første misforståelse. 

Jeg har stadig svært ved at forstå sammenligningen med pyramidespil...Der er intet der kan vindes, min forretning handler om omsætning og tilfredse kunder der køber igen og igen (kunder er kunder der køber til sig selv, bare lige for at få det på det rene). Jeg kan hvis jeg har lyst, blot markedsføre og markedsføre og så få en række kunder ligesom ALLE andre webshops. Jeg kan også vælge at finde andre iværksættere - ikke sælgere - som kunne tænke sig at lave det samme - en forretning som er baseret på online handel med tilfredse kunder.

En MLM forretningspræsentation er blot en grundig information om en forretningsmulighed. Ingen ønsker at træffe valget for folk, og er det ikke en mulig vej for dig imod nogle mål jamen så fint.  Samme svar for alle andre....Vi invitere folk til at høre muligheden, gå hjem og undersøg tingene, brug hovedet til at vurdere det og beslut dig selv.

asgerfro:

MLM branchen har for mig at se et problem med at der er alt for mange der kommer ud uden at have tjent ret meget. Jeg tror at den gennemsnitlige timeløn i MLM er langt lavere end i de fleste andre steder. Det er klart der sidder en del mennesker og tjener mange penge men der er jo også mange penge til at betale dem med når du har en hær af folk der arbejder meget hårdt og tjener relativt få penge.

Det er af disse grunde jeg aldrig vil gå ind i MLM. Jeg ville føle mig som en svindler og jeg vil ikke lave noget der bare ligner et pyramide spil. Virksomheder hvor det er dit eget arbejde der betaler sig og ikke andres er for mig og se mere ærlige. Man skal belønnes for den værdig man selv skaber ikke den andre skaber.

Jeg er ret sikker på at mange vælger at opgive indenfor et år, og den relative lave investering de fleste investere gør at de har meget nemmere ved at opgive i forhold til traditionelle virksomhedsopstarter, at smide f.eks. 250.000 gør at man bliver ved selv om der er minus i lang tid.

At tro der er en hær der arbejder for en er helt forkert. Men din forklaring "virksomeheder hvor det er dit eget arbejder der betaler sig og ikke andres er for mig og se mere ærlig"....Her skyder du da alle store virksomheder ned.

Nu får jeg sikkert på puklen, men jeg mener ikke du har forstået MLM og hvad det handler om. Starter jeg 10 mennesker op imorgen, så handler det ikke om de skal arbejde for mig, men omvendt. Hver og en skal hjælpes, guides, coaches indtil de enten kan klare det hele selv (kan kalde det oplært) eller til de vælger at opgive. De 10 personer betaler ikke mig noget ( eller andre som er i "pyramiden" over mig) for at yde hjælp. Det er firmaet der belønner mig for at hjælpe. Hvad mener du er mest interessant for mig...at hjælpe dem til en stor omsætning eller lille omsætning, hvis firmaet belønner med en fast procent??

Denne video har vi haft fremme et par gange, men det er en objektiv video som giver en ret god forklaring. http://www.youtube.com/watch?v=Sz1SLOkIg0Q

Hvis MLM var så slemt, ville et så stort navn som Kiyosaki rose branchen? Ville et af firmaerne ligge i toppen af Forbes's liste over de mest troværdige firmaer ud af 8.000 firmaer? Ville Clinton tale for branchen...

Blot et svar til dig...og ikke et forsøg på at overbevise dig om noget som helst Smile

Mvh. Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:49

asgerfro:

Hej Alle sammen

Er jeg den eneste der syndes det lyder meget farligt at gøre som han siger? Det åbner jo for at man virkelig kan blive taget i ***en af alle mulige svindlere.

Jeg syndes den video er et godt eksempel på hvordan man logisk prøver at overbevise de andre om at man kun skal lytte til en selv og ikke deres kritikere. Efter dette argument skal man jo også lytte til astrologer, krystalhelere mm. for der er sjovt nok ikke nogen der er astrolog eller krystalhelere og kritisere dem for at være nogen plattenslagere.

Hvis du skulle lære at springe faldskærm - hvilken af de 3 typer ville du så søge råd fra? (nr. 2 er selvfølgelig udelukket i dette tilfælde) Big Smile

Hvis du ville være sikker på at dit regnskab var udfyldt korrekt - hvilken af de 3 typer ville du så søge råd fra?

Hvis du skulle åbne en butik - hvilken af de 3 typer ville du så søge råd fra?

Jeg går ud fra, at du i overvejende grad ville søge svar hos type nr. 3. I eksemplet med butikken - ville man måske også gerne høre lidt erfaringer fra type nr. 2 også - men stort set ikke noget eller kun meget lidt fra type nr. 1.

asgerfro:

De tre typer går ikke på, hvem der skal have lov at kritisere - men derimod på, hvem du skal modtage info fra - når du er interesseret i at blive klogere på et emne.

Selvfølgelig vil der være emner, som belæste personer kan give dig fin information om - men der vil også være områder, hvor erfaring har stor betydning - som f.eks. ved faldskærmsudspring.

Og så er det noget vrøvl at sige, at MLM bruger de samme dynamikker som pyramide spil. Det er pyramidespil, der forsøger at dække sig ind under at være MLM - netop fordi MLM er lovligt. Og i nogen tilfælde kan det være svært at skelne - men det kan man så tjekke hos forbrugerombudsmanden hvis man er i tvivl. Selve aflønningsformen i MLM er jo stort set identisk med alle andre forretningsmodeller - i særdeleshed franchise-forretninger og salgsvirksomheder generelt.

asgerfro:

Mange chefer får en god årsbonus, hvis deres ansatte har nået årets budget - hvordan er det anderledes end at du modtager procenter fra de personer du har startet op i MLM? Eller mener du også, at det er svindel at være chef, hvis man modtager bonus på baggrund af sine ansattes arbejde? Og oven over chefen sidder en direktør, som modtager en højere løn, og en større bonus.

Men det viser med al tydelighed hvor interessant Tim Sales' budskab er. I det MLM-firma som jeg repræsenterer, tjener man op til 21% provision af alt hvad man omsætter - også selvom man ALDRIG har startet andre forhandlere op. 

Derfor bliver jeg decideret små-mobset, når folk sidder og taler om svindel, pyramide, udnytte sine venner og hvad der ellers bliver kastet om med tomme og løgnagtige floskler.

Få en præsentation fra folk der kan forklare konceptet ordentligt - og som ved hvad de taler om!

Det er budskabet i videoen - og nu også budskabet fra mig. :-)

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)