Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem lyver?

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Tim Sales har en fantastisk pointe i denne video - som ikke nødvendigvis kun er relevant i vores branche - men i alle type forretninger/brancher. Han hiver fat i emnet "Hvem lyver?" - hvem er det vi henter råd fra - hvem er det vi stoler på - hvilke kilder er det vi vurdere vores konklusioner på? (Videoen er generisk og ikke kun Network Marketing relateret).

Connect @ Facebook

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:19
Det er meget kloge ord.

Men han bruger 10 min. på at forklare det jeg brugte 2 linier på at forklare i dit tidligere indlæg. ;-)

Man skal forholde sig 100% neutral, når man undersøger fakta. Ellers får man bare bekræftet den holdning man i forvejen hælder mest til.

På samme måde har man også en tendens til at søge råd hos personer man regner med deler ens holdning.

Det sjove er, at det er oftest dem, som ikke selv har erfaring med det emne de udtaler sig om, som er mest passioneret omkring at komme ud med deres holdning.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:31

Allan I:
Det er meget kloge ord.

Men han bruger 10 min. på at forklare det jeg brugte 2 linier på at forklare i dit tidligere indlæg. ;-)

Hehe... så er det jo spørgsmålet om folk opfatter de to linier lige så godt som Tim's video. Men ellers har du da helt ret, det er ofte de forkerte mennesker der giver råd - set flere gange i andre tråde herinde i forbindelse med folks ønske om at blive selvstændige (ikke MLM). Hvor mange uden nogen former for kendskab til selvstændighed/iværksætteri giver ikke deres mening til kende... Jeg kan sagtens forstå man gerne vil have nogle med på råd, men giv dem da muligheden for at vurdere det samme som en selv, hvad enten det er indenfor Network Marketing eller andre brancher.

;-) Martin

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:06

Alle lyver mere eller mindre nogle , med hvem er den meste ærlig , er det svære i livet at gennemskue , så det kunne gøres kort og præcist med mit budskab med kortere tekst end 2 linjer tekst Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 19:13

Allan I:
Det er meget kloge ord.

Man skal forholde sig 100% neutral, når man undersøger fakta. Ellers får man bare bekræftet den holdning man i forvejen hælder mest til.

Hvilket er utrolig svært....

/JG

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:25

Mikael christiansen:

Alle lyver mere eller mindre nogle , med hvem er den meste ærlig , er det svære i livet at gennemskue , så det kunne gøres kort og præcist med mit budskab med kortere tekst end 2 linjer tekst Smile

Michael - du har flere gange fortalt, at du ikke er så god til engelsk, så tillad mig at forklare videoen.

Den handler om, at der findes 3 typer mennesker som man kan søge råd fra:

1: Dem der aldrig har prøvet det

2: Dem der har prøvet det - og fejlet

3: Dem der har prøvet det - og haft succes

De værste at søge råd fra, er type nr. 2 - for de vil altid forsøge at forsvare, hvorfor det ikke kan lade sig gøre - i og med, at de selv ikke havde evnen til at få succes. I stedet for at indrømme, at de måske ikke havde evnerne, så vil hellere få det til at lyde som om, at det er konceptet, der er noget galt med.

Så den har ikke så meget at gøre med at lyve - selv om man selvfølgelig godt kan argumentere for, at type nr. 2 lyver, når de udtaler sig. Men i virkeligheden er det dem selv de lyver over for.

Og jeg håber da ikke, at du virkelig mener, at alle mennesker mere eller mindre lyver?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:30

JesperG:

Allan I:
Det er meget kloge ord.

Hvilket er utrolig svært....

/JG

Korrekt - men ikke desto mindre muligt, hvis man er opmærksom på det. Wink

Jeg kan kraftigt anbefale bogen: Den 7. sans - Hvorfor misforstår vi verden? af Morten Monrad Pedersen.

Den beskriver både, hvor nemt det er, både at misbruge statistikker bevidst eller at mistolke og misforstå statistikker og udtalelser og i særdeleshed hvordan man undgår "confirmation bias" som er det der sker, når men ubevidst forsøger at få sin egen holdning bekræftet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:50

Allan I:

Mikael christiansen:

Michael - du har flere gange fortalt, at du ikke er så god til engelsk, så tillad mig at forklare videoen.

Den handler om, at der findes 3 typer mennesker som man kan søge råd fra:

1: Dem der aldrig har prøvet det

De værste at søge råd fra, er type nr. 2 - for de vil altid forsøge at forsvare, hvorfor det ikke kan lade sig gøre - i og med, at de selv ikke havde evnen til at få succes. I stedet for at indrømme, at de måske ikke havde evnerne, så vil hellere få det til at lyde som om, at det er konceptet, der er noget galt med.

Så den har ikke så meget at gøre med at lyve - selv om man selvfølgelig godt kan argumentere for, at type nr. 2 lyver, når de udtaler sig. Men i virkeligheden er det dem selv de lyver over for.

Og jeg håber da ikke, at du virkelig mener, at alle mennesker mere eller mindre lyver?

Hvem har ikke lavet en lille smut løgn heri livet er den lyver meste for , for hvem har ikke sagt , jeg kom ikke til tiden i skole i dag, grundet bussen den var forsinket, med reelt kom den til tiden i dag sådanne smut løgne har enhver sikkert sagt når de gik i skole eller du overdrevet lidt over for dine venner du score hende der mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:14

Mikael christiansen:

Hvem har ikke lavet en lille smut løgn heri livet er den lyver meste for , for hvem har ikke sagt , jeg kom ikke til tiden i skole i dag, grundet bussen den var forsinket, med reelt kom den til tiden i dag sådanne smut løgne har enhver sikkert sagt når de gik i skole eller du overdrevet lidt over for dine venner du score hende der mv.

Det du beskriver, er det jeg kalder "små hvide løgne" og dem er vi nok alle skyldige i at have brugt en gang imellem.

Men det har intet at gøre med, at udtale sig om noget man ikke har forstand på, hvilket er det videoen handler om.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

1. Dem der aldrig har prøvet det

De værste at søge råd fra, er type nr. 2 -

De værste er 3. De har succes, men er ofte meget lidt tilbøjelige til at fortælle hele sandheden om hvordan de opnåede den -  man vil jo nødig have konkurrence. Samtidig har de jo succes, så man hører heller ikke meget om fejltagelserne og årsagen til dem. Alt i alt får man råd fra en, man tror vil en det bedste, men som dybest set vil det modsatte. De vil have forretning uden konkurrence fra dig.

Nr. 2 ved hvad der kan gå galt - de har prøvet det, og selv om de naturligvis vil forsvareat de ikke fik succes, så er det nemt at gennemskue, og det er nemt at få en masse viden ud af dem. Absolut en person, jeg gerne vil modtage råd fra.

Nr. 1 kan også være ret god. De har gjort sig nogle overvejelser om hvorfor de ikke prøver, og de råd er absolut også værd at høre på. Det ligger her implicit at det ikke er bumsen fra den lokale bar, der er type 1.

Så hvem der lyver afhænger meget af udgangspunktet.

Mvh Maria

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)