Michael - for en gangs skyld er vi enige om noget! Det ville helt klart klæde branchen - og samtidig være en kæmpe fordel, hvis der kom flere positive historier på nettet, og hvis flere MLM'ere brugte tid på de ting du nævner. MEN! Der vil altid være folk som vil hade MLM, fordi de mener det er fup og svindel - primært fordi de kender nogen, som kender nogen, som havde en fætter der engang blev snydt af noget pyramide-agtigt noget. Og til den dag de dør vil de sværge på, at hele branchen er rådden. Jeg tror ikke - selvom vi samlede alle DK's bloggere og fik dem til at blogge positivt om MLM, at man ville kunne ændre disse personers holdning. Det er i det hele taget ekstremt svært, at formidle MLM-konceptet på skrift. Og hver gang medierne skal skrive om et MLM-firma, hvad enten historien har en positiv eller negativ drejning, så bliver ordet pyramide ALTID nævnt - for det sælger langt flere aviser at skrive historier som folk bliver forargede over. Det sælger nu engang ikke aviser at skrive, at Tove fra Tårnby tjente 15.000 på sin MLM forretning i sidste måned.
|
asgerfro:Når jeg har en anke omkring hvad man tjener som MLM sælger så er det selvfølgelig kr/time eller $/time ellers vil det jo ikke være sammenligneligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor en MLM sælger kan sælge mere pr. time i gennemsnit. Hvis han sælger det samme så og der skal betales penge til folk op i kæden så må der jo være nogen der får mindre. Mit gæt ville være at det var sælgeren!
Jeg tror det afhænger meget af hvordan man strukturerer sin hverdag og sine salgsmetoder. Det produktsortiment jeg har færdigt, og somjeg så småt skal til at skyde i gang, repæsenterer kvalitetsprodukter og typen af varer er direkte sammenlignelige med eksisterende produkter på markedet. Priserne til kunderne er lagt lige under "andres" udsalgspriser og rabatterne der er omsætningsafhængige og somgøres op på månedsbasis svinger fra 20-50%.
20% er standard når man starter op og der er ingen bonus eller lignende for at rekruttere sælgerehæmningsløst. Der er til gengæld en bonus ved at rekruttere relevante sælgere, dvs sælgere i områder som ikke i forvejen er repræsentereret eller i store byer for et bestemt område. En sælger fra Nørrebro får således ikke noget ud af at rekruttere en ny sælger på Nørrebro, men får en bonus for at rekruttere en ny sælger i Ballerup eller Amager f.eks.
Den provision man kan opnå fra andres salg i kæden er maks. 12% - men det afhænger af hvor meget de sælger og derved hvor plejende og uddannende man er overfor sine rekrutter.
Der er ingen månedlig købetvang eller autoship, med mindre kunderne selv tilmelder sig med disse ønsker. Der er en investering som er på 3-400 som bruges på produkter der har en salgspris på 1.200-1.500 fordelt på ca. 20 forskellige enheder.
Man kan frit vælge hvordan man vil sælge tingene, homeparties, webshop osv osv, og man tilskyndes at bruge sociale medier og være viral i sin markedsføring for at opnå størst mulig succes.
Når Du siger at den der får mindre er sælgeren, så er det i dette tilfælde ikke rigtigt, da sælgeren tjener mere jo mere der sælges. Og da det ikke er produkter til "overpriser" så ser jeg mere sælgerne som forhandlere.
Hvorfor så vælge denne form? Jeg gør både og. Der findes også forhandlere som sælger produkterne, men dem der er med i MLM konceptet de har mere fokus på produktlinien end de butikker der har 10 produktlinier, og da det ikke i butikkerne nødvendigvis er produkternes kvalitet, men de ansattes overbevsining der afgør hvad der sælges, så er MLM sælgere på den måde mere loyale og repræsentativ har de en højere værdi.