Faktisk lyver jeg ikke jeg kommenteret hvad du skrev og jo alle har sikkert sagt engang noget man ikke har forstand på og det er en ikke løgn |
Maria F:Allan I:1. Dem der aldrig har prøvet det
2: Dem der har prøvet det - og fejlet
3: Dem der har prøvet det - og haft succes
De værste at søge råd fra, er type nr. 2 -
De værste er 3. De har succes, men er ofte meget lidt tilbøjelige til at fortælle hele sandheden om hvordan de opnåede den - man vil jo nødig have konkurrence. Samtidig har de jo succes, så man hører heller ikke meget om fejltagelserne og årsagen til dem. Alt i alt får man råd fra en, man tror vil en det bedste, men som dybest set vil det modsatte. De vil have forretning uden konkurrence fra dig.
Nr. 2 ved hvad der kan gå galt - de har prøvet det, og selv om de naturligvis vil forsvareat de ikke fik succes, så er det nemt at gennemskue, og det er nemt at få en masse viden ud af dem. Absolut en person, jeg gerne vil modtage råd fra.
Nr. 1 kan også være ret god. De har gjort sig nogle overvejelser om hvorfor de ikke prøver, og de råd er absolut også værd at høre på. Det ligger her implicit at det ikke er bumsen fra den lokale bar, der er type 1.
Så hvem der lyver afhænger meget af udgangspunktet.
Mvh Maria
Du har både ret - og samtidig tager du helt fejl.
Det kommer selvfølgelig meget an på, hvilken situation der er tale om.
Selvom videoen er generisk - og kan bruges på tværs af alle brancher, så handler den primært om Network Marketing. Og i Network Marketing, er personen der præsenterer dig for konceptet i meget høj grad interesseret i, at du får succes - for jo mere succes du får, jo mere succes får de selv.
Derfor vil det være direkte dumt at skjule detaljer. Og det, der er unikt i NM er, at der kan du direkte kopiere succesen fra den, der introducerer dig til konceptet.
Taler du derimod med en person, som ejer en succefuld mobilshop, og du forsøger at få detaljer omkring at åbne din egen mobilshop, så er der selvfølgelig stor sandsynlighed for, at vedkommende vil udelukke nogen detaljer.
Taler du med en person, der har fejlet med en mobilshop, så vil der jo logisk nok være nogen detaljer, omkring det at få succes med sådan en shop, som vedkommende ikke kan give dig, da vedkommende med stor sandsynlighed ikke ved det.
For mig er de værste at søge råd fra, type nr. 1. Specielt når de foregiver at vide en masse om emnet - og det så viser sig, at al deres viden er baseret på 3.hånds informationer.
Et glimrende eksempel på dette, er f.eks. journalister, som skal forsøge at sætte sig ind i et emne, det ikke på forhånd har viden om. Det kommer der oftest nogen meget subjektive artikler ud af, også selvom journalisten forsøger at forholde sig kritisk og objektivt til emnet.