Hej Jeg ved ikke om jeg tilfører debatten noget nyt, men enten er loven trådt i kraft eller så gør den det inden længe og den skulle sikrer at alle har et tilholdssted altså en fast adresse. Preben |
TT Tekstforfatter:Dem, der dømmer de hjemløse: I er nogle sørgelige individer. I mangler indsigt og menneskelig medfølelse. Jeg giver som regel en 10-15-20 kroner til hjemløse, der henvender sig til mig på gaden her i København, fordi jeg forstår, hvor forskelligartede og komplicerede menneskelige skæbner er. Livet kan været hårdt, for ikke at sige barskt, og vi er ikke alle lige heldige mht. vores opvækst, vores forældre, og de muligheder vi får/har her i livet.
Dbh
Thomas
Har ikke flere stjerner, så du får dem her:
Krisen kradser iøvrigt alle steder. Min kone er pædagog i en SFO og for første gang i år var der brugerbetaling til deres julehygge dag, hvor forældrene kan komme og lave en juledekoration med deres børn og bage pebernødder.
Normalt skal forældrene selv have et lys med, men i år kostede det også penge for gran og pebernødde dej, hvilket resulterede i et par grædende mødre.
Tænk engang hvor må man som forælder føle at man ikke er god nok, når man skal forklare børnene at de ikke kan lave en dekoration som de andre børn, fordi mor er på kontanthjælp og ikke engang har råd til julegaver og julemad, medmindre de får et positivt svar den 18. december angående julehjælp.
Og tænk engang en uvished der må være indtil der kommer svar d. 18-12.