Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 9 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke om jeg tilfører debatten noget nyt, men enten er loven trådt i kraft eller så gør den det inden længe og den skulle sikrer at alle har et tilholdssted altså en fast adresse.

Preben

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dem, der dømmer de hjemløse: I er nogle sørgelige individer. I mangler indsigt og menneskelig medfølelse. Jeg giver som regel en 10-15-20 kroner til hjemløse, der henvender sig til mig på gaden her i København, fordi jeg forstår, hvor forskelligartede og komplicerede menneskelige skæbner er. Livet kan været hårdt, for ikke at sige barskt, og vi er ikke alle lige heldige mht. vores opvækst, vores forældre, og de muligheder vi får/har her i livet.

Dbh

Thomas

Har ikke flere stjerner, så du får dem her: StarStarStarStarStar

Krisen kradser iøvrigt alle steder. Min kone er pædagog i en SFO og for første gang i år var der brugerbetaling til deres julehygge dag, hvor forældrene kan komme og lave en juledekoration med deres børn og bage pebernødder.

Normalt skal forældrene selv have et lys med, men i år kostede det også penge for gran og pebernødde dej, hvilket resulterede i et par grædende mødre.

Tænk engang hvor må man som forælder føle at man ikke er god nok, når man skal forklare børnene at de ikke kan lave en dekoration som de andre børn, fordi mor er på kontanthjælp og ikke engang har råd til julegaver og julemad, medmindre de får et positivt svar den 18. december angående julehjælp.

Og tænk engang en uvished der må være indtil der kommer svar d. 18-12.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:16

The-shop.dk:

Fireball:

DEt fleste mennesker tager stoffer, eller drikker sig i hegnet for ,at flygte fra virkeligheden, for at blive ligeglade, for at tolererer kulden, og det ville du og jeg også hvis vi gik i deres sko. Vi havde ikke klaret et døgn nogen af os.

Fair nok, men så forklar mig lige hvordan de endte på gaden? for når man har livet fyldt med muligheder, så der altså ingen undskyldning for at ende som hjemløs narkoman...

Det er mange muligheder for at ende på gaden, Det kan være en årsag som skilsmisse, fyring osv. nogle er også bare kommet ud hvor de ikke kan bunde, og dem der går der pga. en psykisk knæk er dem jeg er mest bekymret for, for magter de og bede om hjælp, det ved jeg ikke. Årsagen er jo pisse ligegyldig, fakta er de fryser, men de har en stolthed, for hvis jeg var hjemløs, uden de store udsigter, til noget som helst, ville jeg begå en kriminel handling, og så sætte mig og vente på politiet, så ville jeg da ende i fængsel, hvor der er varme, bad og mad hver dag.

Jeg synes det er trist, at du er så uoplyst, at du tror at vi alle har lige muligheder, for succes. Hvis ikke du har en fighter vilje eller dine sorger er så store, så taber du i dagens samfund, hvis ikke du har et netværk der kan samle dig op.

Jeg så ambulancen et program i tv optaget sidste vinter, der var en hjemløs som havde gjort i bukserne, og det kan umiddelbart virke komisk, men han havde dårlig mave, fordi har havde fundet noget kødfars i container, som var gammelt, men havde spist det råt pga. sult. I Danmark hvordan kan det lade sig gøre.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:17

TT Tekstforfatter:

Dem, der dømmer de hjemløse: I er nogle sørgelige individer. I mangler indsigt og menneskelig medfølelse. Jeg giver som regel en 10-15-20 kroner til hjemløse, der henvender sig til mig på gaden her i København, fordi jeg forstår, hvor forskelligartede og komplicerede menneskelige skæbner er. Livet kan været hårdt, for ikke at sige barskt, og vi er ikke alle lige heldige mht. vores opvækst, vores forældre, og de muligheder vi får/har her i livet.

Dbh

Thomas

Man kan jo ikke støtte de 10.000 vis hjemløs der er kommet til København fra rumænien mv. og da de fleste hjemløse nu er østeuropæer, så mener jeg det er mere sørgeligt de bagmænd får dem herop til det sørgelige liv at sælge hus forbi mv.,

så jeg tillader mig snakke lidt med denne person før jeg køber hus forbi køber det normalt 1 gang om ugen eller giver lidt håndøre en man ved der ikke er kørt herop af bagmænd http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64 snak med dem beder hus forbi gør da hoved delen lige nu ikke snakker dansk

http://www.udenfor.dk/dk/Menu/Det+mener+projekt+UDENFOR/Udenlandske+hjeml%C3%B8se+fylder+mere+og+mere+-+b%C3%A5de+p%C3%A5+gaden+og+i+den+offentlige+debat

http://www.tv2lorry.dk/artikel/24230 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:31

Nu er der jo også stor forskel på at være hjemløs og have et mindre rådighedsbeløb.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:39

Egentlig også underligt, ud af alle dem der har skrevet i denn tråd, giver størstedelen, hjemløse penge.... hvis man ser på hele dk befolkning, burde de hjemløse tjene en go skilling.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:47

Pakke-Manden:

Egentlig også underligt, ud af alle dem der har skrevet i denn tråd, giver størstedelen, hjemløse penge.... hvis man ser på hele dk befolkning, burde de hjemløse tjene en go skilling.

Nu tror jeg nok de fleste herinde er det man kalder overskudsmennesker, vi har et drive, og vi ved hvad vi vil. Vi jagter succes i stor stil, og der er ikke noget der skal komme i vejen for den succes. Så jeg tror ikke vi repræsentere gennemsnittet.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikael

Jeg støtter også kun de danske. I starten støttede jeg også de udenlandske, men jeg brød mig ikke om den måde, de greb det an på. Stort set allesammen uden undtagelse havde en stok, og de humpede unaturligt meget, så jeg blev mistænksom og endte med at konkludere, at mange af dem spillede skuespil. Så må de hellere bare spørge mig om, jeg kan undvære lidt penge. Jeg følte lidt, at de fornærmede min intelligens, fordi skuespillet simpelthen fik for meget på alle tangenter. Lidt synd, da de meget muligt kan være hjemløse, som jeg ellers gerne ville have støttet.

PS! Jeg skrev i øvrigt ikke, at alle skal støtte de hjemløse; jeg skrev, at det er sørgeligt, hvis man ser ned på dem :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:29

TT Tekstforfatter:

Hej Mikael

Jeg støtter også kun de danske. I starten støttede jeg også de udenlandske, men jeg brød mig ikke om den måde, de greb det an på. Stort set allesammen uden undtagelse havde en stok, og de humpede unaturligt meget, så jeg blev mistænksom og endte med at konkludere, at mange af dem spillede skuespil. Så må de hellere bare spørge mig om, jeg kan undvære lidt penge. Jeg følte lidt, at de fornærmede min intelligens, fordi skuespillet simpelthen fik for meget på alle tangenter. Lidt synd, da de meget muligt kan være hjemløse, som jeg ellers gerne ville have støttet.

PS! Jeg skrev i øvrigt ikke, at alle skal støtte de hjemløse; jeg skrev, at det er sørgeligt, hvis man ser ned på dem :-)

Dbh

Thomas

Det er trist at der desværre er nogle mennesker med meget lav moral der slår plat på hjemløse, og de fortjener et los i røven

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54

Igen vil jeg fremhæve min pointe.......det MÅ ikke forekomme i et nogenlunde velstillet land som Danmark at danske statsborgere er nødt til at leve på gaden el. sove i trappeopgang. For 15 år siden var det uhørt..i dag er det alment accepteret- meget trist

Side 9 ud af 17 (166 indlæg)