Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:00

Thomas Buus:

Fireball:
Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.

Hmmm lad mig nu se.... Joh det har jeg da.. Rimelig mange år faktisk.. Men jeg kunne jo spørge: Har du? Og jo, hvis man virkelig er interesseret i at kommer "igang" så er det muligt hvis du har holdningen til det. Du vælger selv, og mange starter måske som alkoholiker og narkomaner, og så går det galt.. Men det er deres valg og IKKE mit.. Hvis de vil starte på en frisk, så kan de gøre det.

Jeg vil hellere overraske min kæreste med en buket blomster end jeg jeg vil bidrage til et alkohol forbrug. 

Det kan godt være, du har gået i skole, men du har tydeligvis ikke gået i livets skole. Tror du seriøst, at nogen vælger at blive alkoholiker eller narkoman? Sig mig, hvor dum har man lov til at være i dagens Danmark? Hvis man ikke ved noget om et emne, så gør man klogt i at holde munden lukket. Men det kræver selvfølgelig, at man er klog nok til at gøre det. Og jo, jeg ved en masse om emnet. Min søster er maniodepressiv og min kæreste har schizofreni. Min søster (37 år) ville være endt på gaden, hvis hun ikke havde mine forældre, og min kæreste (35 år) ville højst sandsynligt være endt samme sted, hvis hun ikke havde haft sine (samt et ganske særligt behandlinsted ved navn Opus).

Men der er rigtig mange mennesker, der ikke kan få hjælp til deres psykiske sygdomme, fordi man ikke ved, hvordan man skal hjælpe dem. De opgives mere eller mindre af systemet som et sørgeligt resultat af, at psykiske lidelser er en uhyggeligt kompliceret størrelse, som der stadig forskes meget i.

PS! Min søster er alkoholiker grundet hendes psykiske sygdom. Hun har ikke drukket i 3 år og går til AA-møder 3 gange om ugen for ikke at falde tilbage. Ikke nok med dét, så har hun i de 3 år, hun ikke har drukket, kæmpet med sin maniodepressivitet. Man forsøger sig med al mulig medicin i et forsøg på at hjælpe hende, men det har kun hjulpet ganske lidt indtil nu. Og så skriver du, at man bare kan vælge at stoppe med at være misbruger? Du skulle skamme dig!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:09

Thomas Buus:

Fireball:
Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.

Hmmm lad mig nu se.... Joh det har jeg da.. Rimelig mange år faktisk.. Men jeg kunne jo spørge: Har du? Og jo, hvis man virkelig er interesseret i at kommer "igang" så er det muligt hvis du har holdningen til det. Du vælger selv, og mange starter måske som alkoholiker og narkomaner, og så går det galt.. Men det er deres valg og IKKE mit.. Hvis de vil starte på en frisk, så kan de gøre det.

Jeg vil hellere overraske min kæreste med en buket blomster end jeg jeg vil bidrage til et alkohol forbrug. 

Det kan godt være, du har gået i skole, men du har tydeligvis ikke gået i livets skole. Tror du seriøst, at nogen vælger at blive alkoholiker eller narkoman? Sig mig, hvor dum har man lov til at være i dagens Danmark? Hvis man ikke ved noget om et emne, så gør man klogt i at holde munden lukket. Men det kræver selvfølgelig, at man er klog nok til at gøre det. Og jo, jeg ved en masse om emnet. Min søster er maniodepressiv og min kæreste har schizofreni. Min søster (37 år) ville være endt på gaden, hvis hun ikke havde mine forældre, og min kæreste (35 år) ville højst sandsynligt være endt samme sted, hvis hun ikke havde haft sine (samt et ganske særligt behandlinsted ved navn Opus).

Men der er rigtig mange mennesker, der ikke kan få hjælp til deres psykiske sygdomme, fordi man ikke ved, hvordan man skal hjælpe dem. De opgives mere eller mindre af systemet som et sørgeligt resultat af, at psykiske lidelser er en uhyggeligt kompliceret størrelse, som der stadig forskes meget i.

Korrekt de gør intet for psysiske syge min lille søster var i hvert fald ikke så heldig , jeg vidste ikke det var så galt før forbi og min mor og far vidste det ikke og kommune ja , de lod hende udskrives igen og igen og hun kunne falde om på gaden og komme igen ind på hospitalet igen og blive behandlet , jeg er stadigvæk ked af det.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Skræmmende læsning.

Udover de gode indlæg som pibler ind, for folk som har mærket livet og kender dets værdi, er der en overvægt af udtalelser for folk som enten er for unge til at forså, eller har levet et liv med sølvskeen langt op bagi.

ALLE kan komme i en situation, igennem svigt, tab, sorg, uheld og andet, som fuldstændig vender op og ned på din hverdag og dit sind. ALLE der bor på gaden, har gået i skole, har haft venner og familie. At være hovmod over for folk der ikke kan klare sig selv eller har "valgt" at bo på gaden, er en kritik af dit eget væsen.

Inden jeg blev lidt ældre havde jeg samme holdning. Så mærkede jeg livets baseballbat slag, og har idag meget stor respekt, ikke bare for ældre, som har klaret sig igennem livet, men også for hjemløse, som af en eller anden årsag, har fået så tunge slag, at de er bukket under.

Det svarer lidt til at sige til en såret soldat at han skal tage sig sammen.

Det er tydeligt at Danmarks "velfærdssamfund", kun har fokus på det materielle. Det åndelige er ihvertfald en mangelvare i mange indlæg her.

Glæd dig over at du er så priviligeret at du kan tage til julefrokost i aften med dine venner og knalde tusind kroner af, uden at tænke over det. Læg en 20'er hos en hjemløs, så får du måske en tilbage den dag, du selv hænger i livets tråd.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:47

Thomas Sindberg:

Skræmmende læsning.

Udover de gode indlæg som pibler ind, for folk som har mærket livet og kender dets værdi, er der en overvægt af udtalelser for folk som enten er for unge til at forså, eller har levet et liv med sølvskeen langt op bagi.

ALLE kan komme i en situation, igennem svigt, tab, sorg, uheld og andet, som fuldstændig vender op og ned på din hverdag og dit sind. ALLE der bor på gaden, har gået i skole, har haft venner og familie. At være hovmod over for folk der ikke kan klare sig selv eller har "valgt" at bo på gaden, er en kritik af dit eget væsen.

Inden jeg blev lidt ældre havde jeg samme holdning. Så mærkede jeg livets baseballbat slag, og har idag meget stor respekt, ikke bare for ældre, som har klaret sig igennem livet, men også for hjemløse, som af en eller anden årsag, har fået så tunge slag, at de er bukket under.

Det svarer lidt til at sige til en såret soldat at han skal tage sig sammen.

Det er tydeligt at Danmarks "velfærdssamfund", kun har fokus på det materielle. Det åndelige er ihvertfald en mangelvare i mange indlæg her.

Glæd dig over at du er så priviligeret at du kan tage til julefrokost i aften med dine venner og knalde tusind kroner af, uden at tænke over det. Læg en 20'er hos en hjemløs, så får du måske en tilbage den dag, du selv hænger i livets tråd.

Næsten :)

Jeg kan personligt glæde mig over, jeg har min far og papmor endnu, jeg har min kone og min datter, vi har tag over hovedet og kan få noget mad. Jeg har mit helbred og venner.

Men de fine ting som julefrokost er der sgu ikke råd til endnu :), men det kommer, når jeg får tillært mig nogle ting herinde, med hjælp fra jer andre Aminoer :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Enig med dig... Gir dem aldrig penge da jeg ved hvad de går til "ØL" Men en lille dåse men julesmåkager eller sådan noget giver vi gerne omkring juletid hvis vi møder en på vejen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pyhh, sikke en debat.

Der er sket skred i Danmark. Et skræmmende forfald. For 15 år siden så vi ikke hjemløse eller gamle pensionister rode i skraldespandene efter flasker og gammelt mad. Det er mennesker - ligesom du og jeg.

Ikke alle får de samme muligheder. Forstå det. Nogle fødes ind i en verden af misbrug, tæsk, forkvaklede forældre, dårlige lærere og pædagoger, ingen rollemodeller og bliver tidligt misbrugere i heftig grad. Jeg har arbejdet med hjemløse på det frivillige plan. Det er mennesker, der aldrig fik de samme muligheder som nogle af indehaverne til de mere egoistiske og selvfede indlæg man kan læse hos enkelte her. Sygdom, fallit, depression, tab af virksomhed, arbejde, familie, penge og venner kan få alle ud på afgrunden. Jeg håber aldrig, at I vil opleve denne side af dagens Danmark for den er dælme ikke rar.

Den hjemløse kan ikke hæve kontanthjælp. Det kræver en nemlig en folkeregisteradresse. En folkeregisteradresse, som mange ikke har fordi de ingen bolig har. Desuden kræves der også adgang til en NEM konto i en bank, som kan nægte at oprette en sådan, hvis den hjemløse ikke vurderes til at være en god kunde. Der er ingen penge på jobcentrene længere. Det er mange år siden det sluttede.

Vis dog lidt næstekærlighed. Jeg køber "Hus forbi", giver en kop kaffe, køber en sandwich til den mand, der i perioder sover udenfor banegården under en gammel bænk.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35

Jeg havde ikke regnet med så stor debat omkring mit indlæg, men det glæder mig.

Er der nogen der ved om der findes en kortlægning af hjemløse problematikken, i Danmark i dag og fordelingen.

Ellers lad mig opfordre til at vi der har ressourcer til det, og lyst laver en hjemmeside, hvor vi kan få indberetninger, og hvordan det står til ude i det ganske land.

Skriv en PM til mig hvis det kunne være et projekt i ville deltage i, og lad os udvikle det sammen.

Mvh Henning Larsen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:38

Mette:

Pyhh, sikke en debat.

Der er sket skred i Danmark. Et skræmmende forfald. For 15 år siden så vi ikke hjemløse eller gamle pensionister rode i skraldespandene efter flasker og gammelt mad. Det er mennesker - ligesom du og jeg.

Ikke alle får de samme muligheder. Forstå det. Nogle fødes ind i en verden af misbrug, tæsk, forkvaklede forældre, dårlige lærere og pædagoger, ingen rollemodeller og bliver tidligt misbrugere i heftig grad. Jeg har arbejdet med hjemløse på det frivillige plan. Det er mennesker, der aldrig fik de samme muligheder som nogle af indehaverne til de mere egoistiske og selvfede indlæg man kan læse hos enkelte her. Sygdom, fallit, depression, tab af virksomhed, arbejde, familie, penge og venner kan få alle ud på afgrunden. Jeg håber aldrig, at I vil opleve denne side af dagens Danmark for den er dælme ikke rar.

Den hjemløse kan ikke hæve kontanthjælp. Det kræver en nemlig en folkeregisteradresse. En folkeregisteradresse, som mange ikke har fordi de ingen bolig har. Desuden kræves der også adgang til en NEM konto i en bank, som kan nægte at oprette en sådan, hvis den hjemløse ikke vurderes til at være en god kunde. Der er ingen penge på jobcentrene længere. Det er mange år siden det sluttede.

Vis dog lidt næstekærlighed. Jeg køber "Hus forbi", giver en kop kaffe, køber en sandwich til den mand, der i perioder sover udenfor banegården under en gammel bænk.

Dejligt at læse et indlæg fra en, der ved, hvad hun taler om! Yes Du får stjerner af mig så snart, jeg har flere at give af igen :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:52

Helle - houseofkids.dk:

Helt enig - desværre er der lagt op til - på flere områder - at det kun kan blive værre. Eksempelvis vil de nu fjerne muligheden for at få førtidspension hvis man er under 40 år. Forleden var der en pige i tv som var skizofren og meget hårdt ramt. Det havde hun været siden hun var barn. Hun kunne kun leve et nogenlunde liv hvis hun var fri af krav fra det offentlige. Sådan noget må og skal vi bare acceptere herhjemme. Der er bare nogen mennesker som er så hårdt ramt, at det eneste der kan hjælpe dem er ro. Hvis en pige som hende blev tvunget i aktivering på alle mulige måder - og hele tiden skulle møde op til det ene og det andet - så er mit gæt at hun nemt kunne ende på gaden...

Nu har førtidspensionen os spillet fallit... Har du læst, hvor mange der er på det i DK?
Du kan altid finde eksempler på mennesker, som reelt fortjener f.eks førtidspension, fordi de lider af et eller andet uhelbredeligt. Men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund... Og igen er det den sidste gruppe, som ødelægger et godt initiativ!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)