|
Til alle de dejlige mennesker herinde:-) http://verdensgaver.dk/shop/vacciner-til-57-177p.html Hvis man vil glæde medmennesker med - ja, et liv, og overleve - så giv da her! |
Thomas Buus:Fireball:Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.
Hmmm lad mig nu se.... Joh det har jeg da.. Rimelig mange år faktisk.. Men jeg kunne jo spørge: Har du? Og jo, hvis man virkelig er interesseret i at kommer "igang" så er det muligt hvis du har holdningen til det. Du vælger selv, og mange starter måske som alkoholiker og narkomaner, og så går det galt.. Men det er deres valg og IKKE mit.. Hvis de vil starte på en frisk, så kan de gøre det.
Jeg vil hellere overraske min kæreste med en buket blomster end jeg jeg vil bidrage til et alkohol forbrug.
Det kan godt være, du har gået i skole, men du har tydeligvis ikke gået i livets skole. Tror du seriøst, at nogen vælger at blive alkoholiker eller narkoman? Sig mig, hvor dum har man lov til at være i dagens Danmark? Hvis man ikke ved noget om et emne, så gør man klogt i at holde munden lukket. Men det kræver selvfølgelig, at man er klog nok til at gøre det. Og jo, jeg ved en masse om emnet. Min søster er maniodepressiv og min kæreste har schizofreni. Min søster (37 år) ville være endt på gaden, hvis hun ikke havde mine forældre, og min kæreste (35 år) ville højst sandsynligt være endt samme sted, hvis hun ikke havde haft sine (samt et ganske særligt behandlinsted ved navn Opus).
Men der er rigtig mange mennesker, der ikke kan få hjælp til deres psykiske sygdomme, fordi man ikke ved, hvordan man skal hjælpe dem. De opgives mere eller mindre af systemet som et sørgeligt resultat af, at psykiske lidelser er en uhyggeligt kompliceret størrelse, som der stadig forskes meget i.
PS! Min søster er alkoholiker grundet hendes psykiske sygdom. Hun har ikke drukket i 3 år og går til AA-møder 3 gange om ugen for ikke at falde tilbage. Ikke nok med dét, så har hun i de 3 år, hun ikke har drukket, kæmpet med sin maniodepressivitet. Man forsøger sig med al mulig medicin i et forsøg på at hjælpe hende, men det har kun hjulpet ganske lidt indtil nu. Og så skriver du, at man bare kan vælge at stoppe med at være misbruger? Du skulle skamme dig!
Bliv gratis medlem