Ja hvis man er selvfed, nu går det godt jeg klarer mig selv, men hvad nu når du skal have hjælp, så er du en af dem der tuder højst. Jeg kender typen. Men det mærker du nok en dag. Vi har et sikkerhedsnet siger du men fungere det, tror jeg ikke det gør. Men naive mennesker er der jo også nogle af. |
The-shop.dk:Fireball:Man misser pointen nu det handler ikke om at den der tjener meget skal give mere, det handler om at tage skyklapperne af og se hvad der er for næsen af jer. VI sidder herinde og hjælper hinanden med råd og vejledning, gratis, men smide 5 kr 10 kr eller 20 til en der måske ikke vågner imorgen pga af vejret, det kan vi ikke for det er hans egen skyld. Vi må acceptere at det er ikke alle mennesker der passer i de kasser samfundet er skruet sammen af, og falder udenfor, men skal de ikke hjælpes aligevel.
Det er også vores egen skyld hvis vi bliver syge af for fed en livsstil, men vi vil da gerne behandles for vores lidelser, og det betaler vi for, men de hjemløse er udenfor lov og ret, da de ikke har en folkeregister adresse og derfor får de ingen hjælp.
Kald mig bare kynisk, men de fleste kender udtrykket survival of the fittest... Vi har et sikkerhedsnet i Danmark der muliggør alle mennesker at få tag over hovedet, hvorfor skal jeg så have dårlig samvittighed? og hvorfor give en 5'er? jeg giver allerede 50%..
Det må være fedt at kunne tillade at være så kynisk, jeg håber seriøst at du aldrig kommer ud fra feks at blive alvorligt syg, for så får du dig en ordentlig forskrækkelse
"survival of the fittest" my ass
Bliv gratis medlem