Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyeste Ekspertblog - indlæg  

Planlæg at være spontan på de sociale medier

10. June 2015 | 3.847 VISNINGER | 1 KOMMENTARER
Ja, kan man skrive en mere tvetydig overskrift? Det tror jeg ikke. Men når vi går i dybden med det her i blogindlægget, så giver det nok meget god mening til sidst. Jeg er stor fortaler af planlægning... Læs hele indlægget

En formel om service - og hvorfor Løkke får tæv af Helle. Det kan du bruge i dit firma...

08. June 2015 | 12.469 VISNINGER | 8 KOMMENTARER
Uanset om du er selvstændig eller ansat som kundemedarbejder i en stor organisation, så bliver du bedømt på ganske få ting, når en kunde beslutter sig for at handle hos dig igen. Første gang kan det v... Læs hele indlægget

Her er 100-vis af gratis split-test idéer! (Use with care)

04. June 2015 | 6.558 VISNINGER | 5 KOMMENTARER
For nyligt blev der udgivet et mindre dansk værk omkring ideer til split-test. Det har jeg ikke noget imod. Men jeg mener ikke, at du behøver betale for at få ideer til split-test. Så her får du en ma... Læs hele indlægget

Hvad vil du bruge LinkedIn til?

02. June 2015 | 1.883 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
Find ud af, hvad du vil bruge din LinkedIn-profil til. Og gør det så! Når jeg er ude at holde diverse foredrag omkring sociale medier, så er der ofte et stort antal af de deltagende, der har en bruger... Læs hele indlægget

Er du en tøsedreng?

01. June 2015 | 6.635 VISNINGER | 8 KOMMENTARER
Noget jeg undrer mig gevaldigt over er, at vi der skaffer vores kunder selv, ofte har en uudtømmelig kilde af hurtige svar på spørgsmålet der lyder: "Hvad er årsagen til at du ikke har kontaktet de 10... Læs hele indlægget

Betjent slagter afdeling

27. May 2015 | 4.901 VISNINGER | 2 KOMMENTARER
Dette lyder som en overskrift i en formiddagsavis. Men det er det ikke. Det er teksten fra et skilt, som stod uden for Brugsen i en dansk by. Faktisk stod der mere end "Betjent slagter afdeling". Der ... Læs hele indlægget

Derfor elsker jeg Twitter

26. May 2015 | 1.678 VISNINGER | 1 KOMMENTARER
Kun 4% af danskerne er daglige brugere af Twitter, mens 1,5% af alle de danske aktive profiler på Twitter står for over halvdelen af alle tweets. Så det er en meget lille andel af de sociale medie-bru... Læs hele indlægget

Hold nu kæft - og lad kunden komme til orde!

25. May 2015 | 7.167 VISNINGER | 11 KOMMENTARER
Martin Thorborg gør det. Ham fra Kims-reklamerne - er det Jørgen han hedder - gør det. Jeg gør det. Snakker, kæfter op, lyder overbevisende, klog og taler fanden et øre af. Fordi vi skal ha' dig til a... Læs hele indlægget

Her er årsagen til, at god service alt for ofte er en by i Rusland

22. May 2015 | 4.832 VISNINGER | 15 KOMMENTARER
Jeg læste forleden om en undersøgelse af serviceniveauet i danske virksomheder. Den dokumenterede desværre hvad mange af os har vidst i mange år: At service-niveauet i Danmark er alt for dårligt. Men ... Læs hele indlægget

Når en mand ikke kan - og konen griner…

18. May 2015 | 9.965 VISNINGER | 5 KOMMENTARER
Gardena Amok I går var jeg ude for at købe nogle ting til haven. Lidt Gardena - du ved, en haveslange, en kobling osv. Jeg skulle også have lidt jord til at plante nogle nye planter i. Det fik jeg i d... Læs hele indlægget

Har du motiveret en potentiel kunde til en konvertering i dag?

12. May 2015 | 3.102 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
Din brugers motivation har enorm betydning for om du får konverteret dem til kunder på dit website. Og du kan påvirke motivationen i dit design. Så tving dig selv til at udfordre, hvad der skal motive... Læs hele indlægget

De 3 vigtigste måder dine kunder finder dig på

07. May 2015 | 4.725 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
(Gå ind på Amino for at se den video der er i indlægget) Når du skal opbygge en service baseret virksomhed, hvad enten du er alternativ behandler, coach, designer, konsulent, rådgiver eller hvad det n... Læs hele indlægget

Er din høje service altid høj? Eller mister du kunder på den konto?

05. May 2015 | 3.666 VISNINGER | 5 KOMMENTARER
Man hører mange sjove indvendinger som konsulent. En af de hyppigste vedrører serviceudvikling. Jeg er jo fortaler for, at I skal gi’ den gas derude og banke servicen op under loftet. I skal imponere ... Læs hele indlægget

Det er klogt at sige nej tak til et salg

29. April 2015 | 7.268 VISNINGER | 24 KOMMENTARER
Mange tror at en sælger bare skal sælge og sælge. Selvfølgelig skal en sælger sælge, men det klogt og vigtigt at sige nej tak til en ordre, hvis kunden ikke har behov for din vare eller din ydelse. Je... Læs hele indlægget

Hvad betyder valget af virksomhedsform for hjemmefronten?

27. April 2015 | 1.752 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
Nogle af de største bekymringer i livet går på økonomi – særligt når det gælder dét at tage springet ud i iværksætterlivet. Money makes the world go round, og det er såmænd også dét, du betaler med i ... Læs hele indlægget

Er du passiv?

31. March 2015 | 4.582 VISNINGER | 2 KOMMENTARER
Her får du en lille sprognørdet detalje, som kan gøre en forskel for din virksomhed. Når kommunikationen med din potentielle kunde foregår skriftligt – enten via din hjemmeside, dine brochurer eller m... Læs hele indlægget

Sandheden er ilde hørt – dine kunder uden filter

24. March 2015 | 3.367 VISNINGER | 2 KOMMENTARER
I dag får du tre eksempler på meget forskellige typer af feedback fra kunderne. Tre eksempler fra det helt konkrete til det mere muntre. Ikke desto mindre glimrende eksempler på hvor overrasket man ka... Læs hele indlægget

Mersalg i fremtiden er ikke "bare lige” - læs med kære chef!

17. March 2015 | 3.703 VISNINGER | 5 KOMMENTARER
Dine medarbejdere skal naturligvis kunne mersælge. Det er der to årsager til: 1. Med en lav margen på fx. 2-5% kan et mersalg på 3% fordoble jeres årsresultat. 2. Godt mersalg øger kundeloyaliteten. A... Læs hele indlægget

Har du en god historie? Derfor siger journalisten alligevel nej!

10. March 2015 | 4.386 VISNINGER | 4 KOMMENTARER
Har du også oplevet at løbe panden mod en mur, når du kontakter medierne med din gode historie? Så læs med her. Du ved, at din historie er god. Alligevel bliver det et ”nej tak” eller ”vi laver måske ... Læs hele indlægget

Få talt med dine kunder, så kommer du bedst fra start med konverteringsoptimering

25. February 2015 | 3.230 VISNINGER | 3 KOMMENTARER
Tak er jo ikke et fattigt ord Allerede nu vil jeg takke dig, kære læser, for din opmærksomhed og tak til Amino. Fra i dag ekspertblogger jeg om konverteringsoptimering her på stationen. I denne artike... Læs hele indlægget

Test, interview, job, -s?

10. February 2015 | 8.200 VISNINGER | 8 KOMMENTARER
Hvordan sætter du disse ord i flertal? Skal der -s på eller ej? Det er vigtigt, at en virksomheds kommunikation er skrevet på korrekt dansk. Derfor er det også vigtigt at tage stilling til, hvordan ma... Læs hele indlægget

To ting

23. January 2015 | 2.733 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
Nå - det var den uge. Pyha! Fem blogindlæg i træk. Nu vil jeg ha’ ferie! Men du får selvfølgelig fredagens indlæg her, hvor jeg koger en del af ugens salgs- og servicesnak ned til en to-trins plan. Go... Læs hele indlægget

Den nye canvas

22. January 2015 | 2.514 VISNINGER | 3 KOMMENTARER
Idag er jeg i Østrig for at gennemføre service- og salgstræning i en virksomhed. Det er mit andet besøg ud af tre. I mandags var jeg i Aalborg. Tirsdag i Vejle. Det er jo fedt! Der er mennesker der vi... Læs hele indlægget

Sælg den rette størrelse

21. January 2015 | 3.072 VISNINGER | 1 KOMMENTARER
Idag får du en ganske kort artikel om at styre kundens køb. Eksemplet er fra en bar - men det virker alle steder. Du må selv finde ud af hvordan i din gesjæft: Vi er i en bar i Jylland. Der er tre stø... Læs hele indlægget

De sure kunder leger gemmeleg!

20. January 2015 | 2.770 VISNINGER | 3 KOMMENTARER
Alle har utilfredse kunder. Nogen taber penge på dem. Andre taber næsten ingen penge. Læs hvad du selv kan gøre: De rigtig sure – dem der helst så dig aflivet – de skal nok klage. De lidt sure, de mug... Læs hele indlægget

Sig dog ja

19. January 2015 | 4.420 VISNINGER | 7 KOMMENTARER
Kan du huske de situationer hvor du gerne ville købe noget? Eller ha’ noget lavet i hjemmet? De situationer hvor det eneste du bare vil, er at sælger/håndværker/ekspedient siger: “Det fixer vi snildt!... Læs hele indlægget

Hvad du kan lære af en strandsælger

16. January 2015 | 4.077 VISNINGER | 5 KOMMENTARER
Jeg sidder et sted i Indien og holder en velfortjent ferie med min familie. Langt fra hverdag, business og ikke mindst et stabilt internet. Inden vi har været på stranden i en time, har de første fire... Læs hele indlægget

Er vi vidne til detailhandelens kollektive selvmord?

16. January 2015 | 6.814 VISNINGER | 25 KOMMENTARER
Er vi vidne til detailhandelens kollektive selvmord? Ja, en hård overskrift men skrevet med et kærligt håb om at detailhandelen vågner op Når jeg spørger dig Hvornår fik du sidst en god oplevelse i en... Læs hele indlægget

Sådan får du tusindvis af potentielle kunder til at kontakte dig på få uger, uden at det koster dig en krone

23. December 2014 | 2.592 VISNINGER | 0 KOMMENTARER
Lider din nyhedsbrevsliste af nogle få ensomme tilmeldinger? Så få, at du næsten ikke orker at skrive ud til den? Eller er den bare stagneret et sted på nogle få hundrede, og du oplever at det er en h... Læs hele indlægget

Lars fortjener julerap i røven

10. December 2014 | 9.387 VISNINGER | 42 KOMMENTARER
Jeg fik i dag en mail fra mit økonomisystem med overskriften ”Du fortjener et juleknus.” Mailen handler i starten om, hvor dejligt det er at få knus af sin familie i juletiden, og at mit økonomisystem... Læs hele indlægget