Ja, kan man skrive en mere tvetydig overskrift? Det tror jeg ikke. Men når vi går i dybden med det her i blogindlægget, så giver det nok meget god mening til sidst. Jeg er stor fortaler af planlægning... Læs hele indlægget
Uanset om du er selvstændig eller ansat som kundemedarbejder i en stor organisation, så bliver du bedømt på ganske få ting, når en kunde beslutter sig for at handle hos dig igen. Første gang kan det v... Læs hele indlægget
For nyligt blev der udgivet et mindre dansk værk omkring ideer til split-test. Det har jeg ikke noget imod. Men jeg mener ikke, at du behøver betale for at få ideer til split-test. Så her får du en ma... Læs hele indlægget
Find ud af, hvad du vil bruge din LinkedIn-profil til. Og gør det så! Når jeg er ude at holde diverse foredrag omkring sociale medier, så er der ofte et stort antal af de deltagende, der har en bruger... Læs hele indlægget
Noget jeg undrer mig gevaldigt over er, at vi der skaffer vores kunder selv, ofte har en uudtømmelig kilde af hurtige svar på spørgsmålet der lyder: "Hvad er årsagen til at du ikke har kontaktet de 10... Læs hele indlægget
Dette lyder som en overskrift i en formiddagsavis. Men det er det ikke. Det er teksten fra et skilt, som stod uden for Brugsen i en dansk by. Faktisk stod der mere end "Betjent slagter afdeling". Der ... Læs hele indlægget
Kun 4% af danskerne er daglige brugere af Twitter, mens 1,5% af alle de danske aktive profiler på Twitter står for over halvdelen af alle tweets. Så det er en meget lille andel af de sociale medie-bru... Læs hele indlægget
Martin Thorborg gør det. Ham fra Kims-reklamerne - er det Jørgen han hedder - gør det. Jeg gør det. Snakker, kæfter op, lyder overbevisende, klog og taler fanden et øre af. Fordi vi skal ha' dig til a... Læs hele indlægget
Jeg læste forleden om en undersøgelse af serviceniveauet i danske virksomheder. Den dokumenterede desværre hvad mange af os har vidst i mange år: At service-niveauet i Danmark er alt for dårligt. Men ... Læs hele indlægget
Gardena Amok I går var jeg ude for at købe nogle ting til haven. Lidt Gardena - du ved, en haveslange, en kobling osv. Jeg skulle også have lidt jord til at plante nogle nye planter i. Det fik jeg i d... Læs hele indlægget
Din brugers motivation har enorm betydning for om du får konverteret dem til kunder på dit website. Og du kan påvirke motivationen i dit design. Så tving dig selv til at udfordre, hvad der skal motive... Læs hele indlægget
(Gå ind på Amino for at se den video der er i indlægget) Når du skal opbygge en service baseret virksomhed, hvad enten du er alternativ behandler, coach, designer, konsulent, rådgiver eller hvad det n... Læs hele indlægget
Man hører mange sjove indvendinger som konsulent. En af de hyppigste vedrører serviceudvikling. Jeg er jo fortaler for, at I skal gi’ den gas derude og banke servicen op under loftet. I skal imponere ... Læs hele indlægget
Mange tror at en sælger bare skal sælge og sælge. Selvfølgelig skal en sælger sælge, men det klogt og vigtigt at sige nej tak til en ordre, hvis kunden ikke har behov for din vare eller din ydelse. Je... Læs hele indlægget
Nogle af de største bekymringer i livet går på økonomi – særligt når det gælder dét at tage springet ud i iværksætterlivet. Money makes the world go round, og det er såmænd også dét, du betaler med i ... Læs hele indlægget
Her får du en lille sprognørdet detalje, som kan gøre en forskel for din virksomhed. Når kommunikationen med din potentielle kunde foregår skriftligt – enten via din hjemmeside, dine brochurer eller m... Læs hele indlægget
I dag får du tre eksempler på meget forskellige typer af feedback fra kunderne. Tre eksempler fra det helt konkrete til det mere muntre. Ikke desto mindre glimrende eksempler på hvor overrasket man ka... Læs hele indlægget
Dine medarbejdere skal naturligvis kunne mersælge. Det er der to årsager til: 1. Med en lav margen på fx. 2-5% kan et mersalg på 3% fordoble jeres årsresultat. 2. Godt mersalg øger kundeloyaliteten. A... Læs hele indlægget
Har du også oplevet at løbe panden mod en mur, når du kontakter medierne med din gode historie? Så læs med her. Du ved, at din historie er god. Alligevel bliver det et ”nej tak” eller ”vi laver måske ... Læs hele indlægget
Tak er jo ikke et fattigt ord Allerede nu vil jeg takke dig, kære læser, for din opmærksomhed og tak til Amino. Fra i dag ekspertblogger jeg om konverteringsoptimering her på stationen. I denne artike... Læs hele indlægget
Hvordan sætter du disse ord i flertal? Skal der -s på eller ej? Det er vigtigt, at en virksomheds kommunikation er skrevet på korrekt dansk. Derfor er det også vigtigt at tage stilling til, hvordan ma... Læs hele indlægget
Nå - det var den uge. Pyha! Fem blogindlæg i træk. Nu vil jeg ha’ ferie! Men du får selvfølgelig fredagens indlæg her, hvor jeg koger en del af ugens salgs- og servicesnak ned til en to-trins plan. Go... Læs hele indlægget
Idag er jeg i Østrig for at gennemføre service- og salgstræning i en virksomhed. Det er mit andet besøg ud af tre. I mandags var jeg i Aalborg. Tirsdag i Vejle. Det er jo fedt! Der er mennesker der vi... Læs hele indlægget
Idag får du en ganske kort artikel om at styre kundens køb. Eksemplet er fra en bar - men det virker alle steder. Du må selv finde ud af hvordan i din gesjæft: Vi er i en bar i Jylland. Der er tre stø... Læs hele indlægget
Alle har utilfredse kunder. Nogen taber penge på dem. Andre taber næsten ingen penge. Læs hvad du selv kan gøre: De rigtig sure – dem der helst så dig aflivet – de skal nok klage. De lidt sure, de mug... Læs hele indlægget
Kan du huske de situationer hvor du gerne ville købe noget? Eller ha’ noget lavet i hjemmet? De situationer hvor det eneste du bare vil, er at sælger/håndværker/ekspedient siger: “Det fixer vi snildt!... Læs hele indlægget
Jeg sidder et sted i Indien og holder en velfortjent ferie med min familie. Langt fra hverdag, business og ikke mindst et stabilt internet. Inden vi har været på stranden i en time, har de første fire... Læs hele indlægget
Er vi vidne til detailhandelens kollektive selvmord? Ja, en hård overskrift men skrevet med et kærligt håb om at detailhandelen vågner op Når jeg spørger dig Hvornår fik du sidst en god oplevelse i en... Læs hele indlægget
Lider din nyhedsbrevsliste af nogle få ensomme tilmeldinger? Så få, at du næsten ikke orker at skrive ud til den? Eller er den bare stagneret et sted på nogle få hundrede, og du oplever at det er en h... Læs hele indlægget
Jeg fik i dag en mail fra mit økonomisystem med overskriften ”Du fortjener et juleknus.” Mailen handler i starten om, hvor dejligt det er at få knus af sin familie i juletiden, og at mit økonomisystem... Læs hele indlægget