på Amino

Find dit nye regnskabsprogram - Bedst, Billigst, Gratis

Find dit nye regnskabsprogram 


Hvis du ønsker at lette arbejdet med bogholderi, skal du have fat i et regnskabsprogram.

Regnskabsprogrammer findes til både mindre og større virksomheder, dog med forskellige funktioner.

Når du skal ud og vælge et regnskabsprogram er det vigtigt at kende lidt til de forskellige løsninger, for et regnskabsprogram er ikke bare et regnskabsprogram, der findes mange forskellige og i forskellige prisklasser. 

I denne guide vil vi give dig en oversigt og klæde dig godt på, til at vælge dit kommende regnskabsprogram.

For at dit regnskabsprogram skal være tidseffektivt og spare dig administrative kræfter, er du nødsaget til at kende til de forskellige muligheder. Det første du skal vælge, er om det skal være et online eller offline regnskabsprogram. 


Online eller offline regnskabsprogram


Ønsker du at kunne tilgå dine regnskaber hvor som helst, skal du have fat i et online regnskabsprogram, det kræver bare internetadgang.

Derudover har du i mange af disse regnskabsprogrammer også mulighed for at samkøre flere systemer f.eks. lagerstyring og lån håndtering.

Med et online regnskabsprogram kan din revisor også tilgå regnskabet, og du skal derfor ikke sende et opdateret regnskab manuelt hvis du foretager ændringer, det sker nemlig helt automatisk. 

Modsat kan du også benytte et offline regnskabsprogram, her er det ikke nødvendigt med internetforbindelse. Ulempen er at programmerne ofte er tunge at arbejde i og gammeldags, i forhold til online regnskabsprogrammerne.

Derudover skal du også med jævne mellemrum tilkøbe opdateringer, hvilket du ikke skal ved online regnskabsprogrammer.

Den klare anbefaling må ende hos online regnskabsprogrammerne, hvis altså du har adgang til internet, er det en stor fordel og kan være mere tidsbesparende end et offline regnskabsprogram.


Dinero


Dinero er et online regnskabsprogram lavet af iværksættere til iværksættere.

De leverer værktøjer til små og mellemstore virksomheder, så det bliver lettere at lave den daglige bogføring uden at have forstand på regnskab.

Dinero arbejder sammen med en række andre systemer som bl.a mobilepay og iZettle for at du automatisk kan få bogført salg fra webshop, kasseapparat mm. og dermed kan gøre dit arbejde hurtigere og nemmere.

Dinero anbefales til selvstændige og er også velegnet til små og mellemstore virksomheder.

Pris: 165 kr/mnd hvor alle moduler er inkluderet.

Gratis for standard brugere, som inkluderer basale funktioner. 

 

E-conomic


E-conomic er et online regnskabsprogram du kan bruge hvad enten du er en startup og kun har behov for de mest basale funktioner, men også hvis du begynder at udvide og dermed har behov for flere avancerede funktioner, samt den etablerede virksomhed der har specifikke krav til funktioner og administrative værktøjer. 

E-conomic benyttes ofte af større virksomheder med flere ansatte, hvilket det er yderst velegnet til samt til store webshops.

E-conomic er førstevalget for mange bogholdere og revisorer.

E-conomic har også en række integrationer, der sikrer at du kan spare dig selv for en masse arbejde i hverdagen.

Pris: fra 99 kr/mnd -  inklusiv alle basale funktioner.  14 dages gratis prøvetid.

Meneto

Meneto giver dig alt fra det traditionelle bogholderi -  bare digitalt.

Meneto er et super smart online regnskabsprogram til skrape priser.

Med Meneto kan du fokuser på din forretning. Så tager de sig af hele din bogføring, moms og regnskab til en fast månedlig pris.

Simpelt regnskab


Simpelt regnskab er et online regnskabsprogram, og et af de mest simple af slagsen.

Simpelt regnskab anbefales og benyttes ofte af freelancere såsom fotografer, grafikere, tekstforfattere mm. uden ansatte.

Simpelt regnskabs mission er at gøre det let at bevare overblikket, og derfor er der ikke lige så mange funktioner tilknyttet dette regnskabsprogram, da det overordnet set henvender sig til freelancere.

Dog er der også integration med bl.a Danløn, så lønafregningen kan bogføres hurtigt og simpelt.

Pris: 89 kr/mnd -  alle moduler er inkluderet.  30 dages gratis prøvetid. 

Med en pris på 89 kr/mnd, gør det simpelt regnskab til et af de billigste på markedet.

 

Billy

Billy der tidligere hed Billy’s Billing, er et online regnskabsprogram, med en mission om at være et regnskabsprogram alle kan forstå.

Billy kan både benyttes af startups og store virksomheder, der har behov for at styre mange brugere. Dog anbefales Billy til små og mellemstore virksomheder samt store webshops.

Det koster ikke noget i opstart, og der er ingen binding.

Billy har gjort det muligt for dine kunder at betale fakturaer med dankort. Endvidere har Billy også en række integrationer med bl.a. iZettle og Dataløn.

Pris: 145 kr/mnd - alle moduler inkluderet. 30 dages gratis prøvetid.

 

E-moms


E-moms er et online regnskabsprogram, som forsøger at gøre regnskab super let ved at fokusere meget på brugervenlighed.

Sidder du alligevel med et spørgsmål, har E-moms support åbent fra 9-21 alle dage, dermed er du sikret at kunne få hjælp selv i weekenderne.

E-moms anbefales til iværksættere og mindre virksomheder uden ansatte.
I E-moms grundversion er alle nødvendige funktioner inkluderet, hvilke er nok til de fleste mindre virksomheder.

Pris: fra 99 kr/mnd - alle moduler inkluderet. 14 dages gratis prøvetid. 

Den månedlige pris varierer alt efter hvor mange måneder der købes af gangen.

Der er mulighed for at tilkøbe smarte APP’s som kan være nødvendige for større virksomheder, eller mindre virksomheder med specifikke behov. 

 

Dynaccount

Dynaccount er et online regnskabsprogram, der siden 2012 har arbejdet for at skabe et fuld funktionelt online regnskabsprogram, hvor alle nødvendige og forventede funktioner er inkluderet samtidig med at det skal være super nemt hele vejen rundt.

Dynaccount vandt i 2013 iværksætterprisen i Nordjylland for et innovativt produkt, hvor der trods for at der er fokuseret på brugervenlighed, ikke er gået ned i kvalitet på funktionalitet og fleksibilitet.

Dynaccount anbefales til mellemstore virksomheder, samt mellemstore webshops.

Du kan integrere Dynaccount regnskab i din webshop, så slipper du for manuelt bogføringsarbejde, Dynaccount kan integreres i alt ekstern software. 

Har du mange processer i den daglige drift, kan du altså frigøre rigtig mange ressourcer på at automatisere dem og undgå fejl.

Pris: 133 kr/mnd - alle moduler er inkluderet. 

Gratis for standard brugere, og inkluderer basale funktioner.  2 måneders gratis prøvetid.



Xena


Xena er et online regnskabsprogram, og har til formål at skabe et godt overblik over økonomi og opgaver.

Med Xena kan du også synkronisere data fra alle dine systemer, så du kan samle det et sted, og dermed slippe for at vedligeholde flere forskellige værktøjer.

Dermed kan du nemt og enkelt overskue og vedligeholde dine forretningsdata.

Xena anbefales og er meget velegnet til projektorienterede virksomheder, hvor der typisk er flere personer som skal have adgang til regnskabet.

Hvis du er helt ny eller stadigvæk finder det besværligt, har du mulighed for at købe 2 timers undervisning i Xena, du vil lære hvordan ordre, tilbud og fakturering fungerer samt hvordan du får allermest ud af Xenas’ bogførings muligheder.

Pris: 149 kr/mnd pr. bruger. 

Gratis for standard brugere, og inkluderer basale funktioner.  

Uniconta

Uniconta er et online og intuitivt økonomisystem, der bestræber sig efter at opfylde alle behov indenfor bogholderi, logistik og projekt. 

Der er enkle men kraftfulde funktioner, der har til formål at give dig et komplet overblik over virksomhedsøkonomien. 

En fordel er at Uniconta også har tillægs og integrationsløsninger, tilpasset forskellige brancher.

Uniconta er baseret på Microsoft teknologi og er derfor udviklet til at det er let at indgå  i dit IT-miljø i skyen. Ydermere synkroniserer programmet med skyen, så alle ændringer på alle enheder træder i kraft med det samme.

Pris: fra 99 kr/mnd. 30 dages gratis prøvetid.