Haha, hvor er det sjov at læse nedenstående, som blev skrevet for 2 år siden, da jeg startede. Endnu sjovere er det, at det beskrevne har gentaget sig flere gange efterfølgende. Har jeg uld i mund??? Hmm, måske. Har i alt fald fundet en forrygende webmand, som kan høre gennem ulden. Kommunikation er en rigtig svær størrelse og har uden sammenligning været min største udfordring i forhold til at finde gode leverandører, der forstår, det behov jeg skal have løst.
Jubii. Så gik min butik i luften. Check www.poo-pourri.dk .eu / .se og se det univers jeg har knoklet med i flere måneder. Det har været den vildeste rejse jeg nogensinde har foretaget. Og jeg har været på mange!!! Hvis ikke man ved det inden- så finder man (jeg) ud af flere ting. B.la. hvor ligger egne styrker - og svagheder. Ligeledes kan jeg se, at det er ikke nok at tro, at man har kommunikeret sit budskab ud til sin leverandør. Nej, en rigtig, rigtig god ide er, absolut UDEN undtagelse - at få leverandøren til at gentage hvad han/hun har hørt og forstået, er dit behov. Fx. har jeg 3 gange talt med XXX(hvor jeg fortalte, at jeg skulle åbne en webshop) før jeg finder ud af, at det har de slet ikke forstået. Det tog to måneder og flere samtaler før det gik op for mig, at de ikke havde forstået mit behov. Og sådan kan jeg faktisk blive ved. Vi har forsøgt at klarlægge, hvilke kontakter der gik godt og hvilke der gik mindre godt. Oplevelsen er gennemgående, at leverandørenen slet ikke har øje - og øre - for mit - kundens - behov. Hvad er det kunden har efterspørger??? Som kunde forventer jeg at blive mødt af profesionelle - der stiller de rigtige spørgsmål, så behovet kan afklares. Er det ikke den væsentligste del af salg: afklare behov som kunden har og tilfredsstille det???
Kender I Kierkegaards "hjælpekunst"?? Hvis ikke, så gør jer selv den tjeneste at læse det. Indholdet burde stå som kapitel 1 i manualen i enhver organisation der bekender sig til service. Det er intet mindre end genialt.