på Amino

10 tips til mere omsætning i dit nyhedsbrev - Skrevet af Martin Thorborg


skrevet af Martin Thorborg
27-05-2010

Downloads: 1.230
Fil-størrelse: 190,5kB
Visninger: 5.819
10 tips til mere omsætning i dit nyhedsbrev - Skrevet af Martin Thorborg
Kategorier:

Hvis du vil sælge langt mere med dine nyhedsbreve, så læs min lille guide.

Kommentarer

webanalytiker skrev re: 10 tips til mere omsætning i dit nyhedsbrev - Skrevet af Martin Thorborg 28-05-2010 12:36

Interessante tips, men jeg synes der mangler noget fuldstændig essentielt: Målingen. Hvordan skal du ellers kunne se hvad der virker og ikke virker i dit nyhedsbrev?

Hvis du nøjes med at se på klikdata i nyhedsbrevssystemet, så får du viden om hvad brugerne klikker på. Men du ved ikke hvilke links, der rent faktisk skabte salg. Trafikkilden bliver i langt de fleste tilfælde til direkte trafik, og så er du på bar bund når der skal optimeres med nyhedsbrevet.

Jeg har skrevet et blogindlæg om emnet, som stadig er det mest læste på mit site: www.webanalytiker.dk/.../sadan-sporer-du-effekten-af-dit-nyhedsbrev-og-kampagner

Anonymous skrev re: 10 tips til mere omsætning i dit nyhedsbrev - Skrevet af Martin Thorborg 28-05-2010 15:18

Jeg er enig. Vi måler også på alle links i vores nyhedsbreve, og det giver en rigtig god feedback og motiverer os til at sende et rigtig godt nyhedsbrev. Netop fordi vi kan se at det bare virker med et gennemarbejdet nyhedsbrev.

TrePS skrev re: 10 tips til mere omsætning i dit nyhedsbrev - Skrevet af Martin Thorborg 28-05-2010 20:26

Hejsa- det er meget godt altsammen selvom jeg synes virkelig godt om det der nyhedsbrevkoncept. Skal bruge det til mit og min partners iværksætterri i radiobranchen og til noget nyudviklet software (økonomistyring af projekter). Men jeg savner løsning på det at få fat i emnerne. Lovgivningen siger bl.a. noget om:

1) Brugerne skal altid have meldt sig frivilligt.

2) Få brugernes utvetydige tilladelse til at benytte deres adresse til den enkelte type aktivitet — og respekter et nej

3) Gør det nemt for brugerne, at melde sig fra og til igen

4) Vær 100 procent åben om aktiviteten, så brugerne ved præcis hvad den indebærer

5) Overdriv ikke — for mange mails med nyhedsbreve kan have den modsatte effekt af det tilsigtede

Bedste hilsner og TrePS/3PS, Ole