på Amino

Enkelt og intuitivt design på din webshop

Øg salget på din webshop med et enkelt og intuitivt design.


Sådan deler du din side op i kategorier

Opdelingen skal være naturlig, brug derfor tid på at overvej, hvilke kategorier dine kunder vil finde det naturligt, at finde de forskellige varer i.

Du skal altså gør det let for dine kunder, at regne ud, hvilke varer der er i de forskellige kategorier.

Se eksempel denne side http://liebeshop.dk/shop/frontpage.html.

Når kunden klikker på en kategori, folder en underkategori sig ud, hvilket gør det nemt at finde den rigtige vare.

Hold styr på din forside

Kommunikerer din forside klart omkring, hvilke produkter du sælger?

Forsiden er din kommende kundes første indtryk af dig og dine varer, kommuniker derfor tydeligt på den øverste del af forsiden.

Her skal du fange kundernes opmærksomhed og give dem lyst til at klikke videre, for at se mere af din side.

Derfor skal billeder og budskab øverst på siden være skarpt.

Vælg det vigtigste ud og fremhæv det.

Det er vigtigt, at indholdet er nemt at overskue, og ikke en rodet bunke med alt for meget information.

Gør brug af farverne fra dit logo og hold dig ellers til en afdæmpet farvepalet.

Fokuser på din målgruppe, hvad de ønsker at læse om på din side og hold dig til den stil der kommunikerer bedst til lige netop din målgruppe.

Virkemidler til at holde kunden på siden

Hvordan holder du besøgende på siden i længere tid for til sidst at slutte af med et salg?

Sælger du fx boliginteriør er det oplagt, at have en slider på forsiden med lækre miljøbilleder, hvor dine produkter præsenteres på en smuk måde i forskellige miljøer.

Slideren kan indstilles så billederne automatisk skifter.

En anden mulighed er at gøre brug af videoklip. 

Se denne side https://joblicate.com - her mødes kunden som det første af en fullscreen video og en enkelt tekst.

Siden er opbygget med forskellige virkemidler video, farveskift og punkter der springer ind på skærmen, når der scrolles ned over siden.

Effekterne fungerer rigtig godt sammen og kommunikerer kort og præcist, hvad man kan forvente sig af virksomhedens produkt.

Alt dette serveres på forsiden, uden at kunden har klikket en eneste gang.

Responsivt design

Din webshop skal fungerer optimalt på alle platforme, på kundens smartphone, tablet og computerskærm.

Når du arbejder med din webshop, bør du løbende tjekke, at det design der ser lækkert og intuitivt ud på din store computerskærm også er det, når siden tjekkes på din mobil.

Det er vigtigt, at du sikrer dig at billederne af dine produkter står skarpe og flotte på alle skærme og  at dine tekster kan læses og det lige meget om de ses på en stor eller en lille skærm.

Vær tydelig omkring priser

En anden del, som mange tager fejl af er priserne på produkterne. Har man ikke en række hyldevarer, men konfigurerbare varer, som fx. markiser eller solskærme, som det er tilfældet hos www.Markiseeksperten.dk, så er der mange som forsøger at putte prisen længere ind i designet.

Det er vigtigt at priserne er nemme at finde, og er kommunikeret tydeligt, da pris er et af de vigtigste parametre på nettet, hvor der ikke er langt til den næste markiseshop!

Her kan du se eksemplet:

Her kan du kontaktes

Dine kunder skal kunne kontakte dig, hvis de har spørgsmål til dine produkter, det skal derfor være nemt for dem, at finde dine kontaktoplysninger.

Du risikerer, at miste salg eller eventuelle følgere, hvis du ikke fortæller dine kunder, hvor de kan finde dig.

Se denne side http://brostecopenhagen.com, her er flere af ovennævnte virkemidler sammenfatter.

Baggrunden er hvid og de andre farver på siden er afdæmpede.

Det første der møder kunden er virksomhedens logo, en række af kategorier, og der længst til højre, står ikonerne til de sociale medier.

Længere nede på siden ses en række miljøbilleder og længst nede på siden er det tydeligt, hvor man skal klikke for at læse mere om virksomheden.

Et område som dette nederst på siden med info om virksomheden ses på mange hjemmesider, derfor vil det være naturligt for kunden, at tjekke det område for at finde dine kontaktoplysninger.


Skrevet 29-04-2016 15:58   af   mortenstorgaard