på Amino

Hvorfor du bør overveje Woocommerce som dit shopsystem

Når du åbner en webshop, så skal du fra starten af tage en meget vigtig beslutning. En beslutning der får stor indflydelse på hvordan det kommer til at gå med din webshop og som det er møgbesværligt at gøre om.

Det du fra starten af skal beslutte er hvilket shopsystem du skal bruge. Dvs. om din webshop skal køre på Magento, Woocommerce, Prestashop eller noget helt fjerde.

Alt efter hvem du spørger, så vil du sikkert høre vidt forskellige meninger om hvad du bør vælge. Spørger du folk der er vant til Magento eller som sælger Magento ydelser, så bliver du sikkert anbefalet Magento. Spørger du folk der er til Prestashop, så bliver du sikkert anbefalet Prestashop.

Selv er jeg ret glad for Woocommerce fra Woothemes. Hvorfor jeg er det vil jeg fortælle lidt om her.



**En overbygning til Wordpress**
Den største fordel ved Woocommerce er, at det er en overbygning til Wordpress. Som du måske ved, så er Wordpress et af verdens mest udbredte CMS'er. Faktisk er Wordpress i dag så populært, at det kører på hele 66% af verdens CMS hjemmesider!

Der er også mange store shops der bruger kombinationen af Wordpress og Woocommerce som deres shopsystem. Det gælder fx. den tyske online boghandel Kinder Book og smykkeportalen Smykker.Me.

Fordi Wordpress er så populært, så er Woocommerce let at komme i gang med ifht. mange andre shopsystemer. Der er nemlig mange der allerede er vant til Wordpress' intuitive opbygning fra deres egen blog eller fra andre typer hjemmesider.

Vælger du Woocommerce som dit shopsystem, så er der med andre ord gode muligheder for at du kommer hurtigere i gang med din shop end hvis du fx. havde valgt Magento eller et andet shopsystem.

**Nemmere content marketing**
Takket være Wordpress fundamentet, så er det lettere at lave content marketing hvis du vælger Woocommerce som dit shopsystem. Fordi Wordpress først og fremmest er et CMS, så kan du fx. nemt lave en spændende blog der skaffer trafik til din shop via Google.

Umiddelbart synes en blog måske ikke at have så meget at gøre med at få solgt dine varer, men det skal ikke underkendes hvilken betydning en blog har for at skaffe trafik til din shop - og uden trafik, så er der helt sikkert ikke ret mange salg i din shop.

Læs vores post om content marketing hos en garnbutik her.

**Hvis du har brug for support**
Selvom Wordpress og Woocommerce er let at gå til, så er det formodentlig ikke alt du kan klare selv. Det betyder, at du sikkert vil være glad for at vide at du kan få gratis support fra udviklerne af Woocommerce. For at gå gratis support, så skal du bare købe en af deres premium plugins. Selvom betegnelsen premium plugins måske lyder dyrt, så er det ikke særligt dyrt.

Faktisk koster de billigste premium plugins helt ned til 200-300 kr, hvilket må siges at være billigt sluppet for at få en udvidelse til Woocommerce og gratis support i et år (til hele Woocommerce og ikke kun den plugin du har købt).

Har du brug for mere hjælp end du kan få fra Woothemes support, så er det værd at tage et kik på en service som fx. WP Curve. Her kan du få lige så meget hjælp du har brug for til en fast månedlig pris.

**Plugins og temaer**
Skulle det ske at du gerne vil have din shop til at kunne noget ud over det sædvanlige, så gælder det om at kigge på de mange plugins og temaer der findes til Wordpress. Det er nemlig ikke kun Woothemes der laver masser af plugins. Det samme gør masser af andre udviklere, så start fx. med at kigge i Wordpress store udvalg over gratis plugins.

Udover de mange gratis plugins, så findes der også en masse gratis temaer, så du kan give din shop et lækkert udseende. Kan du ikke finde hvad du skal bruge i det gratis udvalg, så kan du også overveje at tage et kik på udvalget af betalings plugins og temaer på fx. Code Canyon (langt de fleste plugins og temaer på Code Canyon koster 100-600 kr).


Skrevet 03-06-2015 08:48   af   mortenstorgaard